Η BMW παρουσίασε ένα νέο ελαφρύ υλικό που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μια πιο οικολογική εναλλακτική λύση για τα ανθρακονήματα.
Η δημιουργία αυτού του νέου υλικού, η οποία διήρκεσε αρκετά χρόνια, έγινε σε συνεργασία με την ελβετική εταιρεία Bcomp, η οποία συνεργάζεται επίσης με την Porsche, τη Volvo και την Polestar.
Στόχος της εταιρείας ήταν να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα των εξαρτημάτων που θα κατασκευάζονταν από ανθρακονήματα, χωρίς όμως να θυσιαστεί η απόδοση.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Το νέο υλικό προέρχεται από τους σπόρους του λιναριού (από το ίδιο φυτό δημιουργούνται και τα λινά υφάσματα). Στην κατεργασία τους, οι ίνες λιναριού αναμειγνύονται με επιπρόσθετες ίνες, δημιουργώντας έτσι ένα οικολογικό υλικό με τις αντοχές των ανθρακονημάτων.
Διαθέτει επίσης ένα χαρακτηριστικό μοτίβο που του δίνει μια μοναδική εμφάνιση και το καθιστά μια καλαίσθητη επιλογή ακόμα και για άβαφα εξαρτήματα οχημάτων, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες της BMW, μια οροφή κατασκευασμένη από αυτό το νέο υλικό μπορεί να μειώσει τον περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο κατά 40% σε σχέση με τα ανθρακονήματα.
Τα τελευταία έχουν επίσης βρεθεί στο στόχαστρο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χαρακτηρίζοντάς τα ως «ιδιαιτέρως επικίνδυνα», λόγω των σωματιδίων που εκπέμπονται κατά την απόρριψή τους. Οι εισπνεόμενες ίνες ανθρακονημάτων μπορούν επομένως να προκαλέσουν ερεθισμό ή πόνο στο ανθρώπινο δέρμα, με άγνωστες προς το παρόν μακροχρόνιες συνέπειες. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως το νέο υλικό δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με μικροσωματίδια.
Τα σύνθετα υλικά από φυσικές ίνες χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά από την BMW M Motorsport στη Formula E το 2019, ενώ στην πορεία αντικατέστησαν τα τμήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στις M4 DTM και M4 GT4. Μάλιστα, τα τελευταία θα αγωνιστούν στον αγώνα αντοχής 24 ωρών του Nurburgring, με τα νέα εξαρτήματα.
Για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η απαγόρευση των ανθρακονημάτων. Αν τελικά το υλικό κριθεί παράνομο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε το νέο υλικό και στα μοντέλα παραγωγής της BMW.