Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική BMW i5 eDrive40

Η ολοκαίνουρια γενιά της 5άρας φέρνει μαζί της για πρώτη φορά και δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις από τις οποίες δοκιμάζουμε τη βασική με τους 340 ίππους.

Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική BMW i5 eDrive40

Η ολοκαίνουρια γενιά της 5άρας φέρνει μαζί της για πρώτη φορά και δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις από τις οποίες δοκιμάζουμε τη βασική με τους 340 ίππους.

Μετά την 3άρα, η BMW Σειρά 5 είναι διαχρονικά το δεύτερο πιο σημαντικό μοντέλο της Βαυαρικής φίρμας. Μετράει ήδη πάνω από μισό αιώνα ζωής και μόλις ξεκίνησε να γράφει το 8ο κεφάλαιο στον πολυσέλιδο τόμο με χαραγμένο το “5” στο εξώφυλλο. Η 8η γενιά σηματοδοτεί τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, με ήπια υβριδικές και plug-in hybrid εκδόσεις και αιχμή του δόρατος την αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 που δοκιμάζουμε εδώ.

Δοκίμιό μας η «μικρή» από τις δύο εκδόσεις της i5 που είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά. Αν και οι προδιαγραφές της κορυφαίας τετρακίνητης M60 xDrive των 598 ίππων κερδίζουν τις εντυπώσεις, στο τιμόνι της πισωκίνητης i5 eDrive40 με τους «μόλις» 340 ίππους ανακαλύψαμε ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε τελευταία.

Έμφαση στην κομψότητα

Σχεδιαστικά, η νέα Πεντάρα εστιάζει στην κομψότητα, με τα ψήγματα σπορ χαρακτήρα που βλέπετε στις φωτογραφίες μας να οφείλεται κυρίως στο προαιρετικό πακέτο Μ και τους τροχούς 21’’.

Εμπρός ξεχωρίζουν οι προβολείς LED που θυμίζουν γερακίσιο βλέμμα και τα μεγάλα νεφρά στη μάσκα, τα οποία βέβαια στην περίπτωση του ηλεκτρικού μοντέλου είναι κλειστά, ενώ τα στενόμακρα οριζόντια φώτα στο μάλλον αδιάφορο πίσω μέρος, περνούν σε δεύτερη μοίρα μπροστά στα μαύρα ένθετα χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Σε σχέση με την προκάτοχό της, η νέα γενιά έχει μακρύνει 9,7 εκ. (μήκος 5,1 μ.), έχει φαρδύνει 3,2 εκ. (πλάτος 1,9 μ.) και έχει ψηλώσει 3,6 εκ. (ύψος 1,52 μ.). Συνολικά πάντως δείχνει πιο αρμονική σε αναλογίες. Ελαφρώς μεγαλύτερο τέλος είναι και το μεταξόνιο (+ 2 εκ.) και πλέον αγγίζει τα 3 μ..

Ευρύχωρη, hi-tech, άλλά…

Το εσωτερικό της i5 είναι πλήρως ψηφιοποιημένο. Στο εντελώς νέο κόκπιτ οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται μέσω διακοπτών αφής, ενώ πρωταγωνιστής είναι το BMW Curved Display. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο κυρτές οθόνες ενωμένες μεταξύ τους, μία για τον πλήρως ψηφιακό και παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων 12,3” και άλλη μία αφής 14,9” για το σύστημα πολυμέσων.

Το παρών δίνει και ο προσωπικός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant που λειτουργεί τόσο μέσω της οθόνης αφής όσο και με φυσική χρήση της γλώσσας. Ο χειρισμός της κεντρικής οθόνης γίνεται και από το BMW iDrive Controller στην κεντρική κονσόλα.

Αν και το μενού είναι σωστά δομημένο, είναι τόσες πολλές οι λειτουργίες και οι δυνατότητες που απαιτείται περίοδος εξοικείωσης. Αμφότερες οι οθόνες έχουν εξαιρετική ευκρίνεια και διακρίνονται για τα γραφικά πολύ υψηλής ανάλυσης, ενώ το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional περιλαμβάνει Head-Up Display και έλεγχο κάποιων λειτουργιών με συγκεκριμένες χειρονομίες.

Στην trendy αίσθηση που προσφέρει η καμπίνα συμβάλλει σημαντικά ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός. Νέο είναι και το τιμόνι, με ίσιο κάτω τμήμα, ενώ τα νέας σχεδίασης σπορ καθίσματα ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό, βάζοντας το λιθαράκι τους σε μια εξαιρετική θέση οδήγησης.

Η i5, όντας ηλεκτρική δεν θα μπορούσε να δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα. Είναι σύμφωνα με τη BMW το πρώτο μοντέλο της που διαθέτει ένα πλήρως vegan εσωτερικό, το οποίο περιλαμβάνει τις επιφάνειες των καθισμάτων, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και το τιμόνι. Η αλήθεια είναι ότι πείθουν για την ποιότητα και την πολυτέλειά τους, με εξαίρεση το πλαστικό στο ταμπλό, το οποίο είναι μεν μαλακό αλλά δεν αρμόζει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και τιμής. Η συναρμογή ωστόσο είναι απλά κορυφαία.

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις συνεισφέρουν σε γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και επισκευές.

