Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai e-Power

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Qashqai e-Power που είναι εξαιρετικά οικονομικό, κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση και ενώ δεν μπαίνει στην πρίζα, σίγουρα θα σε βάλει εσένα με τις αρετές του.

Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai e-Power

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Qashqai e-Power που είναι εξαιρετικά οικονομικό, κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση και ενώ δεν μπαίνει στην πρίζα, σίγουρα θα σε βάλει εσένα με τις αρετές του.

Είναι υβριδικό, αλλά κινείται ηλεκτρικά, με όλη την αίσθηση που χαρακτηρίζει κατασκευές του είδους. Έχει μικρή μπαταρία, που σε κανονικές συνθήκες θα μπορούσε να το κινήσει μόνο για λίγα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά, χωρίς να απαιτεί φόρτιση, έχει στην πράξη αυτονομία που μπορεί να φτάσει και τα 1.000 χιλιόμετρα. Όλα αυτά ακούγονται οξύμωρα, αλλά έχουν εξήγηση.

Σας παρουσιάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power με το καινοτόμο υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα, με έναν ηλεκτρικό, χωρίς ωστόσο ο πρώτος να δίνει κίνηση στο αυτοκίνητο, αφού λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια.

Μια έκδοση που έρχεται να σταθεί απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά, αποτελώντας μια εναλλακτική, που μοιάζει πιο επίκαιρη, σε αυτή τη φάση, που το περιορισμένο δίκτυο φόρτισης μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά στην αγορά ενός αυτοκινήτου που είναι δέσμιο… των φορτιστών. Γιατί το Qashqai e-Power έχει ως προεξέχον πλεονέκτημά του, το γεγονός ότι ενώ προσφέρει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου, δεν απαιτεί φόρτιση.

Γράφει νέα ιστορία, δείχνοντας ξανά το δρόμο για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας, όπως έκανε τότε που μας συστήθηκε για πρώτη φορά, περίπου 15 χρόνια πριν. Τότε, ήρθε να ταράξει τα νερά στη λιμνάζουσα κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων, με ένα αμάξωμα που δημιούργησε ερωτηματικά σχετικά με την κατηγορία που ανήκει.

Το κοινό αποφάνθηκε ότι είναι crossover, ένα μοντέλο με πολυσχιδή χαρακτήρα, ικανό να κινηθεί και πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Σε δικίνητες ή και τετρακίνητες εκδόσεις, το φόρτε του δεν ήταν οι εκτός δρόμου σκληρές διαδρομές, αλλά αυτό δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την επιτυχία, με το αγοραστικό κοινό να το χρήζει best seller και τον ανταγωνισμό να προσπαθεί να αντιγράψει το concept του.

Με ένα νέο concept, το νέο Qashqai e-Power, που έχει ως πρωταγωνιστή τον εξηλεκτρισμό. Αποφεύγοντας να εμπλακεί στη μάχη της πρωτιάς, όσον αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο, η Nissan επέλεξε να δουλέψει σε ένα διαφορετικό δρόμο, παρουσιάζοντας ένα έξυπνο υβριδικό σύστημα που της επιτρέπει να κάνει τη διαφορά. Κάτι στο οποίο αναμφίβολα βοήθησε και η πολυετής εμπειρία στα ηλεκτρικά, έχοντας το Leaf για περισσότερα από 10 χρόνια στην αγορά, ως ένα από τα πρώτα αμιγώς οικογενειακά ηλεκτρικά μοντέλα.

Προσιτό… ηλεκτρικό

Αυτή η έκδοση του Qashqai τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του ιαπωνικού SUV. Κινείται ηλεκτρικά, χωρίς να στοιχίζει όσο ένα ηλεκτρικό όμως και ανοίγει το δρόμο για την αγορά ενός μοντέλου αυτής της φιλοσοφίας βάζοντας στην άκρη έναν από τους πλέον ανασταλτικούς παράγοντες μέχρι τώρα, που είναι, πέρα από την υψηλή τιμή και το άγχος της φόρτισης.

