Honda HR-V 1.5 i–MMD e: HEV – Βρίσκεται ήδη στην 3η του γενιά και έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο, ανάμεσα στα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας.
To HR-V e:HEV, που μεταφράζεται σε Hybrid Electric Vehicle, σχεδιάστηκε για τον σύγχρονο τρόπο ζωής, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα ενός ευρύχωρου και έξυπνου χωροταξικά SUV με την υποψία coupe χαρακτήρα και φυσικά την προηγμένη υβριδική τεχνολογία.
Προτεραιότητα της 3ης γενιάς HR-V είναι η σύγχρονη καθημερινότητα και ευκολία χρήσης, από τη στιγμή που πέρασε σε μια νέα φάση της ζωής του, ακολουθώντας το ευρύτερο πλάνο εξηλεκτρισμού της Honda.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της Honda στην Ευρώπη έρχεται συνολικά κερδισμένο με ανανέωση σε σημεία που φαίνονται, αλλά και σε αλλά σημαντικά που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά.
Διακριτικότητα και ουσία
Η Honda προσπάθησε να κάνει το ΗR-V να έχει την δική του ταυτότητα και το κατάφερε. Οπτικά αναγνωρίζεις μια κομψή σιλουέτα που χαρακτηρίζεται από ρευστές γραμμές και σχεδιαστική ουδετερότητα στο SUV του ανάστημα.
Δεν αναλώθηκε ποτέ σε εντυπωσιασμούς, έτσι ακριβώς ήρθε και η ανανέωσή του, με την μάσκα να έχει περιορίσει την πολυγωνική εικόνα, τον προφυλακτήρα να διαφοροποιείται στα σημεία και τους κομψότερους LED προβολείς να συνδέονται με σκουρόχρωμη φάσα, ακριβώς πάνω από την μάσκα. Πίσω, η φωτεινή μπάρα LED που εκτείνεται σε όλο το πλάτος προσφέρει την μοντέρνα πινελιά ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα ίδιας τεχνολογίας φωτισμού.
Με μήκος 4,34 μ. το HR-V βασίζεται στην Global Small Car Platform με μεταξόνιο 2,610 μ. και τοποθετείται στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Στέκεται με αξιώσεις στο οικογενειακό του καθήκον, χωρίς να είναι το μεγαλύτερο του είδους που διαθέτει η γκάμα Honda.
Στα ενδότερα, η εμφανέστερη αλλαγή βρίσκεται κεντρικά στην κονσόλα όπου ο ανασχεδιασμός δημιούργησε ένα επιπλέον βολικό ράφι πάνω από την βάση που προσφέρει και ασύρματη φόρτιση σε συμβατά κινητά τηλέφωνα.
Στο ευρύχωρο εσωτερικό συναντάς μοντέρνα υφάσματα και ποιοτικά υλικά συναρμολογημένα με Ιαπωνική ακρίβεια. Γενικά επικρατεί μια συνέπεια ποιότητας, συναρμολόγησης, υλικών και φινιρίσματος, με τους φυσικούς διακόπτες για τον διζωνικό κλιματισμό με το εξελιγμένο σύστημα εκροής του αέρα, να συμβάλλουν στον εργονομικό τομέα.
Πέρα όμως από τους χώρους για καλοζωισμένους επιβάτες, το HR-V διατηρεί την χωροταξική του ευφυΐα υψηλή, με ασυναγώνιστη ευελιξία χάρη στα ευπροσάρμοστα καθίσματα Magic Seats που προσφέρουν ευκολία μεταφορών, είτε χρησιμοποιείται την καμπίνα για αυτές είτε τον χώρο αποσκευών των 319 λτ.
Φυσικά η σχεδιαστική απλότητα και οι λιτές γραμμές του ταμπλό συνδυάζονται με ψηφιακή εικόνα τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για την σωστά τοποθετημένη οθόνη των 9΄΄ που προσφέρει ποικιλία υπηρεσιών συνδεσιμότητας (Smartphone mirroring, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto) και περιλαμβάνει τώρα ένα σύστημα κάμερας περιμετρικής θέασης 360 μοιρών.
