Oδηγούμε το νέο Toyota Land Cruiser

Η νέα γενιά Land Cruiser είναι πιο εκλεπτυσμένη, κομψότερη και αναβαθμισμένη τεχνολογικά, αλλά δεν χάνει τις δυνατότητες των προκατόχων της.

Oδηγούμε το νέο Toyota Land Cruiser

Η νέα γενιά Land Cruiser είναι πιο εκλεπτυσμένη, κομψότερη και αναβαθμισμένη τεχνολογικά, αλλά δεν χάνει τις δυνατότητες των προκατόχων της.

Το Toyota Land Cruiser είναι εδώ και καιρό ένας θρύλος της ανθεκτικότητας και της αξιοπιστίας και η τελευταία γενιά δεν διαφέρει. Αυτό όμως που έχει αλλάξει είναι τα επίπεδα πολυπλοκότητας και τεχνολογίας του, τα οποία απλώς προσθέτουν μια νέα διάσταση στις ικανότητές του, σε όλους τους τομείς. Δεν είναι τόσο εκλεπτυσμένο όσο ένα Land Rover Defender, αλλά αντιπροτείνει το ατού της Toyota – μια ασταμάτητη αίσθηση δύναμης και αξιοπιστίας.

Κατά κάποιο τρόπο, η τιμή του Land Cruiser 250 δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, επειδή, τη στιγμή που γράφουμε αυτό το κείμενο, η διαθεσιμότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου το οδηγούμε (αλλά και στην Ελλάδα) έχει εξαντληθεί για το άμεσο μέλλον. Τιμολογιακά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σχεδόν 75.000 λιρών (από 116.170 ευρώ στην ελληνική αγορά) στη βασική έκδοση. Δεδομένης της προαναφερθείσας δυνατότητας παραγγελίας (στην Ελλάδα έχουν ήδη πωληθεί 20 αυτοκίνητα το 2024 και αναμένονται μόλις 7 το 2025!), αυτό προφανώς δεν απέτρεψε κανέναν αγοραστή. Στην πραγματικότητα, αν θέλετε ένα Land Cruiser 250 αυτή τη στιγμή, πιθανότατα θα χρειαστεί να πληρώσετε πολύ περισσότερα από αυτά τα δύο νούμερα για να πάρετε ένα αυτοκίνητο από τα χέρια των ήδη τυχερών ιδιοκτητών.

Κινητήρας, απόδοση και οδήγηση

Όλα τα Land Cruiser εφοδιάζονται με τετρακύλινδρο diesel κινητήρα 2,8 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων. Αυτός o κινητήρας εντοπίζεται και στο Hilux pick-up, καθώς και σε μερικούς από τους άλλους εμπορικούς συγγενείς του στις υπερπόντιες αγορές, αλλά η Toyota έχει κάνει ολοκληρωμένη δουλειά για να βελτιώσει τόσο την παροχή ισχύος όσο και την αίσθηση πολυτέλειας.

Η απόδοση ανέρχεται σε 205 ίππους και 500 Nm ροπής, με τα νούμερα αυτά να είναι διαθέσιμα σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών, με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.600 στροφές ανά λεπτό. Υπάρχει εντυπωσιακή απόκριση στις χαμηλές στροφές και πολύ μικρό turbo lag. Το κιβώτιο ταχυτήτων κάνει ό,τι πρέπει για να κρατάει τον κινητήρα σε εγρήγορση, κάνοντας σβέλτες και αποφασιστικές αλλαγές. Η ισχύς περνά στη συνέχεια σε ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης, ενώ υπάρχει τόσο κεντρικό όσο και πίσω μπλοκέ διαφορικό, καθώς και ένα κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (κοντές σχέσεις).

Toyota Land Cruiser 18

Το συνολικό σύστημα κίνησης είναι πολύ πιο εκλεπτυσμένο από το αντίστοιχο του Hilux, με το ήπιο κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες να υποχωρεί γρήγορα σε ένα απαλό βουητό όταν κινείστε με μεγαλύτερο ρυθμό.