Πίσω κάθονται με περίσσεια άνεση δύο ενήλικες ύψους έως 1,80 μ., στο κέντρο ωστόσο δεν θα βολευτεί τρίτος επιβάτης καθώς το τούνελ στο πάτωμα είναι ψηλό και η πλάτη είναι σκληρή, καθώς κρύβει πτυσσόμενο υποβραχιόνιο. Το πορτμπαγκάζ των 490 λίτρων είναι από την άλλη πολύ βολικό, τόσο με τον όγκο του όσο και με το τετραγωνισμένο σχήμα του που το καθιστά εύκολα εκμεταλλεύσιμο. Στα θετικά η καταπακτή με χώρο για τα καλώδια φόρτισης.

Μαγικό χαλί με σπορ διάθεση

Το σύστημα κίνησης της BMW i5 eDrive40 περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα που στέλνει στους πίσω τροχούς μέγιστη ισχύ 340 ίππων και ροπή έως 430 Nm. Με το Launch Control ή τη λειτουργία Sport Boost που ενεργοποιείται (για λίγα δευτερόλεπτα) από ένα μοχλό αριστερά πίσω από το τιμόνι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα (στο κοντέρ είδαμε παραπάνω)!

Στην πράξη, η ηλεκτρική 5άρα αλλάζει αισθητά χαρακτήρα αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Εντυπωσιάζει με τον τρόπο που καταπίνει τις ευθείες με το γκάζι στο πάτωμα και, αν χρειαστεί να φρενάρει, ακινητοποιείται σε εκπληκτικά μικρό χρόνο και απόσταση.

Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης σε βαθμίδες της ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, υπάρχει πάντως η επιλογή Β (Brake) στον επιλογέα κίνησης που προσομοιώνει με αρκετή επιτυχία την λειτουργία one pedal.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε γύρω στις 20 kWh/100 χλμ (BMW: 15.9-18,9 kWh/100 χλμ.). Αυτό σημαίνει πως, αν κινηθείς με νορμάλ ταχύτητες θα πλησιάσεις αρκετά την αυτονομία των 497 – 582 χλμ. που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Με τη νέα λειτουργία MAX RANGE, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί έως και 25% εάν χρειαστεί, απενεργοποιώντας τα συστήματα άνεσης και περιορίζοντας την ισχύ και την ταχύτητα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,2 kWh και μπορεί να φορτιστεί είτε σε φορτιστές εναλλασσόμενος ρεύματος (AC) με ισχύ από 11 kW (στάνταρ) έως 22 kW (προαιρετικά), είτε σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως 205 kW. Στην τελευταία περίπτωση, αρκούν μόλις 30 λεπτά για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας από το 10 στο 80% ή 10’ για ανάκτηση ενέργειας αρκετής για απόσταση 156 χλμ..

Στην οδήγηση αποκαλύπτεται η καλύτερη πτυχή του χαρακτήρα της i5. Το πλαίσιο δείχνει εντελώς άκαμπτο και σε συνδυασμό με την άριστη ρύθμιση της ανάρτησης, από την μια ισοπεδώνει κακοτεχνίες και ανωμαλίες του οδοστρώματος εξασφαλίζοντας ποιότητα κύλισης που αρμόζει σε λιμουζίνα, από την άλλη προσφέρει αξιοζήλευτη ευελιξία και ιδιαίτερα ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Το ηλεκτρικό σεντάν των σχεδόν 2,2 τόνων αντιδρά υποδειγματικά όπως κι αν του φερθείς: είτε το πετάξεις άτσαλα μέσα στη στροφή με φόρα, είτε εκμεταλλευτείς το άμεσο τιμόνι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για να κυνηγήσεις το χρόνο. Η πρόσφυση είναι πραγματικά ασύλληπτη. Βέβαια, αν απενεργοποιήσεις το ESP (tip: γίνεται μέσα από τα settings του Sport mode) και αποφασίσεις να παίζεις με την πίσω κίνηση, τότε ανακαλύπτεις ένα αυτοκίνητο υπερβολικά άμεσο στις αντιδράσεις του χωρίς την επιθυμητή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης για το τι συμβαίνει κάτω από τους τροχούς.

Το αυτοκίνητό μας διέθετε και το σύστημα τετραδιεύθυνσης Integral Active Steering που από τη μία μειώνει σημαντικά τον κύκλο στροφής στις μανούβρες και τους στενούς δρόμους, από την άλλη αναβαθμίζει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ειδικά μέσα στην πόλη, νιώθεις την ουρά να στρίβει και εκείνη για να βοηθήσει την i5 να ελιχθεί, κρύβοντας τον όγκο της.

Σε κάθε περίπτωση, μια πλειάδα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού φροντίζει για κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στο δρόμο. Ανάμεσά τους το Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Steering & Lane Control Assist και Distance Control με λειτουργία Stop & Go.

Οι τεχνητοί ήχοι με την έντονη digital χροιά που πλημμυρίζουν την καμπίνα από τα ηχεία όσο το αυτοκίνητο επιταχύνει, τέλος, δίχασαν την ομάδα του MotorOne.gr: σε άλλους άρεσαν, ενώ άλλοι έψαχναν να ανακαλύψουν από που απενεργοποιούνται…

Τελικά;

Η νέα i5 είναι – με εξαίρεση τα μοντέλα “M” – η καλύτερη Πεντάρα που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Ταχύτατη, ευέλικτη, ευχάριστη, ευρύχωρη, hi-tech και με τον ιδανικό συνδυασμό κομψότητας και πληθωρικότητας, συνδυάζει τη λιμουζινάτη αύρα της Σειράς 7 με τα δυναμικά χαρακτηριστικά των καλών εκδόσεων της Σειράς 3.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!