Οδηγούμε το σκληροτράχηλο Ford Bronco

Το νέο Ford Bronco είναι μία από τις πιο καυτές προτάσεις στις ΗΠΑ και εμείς το οδηγούμε για να ανακαλύψουμε τους λόγους που το κάνουν τόσο δημοφιλές.

Οδηγούμε το σκληροτράχηλο Ford Bronco

Το νέο Ford Bronco είναι μία από τις πιο καυτές προτάσεις στις ΗΠΑ και εμείς το οδηγούμε για να ανακαλύψουμε τους λόγους που το κάνουν τόσο δημοφιλές.

Το Ford Bronco είναι ένα ακόμα παράδειγμα αναβίωσης ενός εμβληματικού SUV, όπως ακριβώς έκανε η Land Rover με το Defender. Επίσης, υπάρχουν πολλές ομοιότητες, με μια σωστή δόση ρετρό λεπτομερειών, αλλά στις ΗΠΑ το Bronco έχει τιμή εκκίνησης σχεδόν τη μισή από αυτή που έχει το Defender.

Η δική μας έκδοση Advanced με την προσθήκη του πακέτου Sasquatch (περισσότερα για αυτό σύντομα) έχει τιμή 42.960 δολάρια , που ισοδυναμεί με 38.000 ευρώ. Δεν λέμε ότι αυτή η τιμή θα παραμείνει και στην Ευρώπη, -αφού αυτές οι μετατροπές δεν γίνονται ποτέ- αλλά θα περιμέναμε σίγουρα να είναι πιο προσιτό από το Defender, αλλά και τον παραδοσιακό του αντίπαλο, το Jeep Wrangler, αν τελικά εισάγονταν.

Αλλά θα έπρεπε η Ford να ασχοληθεί; Με μια λέξη, ναι. Πρόκειται για ένα αξιόλογο 4×4 που θα μπορούσε να καλύψει το κενό που άφησε το Defender ανεβαίνοντας κατηγορία – και σίγουρα δεν είναι απλώς μια όμορφη φατσούλα.

Ας ξεκινήσουμε με την εμφάνιση, που παραπέμπει άμεσα στο original Bronco των δεκαετιών του ’60 και ’70. Δεν θα συγκινεί το ίδιο και στην Ευρώπη, αλλά η τετραγωνισμένη σχεδίαση με τους τροχούς στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος για καλύτερες εκτός δρόμου επιδόσεις, ενώ στο προφίλ συναντάμε λίγες λεπτομέρειες που ακολουθούν το πρότυπο.

Στο εμπρός μέρος η τετραγωνισμένη μάσκα αντιπαρατίθεται με τα στρογγυλά φώτα -ξανά όπως στο original- και χωρίζεται από το Bronco που δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια μεγάλη πόρτα που ανοίγει περισσότερο από 90 μοίρες και επιπλέον κάθετα λεπτά LED φώτα.

Είτε θυμάσαι το original είτε όχι, έχει σπουδαία εμφάνιση, την οποία συνεχίζει και στο εσωτερικό του, το οποίο μοιάζει αρκετά με το Defender -ή το Defender μοιάζει με το Bronco-, όπως θέλεις να το δεις.

Στις άκρες του ταμπλό, κάθετα τοποθετημένες υπάρχουν χειρολαβές που βοηθούν στην επιβίβαση. Στο κέντρο συναντάμε μια οθόνη αφής οκτώ ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων ίδιου μεγέθους και με τις δύο να προβάλουν καθώς μπαίνεις στο αυτοκίνητο γραφικά εμπνευσμένα από το Bronco.

Η λέξη Bronco αναγράφεται στο ταμπλό, εμπρός από το συνοδηγό, όπως ακριβώς και το Defender στα Land Rover, ενώ ξεχωριστά χειριστήρια για το κλιματιστικό είναι τοποθετημένα κάτω από την οθόνη αφής και πάλι όπως στο βρετανικό μοντέλο.

Σίγουρα η ποιότητα είναι καλύτερη στο Land Rover, αλλά το Ford πιο χρηστικό και έχει πιο ταιριαστή εικόνα συνολικά. Και ενώ υπάρχουν αρκετά σκληρά πλαστικά στο Bronco, στην ουσία δεν βρίσκεις κάποιο λόγο για παράπονα, με τα πάντα να υπόσχονται αντοχή στο χρόνο, ενώ δείχνουν υπέροχα και με ευκολία στη χρήση.

Επίσης, υπάρχει αρκετός χώρος στο εσωτερικό, με καθίσματα που μοιάζουν είναι σχεδιασμένα να αντέξουν από τα χειρότερα που μπορεί να προκαλέσει η οικογενειακή ή η αγροτική ζωή. Υπάρχουν όμως και κάποιες όμορφες λεπτομέρειες, όπως το σήμα του Bronco στο πάτωμα πίσω, προσφέροντας έτσι στο κεντρικό επιβάτη κάτι να βλέπει, καθώς κάθεται με τα πόδια ανοιχτά έχοντας το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης ανάμεσα. Ο χώρος αποσκευών επίσης είναι τεράστιος.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, με αφαιρούμενη οροφή ή ακόμα και αφαιρούμενες πόρτες, αλλά και μια πλούσια λίστα έξτρα που είναι διαθέσιμη από τη Ford για το Bronco, συμπεριλαμβανομένης της σχάρας οροφής. Και αν χρειαστεί να μεταφέρεις κάτι μεγάλο στην οροφή, όπως για παράδειγμα ένα καγιάκ, υπάρχουν και χειρολαβές εμπρός στο καπό έτσι ώστε να δέσεις και να ασφαλίσεις το φορτίο σου. Κάτι που είναι επίσης χρήσιμο για να διακρίνεις που είναι οι γωνίες του αυτοκινήτου –όπως ακριβώς κάνει και η Mercedes με τα φλας στις G-Class.

