Δοκιμάζουμε το Hyundai Santa Fe 1.6T 265 PS Plug-in Hybrid 6AT 4WD (video)

Μετά από παρατεταμένη απουσία το Hyundai Santa Fe επιστρέφει πάνοπλο λύσεις και τεχνολογίες, χτυπώντας την πόρτα των D-SUV.

To εντυπωσιακό Hyundai Santa Fe.

Δοκιμάζουμε το Hyundai Santa Fe 1.6T 265 PS Plug-in Hybrid 6AT 4WD (video)

Μετά από παρατεταμένη απουσία το Hyundai Santa Fe επιστρέφει πάνοπλο λύσεις και τεχνολογίες, χτυπώντας την πόρτα των D-SUV.

Δέκα και βάλε χρόνια απουσίας, μια συγκυρία αποκλεισμού της 3ης γενιάς Santa Fe από την εισαγωγή του στην καρδιά των μνημονίων, τότε που ουδείς έβαζε το χέρι στην τσέπη για κάτι παραπάνω από αυτό που χρειαζόταν, ακόμα και αν είχε. Η γκάμα της Hyundai στα μέρη μας ορφάνεψε μεν από Santa Fe, όμως αυτό συνέχισε την εμπορική του δράση, εκεί στα «ξένα».

Και όσο κέρδιζε η κορεατική φίρμα γαλόνια ανάπτυξης και θέσεις καταξίωσης στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι και η 4η γενιά του θηριώδους SUV, άρχισε δειλά δειλά να εμφανίζεται στους εγχώριους τελωνιακούς χώρους, με την ελπίδα να οπλίσει τις ταξινομήσεις με το όνομα της Hyundai στην κλάση DSUV.

Το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της Hyundai

Αναμενόμενα λοιπόν, το Santa Fe κατατάσσεται ως το μεγαλύτερο global εκδρομικό όχημα της Hyundai και φυσικά δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Πλήρως εξηλεκτρισμένη, η SUV ναυαρχίδα της Hyundai έρχεται ευφάνταστη από κάθε άποψη σε στιλ, χώρους, άνεση και χρηστικότητα. Το εξαθέσιο ή επταθέσιο Santa Fe υιοθετεί τολμηρές λεπτομέρειες σε ένα επιβλητικό αμάξωμα που γεμίζει το δρόμο, αλλά ταυτόχρονα δεν υπερβάλλει με σχεδιαστικές φλυαρίες.

Το πληθωρικό SUV της Hyundai μας έρχεται στην ανανέωση της 4ης γενιάς του, με την 3D μάσκα να συμβάλλει στο δυναμισμό, σχεδόν καλύπτοντας ένα γενναίο τμήμα της μπροστινής του όψης. Στις άκρες της έρχονται πρόσωπο τα σύγχρονα φώτα, ενώ η σχεδιαστική σύνδεση με το Kona μπορεί να πει κάνεις ότι προκύπτει από τα LED ημέρας, λίγο παραπάνω.

Στα τελευταία μάλιστα, η διαγώνια φωτιστική παρουσία συνδυάζεται και με μια κάθετη διαχωριστική ανάμεσα στους LED προβολείς. Μπροστά, του χρεώνεις μια σχετική επιθετικότητα στην όψη του, έχει χαρακτήρα και δύσκολα θα το μπερδέψεις με κάτι άλλο, πίσω όμως η κατάσταση δεν ξεφεύγει από τη συμβατική εικόνα. Ένα ευμέγεθες σήμα Hyundai και το λογότυπο Santa Fe είναι εκεί για να θυμίζουν σε αυτόν που αναρωτιέται τι είναι αυτό που αντικρίζει.

Τα σχεδόν 4,8 μ. μήκους και 1,9 μ. πλάτους, όταν συνδυάζονται και με 2.765 μ. μεταξονίου κάνουν σαφές ότι η επιβλητική παρουσία έρχεται πακέτο με ευρυχωρία και αρχοντικούς χώρους. Λογικό και αναμενόμενο θα πει κανείς, όταν αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που προσφέρεται σε 7θέσια ή 6θεσια διάταξη, όπως αυτή που δοκιμάζουμε.

Ξεκινώντας λίγο ανάποδα αυτή τη φορά, η περιγραφή των χώρων μπορεί να γίνει από αυτόν για τις αποσκευές. Με τη συρόμενη λειτουργία καθισμάτων, τα 571 – 782 λτ. στην 4θεσια διάταξη υπερκαλύπτουν τις απαιτητικές ανθρώπινες ανάγκες όσων μεταφέρονται με το Santa Fe. Κάτω από το δάπεδο, με ένα διπλό τράβηγμα αναδύονται τα δυο καθίσματα της 3ης σειράς και τότε τα διαθέσιμα λίτρα για αποσκευές περιορίζονται στα 130.