Toyota Land Cruiser 11

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στο δρόμο; Δεν μπορεί να κρυφτεί το γεγονός ότι αυτό το off-roader έχει σχεδιαστεί για να κατακτήσει διαδρομές εκτός δρόμου. Το τιμόνι έχει αργή κρεμαγιέρα και ακόμη και με τους μικρότερους τροχούς 18 ιντσών υπάρχουν κραδασμοί στην οδήγηση στις χαμηλές ταχύτητες που δεν μπορούν να απομονωθούν πλήρως. Δεν θα το νιώσετε αυτό, για παράδειγμα, σε ένα Land Rover Defender με την προαιρετική αερανάρτηση, ακόμη και σε υψηλότερες ταχύτητες όπου το Toyota βελτιώνεται σημαντικά. Απλώς δεν μπορεί να φτάσει τα επίπεδα άνεσης των επιβατών ενός Defender που πλησιάζουν τα επίπεδα ενός πολυτελούς αυτοκινήτου.

Η οδήγηση σε μικρότερους δρόμους δεν αποτελεί πρόβλημα, χάρη στην εξαιρετική ορατότητα, ενώ επιλέγοντας τα κατάλληλα προγράμματα οδήγησης εντός δρόμου, το Land Cruiser επιτυγχάνει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ απόκρισης και φινέτσας. Η λειτουργία Sport δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο άσκοπη όσο μπορεί να φαίνεται, καθώς η πιο επιθετική χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων βοηθούν ολόκληρο το αυτοκίνητο να γίνει πιο ευέλικτο και γενικά πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Τα φρένα είναι ένα ιδιαίτερο σημείο αναφοράς, με εξαιρετική αίσθηση, και κάνουν καλή δουλειά στο να επιβραδύνουν τη σημαντική μάζα του αυτοκινήτου.

Toyota Land Cruiser 12

Αν συνυπολογίσουμε το καλά μονωμένο σύστημα κίνησης και την καταστολή του θορύβου από τον δρόμο και τον άνεμο – ένας παράγοντας που προκαλεί μεγάλη έκπληξη δεδομένου του ιδιαίτερα όρθιου παρμπρίζ – οι ικανότητες του Land Cruiser σε μεγάλα ταξίδια είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακές. Εκτός δρόμου, ωστόσο, αυτό το Toyota μπορεί να ανταποκριθεί στη θρυλική σκληρότητα των προγόνων του.

Toyota Land Cruiser 34

Μπαίνοντας σε μια εξαιρετικά λασπωμένη διαδρομή εκτός δρόμου στην τοποθεσία της δοκιμής μας, στα Χάιλαντς της Σκωτίας, το Land Cruiser δεν είχε κανένα πρόβλημα να βρει πρόσφυση σε απότομες, κακοτράχαλες διαδρομές ή να βυθιστεί σε βαθιές, γεμάτες νερό χαράδρες. Η δυνατότητα του τιμονιού να “κόβει” πολύ στο στρίψιμο, έκανε την αντιμετώπιση στενότερων στροφών μια απλή διαδικασία, ενώ όταν ανιχνευόταν απώλεια πρόσφυσης, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης κατάφερνε να βρίσκει κράτημα από το πουθενά, χωρίς σπινάρισμα των τροχών ή φλυαρία των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης. Στην πραγματικότητα, δεν μπήκαμε καν στον κόπο να ενεργοποιήσουμε τα μπλοκέ διαφορικά ή το σύστημα αποσύνδεσης της αντιστρεπτικής δοκού, ακόμη και με το αυτοκίνητο βαθιά μέσα σε κολλώδη λάσπη.

Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων

Η Toyota ισχυρίζεται ότι το Land Cruiser θα καταναλώσει περί τα 10,7 λίτρα/100 χλμ.. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας πετύχαμε κατά μέσο όρο περίπου 11,3 λίτρα/100 χλμ., συμπεριλαμβάνοντας και οδήγηση εκτός δρόμου όπου η κατανάλωση ανεβαίνει, οπότε η εκτίμηση φαίνεται αρκετά ακριβής. Αυτό που είναι σαφές ωστόσο είναι πως αυτό δεν είναι ένα ιδιαίτερα οικονομικό όχημα με βάση τα σύγχρονα πρότυπα, παρά το γεγονός ότι διαθέτει έναν αξιόλογο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα. Και αυτό γιατί έχει να αντιμετωπίσει το μεγάλο βάρος και τον τετραγωνισμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό, που βλάπτει την κατανάλωση, οπότε αν θέλετε μεγάλη οικονομία, αυτό δεν είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο για εσάς.

Toyota Land Cruiser 21

Για να αντισταθμίσει την υψηλή κατανάλωση και, πιθανότατα για να προσφέρει στο αυτοκίνητο κάποια αυτονομία όταν βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά από τον πολιτισμό, το Land Cruiser διαθέτει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 80 λίτρων. Με τις σημερινές τιμές πετρελαίου (περίπου 1,6 ευρώ/λίτρο τον Ιανουάριο του 2025 στη χώρα μας), το κόστος γεμίσματος ανέρχεται στα 128 ευρώ, και με 11,3 λίτρα/100 χλμ., η απόλυτη μέγιστη αυτονομία είναι 707 χιλιόμετρα. Εναλλακτικά, 100 ευρώ καύσιμο αντιστοιχούν σε περίπου 640 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Σχεδιασμός, εσωτερικό και τεχνολογία

Δεν πρόκειται για ένα μικρό όχημα, παρά το γεγονός ότι θεωρείται το πιο συμπαγές παγκόσμιο μοντέλο Land Cruiser (υπάρχει το ακόμη μεγαλύτερο Land Cruiser 300 διαθέσιμο σε άλλες αγορές όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Μέση Ανατολή), με μήκος σχεδόν 5 μέτρα και βάρος άνω των 2.300 κιλών.

Toyota Land Cruiser

Το πλαίσιο είναι ένα παραδοσιακό σασί τύπου σκάλας με το αμάξωμα να είναι τοποθετημένο από πάνω, ωστόσο και τα δύο έχουν επανασχεδιαστεί ριζικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου και του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 50% και 30% αντίστοιχα, και χάρη σε μια νέα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, δεν υπάρχει πλέον σχεδόν καθόλου κλώτσημα στο τιμόνι, ακόμη και σε εξαιρετικά δύσβατα εδάφη.

Το σύστημα ανάρτησης είναι ένα σύστημα με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Προαιρετικά διατίθενται προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Νέα για την Toyota είναι η δυνατότητα αποσύνδεσης των αντιστρεπτικών ράβδων, που βελτιώνει την ελευθερία άρθρωσης των τροχών κατά 10% σε σύγκριση με τα μοντέλα που δεν διαθέτουν το σύστημα.

Toyota Land Cruiser 8

Εμφανισιακά, το νέο Land Cruiser αντλεί έμπνευση από το Land Cruiser “J60” της δεκαετίας του ’80, με τετραγωνισμένο σχεδιασμό που έχει να εμφανιστεί εδώ και μερικές γενιές, αλλά υπάρχουν και στοιχεία από το “J70” – ένα ξεχωριστό μοντέλο με την ονομασία Land Cruiser που λανσαρίστηκε επίσης τη δεκαετία του ’80 και εξακολουθεί να παράγεται σε ορισμένες αγορές. Δεν είναι το πρώτο ρετρό εμπνευσμένο σχήμα που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, αλλά πρόκειται για άλλη μια επιτυχημένη επανερμηνεία ενός δημοφιλούς μοντέλου από το παρελθόν.

