Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Mercedes-Benz EQA 250

Χωρίς περιττά φτιασίδια και λοιπά στοιχεία εντυπωσιασμού, αλλά με σύγχρονη τεχνολογία κάτω από το σεμνό μανδύα της μας συστήνεται η αμιγώς ηλεκτρική EQA 250 που έχει αυτονομία που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα

Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Mercedes-Benz EQA 250

Χωρίς περιττά φτιασίδια και λοιπά στοιχεία εντυπωσιασμού, αλλά με σύγχρονη τεχνολογία κάτω από το σεμνό μανδύα της μας συστήνεται η αμιγώς ηλεκτρική EQA 250 που έχει αυτονομία που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα

Η Mercedes-Benz έχει εξαπολύσει επίθεση σε όλα τα μέτωπα, έχοντας την ηλεκτροκίνηση σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Και δεν είναι μόνο τα επερχόμενα μοντέλα που μας παρουσίασε πρόσφατα στην έκθεση του Μονάχου, αλλά, νέες ρεαλιστικές υλοποιήσεις και μάλιστα προσιτές στο ευρύτερο κοινό. Η EQA ενσαρκώνει όλα τα παραπάνω, έχοντας σύγχρονη τεχνολογία, ελκυστική εμφάνιση και αξιόλογους χώρους.

Δείχνει το μέλλον, ούσα μια πρόταση με… σάρκα και οστά, που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της προσωπικότητάς της. Μπορεί για την κατασκευή της να χρησιμοποιείται η πλατφόρμα της γνωστής GLA, αλλά, εδώ έχουμε μια εντελώς διαφορετική εκτέλεση.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λάμπει δια της απουσίας του δίνοντας τη θέση του σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοτέρ, που παίρνει δύναμη από μια συστοιχία μπαταριών που είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα, ενώ για τη μετάδοση της κίνησης που περνάει στους εμπρός τροχούς, σε αυτή την έκδοση EQA 250 φροντίζει ένα κιβώτιο μονής σχέσης.

Ηλεκτρίζει…

Αν και δεν κρύβει τις καταβολές της, κοινές με την GLA, αυτή η ηλεκτρική υλοποίηση με τα διακριτικά EQA καταφέρνει να ξεχωρίζει. Η κλειστή μαύρη μάσκα εμπρός, δίνει το στίγμα, όπως εξάλλου και τα ενιαία φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω.

Εδώ έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική προκειμένου να βελτιωθεί η αποδοτικότητα, ενώ και οι τροχοί είναι μεγάλοι, με διάμετρο, από 18 έως 20 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Όσον αφορά τις διαστάσεις είναι πανομοιότυπες με αυτές της GLA, με τη μικρή αύξηση στο συνολικό μήκος να μην γίνεται αντιληπτό με το μάτι.

Ποιότητα και τεχνολογία

Η απαράμιλλη ποιότητα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz απαντάται φυσικά και στην EQA. Σε κερδίζει με την πρώτη κιόλας επαφή, με τα υλικά να είναι από το πάνω ράφι της εταιρείας, και τη συναρμογή να είναι ιδιαίτερα προσεγμένη.

Γνωστή από την GLA, όπως εξάλλου και ο διάκοσμος. Το σύστημα πολυμέσων MBUX πρωταγωνιστεί, με τις μεγάλες δίδυμες ψηφιακές οθόνες που είναι τοποθετημένες στη σειρά να κλέβουν την παράσταση. Η διάστασή τους καθορίζεται από το επίπεδο εξοπλισμού, με το εισαγωγικό να διαθέτει 7 ιντσών, ενώ στο ανώτερο να συναντάμε 10,25 ιντσών, που γεμίζουν το ταμπλό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρης και έχει καλή ευκρίνεια ακόμα και κάτω από έντονο φως, ενώ παρέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, περιλαμβάνοντας επιπλέον αυτές που αφορούν τις ηλεκτρικές… επιδόσεις. Κάτι που μπορείς να παρακολουθήσεις και στην κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων που διαθέτει μεταξύ άλλων και σύστημα πλοήγησης.