Οι θέσεις είναι αναπαυτικές για φυσιολογικούς ενήλικες και διαθέτουν αυτονομία στην ρύθμιση του κλιματισμού, θέσεις μικροαντικειμένων και ευκολίες φόρτισης. Οι μεγάλες πίσω πόρτες, με την αντίστοιχη γωνία ανοίγματος, επιτρέπουν εύκολη πρόσβαση, κάτι που συμβαίνει και στην αποχώρηση. Από τη μέσα μεριά υπάρχουν βοηθητικοί διακόπτες που τραβάνε τα καθίσματα της μεσαίας σειράς αυτοματοποιημένα μπροστά, ώστε να μην χρειάζεται να “βάζεις φωνή” αν σε ξέχασαν.

Σαφώς και η δεύτερη σειρά με τα δυο αναπαυτικά αυτόνομα καθίσματα με παροχές ανακλινόμενης πλάτης, υποβραχιόνιου, σκιαδιού και θερμαινόμενης λειτουργίας, αποκτούν προβάδισμα άνεσης. Εδώ ο συναγωνισμός στις παροχές είναι υψηλού επιπέδου και έρχεται μόνο από τις θέσεις του πληρώματος. Αν όμως ψάχνεις ιδανική θέση για να απολαύσεις ξεκούραστο ταξίδι, μείνε πίσω από οδηγό και συνοδηγό. Οι επιβάτες της μεσαίας σειράς απολαμβάνουν μοναδική ευρυχωρία για το σύνολο των ποδιών και το κεφάλι.

Business Class

Με τέτοιες παροχές και τόσες ανέσεις, απολαμβάνεις υπηρεσίες και σχεδόν ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε έναν εύστοχο συνδυασμό που παντρεύει τη εκδρομική SUV εικόνα με μια φινετσάτη διακριτική κομψότητα. Οι μπροστά θέσεις είναι επίσης αριστοκρατικές, δερμάτινες όπως όλες άλλωστε και στην θερμαινόμενη παροχή προσθέτουν και την κλιματιζόμενη, για δροσερές στιγμές το καλοκαίρι.

Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική ρύθμιση ανεξάρτητα του σωματότυπού του και σε πρώτη φάση ίσως βιαστεί να κρίνει το εσωτερικό φλύαρο, με βάση τον καταιγισμό διακοπτών στην φαρδιά κονσόλα. Λίγο όμως να ζήσεις στον κόσμο του Santa Fe αρκεί για να εκτιμήσεις την εργονομική θεώρηση με βάση τον παραδοσιακό τρόπο. Μία οργανωμένη διάταξη διακοπτών που αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες λειτουργιών.

Η πρώτη σειρά ελέγχει το infotainment, η δεύτερη τον κλιματισμό και συμπληρώνεται από επίσης κουμπιά για τις επιλογές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Δίπλα, ξεχωρίζει ένας περιστροφικός διακόπτης που αφορά τα προγράμματα οδήγησης και τετρακίνησης (H-TRAC), αλλά και επιπλέον υπηρεσίες όπως τις θερμοκρασιακές ανησυχίες των καθισμάτων.

Ένα απόλυτα λειτουργικό πάνελ που καμία οθόνη αφής δεν θα συναγωνιστεί σε εργονομία και ευστοχία επιλογών. Σύντομα το χέρι βρίσκεται αυτόματα εκεί που πρέπει και τα δάχτυλα υλοποιούν αλάνθαστα την επιθυμία του χειριστή.

Η ποιότητα και η φινέτσα δεν απουσιάζει από το σαλόνι του πληθωρικού DSUV της Hyundai. Μπορεί εύστοχα να μην γίνεται αναφορά για premium τοποθέτηση, όμως όλα συντελούν σε κάτι τέτοιο. Από την συναρμολόγηση, τα επιλεγμένα υλικά, το πληρέστατο πακέτο ηλεκτρονικών άνεσης και ασφάλειας, την ολοκληρωμένη διασύνδεση με smartphone, τις τηλεματικές υπηρεσίες BlueLink, μέχρι και το ηχοσύστημα της Krell, με τα δέκα ηχεία και τον 12κάναλο ενισχυτή 589 Watt.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει δύο ψηφιακές οθόνες, 12,3 ιντσών για τα δυο κυκλικά όργανα με την ψηφιακή απεικόνιση όργανα και 10,25 για το infotainment, καθώς επίσης και head-up display, ενώ οι τριγύρω κάμερες φροντίζουν να μην αφήσουν τυφλό σημείο πέριξ του Santa Fe. Χαρακτηριστική είναι η λειτουργία εμφάνισης εικόνας από την κάμερα στη θέση του ταχύμετρου ή του στροφόμετρου, ανάλογα με την χρήση φλας.