Η καμπίνα έχει μια ογκώδη, τετραγωνισμένη και ανθεκτική αίσθηση που θα μπορούσε να προέρχεται και από τη δεκαετία του ‘80, παρότι δεν υπάρχουν φανερά ρετρό στοιχεία. Αντίθετα, υπάρχει μια ξεκάθαρα σύγχρονη διάταξη με δύο οθόνες, αν και, υιοθετώντας μια ελαφρώς παλιομοδίτικη πινελιά, ένας μεγάλος αριθμός από τα χειριστήρια του αυτοκινήτου εξακολουθεί να λειτουργεί όχι μόνο με διακόπτες, αλλά και με κλασικά μπουτόν αντί για αφής. Ωστόσο, δεν είμαστε σίγουροι ότι μοιάζει με την καμπίνα ενός αυτοκινήτου αξίας πάνω από 100 χιλιάδες ευρώ, προσφέροντας μια ξεκάθαρα χρηστική αίσθηση, την ώρα που αντίπαλοι όπως το Land Rover Defender προσφέρουν και πολυτέλεια σε αυτή τη τιμή.

Toyota Land Cruiser 26

Δορυφορική πλοήγηση, στερεοφωνικό σύστημα και infotainment

Η Toyota έχει κρατήσει τα πράγματα απλά στο σύστημα infotainment. Η κεντρική οθόνη αφής πλαισιώνεται από περιστροφικούς διακόπτες και μπουτόν που σας επιτρέπουν να χειρίζεστε ορισμένες λειτουργίες με την αίσθηση και μια γρήγορη ματιά, αντί να χάνεστε κοιτώντας μια οθόνη. Ειδικότερα, τα χειριστήρια του κλιματισμού, της θέρμανσης και της ψύξης των καθισμάτων είναι φυσικοί διακόπτες. Τα προφίλ οδήγησης ρυθμίζονται με έναν περιστροφικό διακόπτη κοντά στον επιλογέα ταχυτήτων, και ενώ τα περισσότερα χειριστήρια ήχου βρίσκονται στην οθόνη αφής, υπάρχουν διαθέσιμα κουμπιά στο τιμόνι και ένας περιστροφικός διακόπτης έντασης ήχου στο ταμπλό.

Η οθόνη αφής 12,3 ιντσών είναι η τυπική οθόνη της Toyota, χρησιμοποιώντας το λογισμικό Smart Connect+ της μάρκας, με το οποίο πολλοί ιδιοκτήτες ελάχιστα θα αλληλεπιδράσουν, αφού διαθέτει στάνταρ Apple CarPlay και Android Auto. Το Smart Connect+ διαθέτει όμως ένα εγγενές σύστημα πλοήγησης και στέλνει ήχο μέσω ενός ηχοσυστήματος JBL με 14 ηχεία, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Υπάρχει επίσης ασύρματος φορτιστής για ένα smartphone, αν και η Toyota παρέχει πολλές θύρες USB-C για τη φόρτιση διαφόρων συσκευών, είτε πηγαίνετε για ψώνια στα μαγαζιά είτε βγαίνετε στην ερημιά.

Χώρος αποσκευών, άνεση και πρακτικότητα

Η καμπίνα συνδυάζει ανθεκτικές επιφάνειες με μια πλειάδα κομψών υλικών για να δημιουργήσει μια αίσθηση απόλυτης στιβαρότητας. Στην πραγματικότητα, ολόκληρη η καμπίνα μοιάζει σχεδόν αψεγάδιαστη, καθώς κανένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν (τα οποία ήταν όλα μοντέλα προπαραγωγής) δεν είχε ούτε το παραμικρό τρίξιμο ή κροτάλισμα, ακόμη και όταν βρέθηκαν πάνω από ένα εμπόδιο εκτός δρόμου με έναν τροχό να κρέμεται δύο μέτρα στον αέρα.

Όσον αφορά την πρακτικότητα, το Land Cruiser συγκεντρώνει επίσης πολλούς πόντους. Διατίθεται τόσο σε πενταθέσιες όσο και επταθέσιες διαμορφώσεις και στην πενταθέσια έκδοση υπάρχει καλός χώρος πίσω για τα πόδια και εξαιρετικός για το κεφάλι και τα γόνατα.

