Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό Honda Civic e:HEV

Αποκλειστικά ως υβριδικό το νέο Honda Civic e:HEV συνεχίζει την πολυετή πορεία του φιλοδοξώντας να διατηρήσει την επιτυχία των προκατόχων του.

Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό Honda Civic e:HEV

Αποκλειστικά ως υβριδικό το νέο Honda Civic e:HEV συνεχίζει την πολυετή πορεία του φιλοδοξώντας να διατηρήσει την επιτυχία των προκατόχων του.

Το Honda Civic είναι ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα με περισσότερα από 50 χρόνια ζωής και 27,5 εκατομμύρια πωλήσεις, που έχει καταφέρει στο πέρασμα όλων αυτών των ετών να δημιουργήσει ένα πιστό κοινό. Όχι γιατί τους άρεσε το όνομα, το λογότυπο ή άλλα στοιχεία πιο επιφανειακά, αλλά η ουσία. Αυτή που κρύβεται κάτω από τον όποιο μανδύα του, λιτό, κομψό, σεμνό ή ίσως κάποιες φορές και φουτουριστικό, το Civic κέρδισε όλους όσοι το οδήγησαν, εκτίμησαν τις αρετές του και… υπέγραψαν ένα άτυπο συμφωνητικό πίστης με την ιαπωνική εταιρεία και ειδικά με αυτό το μοντέλο.

Στην πιο πρόσφατη γενιά του έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική δουλειά που έγινε στην προηγούμενη και να πάει ένα βήμα παραπέρα. Όπως παραδοσιακά κάνει η Honda με τα μοντέλα της που ακολουθεί μια εξελικτική πορεία με προσεκτικά βήματα και όχι υπερβολικές και εν μέρει ανούσιες κινήσεις που μπορεί να αποδειχθούν και θα την κάνουν να οπισθοχωρήσει, να αναθεωρήσει. Σε αυτή την 11η γενιά του το Civic είναι αποκλειστικά υβριδικό, υιοθετώντας την τεχνολογία e:HEV της Honda, έχοντας ως στόχο να ολοκληρώσει και το μεγάλο σχέδιο πλήρους εξηλεκτρισμού της ιαπωνικής εταιρείας.

Ίσως σε κάποιους δημιουργήσει ερωτηματικά αυτή η κίνηση, αλλά μάλλον όχι σε όσους παρακολουθούν την ιστορία της. Από την πρώτη γενιά, όπου ένα μικρό σε αυτοκίνητο, πρόσφερε αξιοσημείωτη για το μέγεθος του ευρυχωρία και πρακτικότητα και παράλληλα διατηρούσε το οδηγικό ενδιαφέρον ψηλά τηρουμένων των αναλογιών. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και αρχές της επόμενης, η Honda ήρθε να ταράξει τα νερά στην λιμνάζουσα κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων που μέχρι τότε απέδιδαν περίπου 75 ίππους από 1,6 λίτρα, όταν παρουσίασε το Civic με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC με απόδοση 150 ίππων και αρχικά και 160 ίππων λίγο πιο μετά. Δηλαδή με 100 ίππους ανά λίτρο.

Μια δεκαετία μετά, όταν η αγορά έσπευδε να παρουσιάσει turbo κινητήρες για να αυξήσει την απόδοση, αλλά και να μειώσει την κατανάλωση, η Honda δεν υπέκυψε συνεχίζοντας να υποστηρίζει τη φιλοσοφία της και όπως μαρτυρά η πορεία και η εξέλιξη, για μια ακόμα φορά βγήκε δικαιωμένη. Ακόμα και όταν, στα μέσα στη δεκαετίας του 2000 έκανε ένα, θεωρητικά «πισωγύρισμα» υιοθετώντας, μετά από περισπούδαστες λύσεις σε προηγούμενες γενιές, ημιάκαμπτο άξονα πίσω στο Civic εκείνης της εποχής, επιβραβεύτηκε από τους ειδικούς του Τύπου, αλλά και το κοινό που αναγνώρισε ότι αυτή ήταν από τις πιο αποδοτικές λύσεις που είχε χρησιμοποιήσει.