Ακόμα και η λειτουργία του infotainment, που μέσω ηχείων διευκολύνει την επικοινωνία οδηγού-συνοδηγού με τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων, δείχνει προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ηλεκτρονικών εφαρμογών λοιπόν είναι εδώ, κάτι που καθιστά το Santa Fe υπερσύγχρονο.

 

Ανάλαφρος γίγαντας

Τα δεδομένα βέβαια πίσω από το τιμόνι ενός σχεδόν 5μετρου SUV με βάρος που ξεπερνά τους δυο τόνους δεν αφήνουν σπορ υποσχέσεις, όμως όποιος επιλέγει τέτοιο αυτοκίνητο για αυτή τη χρήση καλό είναι να κάνει μια επανεκκίνηση στις επιλογές του. Από την άλλη βέβαια, αν δεν νιώθεις μονίμως καταδιωκόμενος και έχει καταλαγιάσει η επιθετικότητα στην οδήγησή σου, ορθώς βρίσκεσαι στα πηδάλια του Plugin hybrid Santa Fe.

Σύντομα θα διαπιστώσεις την ευκολία που σου προσφέρει παρά τις διαστάσεις, ακόμα και αν κινείσαι σε αστικό ιστό. Εντάξει, μην περιμένεις παρκάρισμα στο τσεπάκι, παρόλα αυτά τα 11,4 μέτρα του κύκλου στροφής χαρίζουν εξαιρετική ευελιξία για το μέγεθος.

Η ποιότητα κύλισης και η γενικότερη ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα υποστηρίζει τις ποιοτικές ταξιδιωτικές βλέψεις που μπορεί να έχει το προικισμένο σε όλα Santa Fe που οδηγήσαμε. Και φυσικά δεν μένει μόνο εκεί! Από το πληθωρικό Hyundai δεν λείπουν επιδόσεις, δεν σπαταλά την ενέργειά του και δεν δείχνει να λέει όχι σε τίποτα και αν του ζητήσεις.

H έκδοση Plug-in Hybrid, δηλώνει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Στον συνδυασμό τους, οι 180 ίπποι και τα 265 Nm ροπής του θερμικού κινητήρα δίνουν τα χέρια με τον ηλεκτροκινητήρα των 90 ίππων και 305 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα δίνει συνολικά 265 ίππους και 350 Nm, σταθερά από τις 1.000 έως τις 5.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων και στους τέσσερις τροχούς.

Πρακτικά οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής «μεταφράζονται» σε 9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Οι επιταχύνσεις είναι καλές για την φιλοσοφία της κατασκευής με αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο, με τα paddles πίσω από το τιμόνι, πραγματοποιεί με πιστότητα και συνέπεια τις αλλαγές. Το Eco είναι το πρόγραμμα της καθημερινότητας σου. Γαληνεύει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και στέλνει την κίνηση αποκλειστικά εμπρός για να περιορίσει τριβές και απώλειες ενέργειας.

Το άλλο άκρο είναι το Sport που φέρνει τη χαρτογράφηση σε επιθετικότερες ρυθμίσεις για κινητήρα και σασμάν, ενώ αυξάνει το βάρος στο τιμόνι. Στις αρμοδιότητες του, να στείλει έως και 50% της ροπής στους πίσω τροχούς, αναλόγως των συνθηκών. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή Smart που ρυθμίζει αυτόματα ό,τι χρειάζεται με βάση το ζητούμενο (στιλ οδήγησης, συνθήκες γενικότερα).

Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου του υβριδικού συστήματος των 360V είναι στα 13,8 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα και η αποθηκευμένη ενέργεια ολοκληρώνει 58 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο ή 69 χιλιόμετρα εντός πόλης, σύμφωνα με τις Hyundai μετρήσεις. Στην πράξη, 45 με 50 χιλιόμετρα είναι εφικτά με ένα κινούμενο σιωπηλά Santa Fe πριν ενεργοποιήσει τον βενζινοκινητήρα του. Για παραπάνω απόσταση, κοντά στις υποσχέσεις του κατασκευαστή, ασφαλώς και μπορείτε να υπολογίζετε αν οι διαδρομές σας υλοποιούνται σε επίπεδο τερέν, κοινώς όχι σε μια πόλη σαν την Αθήνα.

