Δοκιμάζουμε το Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8

Αν το μάτι κουράστηκε στην SUV θέα που κατακλύζει τους δρόμους, η Peugeot δημιουργεί το 408 το οποίο έρχεται καθολικά προικισμένο και ζει για το στιλ.

Δοκιμάζουμε το Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8

Αν το μάτι κουράστηκε στην SUV θέα που κατακλύζει τους δρόμους, η Peugeot δημιουργεί το 408 το οποίο έρχεται καθολικά προικισμένο και ζει για το στιλ.


Peugeot 408 Hybrid 225 eEAT8 – Ομολογουμένως η SUV κατηγορία και τα crossover παρακλάδια της είναι θεσμός στην αγορά αυτοκίνητου σήμερα. Τα επίκαιρα μιλούν για εξηλεκτρισμό και αν κάτι τοποθετείται στην κορυφή των προτιμήσεων είναι τα SUV.

Αυτά που οι παλιότεροι γνωρίσαμε μέσω του πρωτοπόρου RAV4 και την εξέλιξή τους, που και τότε όμως θεωρούσαμε ως πιο «ψευδοεντούρο» λογική σε σχέση με τα hardcore 4×4 με τη σκάλα για πλαίσιο και τον υποπολαπλασιασμό στις σχέσεις τους.

Σήμερα βέβαια τα SUV έχουν βάλει περισσότερο νερό στο κρασί τους και ρεαλισμό στην ύπαρξή τους. Δεν χρειάζεται καν να είναι τετρακίνητα, γιατί πόσες φορές θα χρειαστεί ο ιδιοκτήτης; Πόσες φορές θα πάει χώμα και σε τι χώμα; Πόσες θα αναζητήσει το χιόνι;

Στατιστικά λοιπόν τα έξτρα διαφορικά μόνο βάρος και επιβαρύνσεις σε κόστος αγοράς και χρήσης πρόσφεραν. Επίσης απαιτούσαν μεγάλους- δυνατούς κινητήρες κάτι που έρχεται σε αντιπαράθεση με την ανάγκη για χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα έως και – απώτερο στόχο – μηδενισμό των CO2.

Από την άλλη όμως ποιός μέσος χρήστης τέτοιου αυτοκινήτου θα έλεγε όχι στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, την αμφιθεατρική θέση, την εύκολη πρόσβαση για την κουρασμένη μέση του και στους χώρους που μπορεί να εξασφαλίσουν οι διαστάσεις του;

Κάπως έτσι τα σκληροτράχηλα 4×4 είχαν την τύχη των μαμούθ και τα SUV μεταλλάχθηκαν σε ασφάλτινους εκδρομείς που δεν αρνούνται το χωματόδρομο. Στη δεκαετία που πέρασε η ζήτηση πάντα ήταν ζεστή, όλοι οι κατασκευαστές μυρίστηκαν το χρήμα που θα ανακούφιζε τα ταμεία και καραβιές από SUV ξεφόρτωναν στους τελωνειακούς χώρους και αργότερα κατέληγαν στους δρόμους.

Σήμερα το παιχνίδι παίζεται με έντονη την εσανς του εξηλεκτρισμού, αλλά όποιος καταφέρει να περιορίσει το προβλέψιμο έχει και την επιτυχία στα χέρια του. Η Peugeot τα τελευταία χρόνια πορεύεται με δημιουργικό οίστρο και καταφέρνει να συνδέσει τις κατασκευές της με μια ιδιαίτερη ακτινοβολούσα δύναμη που προκαλεί έλξη. Ο έρωτας με την πρώτη ματιά, θα μπορούσε να αφορά την σχεδιαστική τάση της σύγχρονης Peugeot και η γκάμα της το αποδεικνύει. Θα τα ξαναδείς πιο ζωηρά και όχι φευγαλέα, το μάτι θα σταθεί στη λεπτομέρεια και το οπτικό σου πλάνο θα στείλει θετικές πληροφορίες στον εγκέφαλο. Κάτι τέτοιο πετυχαίνει μέχρι σήμερα, αλλά δεν επαναπαύεται. Οπλίζει και πυροδοτεί με ένα νέο επιβλητικό μοντέλο, που έχει να πει κάτι διαφορετικό.

