H προσωπική Lotus Elan του Colin Chapman, ιδρυτή της μάρκας

H Lotus Elan +2 s130/5 του 1972 που χρησιμοποιούσε για τις προσωπικές του μετακινήσεις ο ιδρυτής της βρετανικής εταιρείας, Colin Chapman, θα δημοπρατηθεί μαζί με άλλα διάσημα αυτοκίνητα της μάρκας του λωτού.

H προσωπική Lotus Elan του Colin Chapman, ιδρυτή της μάρκας

H Lotus Elan +2 s130/5 του 1972 που χρησιμοποιούσε για τις προσωπικές του μετακινήσεις ο ιδρυτής της βρετανικής εταιρείας, Colin Chapman, θα δημοπρατηθεί μαζί με άλλα διάσημα αυτοκίνητα της μάρκας του λωτού.

Ο Anthony Colin Bruce Chapman (19 Μαΐου 1928 – 16 Δεκεμβρίου 1982) ήταν ο λαμπρός Άγγλος μηχανολόγος, εφευρέτης και κατασκευαστής που δημιούργησε την Lotus Sports Car Company το 1952. Τα αυτοκίνητά του έγιναν συνώνυμα του χαμηλού βάρους και της καλής οδηγικής συμπεριφοράς. Ο ίδιος έχει πει: «Η προσθήκη ισχύος σε κάνει πιο γρήγορο στις ευθείες. Η αφαίρεση βάρους σε κάνει ταχύτερο παντού». Ο Chapman υπέστη μοιραία καρδιακή προσβολή το 1982, σε ηλικία 54 ετών.

Υπό την καθοδήγησή του, μεταξύ 1962 και 1978 η ομάδα Lotus κατέκτησε 7 τίτλους κατασκευαστών στη Formula 1, 6 Πρωταθλήματα Οδηγών καθώς και τη νίκη στο θρυλικό αγώνα 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ. Από αυτά τα επιτεύγματα, γίνεται προφανές ότι η πρσωπική του Lotus Elan έχει μεγάλη σημασία για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Αν και οι τρέχουσες τιμές της αγοράς συχνά δεν το δείχνουν, η Elan Plus 2 ήταν ένα κομβικό αυτοκίνητο για τη Lotus όταν κυκλοφόρησε το 1967. Οι γραμμές του Ron Hickman και το κοινό του όνομα, μπορεί να το συνέδεαν με το μικροσκοπικό Elan που είχε κυκλοφορήσει μία πενταετία νωρίτερα, αλλά το Plus 2 ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή παραλλαγή της πρώτης Lotus μαζικής παραγωγής. Ήταν το πρώτο πραγματικά συντονισμένο βήμα της μάρκας προς τον τομέα των σπορ αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών.

Εκεί που το μικρότερο αδελφάκι του απευθυνόταν στον ενθουσιώδη χομπίστα, το Plus 2 σχεδιάστηκε για να δελεάσει τον εύπορο νεαρό οικογενειάρχη να αφήσει την Jaguar του και να μπει για πρώτη φορά σε μια Lotus. Κατά συνέπεια, η Lotus ήταν γενναιόδωρα στολισμένη με ξύλο καρυδιάς, δερμάτινη επένδυση, και το ευάερο εσωτερικό που απαιτούσαν τα νεαρά ανερχόμενα στελέχη και οι οικογένειές τους. Προς επιβεβαίωση αυτού, το Plus 2 ήταν η πρώτη Lotus που δεν ήταν διαθέσιμη σε μορφή συναρμολογούμενου κιτ.

Ωστόσο, παρά τις μεγαλύτερες συνολικές διαστάσεις της, η Plus 2 παρέμεινε πιστή στο μάντρα της Lotus -και του Chapman- «απλοποίηση και προσθήκη ελαφρότητας» και το διευρυμένο πλαίσιο της Elan εξασφάλιζε ότι η Plus 2 διατηρούσε την απόκριση που είχε αποδειχθεί τόσο ελκυστική στο πρωτότυπο. Αυτό ήταν κάτι ξεχωριστό, μια ελαφριά σπορ ιδέα που ήταν ολοκαίνουργια σε αυτόν τον τομέα της αγοράς και κάτι πολύ περισσότερο από μια μεγαλύτερη Elan.

Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε από τον Colin Chapman έως ότου είχε διανύσει περίπου 10.600 χλμ. και στη συνέχεια του παραχωρήθηκε ένα νεότερο μοντέλο, όπως θα περίμενε κανείς. Συνεπώς, η JAH 567L μπήκε στο Μουσείο της Lotus, όπου επρόκειτο να παραμείνει για πολλά χρόνια πριν ληφθεί η απόφαση να διατεθούν ορισμένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Προσφερόμενη από την ιδιωτική συλλογή Piddington, η Lotus Elan του Colin Chapman εξακολουθεί να είναι πολύ καλά διατηρημένη στην αρχική εργοστασιακή κατάσταση και φοράει τα αρχικά ελαστικά Dunlop SP. Έχει διανύσει μόλις 500 χλμ. από αυτά που είχε καλύψει ο ίδιος ο Chapman με αυτήν πριν την παραδώσει στο Μουσείο της Lotus.

Παράλληλα, στο Silverstone Auctions θα δημοπρατηθούν επίσης από τη συλλογή Piddington και άλλα αυτοκίνητα που συνδέονται με διασημότητες.

H Lotus Elan S3 Drophead Coupe του 1966 που χρησιμοποιούσε ο χαρακτήρας της Emma Peel στην αγγλική τηλεοπτική σειρά κατασκοπευτικού θρίλερ «The Avengers» που θεωρείται πλέον κλασική και έκανε ευρέως γνωστό το αυτοκίνητο στο βρετανικό κοινό.

Μία Lotus Elan του 1969 που χρησιμοποιούσε ο μοναδικός μετά θάνατον Αυστριακός Πρωταθλητής της Formula 1, Jochen Rindt, που έχασε τη ζωή του στις δοκιμές του GP Ιταλίας, στη Monza το 1970, αλλά είχε συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς για να κατακτήσει τον τίτλο.

Μία Lotus Elan SE του 1968 που ανήκε στον Rob Walker, κληρονόμο της περιουσίας που δημιουργήθηκε από το ουίσκι Johnnie Walker, o οποίος διατηρούσε ιδιωτική αγωνιστική ομάδα τις δεκαετίες του 1950 και 1960 που χρησιμοποιούσε μονοθέσια της Lotus και είχε κατακτήσει αρκετές νίκες με κορυφαίους οδηγούς, όπως ο Stirling Moss. Αγωνιζόμενος με την ομάδα του Rob Walker ο Moss κατέκτησε την πρώτη νίκη της Lotus στο GP Μονακό το 1960.

Μία Lotus Elan Sprint Drophead Coupe του 1971 που χρησιμοποιούσε ο Νοτιοαφρικανός σχεδιαστής του μοντέλου, Ron Hickman.

Μία Lotus Elan S3 του 1966 που οδηγούσε ο διάσημος κωμικός Peter Sellers, πρωταγωνιστής των ταινιών «Ροζ Πάνθηρας» του Blake Edwards, υποδυόμενος τον επιθεωρητή Jacques Clouseau.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!