Οδηγούμε το νέο υβριδικό Subaru Forester 2.0i e-BOXER στην Ελλάδα

Το νέο υβριδικό, τετρακίνητο και αυτόματο Subaru Forester μας συστήνεται σε μια σύντομη οδηγική γνωριμία μέχρι τη Αχαΐα.

Οδηγούμε το νέο υβριδικό Subaru Forester 2.0i e-BOXER στην Ελλάδα

Το νέο υβριδικό, τετρακίνητο και αυτόματο Subaru Forester μας συστήνεται σε μια σύντομη οδηγική γνωριμία μέχρι τη Αχαΐα.

Subaru Forester 2.0i e-BOXER: Από το ντεμπούτο του το 1997, το Forester, το οποίο έχει κληρονομήσει τη θεμελιώδη αξία ενός οχήματος που μπορεί «να πάει οπουδήποτε και να χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε και οποιονδήποτε», έχει αγκαλιάσει ένα ευρύ φάσμα πελατών και έχει εξελιχθεί στο βασικότερο και ιδιαιτέρως δημοφιλές μοντέλο της γκάμας της SUBARU.

Μια ματιά στην ιστορία του αριθμεί πέντε γενιές μέχρι σήμερα (1η: 1997-2002, 2η:2002-2007, 3η: 2007-2012, 4η: 2012-2018, 5η: 2018-2024), όλες άμεσα συνδεδεμένες με την παράδοση της Subaru στον επίπεδο κινητήρα και στην δημιουργική του τετρακίνηση (Symmetric All Wheel Drive), ενώ στα 27 χρόνια του στην αγορά έχει σημειώσει πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Το νέο Forester όπως και κάθε Forester στην εποχή του, έχει εξελιχθεί σε ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στο στόχο του ως το SUV, με την τολμηρή προσέγγιση στον ρόλο του εκδρομέα, αλλά που πορεύεται πακέτο με μια αίσθηση φιλικότητας, πρακτικότητας, υψηλής αυτοπεποίθησης και ασφάλειας.

Είναι το αυτοκίνητο που ωθεί στην εκδρομική φαντασίωση και επιτρέπει την υλοποίηση ώστε να γίνει ρουτίνα. Είναι επίσης αυτό που δεν κάνει συμβιβασμό σε χωροταξικές ανέσεις, τεχνολογίες και σύγχρονες παροχές. Συμμετέχει εν ολίγοις σαν μέλος της οικογένειας σε διάφορες περιστάσεις, από την καθημερινή οδήγηση έως την ακραία περιπέτεια.

Η έκτη γενιά παραμένει το made in Japan SUV με τις αξίες της Subaru να ακολουθούν την πορεία του μοντέλου εδώ και χρόνια.

Έκτη γενιά Subaru Forester

SURARU FORESTER MY25 (30)

Στην πρώτη οπτική επαφή μαζί του αντιλαμβάνεσαι τις πληθωρικές του διαστάσεις με μικρές αυξήσεις μήκους (+30 χλ.) και πλάτους (+15 χλ.), αλλά κυρίως το φρέσκο, επιβλητικό και μοντέρνο στιλ στην εικόνα του.  Με μήκος 4,67μ. τοποθετείται στα D-SUV, με ανταγωνιστές του τα Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq Toyota RAV4 και οφείλει να έχει τα ισχυρά επιχειρήματα απέναντι τους.

Tο νέο Forester βέβαια ανανεώνεται όχι μόνο εμφανισιακά αλλά και στην καμπίνα, ενώ η πλατφόρμα του έχει δεχθεί αλλαγές που βελτιώνουν την ποιότητα και τη δυναμική οδήγησης. Η Παγκόσμια Πλατφόρμα Subaru (SGP) έχει βελτιστοποιηθεί καθώς υπάρχει πλέον ένα πλήρως ενιαίο εσωτερικό πλαίσιο, ενώ τα σημεία στήριξης της ανάρτησης είναι ενισχυμένα με αποτέλεσμα ένα πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο αμάξωμα.

Η Subaru αναφέρει πως προσφέρει βελτιωμένη δυναμική οδήγησης και η αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, μπορεί να υποστηρίξει τη θεωρεία.

Σχεδιαστικά το Forester έχει επανασχεδιαστεί, με μια οριζόντια γραμμή στο μπροστινό μέρος που συνδέει τη μάσκα με τους προβολείς, δημιουργώντας μια πιο φαρδιά εμφάνιση. Η νέα σχεδίαση των φώτων δίνει μια πιο σύγχρονη εικόνα στο SUV.

