Dacia 1300: Το αυτοκίνητο των 3.200 ευρώ που τα ξεκίνησε όλα

Το Dacia 1300 είναι το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο της μάρκας και αυτό που έδωσε την ευκαιρία στους Ρουμάνους να οδηγήσουν. Ανακαλύψτε την ιστορία του, όπως μας την παρουσιάζει ένας ιδιοκτήτης του που το ανακαίνισε με ιδιαίτερη προσοχή.

Dacia 1300: Το αυτοκίνητο των 3.200 ευρώ που τα ξεκίνησε όλα

Το Dacia 1300 είναι το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο της μάρκας και αυτό που έδωσε την ευκαιρία στους Ρουμάνους να οδηγήσουν. Ανακαλύψτε την ιστορία του, όπως μας την παρουσιάζει ένας ιδιοκτήτης του που το ανακαίνισε με ιδιαίτερη προσοχή.

Στη Ρουμανία δεν έφτασαν ποτέ αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία, όπως το Volkswagen Beetle. Το αυτοκίνητο του λαού για τους Ρουμάνους ήταν το Dacia 1300. Αυτό που τις δεκαετίες του 1970 και 1980, έβγαλε τον κόσμο στο δρόμο και του έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσει.

Ο Mihai είναι Ρουμάνος και εργάζεται στο τμήμα τεχνολογίας της Renault, στο τεχνικό κέντρο Titu. Έχει λοιπόν πολλές ωραίες αναμνήσεις από το Dacia 1300 και έτσι πήρε την απόφαση να αναπαλαιώσει ένα αυτοκίνητο του 1989, το οποίο άνηκε στον πατέρα του.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά έχει γίνει αφοσιωμένος θαυμαστής του μοντέλου. Μας ταξιδεύει λοιπόν στην ιστορία του αυτοκινήτου και τα γνωστά ή λιγότερο γνωστά πράγματα που κρύβονται πίσω από αυτό.

Μια συναισθηματική κληρονομία

Ένα εμβληματικό μοντέλο στη Ρουμανία για πάνω από τρεις δεκαετίες, το Dacia 1300 άφησε ανεξίτηλα το σημάδι του στη μνήμη του έθνους. Ένα αυτοκίνητο για όλες τις οικογένειες, ταξί σε όλες τις γωνιές των δρόμων, σε όλες τις πόλεις της χώρα, αλλά και πολλά άλλα.

Αυτές είναι οι τρυφερές αναμνήσεις που πολλοί Ρουμάνοι εξακολουθούν να τρέφουν για το εμβληματικό μοντέλο της χώρας τους. Όπως αναφέρει ο Mihai «Το Dacia 1300 είναι ένα στιβαρό, απλό και άνετο αυτοκίνητο, χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα μοντέλα της Dacia».

Οι Ρουμάνοι πελάτες, αλλά και η τοπική οικονομία αποδέχτηκαν γρήγορα το μοντέλο. Ο κόσμος έσπευσε να το αγοράσει, γιατί δεν ήταν απλώς το πιο σύγχρονο αυτοκίνητο στην Ανατολική Ευρώπη τη δεκαετία του 1970, αλλά και το πιο προσιτό, αφού αν πωλούνταν σήμερα θα στοίχιζε 3.200 ευρώ.

Μια οικογενειακή κληρονομιά

Ο Mihai έχει την κατοχή του ένα βενζινοκίνητο Dacia 1310 TLX 1,3 λίτρων, το οποίο αγόρασε ο πατέρας του το 1992. Γνωστό ως Dacia 1300 στην αρχική του εκδοχή που κατασκευάστηκε από το 1969 έως και το 1979, -ήταν ένα αντίγραφο του γαλλικού Renault 12– και στη συνέχεια, έως και το 2004, ονομάστηκε Dacia 1310.

Ο ιδιοκτήτης του μας εξηγεί τις διαφορές ανάμεσα στις δύο γενιές. Αυτές εστιάζονται σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος, με τα τέσσερα φωτιστικά σώματα και τη μαύρη μάσκα εμπρός, αλλά και κάποιες ακόμα λεπτομέρειες στο πίσω μέρος να κάνουν τη διαφορά.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 τα αυτοκίνητα της Dacia κατασκευάζονταν κατά 98% με τοπικά εξαρτήματα, γεγονός που έκανε ευκολότερη την επισκευή του, ή την αποκατάσταση παλαιότερων οχημάτων με αυθεντικά εξαρτήματα.

Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο ο Mihai κατάφερε να αναπαλαιώσει το Dacia 1310 TLX και να το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση, χάρη στην υποστήριξη του δικτύου φίλων της Dacia. «Όσο περνάει ο καιρός υπάρχουν όλο και περισσότεροι φίλοι της Dacia στη Ρουμανία. Και κάθε χρόνο υπάρχουν περισσότεροι Ρουμάνοι που ανακαλύπτουν το μοντέλο», τόνισε ο Mihai.

O Mihai βρίσκεται συχνά πίσω από το τιμόνι του Dacia 1310. Πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο με το οποίο η οικογένειά του πήγαινε διακοπές και με το οποίο έμαθε να οδηγεί. Οι αναμνήσεις είναι αμέτρητες και φυσικά του δημιουργούν ένα βαθύ συναισθηματικό δεσμό.

Αλλά υπάρχουν και άλλα πράγματα. Ο Mihai είναι περήφανος που οδηγεί ένα αυτοκίνητο Dacia, το οποίο θεωρεί οικογενειακό κειμήλιο που περνάει από γενιά σε γενιά. «Όταν οδηγό το Dacia 1310 μου, απλά αισθάνονται καλά» εκμυστηρεύτηκε.

Μια εθνική κληρονομιά

Όπως και ο Mihai, έτσι και αρκετοί Ρουμάνοι, όλο και περισσότεροι με το πέρασμα του καιρού, είναι υπερήφανοι για την κληρονομιά της χώρας τους και προσπαθούν να την προωθήσουν. Πρέπει να τονιστεί ότι το Dacia 1300 βελτίωσε σημαντικά την κινητικότητα και την ελευθερία που αυτή συνεπάγεται για όλη τη Ρουμανία. Έτσι, κατέχει μια ξεχωριστή θέση στις παιδικές αναμνήσεις μιας ολόκληρης γενιά Ρουμάνων όπως ο Mihai.

Λόγω της επιτυχημένης εμπορικής πορείας, με περισσότερες από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, αλλά και της μακράς διάρκειας παραγωγής του, που φτάνει περίπου τα 35 χρόνια, από το 1969 έως και το 2004, το Dacia 1300 αναμφίβολα αποτελεί ένα κομμάτι της ιστορίας της Ρουμανίας. «Το Dacia 1300 είναι ένα εμβληματικό μοντέλο της Ρουμανίας. Η προσιτή τιμή του το έκανε πραγματικά αυτοκίνητο του λαού» εξηγεί ο Mihai.

Το Dacia 1300 δεν περιορίστηκε μόνο εντός των ρουμανικών συνόρων, καθώς έγινε εξαγωγή σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, της Αφρικής, της Μ. Ανατολής και την Λ. Αμερικής. Ο Mihai είναι εντυπωσιασμένος με την αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Ενώ το Dacia 131 του Mihai δείχνει μόνο 3.400 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, στην πράξη έχει πολλά περισσότερα, αφού ο μετρητής μηδενίζει στα 99.999 και στο δικό του αυτοκίνητο το έχει κάνει ήδη τρεις φορές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!