Μια πλήρης φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα απαιτεί 6 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε wallbox ο αντίστοιχος χρόνος μειώνεται κατά τρίωρο. Εάν είσαι επιμελής στη φόρτιση των μπαταριών, η κατανάλωση στην καθημερινότητα σου δύσκολα θα ξεπεράσει τα 2,5 – 3,5 λτ./100 χλμ.. Αν δεν δίνεις και μεγάλη σημασία στην χωρητικότητα των μπαταριών, τα 7,5 με 9 λτ./100 χλμ. είναι το σύνηθες αποτέλεσμα που θα εισπράττεις. Και αυτά είναι νούμερα που αφορούν απελευθερωμένο ρυθμό και όχι οικονομικό.

Με γόνατα Μακφέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω η ανάρτηση του Santa Fe επιβεβαιώνει την σωστή συμπεριφορά της στο δρόμο. Στη σπουδή της πίσω ανάρτησης συμπληρώστε την τεχνολογία self-levelizer που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο ή ρυμουλκεί.

Στις στροφές διαπιστώνεις ένα εξαιρετικά καλοζυγισμένο πλαίσιο που συμπεριφέρεται φιλότιμα και ευέλικτα. Η δυναμική συμπεριφορά μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα, η αδράνεια είναι υπαρκτή όσο και αν θέλει να κρυφτεί πίσω το σωστό στήσιμο, όμως απουσιάζει η νωθρότητα στις αντιδράσεις του και στην αίσθηση που μεταφέρει. Με τροχούς 235/55R19 και την τετρακίνηση στο τσεπάκι του, το Santa Fe ακολουθεί πρόθυμα τις εντολές ακόμα και σε κακοστρωμένους ασφαλτόδρομους.

Έντονες κλίσεις δεν γίνονται αισθητές σε βαθμό που θα επηρεάσουν την ομοιογένεια και το σύνολο κινείται με γνώμονα την αποτελεσματικότητα, την πληροφόρηση και φυσικά την ασφάλεια.

Στα εκτός δρόμου εφόδια, προσφέρονται προγράμματα για χιόνι, λάσπη και άμμο και φυσικά σύστημα ελέγχου κατάβασης. Μικρότερη σημασία έχει η παράθεση χαρακτηριστικών όπως γωνίες προσέγγισης(19,7ο), ράμπας(15,4ο) και αποχώρησης(19,3ο), γιατί έτσι και αλλιώς με 17,6 εκ. απόσταση από το έδαφος και τροχούς 19″ ασφάλτινης προσέγγισης, δεν μπορείς να ελπίζεις σε extreme στιγμές off road. Από την άλλη βέβαια, η ύπαρξη κανονικού τροχού ρεζέρβας αποτελεί σπανιότητα στις μέρες μας και έναν καλό λόγο για αγχολυτικές περιηγήσεις σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους.

 

Έργο Santa Fe

Είναι σαφώς δύσκολο το έργο του σε μια κλάση που παραδοσιακά μιλάει γερμανικά κατά μεγάλο ποσοστό, ενώ παράλληλα η σκανδιναβική διάλεκτος παραμένει υπολογίσιμη και η ανερχόμενη αποκλειστικά ηλεκτρική Tesla δείχνει την ανατρεπτική δυναμική της. Όταν εισβάλλεις στην premium κοινότητα οφείλεις να ακολουθείς τις συνήθειες, ασχέτως αν δεν δηλώνεις κάτι αντίστοιχο.

H Hyundai μπορεί δικαίως να είναι περήφανη για το Santa Fe γιατί είναι προικισμένο με ρεπερτόριο ανέσεων- τεχνολογιών-παροχών. Στην 4η γενιά του εμφανίζεται εξαθέσιο ή επταθέσιο και σε τετρακίνητη υβριδική, έως plug in hybrid εκδοχή. Επίκαιρο, αποδοτικό, σύγχρονο και με φορτωμένο τεχνολογικό οπλοστάσιο, πρακτικά δεν έχει να φοβηθεί την αντιπαράθεση με την πιάτσα του, παρά μόνο τις εμμονές του κοινού στην ανάγκη για ταμπέλα.

Πρακτικά στην έκδοση Limited δεν του λείπει τίποτα, χωρίς να υπερβάλλει σε κόστος, ενώ στην τετρακίνητη PHEV εκδοχή του τσεκάρει όλα τα κουτάκια που αναζητάς από ένα πλήρες και συνολικά εξαιρετικό αυτοκίνητο της απαιτητικής κλάσης που τοποθετείται.

Στα συν φυσικά και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση αλλά και η 8ετής(ή 160.000 km) για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!