«Οι δημοφιλείς μάρκες χαρακτηρίζονται από αναγνωρισιμότητα, σταθερότητα και εμποστοσύνη. Αξίες που εκτιμούμε και στους ανθρώπους». Ο Jurgen Gietl θεωρείται ειδικός στον τομέα των εταιρειών τεχνολογίας και από τη θέση του Διευθύνοντος Εταίρου στην Brand Trust. Συγγραφέας και λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών, ο Gietl γνωρίζει τη σημασία μίας δυνατής μάρκας στην προώθηση ενός δυνατού προϊόντος. Όπως το GTX, το σπορ παρακλάδι της οικογένειας ηλεκτρικών Volkswagen ID.
Γιατί δίνετε τόσο μεγάλη σημασία στις μάρκες; Ένα καλό προϊόν δεν θα έπρεπε να εντυπωσιάζει από μόνο του;
Τα ισχυρά προϊόντα αποτελούν τη βάση για την εμπορική επιτυχία. Ωστόσο, οι μάρκες έχουν έναν σημαντικό αυτόνομο ρόλο: να δίνουν στους καταναλωτές τον προσανατολισμό. Τους βοηθούν να βρουν το κατάλληλο προϊόν από μία ευρεία επιλογή. Είναι κάτι που καθίσταται όλο και πιο σημαντικό, καθώς αυξάνονται διαρκώς οι πάροχοι προϊόντων σε αρκετές αγορές. Οι δημοφιλείς μάρκες χαρακτηρίζονται από αναγνωρισιμότητα, σταθερότητα και εμποστοσύνη. Αξίες που εκτιμούμε και στους ανθρώπους. Οι μάρκες μας επιτρέπουν να χτίσουμε μία συναισθηματική σχέση με τα καλά προϊόντα.
Με το ID.4 GTX, η Volkswagen λανσάρει μία νέα μάρκα προϊόντων με προσανατολισμό τις επιδόσεις στην ηλεκτροκίνηση. Θεωρείτε ότι είναι καλή απόφαση;
Ναι, έχει νόημα να δημιουργήσεις ένα σύμβολο που θα χαρακτηρίζει το σπορ χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του Golf είναι κάτι που απέδωσε άριστα με τις εκδόσεις GTI, GTD και GTE models. Οι πελάτες θέλουν να είναι σε θέση να εκτιμήσουν αυτό που λαμβάνουν, ειδικά σε έναν ευμετάβλητο κόσμο. Όσο πιο ακριβό είναι ένα προϊόν, τόσο πιο δυνατή είναι η επιθυμία. Οι εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, με μάρκες «ομπρέλα» και με γραμμές προϊόντων όπως η GTX.
Επί 45 έτη, το GTI ήταν συνώνυμο ισχυρών βενζινοκινητήρων. Είναι έξυπνη κίνηση η σύνδεση αυτή ή μία μάρκα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης πρέπει να έχει ένα εντελώς διαφορετικό όνομα;
Κατασκευαστές όπως Volkswagen βρίσκονται σε καθεστώς άγριου ανταγωνισμού με νέους αντιπάλους. Από τους νέους «παίκτες» λείπει όμως κάτι: το παρελθόν που χτίζει την εμπιστοσύνη όσον αφορά τις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι γνωστά σε όλον τον κόσμο για την ποιότητα και την αξιοπιστία τους. Αυτή η φήμη άντεξε σε παραβάσεις και σκάνδαλα. Για αυτόν τον λόγο, η αναφορά στην παράδοση είναι η σωστή κίνηση. Ο όρος GTX θα έχει καλή απήχηση με τους απογόνους των φανατικών θαυμαστών των GTI. Πολύ νέοι οδηγοί πιθανώς να συνδεθούν λιγότερο.
Τι θα πρέπει να προσφέρουν τα μοντέλα GTX ώστε να εδραιωθεί η μάρκα;
Ένα αυτοκίνητο όπως το ID.4 GTX θα πρέπει να εκφράζει μία στάση απέναντι στη ζωή – τη διασκέδαση, την έννοιατης ιδιοκτησίας, τη σπορ αίσθηση. Οι ιδιότητες των προϊόντων δεν μπορούν να το κατορθώσουν από μόνες τους. Θα συμβούλευα επιπλέον υπηρεσίες όσον αφορά το αυτοκίνητο. Ειδικές προσφορές κινητικότητας αλλά και αποκλειστικές εκδηλώσεις είναι κάτι που αξίζει να εξεταστεί. Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί των GTX θα γίνουν μία ξεχωριστή κοινότητα, όπως συμβαίνει και με τα GTI.
Τι ρόλο παίζουν οι ψηφιακές ιδιότητες στην αποδοχή μίας νέας μάρκας;
Οι ψηφιακές λειτουργίες είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη οικειότητας με τους πελάτες. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η Volkswagen συχνά αναγκάζονται να «κυνηγούν»: κάθομαι στο αυτοκίνητο, το ακουμπάω και όμως σπάνια έχω την αίσθηση ότι βρίσκομαι σε επαφή με την μάρκα. Αυτό οφείλεται στο ότι συχνά είναι το αυτοκίνητο αυτό που τονίζει ένα λάθος – κάτι που δεν είναι αναγκαία κακό. Εντούτοις, αυτό που έχω πραγματικά ανάγκη μέσα στο άγχος της καθημερινότητας είναι μία προτεινόμενη λύση, με την οποία απλά καλούμαι να συμφωνήσω. Μία πετυχημένη μάρκα λύνει τα προβλήματα πριν εκφραστούν.
Τέλος, θα θέλαμε μία πρόβλεψη από εσάς: πού θα βρίσκεται η μάρκα GTX σε δέκα χρόνια;
Δυστυχώς δεν έχω την κρυστάλλινη σφαίρα μαζί μου. Πιστεύω πάντως ότι η GTX έχει τις προϋποθέσεις να γίνει συνώνυμη της σπορ ηλεκτροκίνησης. Ως το σύμβολο μία νέας γραμμής προϊόντων επιδόσεων στην ηλεκτρική εποχή. Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι η επιλογή ηλεκτρικών αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον δεν έχει να κάνει μόνο με την λογική. Η οδηγική απόλαυση και η έντονη επιτάχυνση παραμένουν βασικά επιχειρήματα κατά την επιλογή ενός αυτοκινήτου.