Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid 4WD 6AGS (+video)

Η παράδοση του Vitara παντρεύεται με οικολογική συνείδηση και η εκδρομική δύναμη παραμένει σταθερή στις αξίες της ακόμα ως φουλ υβριδική.

Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid 4WD 6AGS (+video)

Η παράδοση του Vitara παντρεύεται με οικολογική συνείδηση και η εκδρομική δύναμη παραμένει σταθερή στις αξίες της ακόμα ως φουλ υβριδική.

Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid – Ένα όνομα απόλυτα συνδεδεμένο με την εκδρομική λογική ακόμα και αν έχει απωλέσει στην σύγχρονη εποχή του το σκληροπυρηνικό off road animal, χαρακτήρα.

Το Vitara υπήρξε πρωτοπόρο στην SUV λογική, 35 χρόνια πριν όταν πρωτοεμφανίστηκε, και η αλήθεια είναι ότι έχει συνδεθεί διαχρονικά με την απόδραση από την καθημερινότητα.

Σταδιοδρόμησε ως εκτός δρόμου 4×4, αλλά την επιστροφή του έπρεπε να την κάνει με μοντέρνο τρόπο. Με εκδρομικό στιλ μεν, αλλά με ανέσεις και σκεπτικό που θα ικανοποιεί τους πολλούς και όχι μια ειδική κατηγορία πελατών.

Το υλοποίησε το 2015 και η 4η γενιά Vitara κούμπωσε ακριβώς στην ανάγκη για κάτι πιο εύστοχο στα σύγχρονα πρότυπα της SUV/Crossover γειτονιάς, χωρίς όμως να απωλέσει τα σκήπτρα της περιπέτειας.

Ανανεώθηκε τρία χρόνια αργότερα χωρίς κοσμογονικές αλλαγές και εξακολουθεί με την ίδια εικόνα να πορεύεται ακόμα και σήμερα στην εποχή του εξηλεκτρισμού του. Γιατι όπως έχετε καταλάβει το Vitara διατηρεί την ταυτότητά του μεν, αλλά παραμένει επίκαιρο για να ακολουθεί την εποχή του.

Vitara υβριδικό για πόλη και βουνό

Με την φρέσκια οπτική του εξωτερική εικόνα, το Vitara παραμένει στο σκαλοπάτι της πετυχημένης διαχρονικής του εμφάνισης και δεν νιώθει την ανάγκη για οπτικούς εντυπωσιασμούς.

H υπολογίσιμη εκδρομική δύναμη της πιάτσας εδώ και καιρό πορεύεται εξηλεκτρισμένη. Οι υβριδικές εκδόσεις του, καρπώνονται ένα 48V υβριδικό σύστημα στον κινητήρα των 1,4 λίτρων που συνδυάζει την απόδοση με το καθαρό πνεύμα. Ως συνώνυμο της ελευθερίας όμως, το Vitara δεν μένει μόνο εκεί.

Η φουλ υβριδική έκδοση έρχεται ως Strong Hybrid για να συμπληρώσει τις Mild Hybrid εκδόσεις και η αλήθεια είναι ότι το δηλώνει οπτικά με υπέρμετρη διακριτικότατα. Πρέπει να επιστρατεύσεις την παρατηρητικότητά σου για να διαπιστώσεις ότι το σκούρο φόντο στο λογότυπο HYBRID της 5ης πόρτας είναι το σημάδι διαφοροποίησης από τις λιγότερο εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.

Η ουσία είναι ότι δεν αλλοιώνει καθόλου τον χαρακτήρα του γιατί το Vitara όπως και κάθε σύγχρονο Vitara που μπορείς να παραγγείλεις σήμερα προσφέρεται 2κίνητο και τετρακίνητο.

Εδώ, στην φουλ υβριδική έκδοση ο ατμοσφαιρικός Dualjet κινητήρας είναι 1.5 λίτρων και μας είναι γνώριμος από το πρόσφατο Jimny. Στο οικολογικό του έργο πορεύεται αγκαζέ με έναν κόμπακτ ηλεκτροκινητήρα 33 ίππων και 60 Nm ροπής, μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 840 Wh και τάσης 140V και ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, AGS (Auto Gear Shift).