Κάτω από το καπό του δικού μας Bronco ήταν ο γνωστός 4κύλινδρος κινητήρας Ecoboost των 2,3 λίτρων, που έκανε πρεμιέρα στη Ford Mustang και χρησιμοποιείται επίσης σε άλλα μοντέλα επιδόσεων που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ. Δεν έχει το νεύρο του 6κύλινδρου Ecoboost των 2,7 λίτρων, αλλά δεν είναι κακός με αξιοπρεπή δύναμη που φτάνει τους 300 ίππους και είναι διαθέσιμη όποτε τη ζητήσεις, με τον ήχο από τον κινητήρα όμως να είναι λίγο ακατέργαστος.

Το κιβώτιο 10 ταχυτήτων είναι ένα διαμάντι, με καλή απόκριση και ομαλή λειτουργία, με τα button στο πλάι του επιλογέα να προσφέρουν μια δόση χειροκίνητου ελέγχου. Το αυτοκίνητο είναι δικίνητο στις περισσότερες των περιπτώσεων, αλλάζοντας αυτόματα σε τετρακίνητο όταν αυτό χρειάζεται ή χειροκίνητα μέσω button.

Αν και το Bronco έχει προδιαγραφές 4×4, το τιμόνι του παραδόξως έχει καλή απόκριση, χωρίς να έχει αυτή την πλαδαρή αίσθηση που συνηθίζεται να έχουν τα εκτός δρόμου μοντέλα. Μην σας περνάει από το μυαλό όμως ότι είναι ένα σπορ αυτοκίνητο. Και πάλι συμπεριφέρεται καλύτερα από κάποια, αλλά παίρνει κλίσεις καθώς τα ελαστικά πασχίζουν να βρουν πρόσφυση. Ο κύκλος στροφής είναι επίσης παραδόξως μικρός.

Η εκτός δρόμου περιήγηση περιορίστηκε σε κάποια δύσβατα εδάφη ανάμεσα σε πανάκριβα σπίτια πολλών εκατομμυρίων στο Bel Air, με θέα το Los Angeles, αλλά το Bronco σου δίνει την αίσθηση ότι είναι εξαιρετικά ικανό χάρη στα επτά προγράμματα GOAT, με το GOAT να μεταφράζεται σε -Goes Over Any Type of Terrain- ή σε απλά ελληνικά, -πάει παντού-, αλλά και χάρη στα πολυάριθμα έξυπνα συστήματα 4×4.

Στη συνέχεια, υπάρχει το Sasquatch Pack για την απόλυτη εκτός δρόμου εμπειρία, με ελαστικά 35 ιντσών με ζάντες 17 ιντσών και πίσω μπλοκέ διαφορικό, τελική σχέση 4,7:1 και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού εμπρός και πίσω. Τα αμορτισέρ της Bilstein αυξάνουν το ύψος του αυτοκινήτου, ενώ οι μεγάλοι θόλοι δίνουν στο Bronco μια πιο άγρια εμφάνιση.

Όπως περιμένεις, η ποιότητα κύλισης είναι λίγο θορυβώδης, με την ανάρτηση που έχει μεγάλες διαδρομές να χτυπάει στις λακκούβες. Ωστόσο, αυτό δεν χαλάει τη συνολικά καλή αίσθηση που προσφέρει το Bronco και αντίθετα θα λέγαμε ότι του προσθέτει χαρακτήρα.

Και αυτό είναι το νόημα αυτού το αυτοκινήτου. Να προσφέρει ένα πλατύ χαμόγελο, όπως σε εμάς κατά την οδήγησή του γύρω από το Los Angeles. Αλλά αυτό θα ισχύει και στην Ευρώπη. Όπως μας είπε και το αφεντικό της Ford, ο Jim Farley, όσον αφορά το μέγεθος, έχει το ίδιο με το Defender και έχει δίκιο με 4.811 χιλ. μήκος και 2.189 χιλ. πλάτος είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το Land Rover.

Συμπέρασμα

Αν δίναμε αστέρια με βάση τη γοητεία και τον χαρακτήρα, το Bronco θα έπαιρνε πέντε από αυτά. Είναι αποδεδειγμένο ότι η Ford κατασκευάζει αυτοκίνητα που σε κάνουν να χαμογελάς, προσφέροντας απόλαυση. Η πλαδαρή αίσθηση στο δρόμο (τουλάχιστον στο αυτοκίνητό μας) ίσως να μην αφορά τα αυτοκίνητα που θα έρθουν στην Ευρώπη, αλλά τουλάχιστον το υπόλοιπο πακέτο σίγουρα θα μπορούσε. Θα μπορούσε να αποτελέσει μια εναλλακτική του Defender με χαμηλότερη τιμή που ίσως πολλοί αναζητούν.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!