Et voilà Peugeot 408

Και κάπως έτσι προκύπτει το Peugeot 408 ως μίξη πολλαπλών ρόλων, βασισμένη σε μεσαία μπερλίνα, με σπορ κουπέ στοιχεία και crossover χαρακτήρα. Στην ιδιαιτερότητα της υπόστασής του συμβάλει το περιορισμένο συνολικό ύψος αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Σχεδιαστικά λοιπόν, τσιμπολογάει στοιχεία από πολλές κατηγορίες και απ’ όποια γωνιά και αν το δεις, θα του βγάλεις το καπέλο. Έχει όμως και ξεχωριστά στοιχεία στο 4θυρο αμάξωμα, με την κομψή σχεδίαση οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος και έχει την ταυτότητα fastback όπως επικοινωνεί και η ίδια η Peugeot.

Πρόκειται για μια πετυχημένη σύνθεση που απλώνει γοητεία και δυναμισμό στο δρόμο και ξεχωρίζει ως Peugeot, ακόμα και από τα σύγχρονα, επίσης ελκυστικά, αδέρφια του. Η τρισδιάστατη αίσθηση που δημιουργεί η μάσκα, τα κομψά Matrix LED, οι ανάγλυφες επιφάνειες τριγύρω και η ενσωματωμένη πτέρυγα στην πίσω πόρτα με τα αυτιά γάτας στις πάνω γωνίες της, είναι μερικά από τα σχεδιαστικά highlight. Πέραν της ελκυστικότητας στην δημιουργική του σχεδίαση καρπώνεται και μια αεροδυναμική επιβράβευση  (Cd:0,28), που αποδίδεται σε ποιοτικό ταξίδι με περιορισμένες αντιστάσεις για ησυχία και οικονομία, αλλά ταυτόχρονα καμουφλάρει και τις πληθωρικές του διαστάσεις.

Ξεχειλώνοντας την υπάρχουσα πλατφόρμα ΕΜP2, η Peugeot άπλωσε τις διαστάσεις στα πάνω όρια του C-Segment από άποψη μήκους, πατώντας σχεδόν στα 4,7 μέτρα, με αντίστοιχη θεαματική αύξηση μεταξονίου στα 2,787 μ., με τα επιπλέον εκατοστά να του δίνουν δικαιωματικά θέση στο D-Segment.

Η είσοδος στο σαλόνι έρχεται με μια επιβεβαίωση της άρτιας και ποιοτικής κατασκευής, σύμφωνα με τον premium οραματισμό των διοικούντων της Stellantis. Η δημιουργική προσέγγιση των τμημάτων υλοποίησης ήρθε χωρίς εκπτώσεις ούτε στην ποιότητα, ούτε σε έμπνευση και τεχνολογικές παροχές.

Μια εξέλιξη του i-cockpit ενσαρκώνεται με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια 3D απεικόνιση που είναι προαιρετική μεν, εντυπωσιακή δε στον τρόπο που προσφέρει την πληροφορία, πάνω από το μικρής διαμέτρου σπορ τιμόνι. Η οθόνη 10 ιντσών του πίνακα οργάνων «πέφτει» στο ύψος των ματιών, αν είσαι έως 1,80 μέτρα. Διαφορετικά αρχίζει η γκρίνια για τη θέση ρύθμισης του τιμονιού που ή θα το βρίσκεις χαμηλότερα ή θα σου κρύβει πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση όμως η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων προσφέρει δυνατότητα παραμετροποίησης στον τρόπο απεικόνισης, μεταβάλει το στιλ και την ενημερωτική ποικιλία κατά τις επιθυμίες του οδηγού.

