Δοκιμάζουμε το Audi Q3 Sportback 35 TFSI 1.5T 150PS S Tronic

Το Q3 Sportback με τον 1.500άρη turbo των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο S Tronic, αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση της Audi στην κατηγορία των premium coupe SUV.

Δοκιμάζουμε το Audi Q3 Sportback 35 TFSI 1.5T 150PS S Tronic

Το Q3 Sportback με τον 1.500άρη turbo των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο S Tronic, αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση της Audi στην κατηγορία των premium coupe SUV.

Η μόδα των coupe SUV δεν θα μπορούσε να έχει αφήσει ασυγκίνητη την Audi, η οποία παρατάσσει στην κατηγορία C-SUV το Q3 Sportback, που συνδυάζει πολυτέλεια, υψηλή ποιότητα και στυλ, σε ένα εντυπωσιακό πακέτο που ακτινοβολεί μία ξεχωριστή αύρα επιθετικής κομψότητας.

Στη Sportback διαμόρφωσή του, το Audi Q3 προσφέρει μία πιο ελκυστική πρόταση -τουλάχιστον στο δικό μας μάτι- από την «ισορροπημένη» κανονική έκδοση του μοντέλου, καθώς συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα του premium SUV με σπορ αισθητική, ιδίως στην έκδοση S Line που είχαμε στα χέρια μας.

Το Audi Q3 Sportback αιχμαλωτίζει το βλέμμα με την εμφάνισή του. Ξεχωρίζουν η μεγάλων διαστάσεων τρισδιάστατη κυψελοειδή οκτάγωνη γρίλια στο εμπρός μέρος, οι αιχμηρές πτυχές στο κάτω μέρος των θυρών, οι προεξέχοντες ώμοι στο πίσω μέρος και -φυσικά- η καμπύλη γραμμή οροφής που χαμηλώνει όμορφα προς τα πίσω. Οι μαύρες πινελιές της γραμμής S Line το κάνουν να δείχνει ακόμα πιο «θυμωμένο», ειδικά στο μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, όπως και ο διαχύτης στο πίσω μέρος.

Οι επιβλητικές του αναλογίες με τη χαμηλή γραμμή οροφής στα 1,56 μ., το ψηλό καπό και τους υπερμεγέθεις τροχούς (ελαστικά 255/45 σε ζάντες Audi Sport 19″ με πέντε διπλές ακτίνες), καθιστούν το Q3 Sportback μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας των coupe C-SUV. Πέρα από την εμφάνιση, σε κερδίζει από την πρώτη φυσική επαφή και το φωτεινό καλωσόρισμα, με το σήμα “S” που φέγγει στο δρόμο, μόλις αγγίξεις τη χειρολαβή για να ανοίξεις την πόρτα.

Τα πάντα στα χέρια του οδηγού

Audi Q3 Sportback

Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα κάνει εύκολη την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, σε συνδυασμό με το τιμόνι που ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και τηλεσκοπικά. Μας άρεσε το γεγονός ότι υπάρχει η επιλογή να ρυθμίσεις το κάθισμα πολύ χαμηλά αν το θες, αν και κάποιοι δεν βρίσκουν το λόγο να κάνεις κάτι τέτοιο. Είναι καλό όμως να διατηρείς τις επιλογές σου ανοικτές και αυτός δεν είναι ο μοναδικός τομέας στον οποίο η Audi εφαρμόζει αυτή τη λογική.

Με το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ο οδηγός ελέγχει ό,τι αφορά τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 10,25″ (προαιρετικά 12,3”) της Audi, χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από αυτό. Το κάτω μέρος του τιμονιού είναι ευθύγραμμο και φέρει το σήμα S, ενώ στα πλαϊνά διαθέτει διάτρητο δέρμα για να μη γλιστράνε τα χέρια του οδηγού.

Παρατηρώντας τον εσωτερικό σχεδιασμό, στα θετικά συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι η κεντρική οθόνη αφής 10,1″ του συστήματος πολυμέσων είναι ελαφρώς κεκλιμένη (κατά 10 μοίρες) προς τον οδηγό, με καθαρά και εύχρηστα γραφικά, αλλά θα την θέλαμε λίγο πιο ψηλά τοποθετημένη. Μας άρεσε που είχαμε φυσικά χειριστήρια για τη ρύθμιση του κλιματισμού και την ένταση του ηχοσυστήματος.

Παρά το μικρό μέγεθος του πίσω τζαμιού, μας εξέπληξε η καλή ορατότητα από τον κεντρικό καθρέπτη, αν και οι πίσω κολόνες είναι αρκετά φαρδιές και εμποδίζουν το οπτικό πεδίο στα πίσω άκρα. Ωστόσο, σε αυτό έρχεται να βοηθήσει η ευκρινής κάμερα οπισθοπορείας, που συνοδεύεται από αισθητήρες στάθμευσης μπροστά, μαζί με πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας – το οποίο δεν είναι υπερβολικά παρεμβατικό, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα αυτόματης πέδησης κλπ.

Στο πίσω μέρος της καμπίνας

Οι τονισμένες γραμμές κάνουν το εσωτερικό να φαίνεται πιο ευρύχωρο. Μας άρεσε πολύ ο σχεδιασμός των εσωτερικών πάνελ των θυρών με τις εύχρηστες μινιμαλιστικές χειρολαβές και τη μπάρα ατμοσφαιρικού φωτισμού. Τα σπορ καθίσματα με σήμα S διαθέτουν δερμάτινη επένδυση στις άκρες και αγκαλιάζουν το σώμα με ευχάριστο τρόπο. Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη υποστήριξη της οσφυϊκής χώρας συμπληρώνει το πακέτο με ιδανικό τρόπο, όπως και η προέκταση του εδράνου των εμπρός καθισμάτων.