Τα διογκωμένα φτερά προσφέρουν πιο επιβλητική εικόνα ενώ στο προφίλ του οχήματος υπάρχει μια ευδιάκριτη γραμμή που εκτείνεται από εμπρός προς τα πίσω τονίζοντας το μήκος του οχήματος. Νέας σχεδίασης και οι ζάντες αλουμινίου των 18΄΄ σε δύο παραλλαγές(προαιρετικά και μια των 19΄΄), ολοκληρώνουν την εικόνα του νέου Forester που είναι διαθέσιμο πλέον σε 11 αποχρώσεις, με τις τρεις από αυτές να είναι νέες(γκρι, χρυσαφί και μπλε).

SURARU FORESTER MY25 (2)

Το εσωτερικό του Forester έχει ανανεωθεί συνολικά χάρη στις νέες σχεδιαστικές γραμμές που το διατρέχουν. Το σαλόνι είναι ευάερο και ευήλιο με σωστή θέση για κάθε επιβάτη και με ένα συνδυασμό αναλογικής και ψηφιακής ενημέρωσης στα όργανά του.

Η μεγάλη κάθετη οθόνη φιλοξενεί σχεδόν τα πάντα και με μεγάλα ευανάγνωστα μενού. Διακρίνεται για την οργάνωση τόσο του πίνακα οργάνων όσο και την κεντρικής οθόνης, διαμέτρου 11,6 ιντσών, φυσικά διαθέσιμη είναι η ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και ασύρματη φόρτιση smartphone.

SURARU FORESTER MY25 (19)

Στο τεχνολογικό του υπόβαθρο περιλαμβάνεται το αναβαθμισμένο πακέτο EyeSight που περιλαμβάνει 15 λειτουργίες (5 καινούργιες και 7 αναβαθμισμένες). Το στρατηγείο του συστήματος είναι μία νέα ευρυγώνια κάμερα και ένα ραντάρ τα οποία συνεργάζονται και αναγνωρίζουν πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά πεζούς και δίκυκλα που μπαίνουν στην πορεία του οχήματος.

Το Emergency Driving Stop System είναι ένα ακόμα προνόμιο του Forester 6ης γενιάς. Πρακτικά μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος στην περίπτωση που ο οδηγός εμφανίσει ξαφνικά πρόβλημα υγείας ή αποκοιμηθεί πίσω από το τιμόνι. Σε πρώτη φάση ειδοποιεί ηχητικά μόλις αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν χέρια στο τιμόνι, σε δεύτερη φάση κάνει στιγμιαία φρεναρίσματα για να παροτρύνει τον οδηγό να πάρει ξανά τον έλεγχο και αν δεν συμβεί ούτε αυτό ακινητοποιεί το όχημα.

Ακόμα και η θύρα του χώρου αποσκευών έχει υποστεί τεχνολογική ανανέωση, καθώς ανοίγει πλέον με μία κίνηση ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

SURARU FORESTER MY25 (6)

Ο εσωτερικός κόσμος του Forester χωρίς να είναι αυτό που το λες premium, είναι απόλυτα νοικοκυρεμένος, πληθωρικός και προσεγμένος με Ιαπωνικό πείσμα στην λεπτομέρεια ώστε να σε γοητεύσει για την εμμονή προς την ουσία. Σε πείθει με ευκολία επίσης για την αντοχή του απέναντι στον χρόνο, αν και αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει μόνο ο χρόνος.

Αν κάτι επίσης σε γεμίζει με ικανοποίηση, είναι οι γενναιόδωροι χώροι που διαμορφώνονται γύρω από ένα μεταξόνιο 2.670 χιλ. και φιλοξενούν με άνεση πέντε νοματαίους με σωματοδομή καλοζωισμένου δυτικού ανθρώπου. Στα υπέρ και τα δεδομένα του χώρου αποσκευών που συνεχίζει να βάζει πλάτη στις μεταφορικές ανάγκες του μεσαίου SUV της Subaru με 508 λτ., τα οποία μπορούν να εκτοξευτούν στα 1.720 λτ. μόλις πέσουν τα καθίσματα.

Subaru Forester: Ήρεμη δύναμη

Με αποκλειστικότητα ένα υβριδικό σύνολο 1.995 κ.εκ. με 136 ίππους και με την αρωγή ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων, το Forester παραμένει πιστό στην τετρακίνηση και χρησιμοποιεί ένα CVT αυτόματο κιβώτιο με 7 διαβαθμίσεις, εν είδη σχέσεων.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού έχει βελτιστοποιηθεί για το υβριδικό του έργο (mild hybrid τεχνολογία 48V), με όφελος την μείωση των κραδασμών και του θορύβου που με την σειρά τους έχουν βελτιώσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την μακροζωία του.

