Δοκιμάζουμε το Honda HR-V e:HEV

Με τεχνολογία αιχμής, μοντέρνα σχεδίασης, υψηλή ποιότητα και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, από το αποδοτικό υβριδικό σύστημα, το Honda HR-V e:HEV αποτελεί μια πρόταση που δεν περνάει απαρατήρητη.

Δοκιμάζουμε το Honda HR-V e:HEV

Με τεχνολογία αιχμής, μοντέρνα σχεδίασης, υψηλή ποιότητα και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, από το αποδοτικό υβριδικό σύστημα, το Honda HR-V e:HEV αποτελεί μια πρόταση που δεν περνάει απαρατήρητη.

Στην τρίτη γενιά του το Honda HR-V δείχνει πιο διαβασμένο και σίγουρα πιο επίκαιρο από ποτέ. Περνά στη νέα φάση της ζωής του, ακολουθώντας το ευρύτερο πλάνο εξηλεκτρισμού της Honda και αποκτά το επίθεμα e:HEV που μεταφράζεται σε Hybrid Electric Vehicle και διαμορφώνει τον εν γένει χαρακτήρα του μοντέλου, που εστιάζει δίχως άλλο στην οικονομία και στην αποδοτικότητα, που συνδυάζει με επιδόσεις.

Αναβαθμισμένη είναι η αισθητική του νέου αποκλειστικά υβριδικού HR-V e:HEV, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, με τις γραμμές του τώρα να είναι πιο… ευρωπαϊκές. Ακολουθεί μια πιο ήπια προσέγγιση, με premium στοιχεία, που υπογραμμίζονται από τις ευθείς γραμμές και τις απέριττες καμπύλες που δεν… φωνάζουν, αλλά προσδίδουν χαρακτήρα στη σχεδίαση και αποτελούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου.

Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, εξελίχθηκε με γνώμονα τις ανάγκες του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού. Ως αποτέλεσμα το νέας γενιάς HR-V σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, χάρη στην ξεχωριστή του προσέγγιση. Το μήκος του αγγίζει τα 4,34 μέτρα, ίδιο με του προκατόχου του, γεγονός που του εξασφαλίζει αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό, αλλά και αξιοσημείωτη ευελιξία όσον αφορά το δρόμο.

Η σχεδόν κάθετη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή, του χαρίζει «πόντους» αισθητικά και ενισχύει την αίσθηση του πλάτους, κάτι που ισχύει και στο πίσω μέρος χάρη στο ενιαίο φωτιστικό σώμα, ενώ η κυρτή οροφή στο τελείωμά της του δίνει την πολυπόθητη και μοδάτη κουπέ διαμόρφωση, με την πίσω πόρτα που διαθέτει κρυφή χειρολαβή να «χάνεται» στο μάτι, χάρη και στους μικρούς αρμούς και την καλή συναρμογή, δίνοντας από την άλλη την αίσθηση ενός 3θυρου και πιο σπορ αμαξώματος.

Η καθαρή απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 18,8 εκ. και προϊδεάζει για τον περιπετειώδη, ευέλικτο και πρόθυμο χαρακτήρα του, αφήνοντας υποσχέσεις για κίνηση και πέρα από εκεί που σταματά η άσφαλτος. Εκεί όμως που πραγματικοί εντυπωσιάζουν οι σχεδιαστές της Honda, είναι παραδοσιακά πλέον θα λέγαμε, σε αυτή των εσωτερικών χώρων.

Η έξυπνη διαμόρφωση του πατώματος, που κρύβει κάτω από τα εμπρός καθίσματα το δοχείο καυσίμου, επιτρέπει τη δημιουργία μιας απόλυτα επίπεδης καμπίνας, που απελευθερώνει αρκετό χώρο για τα πόδια, τόσο των εμπρός όσο, ιδιαίτερα, των πίσω επιβαινόντων, με το αέρα για τα πόδια να είναι 35 χιλ. μεγαλύτερος από του προκατόχου του. Το πλάτος είναι αρκετό ακόμα και για τρεις ενήλικες, ωστόσο, στη μέση, η βάση είναι μικρή πιο ψηλά τοποθετημένη και σχετικά άβολη, «κλέβοντας» δυστυχώς από την άνεση που θα μπορούσε να προσφέρει αν ήταν επίπεδη.

