Kadett και Astra: 85 χρόνια της Opel στην compact κατηγορία

Η Opel συνεχίζει την μακρά παράδοση καινοτομιών στην κατηγορία, παρουσιάζοντας φέτος το πρώτο plug-in υβριδικό Astra

Kadett και Astra: 85 χρόνια της Opel στην compact κατηγορία

Η Opel συνεχίζει την μακρά παράδοση καινοτομιών στην κατηγορία, παρουσιάζοντας φέτος το πρώτο plug-in υβριδικό Astra

Με την έκτη γενιά του Astra η Opel συνεχίζει μία παράδοση που ξεκίνησε το 1936, όταν έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που παρουσίασε ένα προσιτό, οικογενειακό compact αυτοκίνητο με το όνομα Kadett.

Η ιδέα μιας κατηγορίας συμπαγών μοντέλων αναπτύχθηκε τόσο γρήγορα τα χρόνια του γερμανικού οικονομικού θαύματος («Wirtschaftswunder») ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκεύασε τo 1962 ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ειδικά για το Kadett, στο Bochum, Γερμανία.

Το δεύτερο μυστικό της επιτυχίας ήταν ότι «δεν επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας». Κάθε νέα γενιά έφερνε καινοτομίες, όπως ο υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος κινητήρας του Kadett A (1962), το αεροδυναμικό αμάξωμα του Kadett E (1984) ή το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού (AFL) του Astra H (2004).

Σήμερα η ιστορία στις καινοτομίες επαναλαμβάνεται, με το νέο Astra του οποίου η γκάμα συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά plug-in υβριδική έκδοση.

Η παράδοση της Opel στη συμπαγή κατηγορία ξεκίνησε με το πρώτο Opel Kadett το 1936. Μετά το Olympia, το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το Kadett, χρησιμοποίησε επίσης αυτή την επαναστατική τεχνολογία. Η συγκεκριμένη δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο, όπως μικρότερο βάρος για βελτιωμένες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση, μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη στον άκαμπτο κλωβό επιβατών και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Τα πλεονεκτήματα του Kadett A (1962-1965) ήταν ο «ζωηρός» κινητήρας 1.000 κ.εκ., ο μεγάλος χώρος αποσκευών και οι άνετοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών. Είχε όμως και κάτι σπάνιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η τάπα του ρεζερβουάρ βρισκόταν εκτός και όχι μέσα στο χώρο αποσκευών, διευκολύνοντας την αποθήκευση αντικειμένων. Με το σλόγκαν «δεν θα σας μυρίσει ποτέ βενζίνη στο χώρο αποσκευών» οι διαφημιστές της Opel έστελναν ένα χιουμοριστικό μήνυμα στους ανταγωνιστές στο Wolfsburg.

Το Kadett D (1979-1984) διέθετε για πρώτη φορά εμπρόσθια κίνηση. Η εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα εξοικονομούσε χώρο με αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να είναι πιο ευρύχωρη. Αν και το νέο μοντέλο ήταν μικρότερο σε μήκος από τον προκάτοχό του, το εσωτερικό του ήταν μεγαλύτερο και προσέφερε σημαντικά περισσότερο χώρο από πολλούς ανταγωνιστές του.

Όταν το Opel Astra F έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ήταν μία εποχή μεγάλων αλλαγών. Η έβδομη γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel ενσάρκωνε το πνεύμα της εποχής. Απέκτησε το νέο όνομα  Astra, όπως το βρετανικό «αδερφάκι» του στη Vauxhall αλλά και πολλά νέα συστήματα ασφαλείας. Το υψηλό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας έδειχνε την έμφαση στην περιβαλλοντική συνείδηση, ενώ το συγκεκριμένο παραμένει bestseller της Opel μέχρι σήμερα με 4,13 εκατομμύρια οχήματα να πωλούνται μεταξύ 1991 και 1997.

Η νέα, έκτη γενιά Astra και 11η συμπαγούς μοντέλου της Opel, αναγνωρίζοντας ότι το διοξείδιο του άνθρακα είναι το νέο «νόμισμα» στη βιομηχανία αυτοκινήτου, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον εξηλεκτρισμό της γκάμας αφού θα διατίθεται για πρώτη φορά ως plug-in υβριδικό με δύο επίπεδα επιδόσεων. Φυσικά θα υπάρχουν εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιστοποιημένων τριβών και οκτατάχυτο αυτόματο. Το Astra ενσαρκώνει ένα καινούριο σχεδιαστικό μήνυμα με νέο «πρόσωπο» Vizor,  μυώδεις θόλους τροχών και μινιμαλιστικές επιφάνειες ενώ το οδηγοκεντρικό Pure Panel προσφέρει μία νέα εμπειρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!