SURARU FORESTER MY25 (10)

Στο δρόμο επικρατεί αποτελεσματικότητα, ποιοτική κύλιση και ασφαλής πρόθεση να σε πείσει για την αξία της κατασκευής. Στην άσφαλτο αν το παρακάνεις θα διαπιστώσεις ότι το ψηλό κέντρο βάρους θα υπερνικήσει τις προθέσεις τις τετρακίνησης για πλευρική πρόσφυση και σταδιακά αλλά προοδευτικά θα νιώσεις το άνοιγμα της τροχιάς που χτυπάει το καμπανάκι για οδηγική σύνεση. Άλλωστε θα προλάβουν να σου τραβήξουν το αυτί τα ηλεκτρονικά, που νωρίτερα θα έχουν επέμβει.

H συμπεριφορά της ανάρτησης προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος, ώστε ο οδηγός να νιώθει ότι το ταπεραμέντο που χαρακτήριζε παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Subaru είναι και εδώ.

SURARU FORESTER MY25 (11)

Στους χωματόδρομους νιώθεις ότι η στιβαρή του εικόνα επικρατεί, τόσο στην αίσθηση που λαμβάνεις στην ήσυχη καμπίνα όσο και στην διάθεση να ακολουθήσει τις εντολές που του δίνεις με το περισσότερο ελαφρύ και επικοινωνιακό απ’ ότι θα θέλαμε τιμόνι.

Η συμμετρική τετρακίνηση και X-MODE, ένα σύστημα που αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος τετρακίνησης και των φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και απότομες ανηφόρες (εφαρμόζεται και στην όπισθεν) βοηθούν στην απελευθέρωση του οχήματος στην απίθανη περίπτωση κολλήματος. Αναλαμβάνουν να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά την στιγμή της περιπέτειας, αν και η ελκτική πρόσφυση είναι υποδειγματική και ρεαλιστικά δεν χαζολογάει ακόμα και σε στιγμές που νιώθεις ότι το παρακάνεις για SUV.

Το Forester με το «αυτόματο» CVT Lineartronic κιβώτιο, επιδίδεται εύκολα σε ασκήσεις τραϊαλ, κάτι που απέδειξε σε ένα μικρό κατέβασμα ως δείγμα των υψηλών off road δυνατοτήτων του.

SURARU FORESTER MY25 (16)

Ακόμα και με την απουσία κοντών διαφορικών επιβεβαιώνει τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες των SUV της Subaru. Χάρη στον σχεδιασμό του Symmetrical AWD, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζουν οι επίπεδοι κινητήρες, η παρεχόμενη ισχύς καταλήγει πάντα στο τερέν μέσω των κινητήριων τροχών που ανακαλύπτουν πρόσφυση.

Η έξυπνη τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά και η ευκολία του αυτόματου, αρκεί για να ξεπεράσει τα πιο δύσκολα εμπόδια, όσο το επιτρέπουν τα ελαστικά του, οι επαρκείς γωνίες απομάκρυνσης από τα εμπόδια (προσέγγισης: 20,4 μοίρες, ράμπας: 20,9 μοίρες, διαφυγής: 25,7 μοίρες) και η ομολογουμένως ικανή απόσταση του πατώματος από το έδαφος (220 χιλ.), ενώ η βοήθεια των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι ευεργετική σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ή κρεμασμένου τροχού.

Τελικά;

Το νέο Forester είναι πλασμένο έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Subaru για τις κατασκευές της και την υστεροφημία του μοντέλου. Ικανό για όλα, σαφώς χωρίς προτεραιότητα στις απόλυτες επιδόσεις, αλλά στην επικαιροποίηση των στοιχείων του στην σύγχρονη πραγματικότητα με γνώμονα την υβριδική του παρουσία και απόδοση.

Η συνέπεια στην ποιότητα, στην τεχνολογία και στην συνολική ευκολία του χρήστη είναι δεδομένη, όπως και η δογματική σχέση με την τετρακίνηση και τον επίπεδο κινητήρα που τελικά συντελούν στην φήμη περιπέτειας, που σε ωθεί να ζήσεις μαζί του. Διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού (Free, Style, Adventure, Premium) και με τιμές που ξεκινούν από τα €45.920 το νέο Forester σε προσκαλεί για μια γνωριμία μαζί του, που ίσως ευοδωθεί σε ειδύλλιο.

SURARU FORESTER MY25 (28)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!