Ο έλεγχος μπορεί να γίνει κλασικά μέσω αφής, ή των χειριστηρίων που βρίσκονται στο τιμόνι ή στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών, που ανεβάζει το δείκτη ασφάλειας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και τα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που συνοδεύουν την EQA.

Όσον αφορά τον διάκοσμο, οι λεπτομέρειες σε μπρούντζινο χρώμα που συναντάμε στους αεραγωγούς σχήμα τουρμπίνας δίνουν μια διαφορετική νότα σε σχέση με την GLA, ενώ το έξτρα πακέτο φωτισμού κάνει την EQA πραγματικά απολαυστική μέσα στη νύχτα.

Ακολουθώντας το ρεύμα

Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από το ρεύμα, με τον εργοστασιακό φορτιστή που συνοδεύει το αυτοκίνητο να είναι ο ισχυρός των 11 kW. Σε ένα ισχυρό wallbox ή σε ένα δημόσιο σταθμό ο χρόνος που απαιτείται για φόρτιση από 10-100% είναι 5 ώρες και 45 λεπτά, ενώ με τον ταχυφορτιστή 100 kW που υποστηρίζει η EQA, ο χρόνος μειώνεται στα 30 λεπτά, όσον αφορά το 10-80%. Αν το wallbox είναι 7,4 kW τότε ο χρόνος ανεβαίνει περίπου στις 9 ώρες.

Στο δρόμο η Mercedes-Benz EQA 250, η αρχική και παράλληλα η μικρότερη των εκδόσεων του ηλεκτρικού compact SUV της γερμανικής εταιρείας (θα ακολουθήσουν οι  EQA 300 και EQA 350 με σύστημα 4MATIC και απόδοση 168 kW (228 ίπποι) και 215 kW (292 ίπποι) αντίστοιχα) διακρίνεται για την άμεση απόκριση, που χαρακτηρίζει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Ο κινητήρας της EQA 250 αποδίδει 190 ίππους και 375 Nm ροπής, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα, με το πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το βάρος όμως που αγγίζει τα 2.040 κιλά, κόβει από τη σπιρτάδα που περιμένεις, με τις απόλυτες επιδόσεις όμως να είναι περισσότερο από ικανοποιητικές. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Η απόκριση του κινητήρα φυσικά είναι ανάλογη και του προγράμματος οδήγησης που έχει επιλεγεί, με το Sport να δίνει επιπλέον ώθηση, ενώ το Eco να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία. Η εργοστασιακή τιμή της τελευταίας είναι 426 χιλιόμετρα, αλλά στην πράξη και σε κανονικές συνθήκες, με διαδρομές εντός πόλης, αλλά και σε ανοιχτό δρόμο όπως η Αττική Οδός, είναι κάτω από τα 400.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή διαμορφώνεται και από το στιλ οδήγησης του εκάστοτε ιδιοκτήτη, αλλά και το δρόμο. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί αποτελεσματικά, αρκεί να το επιτρέπουν οι συνθήκες. Στα θετικά της λοιπόν είναι και η αυτονομία, όπως εξάλλου και ο τρόπος που πατάει στο δρόμο. Βλέπετε, εδώ στην ηλεκτρική EQA η διάταξη των μπαταριών κάτω από το πάτωμα έχει κατεβάσει το κέντρο βάρους, το οποίο παράλληλα είναι καλύτερα μοιρασμένο.

Η ανάρτηση είναι ενδοτική, καλά ρυθμισμένη, απορροφά τις κακοτεχνίες χωρίς να τις αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, διατηρώντας τους επιβαίνοντες ξεκούραστους και ήσυχους. Σε αυτό τον τομέα δεν είναι μόνο ο αθόρυβο ηλεκτρικός κινητήρας που κάνει δουλειά, αλλά και η αναβαθμισμένη μόνωση.

Η Mercedes-Benz με την EQA ανοίγει το δρόμο στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, προσφέροντας πέρα από τη γνωστή ποιότητα που χαρακτηρίζει εν γένει τις κατασκευές της, ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική άνεση, ικανοποιητική αυτονομία και δελεαστική τηρουμένων των αναλογιών, τιμή, η οποία με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» διαμορφώνεται στα 43.600 ευρώ.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!