Στην πράξη είναι ένα υβριδικό όχημα, που διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα turbo 1,5 λίτρων, απόδοσης 156 ίππων και 250 Nm ροπής ο οποίος έχει μεταβλητή σχέση συμπίεσης, 14:1 και 8:1, προκειμένου να προσαρμόζεται καλύτερα στις ανάγκες κίνησης, χωρίς να πρωταγωνιστεί. Η δουλειά του είναι να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου 2,1 kWh ή εναλλακτικά να στέλνει, μέσω μετατροπέα κατευθείαν ενέργεια στον ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 140 kW (190 ίππους) και 330 Nm ροπής.

Η κίνηση που περνάει στους εμπρός τροχούς πάει κατευθείαν από τον ηλεκτρικό κινητήρα με τον θερμικό να μην είναι συνδεδεμένος με τον σύστημα κίνησης. Είναι ο διακριτικός… ήρωας της υπόθεσης, ρυθμισμένος έτσι ώστε να μην ακούγεται ακόμα και υπό πίεση, αφού ακόμα και τότε λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, από 1.600 έως 2.400 σ.α.λ.

Σε συνθήκες υψηλού φορτίου δουλεύει με τη χαμηλή σχέση συμπίεσης, ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται πιο ήπια, με σταθερές ταχύτητες και όχι απότομες επιταχύνσεις, τότε ανεβαίνει στην υψηλή σχέση. Έτσι, οι εκπομπές CO2 μένουν χαμηλά, όπως εξάλλου και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 5,3 λτ./100 χλμ. κάτι που μπορεί με ελαφρύ πόδι να επιβεβαιωθεί σε μεγάλο βαθμό και σε πραγματικές συνθήκες, μένοντας σε κάθε -σχεδόν- περίπτωση κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Πατάει θετικά, με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση που δεν αφήνει παράπονα, ταξιδεύοντας ήσυχα, έχοντας παράλληλα και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Η άμεση απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα του χαρίζει το… σπίρτο που ίσως αναζητάς στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, με τιμόνι και φρένα να ακολουθούν, με το πεντάλ του συστήματος πέδησης όμως να δείχνει επηρεασμένο, όσον αφορά την αίσθηση, από την ανάκτηση ενέργειας.

Το επιπλέον βάρος, σε σχέση με την απλή έκδοση του μοντέλου, που προκύπτει από το υβριδικό σύστημα, υπάρχει και βγαίνει σε πρώτο πλάνο υπό πίεση, χωρίς όμως να αλλοιώνει την καλή συμπεριφορά του στο δρόμο. Οι μηχανικοί της Nissan φαίνεται να έχουν κάνει μπόλικη δουλειά στον τομέα της ανάρτησης, συνδυάζοντας τους δύο διαφορετικούς κόσμους, της ακρίβειας και της άνεσης, με έναν τρόπο που εν τέλει δεν προκύπτει χαμένος.

Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που καθιστούν ελαφρώς ξεχωριστό το Qashqai e-Power, εστιάζονται στη νέα μάσκα εμπρός με το νέο σήμα της Nissan, τα λογότυπα που μαρτυρούν τη νέα του ταυτότητα και οι όμορφοι μεγάλοι τροχοί αλουμινίου. Στο εσωτερικό, απολαμβάνεις την ίδια ποιοτική και πλήρως ψηφιακή εικόνα, με αυτή του νέου -απλού- Qashqai, με τις αλλαγές να αφορούν τις πληροφορίες που λαμβάνεις για τη λειτουργία του συστήματος στις οθόνες.

Το Nissan Qashqai e-Power αποτελεί δίχως άλλο μια έξυπνη εκτέλεση-λύση, που προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού μοντέλου, χωρίς τα μειονεκτήματα αυτού, που αφορούν το άγχος της φόρτισης και την υψηλή τιμή. Γιατί τα 41.690 ευρώ που στοιχίζει μπορεί να μην είναι λίγα, αλλά αναλογικά, σε σύγκριση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά και σε σχέση με τα αυτά που προσφέρει κρίνονται ικανοποιητικά, κάτι που θα διαπιστώσεις όταν το οδηγήσεις.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!