Ένα πιλοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης κρυστάλλων για το Audi Q4 e-tron

Μια νέα διαδικασία διατηρεί την υψηλή ποιότητα κρυστάλλων που απαιτείται στην αυτοκινητοβιομηχανία και τους δίνει μια ισάξια δεύτερη ζωή.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης κρυστάλλων για το Audi Q4 e-tron

Μια νέα διαδικασία διατηρεί την υψηλή ποιότητα κρυστάλλων που απαιτείται στην αυτοκινητοβιομηχανία και τους δίνει μια ισάξια δεύτερη ζωή.

Τα ελαττωματικά ή σπασμένα τζάμια αυτοκινήτων συχνά καταλήγουν στην ανακύκλωση. Σε μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η Audi και οι εταιρείες Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass και Saint-Gobain Sekurit κάνουν ένα πιλοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης κρυστάλλων αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα αποτελείται από πολλά στάδια και τα νέα τζάμια θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον στα μοντέλα της σειράς Audi Q4 e-tron.

Το πρόγραμμα είναι μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi, μέσω της οποίας η εταιρεία εξετάζει τα προϊόντα της καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Σκοπός έιναι να τα επιστρέφει στην παραγωγική διαδικασία σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό, ώστε να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής. Τα υπολείμματα αλουμινίου της Audi έχουν ήδη εισαχθεί σε ένα παρόμοιο πρόγραμμα από το 2017.

Η ανακύκλωση κατεστραμμένου γυαλιού θα φέρει μείωση στην απαιτούμενη ενέργεια και τις πρώτες ύλες. Μέχρι τώρα ένα μεγάλο μέρος κρυστάλλων αυτοκινήτων και πανοραμικών ηλιοροφών μετατρέπεται σε μπουκάλια ή μονωτικά υλικά. Εάν αυτό το πρόγραμμα καταφέρει να τα μετατρέψει σε νέους κρυστάλλους αυτοκινήτων, θα προκύψουν πολλά οφέλη, αφού η ανακύκλωση εκπέμπει έως και 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με την κατασκευή νέου γυαλιού.

Το πιλοτικό πρόγραμμα αρχίζει με επιλεγμένες αντιπροσωπείες στο δίκτυο του Ομίλου Volkswagen. Οι πελάτες που έχουν κάποιο χαλασμένο τζάμι θα κλείνουν ραντεβού στο συνεργείο και αν δεν είναι εφικτό να επισκευαστεί, θα αντικαθίσταται και το σπασμένο θα παραδίδεται στην Original Teile Logistik GmbH & Co. KG, μια θυγατρική εταιρεία της Volkswagen που οργανώνει την απόρριψη εξαρτημάτων από τα συνεργεία.

Στη συνέχεια, τα κατεστραμμένα τζάμια θα παραδίδονται στην Reiling Glas Recycling, όπου θα σπάνε σε μικρά κομμάτια και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία. Μέχρι τώρα, επειδή δεν μπορούσε να διατηρηθεί η υψηλή ποιότητα, ώστε να τηρούνται οι αυστηρές απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, το γυαλί αυτό γινόταν ως επί το πλείστον μπουκάλια ποτών. Για να μπορέσει να παραμείνει υψηλής ποιότητας το ανακυκλωμένο υλικό, η Reiling Glas Recycling χρησιμοποιεί σύγχρονο εξοπλισμό που διαχωρίζει τα ξένα υλικά όπως το πλαστικό και οι ενσωματωμένες αντιστάσεις και κεραίες.

Στη συνέχεια, αφού το γυαλί έχει υποστεί επεξεργασία και έχουν αφαιρεθεί όλα τα ξένα σώματα, θερμαίνεται, λιώνει και αναμειγνύεται με υλικά όπως η χαλαζιακή άμμος, το ανθρακικό νάτριο και η κιμωλία για να δημιουργηθούν νέες επιφάνειες 3 x 6 μέτρων. Κατόπιν, η Saint-Gobain Sekurit παράγει γυαλί ασφαλείας μέσω μιας άλλης διαδικασίας. Το πιλοτικό πρόγραμμα θα έχει διάρκεια ενός έτους και εφόσον αποδειχθεί επιτυχημένο, το ανακυκλωμένο γυαλί θα χρησιμοποιηθεί για κρύσταλλα της σειράς Audi Q4 e-tron.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!