Το νέο οικολογικό υλικό της BMW που υπόσχεται να αντικαταστήσει τα ανθρακονήματα

Tο νέο υλικό δημιουργήθηκε από την συνεργασία της BMW με την Bcomp και αξιοποιεί το λινάρι ως ανανεώσιμη πρώτη ύλη.

Το νέο οικολογικό υλικό της BMW που υπόσχεται να αντικαταστήσει τα ανθρακονήματα

Tο νέο υλικό δημιουργήθηκε από την συνεργασία της BMW με την Bcomp και αξιοποιεί το λινάρι ως ανανεώσιμη πρώτη ύλη.

Η BMW παρουσίασε ένα νέο ελαφρύ υλικό που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μια πιο οικολογική εναλλακτική λύση για τα ανθρακονήματα.

Η δημιουργία αυτού του νέου υλικού, η οποία διήρκεσε αρκετά χρόνια, έγινε σε συνεργασία με την ελβετική εταιρεία Bcomp, η οποία συνεργάζεται επίσης με την Porsche, τη Volvo και την Polestar.

Στόχος της εταιρείας ήταν να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα των εξαρτημάτων που θα κατασκευάζονταν από ανθρακονήματα, χωρίς όμως να θυσιαστεί η απόδοση.

Το νέο υλικό προέρχεται από τους σπόρους του λιναριού (από το ίδιο φυτό δημιουργούνται και τα λινά υφάσματα). Στην κατεργασία τους, οι ίνες λιναριού αναμειγνύονται με επιπρόσθετες ίνες, δημιουργώντας έτσι ένα οικολογικό υλικό με τις αντοχές των ανθρακονημάτων.

BMW natural fibers (1)

Διαθέτει επίσης ένα χαρακτηριστικό μοτίβο που του δίνει μια μοναδική εμφάνιση και το καθιστά μια καλαίσθητη επιλογή ακόμα και για άβαφα εξαρτήματα οχημάτων, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες της BMW, μια οροφή κατασκευασμένη από αυτό το νέο υλικό μπορεί να μειώσει τον περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο κατά 40% σε σχέση με τα ανθρακονήματα.

BMW natural fibers (6)

Τα τελευταία έχουν επίσης βρεθεί στο στόχαστρο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χαρακτηρίζοντάς τα ως «ιδιαιτέρως επικίνδυνα», λόγω των σωματιδίων που εκπέμπονται κατά την απόρριψή τους. Οι εισπνεόμενες ίνες ανθρακονημάτων μπορούν επομένως να προκαλέσουν ερεθισμό ή πόνο στο ανθρώπινο δέρμαμε άγνωστες προς το παρόν μακροχρόνιες συνέπειες. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως το νέο υλικό δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με μικροσωματίδια.

Τα σύνθετα υλικά από φυσικές ίνες χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά από την BMW M Motorsport στη Formula E το 2019, ενώ στην πορεία αντικατέστησαν τα τμήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στις M4 DTM και M4 GT4. Μάλιστα, τα τελευταία θα αγωνιστούν στον αγώνα αντοχής 24 ωρών του Nurburgring, με τα νέα εξαρτήματα.

Για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η απαγόρευση των ανθρακονημάτων. Αν τελικά το υλικό κριθεί παράνομο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε το νέο υλικό και στα μοντέλα παραγωγής της BMW.

BMW natural fibers (7)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!