Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG G 63 4×4²

Η άγρια off-road Mercedes-AMG G 63 4×4² αναβαθμίζεται με ένα έξυπνο κιτ άξονα.

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG G 63 4×4²

Η άγρια off-road Mercedes-AMG G 63 4×4² αναβαθμίζεται με ένα έξυπνο κιτ άξονα.

Η G-Class δεν είναι ένα SUV, όπως τονίζει ο Emmerich Schiller, διευθύνων σύμβουλος της G-Class του βραχίονα της Mercedes: «Είναι ένα off-roader». Δεν έχει άδικο, διότι υπάρχουν λίγα μέρη στη Γη που δεν μπορεί να σε πάει η… απλή G 500 ή η G 63.

Ωστόσο, πίσω στο χρόνο, το 2015, με την προηγούμενη G-Class να πλησιάζει στο τέλος της ζωής της, η εταιρεία δημιούργησε την G-Class 4×4², ένα τρελό «μηχάνημα» με ειδικούς άξονες που ανέβασε την G-Class σε νέα ύψη, από κάθε άποψη, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Παρά τις προσδοκίες για την κατασκευή μόλις 150 G 500 4×4², η Mercedes κατασκεύασε περίπου 2.100 αυτοκίνητα.

Αρκετά, λοιπόν, για να δικαιολογήσει μια ακόμα γενιά – αν και αυτή τη φορά βασίζεται στην ισχυρότερη έκδοση AMG, η οποία κάνει αυτό την 4×4² ακόμη πιο ακραία. Θα δυσκολευτείς να δεις κάτω από το καπό της χωρίς να σκαρφαλώσεις σε σκάλα, τόσο μεγάλη είναι η αύξηση του ύψους από αυτούς τους άξονες, αλλά αν ρίξεις μια ματιά εκεί μέσα θα βρεις τον V8 twin-turbo 4,0 λίτρων της AMG με τους 585 ίππους.

Δύναμη αρκετή για να… εκτοξεύσει την G 63 4×4² από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα και να φτάσει τα 210 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας, ανεξάρτητα από την επιφάνεια που βρίσκεται κάτω από τους θηριώδεις τροχούς της, των 22 ιντσών.

Αυτό είναι μισό δευτερόλεπτο πιο αργό από μια απλή G 63, το οποίο είναι απόλυτα αποδεκτό λόγω των επιπλέον περίπου 370 κιλών που προσθέτουν οι προδιαγραφές 4×4², αλλά καθισμένος τόσο ψηλά, δεν το αισθάνεται λιγότερο γρήγορο. Αντίθετα μάλιστα, το αισθάνεται πιο γρήγορο.

Μεγάλο μέρος αυτού του βάρους οφείλεται στους νέους άξονες, οι οποίοι διαθέτουν ελικοειδή γρανάζια αντί για τα ευθύγραμμα στοιχεία του προκατόχου του 4×4². Αυτό έγινε για να προσφέρει πιο ομαλή λειτουργία, με το θόρυβο που ήταν εμφανής στο παλιό μοντέλο έχει εξαφανιστεί, προσφέροντας έτσι πιο πολιτισμένη αίσθηση στο εσωτερικό – εφόσον δεν έχετε τον V8 να γρυλίζει από τις πλευρικές εξατμίσεις, όταν είναι υπό πίεση σε υψηλές στροφές. Αν από την άλλη κάνετε κάτι τέτοιο, τότε θα απολαύσετε ένα υπέροχο soundtrack, αλλά και συγκλονιστική ταχύτητα.

Οδηγώντας την G 63 4×4² σε κυριεύει ένα αίσθημα απόλυτης κυριαρχίας, το λες και εξουσίας. Νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα όχημα που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τον Αρμαγεδδών. Φυσικά, υπάρχουν συμβιβασμοί, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο φαντάζεστε και επικεντρώνονται κυρίως στην τεράστια κλίμακα του αυτοκινήτου.