Συνδυαστικά λοιπόν οι 102 ίπποι του θερμικού και οι 33 ηλεκτρικοί αποφέρουν 116 ίππους και 138 Nm ροπή, με την ισχύ να περνά είτε στους εμπρός είτε στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος AllGrip – που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από την μπαταρία ή απευθείας από τον 1.500άρη Dualjet ο οποίος φορτίζει την μπαταρία, κάτι που κάνει και μέσω ανάκτησης.

Το στιλ οδήγησης είναι αυτό που καθορίζει τον βαθμό εμπλοκής της ηλεκτρικής ενέργειας στην κίνηση του Vitara. Tο υβριδικό Suzuki μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση έως 4,5 χιλιομέτρων και με ταχύτητα μέχρι 60 χλμ./ώρα. Σαφώς δεν εντυπωσιάζει σαν επίδοση, όμως τα δεδομένα της μπαταρίας δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Βάζει όμως το λιθαράκι του στις χαμηλές καταναλώσεις και σε ανάλογες τιμές ρύπων ώστε να προβάλλει το οικολογικό του προφίλ.

Στις υβριδικές του ιδιαιτερότητες διατηρεί ανενεργό τον Dualjet κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης έως τα 135 χλμ./ώρα (με ταυτόχρονη ανάκτηση) και τον σβήνει σε ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα όταν κρίνει ότι δεν χρειάζεται θερμική βοήθεια. Όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλουν στην οικονομία, που αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός στόχος ενός υβριδικού.

Στο εσωτερικό τα πράματα είναι λίγο πολύ γνωστά. Αν εμβαθύνεις θα διαπιστώσεις ότι σε βάθος χρόνου η βελτίωση στα σημεία αναβάθμισε την εικόνα του. Τα υλικά μπορεί να διατηρούν τη σκληρή μορφή τους, όμως δεν ενοχλούν και η συναρμογή τους είναι στο γνωστό καλό επίπεδο της Suzuki. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει τη φρέσκια εικόνα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, δεν διεκδικεί ταμπέλα premium όμως όλα είναι τακτοποιημένα, χωροταξικά ικανοποιεί και οι πρακτικές λύσεις το χαρακτηρίζουν. Το σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, το αλουμινένιο διακοσμητικό φιλέτο στο ταμπλό και το αλουμινένιο περίγραμμα στους κυκλικούς αεραγωγούς αποτελούν σήμα κατατεθέν της εσωτερικής σχεδίασης Vitara.

Ο πίνακας οργάνων, με έγχρωμη οθόνη ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, απεικονίζει αρκετές πληροφορίες προσθέτοντας τώρα και υβριδικά δεδομένα, ενώ το σύστημα πολυμέσων μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 7’’, αν και χρειάζεται εξοικείωση, δεν αφήνει παράπονα όσον αφορά την συνδεσιμότητα για ψυχαγωγία, πλοήγηση και ενημέρωση.

Στα θετικά παραμένει η ορατότητα, με τις εμπρός κολόνες του αμαξώματος να μην έχουν μεγάλη κλίση και οι γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω. Οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος σου επιτρέπουν εύκολο υπολογισμό των διαστάσεων για παρκάρισμα. Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα και καλοί χώροι για τέσσερις ενήλικες, όμως η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει χάσει βάθος και λίτρα, με τα 362 λίτρα να αφορούν τις Mild Hybrid εκδόσεις και τα 289, τις Strong Hybrid.

Στα νέα δεδομένα του συγκαταλέγεται φυσικά και η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνει κάθε επικαιρότητα όπως αυτόνομη πέδηση, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και διόρθωση της πορείας του αυτοκινήτου, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την οπισθοπορεία, κάμερα οπισθοπορείας, κλπ.