Εκεί πίσω, για μια ακόμα φορά σε μοντέλο της Honda συναντάμε τη διαμόρφωση «magic seats» με τα καθίσματα να ανασηκώνονται, να αναδιπλώνονται και να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και λύσεις που δεν βρίσκεις σε άλλο μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV. Ακόμα πιο πίσω, στο χώρο αποσκευών ο όγκος είναι 335 λίτρα και μπορεί να μην ενθουσιάζει με την ανάγνωση του αριθμού, ωστόσο, είναι απόλυτα πρακτικός, με κανονικό σχήμα χωρίς προεξοχές και εσοχές που περιορίζουν τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Συνολικά η καμπίνα του HR-V σε κερδίζει με την άνεση που προσφέρει, αλλά και με τη σύγχρονη εικόνα της.

Η ποιότητα συνοδεύει την εικόνα, με τη εργονομία να ακολουθεί και την πρακτικότητα να ολοκληρώνει. Αρκετές μεγάλες ή μικρότερες θήκες θα φιλοξενήσουν τα αντικείμενα της καθημερινότητας ή ενός ταξιδιού, με τη διώροφη θήκη στην κεντρική κονσόλα να κλέβει τις εντυπώσεις.

Πάνω από αυτές βρίσκονται τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού, που ξεχωρίζει για τον τρόπο που παροχετεύει τον αέρα στην καμπίνα, ακόμα και πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και όχι κατευθείαν στο πρόσωπό τους. Η οθόνη αφής έχει διαγώνιο 9 ίντσες, με το λογισμικό της να είναι εξελιγμένο και να προσφέρει εύκολη πλοήγηση στις επιμέρους λειτουργίες. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό, απελευθερώνοντας χώρο, έχοντας μπροστά του το διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης.

Υβριδικό, όπως… ηλεκτρικό

Χωρίς επιλογή αποκλειστικά θερμικού κινητήρα, αλλά μόνο ως υβριδικό διατίθεται πλέον το νέο Honda HR-V e:HEV, με τη συμπεριφορά του να προσομοιώνει αρκετά σε αυτή ενός ηλεκτροκίνητου. Στην πράξη εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 DOCH i-VTEC 107 ίππων και 131 Nm ροπής, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνεργάζεται με ένα ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα, απόδοσης 96 kW (131 ίππων) και 253 Nm ροπής.

Είναι ισχυρότερος και πιο compact από αυτόν που συναντάμε στο αδελφό Jazz, έχοντας παράλληλα υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Ο αριθμός των κυψελών αυξήθηκαν κατά 25% επιτρέποντας έτσι την αποθήκευση μεγαλύτερη ηλεκτρικής δύναμης. Επιπλέον έχει κοντύνει η σχέση μετάδοσης για επιπλέον βελτίωση των επιδόσεων. Οι εκπομπές CO2 είναι 122 γρ./χλμ. τιμή που του επιτρέπει να μπαίνει καθημερινά στο δακτύλιο και το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ σε συνέχεια της καταγραφής αριθμών, το νέο HR-V επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. έχοντας μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά τη λειτουργία του, διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα επιλογής προγράμματος οδήγησης, το οποίο εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στα: Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με το πιο είναι το πιο αποδοτικό σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου τη συγκεκριμένη στιγμή. Για παράδειγμα σε ανοιχτό δρόμο, όπως είναι το εθνικό δίκτυο, το σύστημα επιλέγει το Engine Drive όπου εμπλέκει τον θερμικό κινητήρα, αφού αυτός είναι ο πιο αποδοτικός για την περίπτωση.

