Οδηγούμε την κορυφαία Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

Ανακαλύπτουμε αν η Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD είναι αρκετά καλύτερη από τη βασική έκδοση

Οδηγούμε την κορυφαία Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

Ανακαλύπτουμε αν η Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD είναι αρκετά καλύτερη από τη βασική έκδοση

Η Mustang Mach-E είναι η ηλεκτρική επανάσταση της Ford και το αυτοκίνητο που μετέτρεψε τη Mustang σε οικογενειακό. Τη δοκιμάσαμε στην έκδοση με τη Standard Range και την κίνηση στους πίσω τροχούς και μας άρεσε η ισορροπία μεταξύ του προσιτού χαρακτήρα της και της χρηστικότητας χάρη στην αυτονομία της, αλλά με θεωρητική αυτονομία 540 χιλιομέτρων από την μπαταρία 88 kWh (ωφέλιμο), αυτή η Extended Range AWD έκδοση είναι ακριβότερη, φτάνοντας τα 68.712 €. Άρα είναι τόσο ελκυστική;

Σε μια πρώτη ανάγνωση, η μεγαλύτερη μπαταρία της έκδοσης Extended Range σίγουρα είναι χρήσιμη. Ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες το αυτοκίνητό μας έδειξε πάνω από 480 χιλιόμετρα αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση και με ταχύτητα κίνησης τα 100 χλμ./ώρα καταναλώνει ένα χιλιόμετρο αυτονομίας για κάθε ένα χιλιόμετρο που διανύει. Έτσι, είναι και προβλέψιμη, γεγονός που βοηθάει να απαλλαγείς από το άγχος της αυτονομίας.

Με 351 ίππους

Αλλά η μεγάλη μπαταρία συνεπάγεται επίσης και μεγαλύτερο χρόνο φόρτισης και ενώ η έκδοση Extended Range διαθέτει ταχεία φόρτιση μέχρι 150 kW, απαιτεί 45 λεπτά για ανάκτηση ενέργειας από 10 έως 80% (ή προσθέτει 105 χιλιόμετρα σε μόλις 10 λεπτά στη γρήγορη φόρτιση), ενώ στο οικιακό wallbox θέλει 14 ώρες. Ωστόσο, είναι σπάνιο να τη φορτίσεις όταν είναι απολύτως άδεια, έτσι υπάρχει η ευελιξία που σου παρέχει η μεγαλύτερη μπαταρία και σίγουρα αυτό αξίζει.

Η έκδοση AWD έχει εκρηκτικές επιδόσεις. Η μπαταρία τροφοδοτεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Αν και αυτή η έκδοση ζυγίζει 2.182 κιλά, οι 351 ίπποι και τα 580 Nm ροπής επιτρέπουν στον αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα.

Ομαλή σε λειτουργία

Από την πλήρη ακινησία ο κινητήρας ξεκινάει ομαλά, παρά άγρια όπως σε μερικά ηλεκτρικά επιδόσεων, αλλά από τη στιγμή που η Mustang κινείται, η επιτάχυνσή της είναι πιο εντυπωσιακή απ’ όσο χρειάζεσαι. Απλώς πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για τη γρήγορη μείωση της αυτονομίας αν επιλέξεις να εξερευνήσεις τις δυνατότητες αυτού του υψηλού επιδόσεων μοντέλου στις ευθείες.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, η Mach-E αγωνίζεται να κρύψει το βάρος της όπως το καταφέρνει στις ευθείες. Η πρόσφυση είναι άφθονη και ως ένα τυπικό μοντέλο Ford το τιμόνι της είναι γρήγορο και δίνει καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού για τη θέση των εμπρός τροχών. Είναι ένα από τα καλύτερα συμβατικά ηλεκτρικά, αλλά για τον έλεγχο του μεγάλου βάρους της, η ανάρτηση πρέπει να είναι ρυθμισμένη πιο σφιχτά. Ως αποτέλεσμα, αν χτυπήσετε κάποιο σαμαράκι η αντίδραση περνάει στο πλαίσιο, ενώ η ποιότητα κύλισης σε κακής ποιότητας άσφαλτο δείχνει επίσης τον σφιχτό χαρακτήρα της.

Έτσι, εκτός από κάποιες περίεργες αντιδράσεις, η σφιχτή ρύθμιση δεν επηρεάζει δραματικά το ραφιναρισμένο εν γένει χαρακτήρα της, με το θόρυβο από τον ηλεκτρικό κινητήρα να είναι ανεπαίσθητος, όπως και αεροδυναμικός θόρυβος από τον αέρα, κάνοντας τη Mach-E ένα σχετικά… χαλαρωτικό αυτοκίνητο.

Έχει όλα τα καλούδια

Με τη μετατροπή της Mustang σε SUV καλύπτεται το κομμάτι της πρακτικότητας. Οι χώροι πίσω ικανοποιούν, αλλά η Ford βασίστηκε σε μια σημαντικά τροποποιημένη πλατφόρμα της έκδοσης με το θερμικό κινητήρα και έτσι το σύνολο δεν είναι αντίστοιχα καλό με άλλων EV που χρησιμοποιούν πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως κάνει το Skoda Enyaq iV. Αυτό επίσης φαίνεται στον όγκο του χώρου αποσκευών που είναι 402 λίτρα, την ώρα που αρκετών ανταγωνιστικών SUV είναι μεγαλύτερο. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο κυρτό τελείωμα που χαρίζει πιο κομψή εμφάνιση, με τα με τα φωτιστικά σώματα και την πίσω πόρτα να θυμίζουν κάτι από τη Mustang coupe.

Αυτή η κορυφαία έκδοση προσφέρει αρκετό εξοπλισμό, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα LED φώτα, οι τροχοί αλουμινίου 19 ιντσών, το ηχοσύστημα της B&O, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, κάμερα 360 μοιρών και πανοραμική οροφή.

Η μεγάλη οθόνη αφής 15,5 ιντσών περιλαμβάνει όλα όσα αναζητάς, μεταξύ άλλων, την πιο πρόσφατη συνδεσιμότητα, ενώ λειτουργεί και πίνακας ελέγχου για τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επίσης, υπάρχουν και χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.

Συμπέρασμα

Η έκδοση Extended Range AWD προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία. Αυτό είναι το σημείο κλειδί για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο σε αυτό το επίπεδο τιμή. Αλλά ενώ η αισθητικής κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν, μερικά σημεία που αφορούν την ποιότητα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Επίσης, ενώ οι επιδόσεις είναι αξιόλογες και η οδική συμπεριφορά δίνει απόλαυση, η ποιότητα κύλισης είναι λίγο… σφιχτή. Αλλά το αυτοκίνητο έχει μοναδικό στιλ και ταυτότητα, που μας αρέσει πάρα πολύ.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!