Το ηλιακό Lightyear 0 με «τέλεια» αεροδυναμική

Το Lightyear 0 είναι το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο έτοιμο για παραγωγή και αποτελεί επίσης το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στον κόσμο, όπως ισχυρίζονται οι εμπνευστές του.

Το ηλιακό Lightyear 0 με «τέλεια» αεροδυναμική

Το Lightyear 0 είναι το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο έτοιμο για παραγωγή και αποτελεί επίσης το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στον κόσμο, όπως ισχυρίζονται οι εμπνευστές του.

Το Lightyear 0, που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια και είναι έτοιμο για παραγωγή, επιτυγχάνοντας μεγάλη αυτονομία. Το αεροδυναμικά διαμορφωμένο coupe θα κάνει το ντεμπούτο του στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό το Σαββατοκύριακο, στο Φεστιβάλ Αναβίωσης του Goodwood, στην έκθεση «Αυτοκίνητα του Μέλλοντος».

Η Lightyear έχει επιλέξει τη Valmet Automotive ως συνεργάτη παραγωγής. Με έδρα τη Φινλανδία, Uusikaupunki, η Valmet είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων με πάνω από 50 χρόνια εμπειρίας και έχει κατασκευάσει περίπου 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Εκτός από τη συνεργασία της με καθιερωμένες μάρκες, η Valmet ασχολείται με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για περισσότερα από 10 χρόνια.

Έπειτα από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, το ηλιακό αυτοκίνητο της Lightyear είναι ένα πρωτοποριακό, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το οποίο μπορεί να φορτιστεί και μέσω πρίζας. Ωστόσο, εκμεταλλευόμενο το σύνολο ηλιακών πάνελ επιφάνειας 5 τ.μ. που βρίσκεται στην οροφή και το καπό του, το Lightyear 0 μπορεί να διανύσει έως και 70 χλμ. σε ηλιόλουστες ημέρες, βασιζόμενο μόνο σε ηλιακή ενέργεια.

Τον Ιούνιο, το πρωτότυπο επικύρωσης της Lightyear διένυσε σε γερμανική πίστα δοκιμών πάνω από 710 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας. Αυτή η απόσταση είναι η μεγαλύτερη εμβέλεια που έχει επιτύχει ποτέ ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία 60 kWh, οδηγώντας για περίπου 9 συνεχόμενες ώρες σε ταχύτητα 85 χλμ./ώρα. Ακόμα και ορισμένα από τα πιο αποδοτικά σύγχρονα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ξοδεύουν έως και διπλάσια ενέργεια σε αυτή την ταχύτητα.

Αυτό επιτυγχάνεται και χάρη στην αεροδυναμική διαμόρφωση του Lightyear 0, το οποίο όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, για το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό αυτοκίνητο παραγωγής, με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,175. Τα περισσότερα αεροδυναμικά αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή τη στιγμή έχουν Cd 0,2 ενώ η χαμηλότερη τιμή για ηλεκτρικό όχημα είναι 0,23.

Η Lightyear επιβεβαίωσε τις τιμές αυτές έπειτα από μία ημέρα δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα FKFS της Στουτγκάρδης. Η αεροδυναμική διαμόρφωση είναι ένας σημαντικός παράγοντας όπου χάνεται ενέργεια, καθώς η αντίσταση του αέρα αυξάνεται ανάλογα με την ταχύτητα στο τετράγωνο. Στην πραγματικότητα, σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, η αεροδυναμική αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας.

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει και Lightyear 0 είναι διαθέσιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Μ. Βρετανία και την Ελβετία, με τιμή που ξεκινάει από τα 250.000 ευρώ προ φόρων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!