Αν απαιτείται περισσότερη δύναμη, όπως για παράδειγμα σε μια προσπέραση, το επιλέγεται το Hybrid για επιπλέον ώθηση. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής μέσω το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα του Sport Mode, με την απόκριση να γίνεται πιο άμεση. Η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι το Normal, όπως το πρόγραμμα κάνει τον καλύτερο συνδυασμό ανάμεσα σε επιδόσεις και απόδοση.

Στην πράξη το Honda HR-V e:HEV χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια, με τον ηλεκτρικό να είναι άμεσα συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς και την εμπλοκή αυτού της εσωτερικής καύσης να γίνεται υπό συνθήκες, όπως υψηλό φορτίο. Ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια και μέσω της πέδησης, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει ένα κιβώτιο μιας σχέσης που φροντίζει για την άμεση και πιο ομαλή απόδοση και σε αντίθεση με τα κιβώτιο με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, είναι πιο αθόρυβο. Χάρη και στο… κόψιμο των στροφών υπό πλήρη επιτάχυνση, δίνει και την αίσθηση αλλαγή σχέσης, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τον ενοχλητικό θόρυβο που συνηθίζουν να κάνουν άλλα κιβώτια παρόμοιων εκτελέσεων.

Σε συνθήκες πόλης το σύστημα αποδίδει εξαιρετικά, με το ιαπωνικό SUV να κινείται στις περισσότερες των περιπτώσεων ηλεκτρικά, κάτι που έχει αντίκρισμα στην οικονομία καυσίμου. Χαρακτηριστικά μπορεί να πέσει και κάτω από τη μέση εργοστασιακή τιμή των 5,4 λτ./100 χλμ., (εμείς είδαμε μέσα στην πόλη κατανάλωση κοντά στα 4 λτ./100 χλμ.) κάτι που συνδυάζει με άμεση επιτάχυνση χάρη στον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, αλλά και άνετη και αθόρυβη λειτουργία.

Όσον ανεβαίνει η ταχύτητα κίνησης, η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται πιο συχνή. Αλλά ακόμα και σε περιαστικές μετακινήσεις το HR-V αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό. Λιγότερο φειδωλό γίνεται σε ανοιχτό δρόμο και σε υψηλότερες ταχύτητες, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται πέριξ των 6 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, αποδεικνύεται ευχάριστο αν δεν επιτεθείς στο γκάζι, με την άνεση που προσφέρει να είναι αξιοσημείωτη.

Στην ανάρτηση βρίσκουμε γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, με τις ρυθμίσεις να είναι σφιχτές ελέγχοντας καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και περιορίζοντας σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Ευχάριστο αποδεικνύεται και στις στροφές, με το τιμόνι να παρέχει καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού και τα φρένα που αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα να έχουν επίσης καλή απόδοση. Πατάει σε μεγάλους τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 225/50 που δεν επηρεάζουν την άνεση.

Έξυπνο και εξελιγμένο, δίνει μια άλλη διάσταση της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να απαιτεί φόρτιση ή να θέτει περιορισμούς στην κίνηση και την απόσταση. Ευχάριστο εν γένει, με προσεγμένο εσωτερικό, πρακτικό και ευέλικτο, σε κερδίζει στο δρόμο με τη σφιχτή του ανάρτηση, αλλά και την εξαιρετική δίχως αμφιβολία οικονομία καυσίμου που προσφέρει, ειδικά σε συνθήκες πόλης. Η τιμή του από την άλλη είναι… αλμυρή και θέτει τους δικούς της περιορισμούς, σε αυτούς που γλυκοκοιτάζουν την όμορφη αισθητική του, εκτιμούν την τεχνολογία του και πίνουν νερό… στο όνομα της Honda.

Φωτογραφίες: MotorOne

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!