Σήμερα, σε αυτή τη γενιά του, περνάει στην επόμενη φάση της στρατηγικής της που θέλει όλα της τα μοντέλα να είναι εξηλεκτρισμένα. Αυτοί οι περιορισμοί συνήθως κρύβουν συμβιβασμούς, αλλά για να δούμε πως οι τελειομανείς ιάπωνες έπραξαν. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με δύο compact ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, άμεσου ψεκασμού, με θερμική απόδοση που φτάνει το 41%, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Στόχος είναι η αποδοτικότητα, με το σύνολο να εκπέμπει 108 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, καταναλώνοντας μόλις 4,7 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τον πρωτόκολλο WLTP.

Στην πράξη το νέο Civic e:HEV κινείται υβριδικά, με το σύστημα να εναλλάσσεται αυτόματο και ταχύτατα, μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής -όταν αυτό είναι απαραίτητο- λειτουργίας, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Εκκινεί αμιγώς ηλεκτρικά, δίνοντας προτεραιότητα σε αυτόν τον τρόπο κίνησης, εφόσον και ο οδηγός ακολουθήσει την υβριδική φιλοσοφία του στην οδήγηση.Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής. Η «έξυπνη» μπαταρία φορτίζει γρήγορα, προκειμένου να είναι άμεσα διαθέσιμη και να συμβάλει τα μέγιστα στην απόδοση ισχύος.

Η εικόνα…

Η σχεδιαστική προσέγγιση του νέου 11η γενιά Civic είναι πιο ήπια από αυτή του προηγούμενου, αλλά παράλληλα, πιο -ώριμα- δυναμική, χωρίς φαμφάρες και υπερβολές. Αυτές οι τελευταίες ανήκουν στο παρελθόν, με την προσέγγιση να είναι πιο αιχμηρή και πιο… ευρωπαϊκή. Ο προφυλακτήρας δένει αρμονικά με τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED matrix και συνθέτουν μια εικόνα που προϊδεάζει θετικά, με την πρώτη κιόλας ματιά.

Η χαμηλή οροφή στο πίσω μέρος συμβάλει στην πιο σπορ εικόνα, ενώ παράλληλα το κάνει να δείχνει και πιο χαμηλό και μακρύ. Κάτι που στην πράξη είναι. Μεγάλωσε κατά 31 χιλιοστά συνολικά φτάνοντας τα 4,561 μ., γεγονός που με απόλυτα κριτήρια του επιτρέπει να ανέβει και κατηγορία, πηγαίνοντας από τα μικρομεσαία στα μεσαία D.

Εκ των έσω…

Τα 35 χιλιοστά που πήρε σε μήκος το μεταξόνιο, εξαργυρώνονται σε επίπεδο χωροταξίας. Το βλέπεις πριν στο εσωτερικό και το νιώθεις μόλις περάσεις μέσα. Ωστόσο, αν και οι χώροι μετράνε και μάλιστα αρκετά σε αυτή την κατηγορία, αυτό που σε κερδίζει είναι η σχεδίαση. Λιτή και μακριά από αυτή του προηγούμενου Civic, με την ποιότητα, που παραδοσιακά συνοδεύει τις κατασκευές της Honda, εδώ να είναι ακόμα υψηλότερη.

Έχει ανέβει σκαλί σε όλους τους τομείς. Η οριζόντια σχεδίαση, όπως ανακοινώνουν οι σχεδιαστές του Civic, κυριαρχεί και τονίζεται εμφατικά με τους όμορφης σχεδίασης πλέγματος αεραγωγούς που είναι διατρέχουν τα τρία τέταρτα της επιφάνειας του ταμπλό. Μια οθόνη αφής 9 ιντσών είναι τοποθετημένη από πάνω και σε περίοπτη, αλλά και εργονομική θέση, συμβάλλοντας στην ψηφιακή εικόνα του νέου Civic. Αυτή ενισχύεται και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών που προβάλλει πληθώρα πληροφοριών, αλλά δεν προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, Eco, Normal, Sport.

Τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν καλά το σώμα. Προσφέρουν σωστή θέση οδήγησης, χαμηλή, συμβάλλοντας σε ένα πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Στην κεντρική κονσόλα διαπιστώνεις την απουσία του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων, με τη θέση του να έχουν πάρει πλήκτρα για το έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πιο πίσω είναι ο επιλογέας των προγραμμάτων οδήγησης που προαναφέραμε. Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα δεν επηρεάζει δραματικά το χώρο για τους επιβάτες, αφού έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι, και άπειρο για τα πόδια. Ο όγκος του χώρου αποσκευών από την άλλη, φτάνει τα 410 λίτρα και κρίνεται ικανοποιητικός.