Μια ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα συμπληρώνει το digital περιβάλλον ενημέρωσης, με high definition εικόνα και γρήγορη απόκριση στις εντολές. Ενσωματώνει στη βάση της τα μπουτόν αφής (i-toggles) που αφορούν ρυθμίσεις κλιματισμού, πλοήγησης, επαφών τηλεφώνου και ραδιοφώνου, μια παροχή συντομεύσεων που κερδίζει πόντους εργονομικής εξυπνάδας. Φυσικά στις δυνατότητες του είναι η λειτουργία Mirror Screen, λειτουργίες Apple CarPlay & Android Auto, όπως και 3D navigation.

Το επίπεδο εξοπλισμού σαφώς υποστηρίζει την ταμπέλα premium, τόσο σε επίπεδο φινετσάτης αισθητικής όσο και τεχνολογίας είτε αφορά υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είτε συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Χωροταξικά παράπονα δεν πρέπει να υπάρχουν ακόμα και αν η κλίση της οροφής πίσω δεν είναι σε αναμενόμενο ανάστημα για SUV κατασκευή.  Η καμπίνα προϊδεάζει για εσωτερική ευρυχωρία και το εξακριβώνεις αν βρεθείς στο εσωτερικό της. Ειδικά πίσω η στάση σταυροπόδι είναι εφικτή και η αύξηση του μεταξονίου κατά 11 εκατοστά σε σχέση με ένα 3008, έπιασε τόπο. Τα καλά νέα έρχονται και από πιο πίσω, έδρα ενός μεγάλου χώρου για αποσκευές 471 λτ.. Η μπαταρία των 12,4 kWh χρειάζεται τον χώρο της και στην PHEV έκδοση «τρώνε» 65 λτ. αποσκευών σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Γαλλικό κλειδί

Η προσαρμοστικότητα του Peugeot 408 είναι ανάλογη του plug in χαρακτήρα του και στο «μηχανοστάσιο» εν ολίγοις συναντάς ένα γνωστό ντουέτο κινητήρων.

Ο συνδυασμός ενός turbo βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων (PureTech) 180 ίππων, ενός ηλεκτρικού κινητήρα 110 ίππων και ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων, δίνει το απόσταγμα μιας συνδυασμένης απόδοσης. Οι 225 ίπποι και τα 360 Nm ροπή έχουν φορτίο να τραβήξουν, όμως η βαριά κατασκευή τα πάει εξαιρετικά σε επιδόσεις και εντυπωσιακά σε καταναλώσεις.

Πως ακούγεται άλλωστε ένα επιβλητικό αμάξωμα που πλησιάζει τα 1.800 κιλά να επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 233 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) και να καίει λιγότερο από 6 lt/100 km; Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο πόδι της τροφοδοσίας. Η θερμική και η ηλεκτρική ισχύς έχουν εξαιρετική συνεργασία για το αποτέλεσμα που εκφράζεται με δυνατό και γραμμικό τράβηγμα.

Το 408 Hybrid 225 e-EAT8 κινείται πάντα ηλεκτρικά μόλις ενεργοποιείται, εάν και εφόσον φυσικά υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία που εδρεύει στο πίσω μέρος του δαπέδου του αυτοκινήτου. Η ανώτερη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει στην λειτουργία Electric, είναι τα 135 χλμ./ώρα.

Η θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία των 63 ανακοινώσιμων χιλιομέτρων, πρακτικά μεταφράζονται σε 30-35 χλμ.. Για επιπλέον απόσταση μάλλον πρέπει να ελπίζεις σε μια απολύτως επίπεδη πόλη. Ξεκινώντας με την μπαταρία γεμάτη, αν είσαι τρυφερός στο γκάζι και δεν έχεις απαιτήσεις για top επιδόσεις μπορείς να κινείσαι εύκολα με ενδείξεις κάτω από 6 λτ./100 χλμ. στο trip computer. Αν πάλι στόχος είναι οι γρήγορες οδηγικές στιγμές μπορείς να τις απολαμβάνεις με καταναλώσεις των 7,5 – 8 λτ./100 χλμ..