 

Γνήσιο SUV με bonus οικονομίας

Εύκολα διαπιστώνεις ότι η κεντρική ιδέα που προκύπτει από τη στιγμή που πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι και κάνεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα, είναι σερβιρισμένη με έναν πολυχρηστικό χαρακτήρα. Η ευκολία στην οδήγηση, προκύπτει και από την ευστοχία του AGS κιβωτίου που δεν σπαταλά το χρόνο του μεταξύ των αλλαγών. Μπορείς να απολαμβάνεις μια φιλική αποτελεσματικότητα όταν αποφασίσεις να το οδηγείς σβέλτα, κάτι που δεν στο αρνείται, ασχέτως αν δεν δηλώνει το γρηγορότερο Vitara που μπορείς να αποκτήσεις.

Η υπόθεση επιδόσεις δεν είναι με το μέρος του και το αμάξωμα των σχεδόν 1.400 κιλών επιταχύνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 13,5 δλ.. Παρόλα αυτά η επιτάχυνση παραμένει ζωηρή, με μια αναμενόμενη σταδιακή κάλμα όσο πλησιάζει προς την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα. Η απόδοση και η συνεργασία των κινητήρων είναι εξαιρετική και ο οδηγός δεν χρειάζεται να ανησυχεί για μια διαδικασία που συμβαίνει αυτόματα και αποτελεσματικά.

Αν είσαι συνεπής σε φυσιολογικό ρυθμό οδήγησης θα βλέπεις το trip computer να απεικονίζει νούμερα κατανάλωσης που ξεκινούν από τον αριθμό 6 και σπανίως από το 7. Για να συμβεί αυτό θα έχεις ανοίξει το ρυθμό σου, ενώ το διψήφιο νούμερο ακόμα και με φουλ επίθεση δύσκολα το καβαλάς για ώρα.

Οδηγικά είναι λίγο μαλακό ως είθισται για Vitara, αλλά παραμένει σταθερό, άνετο και ευέλικτο στις εντολές που του δίνεις. To καλό κράτημα συνοδεύεται με ευχάριστη φιλικότητα και σωστή πληροφόρηση προς τον οδηγό. Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Αρκεί βέβαια να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα.

Το αμάξωμα δεν γέρνει έντονα, το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και η πρόσφυση είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση. Μόνο αν υπερβάλεις σε σφιχτό κομμάτι με απότομες εναλλαγές θα νιώσεις μια υστέρηση από τιμόνι και ανάρτηση να ανταποκριθούν με αμεσότητα, όμως δεν είναι λόγος για γκρίνια γιατί μιλάμε για SUV.

Στο χωματόδρομο, τα 17,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος υποστηρίζουν τον περιηγητικό του χαρακτήρα και με το παραπάνω, ενώ για όσους αρέσκονται σε off road εξορμήσεις υπάρχει η αυτόματη τετρακίνηση, που θα σας πάει μακρύτερα απ’ ότι φαντάζεστε. Θυμηθείτε όμως ότι απουσιάζει η ρεζέρβα.

Η All Grip τετρακίνηση βασισμένη σε πολύδισκο συμπλέκτη διαθέτει προγράμματα για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (βροχή, χιόνι, λάσπη), αλλά και κλείδωμα, για τις ιδιαιτερότητες που μπορεί να συναντήσει κανείς στις χωμάτινες διελεύσεις του. Δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και διατηρεί την αποτελεσματικότητα που οφείλει να έχει ένα τετρακίνητο Vitara που σέβεται τον off road εαυτό του.

Ασυμβίβαστο

Η Suzuki αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι έχει τον τρόπο της με τα εκδρομικά αυτοκίνητα για την ελληνική πραγματικότητα, με το επίκαιρο Vitara έρχεται εύστοχο στο σκοπό του. Τόσο ως Mild Hybrid όσο και ως Strong Hybrid το Vitara παραμένει Vitara. Δεν συμβιβάζει την αρχική φιλοσοφία του που το θέλει δραστήριο σε επίπεδο περιπέτειας, αλλά απλώνεται και σε άλλα πεδία με τα υβριδικά του δεδομένα, όντας οικονομικό και πρόθυμο για καθημερινή αστική περιήγηση. Η φουλ υβριδική έκδοση του Vitara είναι μια προσιτή λύση που υπερκαλύπτει τα μεταφορικά δεδομένα όταν το ζητούμενο είναι η πόλη, το βουνό και η εκδρομική του πραγματικότητα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!