Παρά την coupe γραμμή οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω, ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών παραμένει αρκετός για άτομα με ύψος έως 1,80 μ.. Ο χώρος για τα γόνατα είναι επίσης πολύ καλός.

Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν (συρόμενα) προς τα εμπρός κατά 130 χιλιοστά, για να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών. Πρακτικές είναι και οι χωρισμένες σε διάταξη 40/20/40 πλάτες που μπορούν να αναδιπλωθούν με 7 τρόπους. Ο όγκος του χώρου αποσκευών παραμένει στα 530 λίτρα, χωρίς να θυσιάζει τίποτα σε χωρητικότητα από το “απλό” Q3 και επεκτείνεται σε 1.400 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων.

Εκτιμήσαμε επίσης το γεγονός ότι μπορούσαμε να αποθηκεύσουμε το επάνω κάλυμμα του χώρου αποσκευών κάτω από το δάπεδό του, καθώς και το γεγονός ότι το πορτμπαγκάζ μπορεί (προαιρετικά) να ανοίγει και να κλείνει ηλεκτρικά.

Audi Q3 Sportback

Άρτιο μηχανικό σύνολο

Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 1,5 λίτρων που κινεί την έκδοση 35 TFSI, αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω του άψογου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων.

Ο οδηγός έχει την επιλογή να αλλάξει σχέσεις στο σειριακό κιβώτιο μέσω του κεντρικού επιλογέα, ή από τα paddles πίσω από το τιμόνι, χαρακτηριστικό το οποίο χρησιμεύει για γρήγορα κατεβάσματα. Όπως πάντα, η δυνατότητα περισσότερων επιλογών και μεγαλύτερου ελέγχου είναι πάντα ευπρόσδεκτη.

Audi Q3 Sportback

Ο κινητήρας παρέχει πλούσια ροπή σε όλο σχεδόν το φάσμα στροφών και η απόκρισή του είναι άμεση ιδίως όταν επιλεγεί η λειτουργία οδήγησης Dynamic, που παράλληλα κάνει το τιμόνι λίγο πιο βαρύ.

Το Q3 35 TFSI επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 208 χλμ./ώρα. Κατά τα άλλα, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα φροντίζει και την κατανάλωση, κόβοντας τη λειτουργία των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν οι ανάγκες για ισχύ είναι πολύ χαμηλές. Έτσι, με ήπια οδήγηση χωρίς υπερβολές, η κατανάλωση μπορεί να πέσει κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ. (Audi: 6,6 – 7,2 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο).

Εκτός από την επιλογή Dynamic, που είναι εστιασμένη στις επιδόσεις, υπάρχουν επίσης τα προγράμματα οδήγησης Efficiency (που εστιάζει στην εξοικονόμηση καυσίμου), Comfort (που εστιάζει στην άνεση, για μεγάλα ταξίδια), Auto (για άνετη αλλά δυναμική οδήγηση), αλλά και η δυνατότητα διαμόρφωσης προσωπικού προφίλ με τη ρύθμιση παραμέτρων όπως η σκληρότητα του τιμονιού και η απόκριση του δεξιού πεντάλ.

Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση αλλά εξασφαλίζει ότι δεν περνάνε έντονοι κραδασμοί στην καμπίνα, ακόμα και στους πιο τραχείς δρόμους, κάνοντας τα ταξίδια απολαυστικά, δεδομένης και της εξαιρετικής ηχομόνωσης της καμπίνας. Σε πιο γρήγορο ρυθμό, το Q3 Sportback παραμένει πάντα εστιασμένο στην ασφάλεια. Οδηγώντας με γραμμές απολαμβάνεις ένα στιβαρό και αποτελεσματικό πλαίσιο.

Αν όμως επιδιώξεις να τοποθετήσεις το SUV πριν τη στροφή με μεταφορά βάρους, κάνει την εμφάνισή της η υποστροφή και τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν για να επαναφέρουν την τάξη. Όσον αφορά την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, το Q3 διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση. Έτσι, το τιμόνι είναι πολύ μαλακό σε χαμηλές ταχύτητες, δίνοντας παράλληλα αίσθηση αμεσότητας.

Εν κατακλείδι

Συνολικά, το Audi Q3 Sportback σε κερδίζει με την πρώτη ματιά και η εμπειρία πίσω από το τιμόνι απλά ενισχύει την πρώτη καλή εντύπωση, με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που είναι συνώνυμη με τη μάρκα της Audi. Το καλά εξοπλισμένο εσωτερικό διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικά, με προσοχή στην λεπτομέρεια. Τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική άνεση και υποστήριξη, εξασφαλίζοντας μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες. Επιπλέον, το Q3 Sportback δεν θυσιάζει τίποτα όσον αφορά το χώρο αποσκευών και είναι εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία και χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Από τον εξαιρετικό του εσωτερικό μέχρι το σαγηνευτικό εξωτερικό, το Q3 Sportback απλά γοητεύει. Όσον αφορά την τιμή, που ξεκινά από τα 37.900 ευρώ για το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού και διαμορφώνεται στα 45.900 ευρώ για την έκδοση S Line, είναι αναμφίβολα αντάξια των χαρακτηριστικών, της ποιότητας και της αίσθησης απόλαυσης που συνδυάζει με το εξωστρεφές αλλά εκλεπτυσμένο του στυλ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!