Μπορείς βέβαια να κινείσαι αποκλειστικά ηλεκτρικά και να προγραμματίζεις μέσω της λειτουργίας ë-Save, το απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεσαι στις μπαταρίες για μελλοντική χρήση. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία το 408 εκπέμπει ένα συγκεκριμένο σήμα ήχου έως τα 30 km/h, για να σε ακούνε όσοι ακούνε!

Έχεις τη δυνατότητα επίσης να φορτίζεις την μπαταρία και μέσω του θερμικού μοτέρ, όμως εκμεταλλεύσου την μόνο ως λύση ανάγκης, γιατί τότε το διψήφιο νούμερο κατανάλωσης είναι δεδομένο. Για κανονική φόρτιση, μέγιστης ισχύος έως 7,4 kW με προαπαιτούμενο τον προαιρετικό on board φορτιστή, αρκεί μία ώρα και 40 λεπτά ή σχεδόν 3,5 ώρες με τον στάνταρ του αυτοκινήτου (έως 3,7 kW). Σε απλή οικιακή πρίζα, υπολογίστε τη διάρκεια της νύχτας για ολοκλήρωσή της.

Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλει στην ιδανική ορατότητα, κάθεσαι καλά και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν σωστές γωνίες. Τα αναπαυτικά καθίσματα τονίζουν την πολυθρονάτη αίσθηση χωρίς να πάσχουν σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι είναι αντάξιο της φήμης που διαχρονικά συνόδευε τα γαλλικά αυτοκίνητα.

Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τις κακοτεχνίες του δρόμου. Ευθύβολη αίσθηση, ποιοτικότατη κύλιση και ηχομόνωση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και bonus μια επικοινωνιακή προθυμία το χαρακτηρίζει και σου δίνει μια εξαιρετική αφορμή για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές.

Υπάρχουν τρεις επιλογές στο Driving Mode (Electric, Hybrid, Sport) ώστε να διαλέγεις τρόπο «έκφρασης» του υβριδικού 408. Electric για μηδενικούς ρύπους και κατανάλωση, Hybrid για συνεργασία των δυο κινητήρων και Sport για το προφανές.

Παρά τα 18,9 εκατοστά που απέχει το δάπεδο από το έδαφος, διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο setup. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν υπερβάλει σε σπορ ρυθμό, αλλά και πάλι ως οδηγική γεύση πλησιάζει σε προσομοίωση περισσότερο ένα 308 παρά το SUV αδέρφι του, 3008. Με εύστοχη συμπεριφορά και ερμηνεία από το έργο των τροχών επάνω στο δρόμο, η δραστήρια διάθεση και η ευελιξία, δημιουργούν προϋποθέσεις για να προσφέρει απολαυστικές στιγμές σε δρόμο με στροφές.

Η συνολική απόσβεση της ανάρτησης είναι αδιαπραγμάτευτα προς την πλευρά του σφιχτού, διατηρώντας πάντα την σχέση ποιότητας με την άνεση που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα Peugeot. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το 408 προσφέρει αξιοπρόσεκτη για την κατηγορία κύλιση που σε συνδυασμό με την προσεγμένη αεροδυναμική κάνει πρωταθλητισμό σε ταξιδιωτικούς τρόπους. Και όλα αυτά με μια αδιατάρακτη ηρεμία στη καμπίνα αλλά και στον οδηγό, ακόμα και αν υπερβάλει σε ταχύτητες.

Τελικά το 408 είναι το βότσαλο που πέφτει στα λιμνάζοντα νερά της SUV λίμνης και σαστίζει τον ανταγωνισμό. Ξεχωρίζει χωρίς να συμβιβάζει τις παροχές του και είναι μια καλή λύση για εταιρική χρήση στην υβριδική του εκδοχή. Ζει και εμπνέεται από το στιλ και ανοίγει το κεφάλαιο σχολή δημιουργικότητας που είναι το ζητούμενο αν θέλεις να διαφέρεις στο δρόμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!