Το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο, με 620 λίτρα όγκου στο πενταθέσιο. Ο χώρος αυτός μειώνεται σε μόλις 120 λίτρα με 7 καθίσματα στη θέση τους (αν και το Land Cruiser φαίνεται όμορφο με σχάρα οροφής, οπότε μπορεί να προσφέρει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο αν γεμίζετε όλα τα καθίσματα με ανθρώπους), ενώ αν αναδιπλώσετε όλα τα πίσω καθίσματα, ο χώρος επεκτείνεται σε 1.063 λίτρα.

Toyota Land Cruiser 28

Αν υπάρχει ένα μειονέκτημα στην πρακτικότητα του οχήματος, είναι ότι δεν υπάρχει διπλά ανοιγόμενη πίσω πόρτα όπως σε ένα Range Rover ή μια BMW X5.

Toyota Land Cruiser 4

Ασφάλεια και αξιοπιστία

Ο οργανισμός Euro NCAP δεν έχει ακόμη δοκιμάσει το Toyota Land Cruiser – στην πραγματικότητα, δεν έχει δοκιμάσει κανένα Land Cruiser, οπότε δεν είμαστε σίγουροι για το πώς αυτό το ογκώδες 4×4 θα συμπεριφερθεί σε μια σύγκρουση. Η Toyota δεν τείνει να κάνει περικοπές στην ασφάλεια, και ο μεγάλος όγκος του αυτοκινήτου γύρω σας θα είναι αναμφίβολα ευεργετικός για τους επιβάτες σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Ακόμη και αν αναλογιστεί κανείς ότι το Land Cruiser εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ένα πιο παραδοσιακό σασί τύπου σκάλας, τα σύγχρονα 4×4 όπως αυτό εξακολουθούν να διαθέτουν καλύτερες ζώνες απορρόφησης ενέργειας από ό,τι παλαιότερα. Προς το παρόν, θα πρέπει απλώς να καθησυχαστείτε από τους αερόσακους και τη πλούσια σουίτα συστημάτων πρόληψης σύγκρουσης.

Toyota Land Cruiser 9

Η τελευταία περιλαμβάνει το Toyota Safety Sense, μια ορολογία του μάρκετινγκ της εταιρείας για λειτουργίες εντοπισμού κινδύνων, όπως η τεχνολογία πέδησης έκτακτης ανάγκης για αποφυγή σύγκρουσης, η υποβοήθηση οδήγησης έκτακτης ανάγκης, το Proactive Driving Assist που προειδοποιεί για κινδύνους σε χαμηλή ταχύτητα, ακόμη και το Acceleration Suppression, ένα σύστημα που αντιδρά σε ξαφνικά πάτημα του γκαζιού σε χαμηλές ταχύτητες, όπως αυτές που μπορεί να κάνετε αν θέλετε να σταματήσετε ξαφνικά, αλλά πατήσετε κατά λάθος το γκάζι αντί για το φρένο. Ένα σύστημα επείγουσας διακοπής της οδήγησης είναι επίσης μια ευπρόσδεκτη λειτουργία, η οποία αφού ανιχνεύσει την έλλειψη κινήσεων από τον οδηγό (σε περίπτωση που ο οδηγός αποκοιμηθεί ή έχει ένα ιατρικό επείγον περιστατικό) φέρνει το αυτοκίνητο σε ασφαλή στάση και ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου.

Toyota Land Cruiser 2

Η αξιοπιστία είναι συνήθως το δυνατό σημείο της Toyota. Το Land Cruiser έχει τη φήμη της υψηλής αντοχής, ωστόσο, τελικά, όντας ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν μπορεί να φτάσει τους προκατόχους του όσον αφορά την αντοχή του.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Νίκος Ναούμ

Toyota Land Cruiser 13

Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Land Cruiser

  • Αμάξωμα: SUV/4×4
  • Κινητήριο σύνολο: Τετρακύλινδρος, εν σειρά turbo πετρελαιοκινητήρας
  • Ισχύς: 205 ίπποι
  • Ροπή: 500 Nm
  • Κατανάλωση: 10,7 λίτρα/100 χλμ.
  • Μήκος: 4,925 μ.
  • Πλάτος: 1,980 μ.
  • Ύψος: 1,935 μ.
  • Χώρος αποσκευών: 620/ 1.063 λίτρα
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!