Στο δρόμο…

Στο δρόμο το νέο Civic e:HEV προσφέρει όλα όσα υπόσχεται και ακόμα περισσότερα απ’ όσα ίσως περιμένεις από ένα υβριδικό μοντέλο. Πατάει θετικά, με την ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, να είναι σφιχτά ρυθμισμένη, προσφέροντας άμεση, αλλά και μπόλικη αίσθηση για τα δρώμενα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το τιμόνι που στέλνει πληθώρα πληροφοριών, χωρίς να κουράζει, αλλά αντίθετα να ικανοποιεί.

Ο κινητήρας διακρίνεται για την απόκριση του, αλλά και τις επιδόσεις, χαρακτηριστικό είναι το 0-100 χλμ./ώρα για το οποίο απαιτεί 7,8 δευτερόλεπτα. Επιταχύνει άμεσα, χωρίς δισταγμούς και χωρίς τον ενοχλητικό θόρυβο που ίσως κάποιοι θα περίμεναν από το αυτόματο κιβώτιο ενός υβριδικού μοντέλου. Οι μηχανικοί της Honda έχουν προσομοιώσει τη λειτουργία ενός κλασικού αυτόματου που αλλάζει σχέσεις υπό πίεση και δεν διατηρεί τις στροφές ψηλά, όπως τα τύπου CVT, παράγοντας παράλληλα έναν ενοχλητικό ήχο.

Κάθε άλλο μάλιστα, αφού το σύστημα Linear Shift Control διακόπτει στιγμιαία το ανέβασμα στροφών δίνοντας την αίσθηση αλλαγής και παράλληλα, το Active Sound Control ενισχύει ακουστικά την εμπειρία στην καμπίνα, ειδικά στο πρόγραμμα Sport. Όλα αυτά σε παρασύρουν να κινηθείς σβέλτα, ακουμπώντας στο στιβαρό και καλοστημένο πλαίσιο και να απολαύσεις τη διαδρομή. Δεν είναι λίγες οι φορές που πιάσαμε τον εαυτό μας να κυνηγά τις στροφές, αφού αυτό το Civic είναι περισσότερο σπορ απ’ όσο η υβριδική του υπόσταση υπόσχεται. Ωστόσο, η κατανάλωση κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με αρκετά χιλιόμετρα, κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. και πιο συγκεκριμένα στα 5,6 λτ./100 χλμ.

Οι τροχοί των 18 ιντσών δεν συμβάλουν μόνο στο εικαστικό κομμάτι του νέου Civic, αλλά προσφέρουν, σε συνδυασμό με το Michelin Pilot Sport 4 και μπόλικη πρόσφυση. Οι κλίσεις ελέγχονται από την ανάρτηση, με το ιαπωνικό μοντέλο να στρίβει όπως έρχεται και χωρίς… δράματα. Και μάλιστα χωρίς να θυσιάζει μέρος της υψηλής άνεσης που προσφέρει και συνδυάζει με αξιόλογη ποιότητα κύλισης. Ανάλογη είναι και η αποτελεσματικό των φρένων, με τον οδηγό να έχει επιπλέον τη δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης της ενέργειας μέσω paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Συμπέρασμα

Οι Ιάπωνες φαίνεται να ξεπέρασαν για μια ακόμα φορά τον εαυτό τους, δημιουργώντας το καλύτερο Civic. Αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα που συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, που είναι και το ζητούμενο, αλλά και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, με υψηλά επίπεδα άνεσης.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις που τυπικά το φέρνουν αντιμέτωπο με ανάλογα πιο δύσκολο ανταγωνισμό, κάτι που ίσως να μην διαδραματίσει κάποιο ρόλο στους δυνητικούς αγοραστές του Civic, του προσφέρουν και καλύτερη ευρυχωρία που σίγουρα θα εκτιμηθεί. Το πιθανότερο εμπόδιο ίσως να είναι η τιμή του, που ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!