Η είσοδος ή αν θέλετε το να ανέβεις στο εσωτερικό απαιτεί αθλητικές ικανότητες, αλλά μόλις καταφέρεις να φτάσεις εκεί, εκτός από τον καθρέπτη οπισθοπορείας με την κάμερα, όλα τα άλλα είναι γνωστά και οικεία από τις άλλες εκδοχές της G-Class. Ένας συγκερασμός μοντέρνου και αρχαίου αποτελούν την εικόνα του εσωτερικού, με τις μεγάλες οθόνες να δημιουργούνε αντίθεση με τα πλήκτρα, αλλά με τα πάντα να λειτουργούν καλά και το ευρύχωρο εσωτερικό να είναι καλά φινιρισμένο.

Τα τρία μεγαλύτερα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα χειρίζονται τα μπλοκέ διαφορικά, ενώ υπάρχει επίσης ένα πλήκτρο για τα «κοντά» και προγράμματα οδήγησης που μπορείς να επιλέξεις. Οι οθόνες 12,3 ιντσών προβάλουν τα πάντα, από τα όργανα που μετρούν την κλίση του αμαξώματος και την άρθρωση της ανάρτησης, μέχρι και κάμερα της εμπρός όψης για να ξέρεις που πηγαίνεις σε εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Η επιλογή των εκτός δρόμου προγραμμάτων επιτρέπει στην G 63 4×4² να πηγαίνει απολύτως οπουδήποτε θέλεις, χάρη στη σημαντικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (από 113 χιλ. έως 351χιλ.), αλλά και τις γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και διαφυγής, καθώς και το βάθος που μπορεί να περάσει, το οποίο είναι κορυφαίο. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πραγματικά κανένα βουνό αρκετά ψηλό ή ποτάμι βαθύ που να τη σταματήσει… όπως καταλάβατε.

Στο δρόμο, όπου, ας το παραδεχτούμε, οι περισσότερες 4×4² είναι πιο πιθανό να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους, είναι εκπληκτικά ελαφριά σε αίσθηση, για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Όπως ένας επιθετικός του ράγκμπι, είναι βαρύς αλλά ευέλικτος, έτσι και αυτή η νέα G 63 4×4² στρίβει με ένα φινετσάτο τρόπο που απλά δεν ήταν στο ρεπερτόριο του προκάτοχό της.

Έχουν γίνει αρκετές ρυθμίσεις στο πλαίσιο έτσι ώστε να λειτουργήσει κάτι τέτοιο – σε τέτοιο βαθμό που αν παραγγείλετε τη δική σας με την προαιρετική σχάρα οροφής (με όριο δυναμικού φορτίου 90 κιλά ή 180 κιλά όταν είναι στατικό, αν σκοπεύετε να τοποθετήσετε μια σκηνή οροφής), που θα έχετε διαφορετική ρύθμιση ESP για να υπολογιστεί το υψηλότερο κέντρο βάρους.

Έχει επίσης καλή ποιότητα κύλισης, με άμεση οδική συμπεριφορά, αν και εφόσον παρασυρθείτε τότε το ESP θα αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του, αν και θα το κάνει πιο διακριτικά και περισσότερο στο παρασκήνιο παρά ενοχλητικά και έντονα.

Συμπέρασμα

Είναι ένα «monster truck» με υπερβολικές διαστάσεις που είναι διαθέσιμη για αγορά. Οι περιπτώσεις που θα φανούν χρήσιμες οι δυνατότητες της G 63 4×4², αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει αυτό το αυτοκίνητο. Εάν είσαι υπερβολικά πλούσιος, που πάντα βιάζεται να φτάσει στον προορισμό του και τα τελευταία χιλιόμετρα του δρόμου προς το αλπικό καταφύγιο ή αμπελώνα ή παλάτι σου δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, τότε αυτή η πανέξυπνα τρελή αλλά εξαιρετικά ικανή G-Class θα μπορούσε να είναι ό,τι πρέπει για εσένα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!