Συν τοις άλλοις το ανανεωμένο HR-V διαθέτει μία ευρεία γκάμα αναβαθμισμένων συστημάτων και ένα ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING που εξασφαλίζει για όλους τους επιβάτες υψηλά επίπεδα προστασίας.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που περιτριγυρίζουν την φωτεινή καμπίνα συμβάλλουν στο ταξιδιάρικο περιβάλλον που προκύπτει από μια χωροταξική πληθωρικότητα. Μια ενήλικη παρέα δεν θα αργήσει να αναγνωρίσει τις μεταφορικές δυνατότητες του ΗR-V, ενώ το ευχάριστο σαλόνι προσφέρει bonus φωτεινότητα και ευφυείς αποθηκευτικούς χώρους, καθώς και θύρες σύνδεσης και φόρτισης USB-Α και USB-C.
Αυτοφορτιζόμενο full hybrid σύστημα
Το HR-V εξοπλίζεται με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Honda από την 25ετή εμπειρία της στην υβριδική τεχνολογία. Απλοποιώντας την περιγραφή του συστήματος, ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων, δύο ηλεκτρομοτέρ και ένα κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης αναλαμβάνουν το κινητικό έργο του HR-V.
Με αυτή τη διάταξη, το HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 ίππων, μέγιστη ροπή 253Nm και οι τρεις εναλλαγές του υβριδικού συστήματος, έρχονται φυσικά χωρίς να σπαζοκεφαλιάζει ο οδηγός. Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών απρόσκοπτα και με γνώμονα την αποδοτικότητα. Οι Ιάπωνες παρά τα έντονα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά θέλησαν να δώσουν μια πιο παραδοσιακή αίσθηση ώστε ο οδηγός να ικανοποιείται από αυτό που οδηγεί.
Συνηθίζεται η ηλεκτρική σιωπηλή μετακίνηση στο αστικό κομφούζιο του σταμάτα ξεκίνα, υβριδική με μικτή χρήση των δυο ειδών κινητήρων όταν η πόλη ανασαίνει από κίνηση και με πρωταγωνιστή τον θερμικό κινητήρα, όταν ζητάς φουλ απόδοση. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί μέσω του Drive Mode να επιλέξει τα προγράμματα Eco, Normal ή Sport για ανάλογη χρήση, ενώ για πιο ηλεκτρική εμπειρία η θέση B στον επιλογέα του eCVT και η χρήση των paddles αναβαθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας προς τη μπαταρία κατά την κύλιση ή το φρενάρισμα.
Στην πράξη το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό μικρομεσαίο SUV εστιάζει στην αποδοτικότητα που συνδυάζει τις επιδόσεις με επιβεβαιωμένη οικονομία και καθαρούς ρύπους.
Ξεκινά ηλεκτρικά και σταδιακά λειτουργεί υβριδικά ή με έμφαση στον θερμικό του κινητήρα, ενώ στο δρόμο δείχνει μια φιλότιμη εικόνα στους τομείς που κρίνεται. Σε αστικό περιβάλλον δείχνει αγχολυτικό και στον ανοιχτό δρόμο πρόθυμο και καλοτάξιδο. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως το ΗR-V δεν είναι εδώ για να εντυπωσιάσει σε επιδόσεις αλλά για να ενσωματώσει την απόδοση με καθαρό αποτύπωμα και χαμηλές καταναλώσεις. Και όλα αυτά να μην το περιορίζουν στις μετακινήσεις του.
Αποδεικνύεται άλλωστε οικονομικό και στην πράξη όπου δεν περνά ποτέ σε διψήφιο νούμερο όσο βάναυσα και αν του φερθείς, ενώ η μέση τιμή των 5,4 λτ./100 χλμ. δείχνει εφικτή με ελαφρύ πόδι.
Με την μπαταρία στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, η κατανομή είναι σωστά μοιρασμένη και η ανάρτηση φιλτράρει σωστά τις κακοτοπιές ώστε να εμφανίζει μια ευχάριστη, φιλική και επικοινωνιακή εικόνα συμπεριφοράς. Οι βελτιώσεις σε τιμόνι και ανάρτηση απέδωσαν καρπούς και το C-SUV της Honda δείχνει πρόθυμο και αποτελεσματικό για κάθε διαδρομή, είτε ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο είτε σε στριφτερό επαρχειακό δίκτυο.
Μπορεί να λείπει η τετρακίνηση, όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 188 χιλ. περιορίζει τις πιθανές επαφές αν βρεθεί κανείς σε αναζητήσεις μακριά από την άσφαλτο. Συνολικά το ΗR-V δείχνει σαν ένα καλοστημένο και πρόθυμο για αλλαγές κατεύθυνσης hatchback που καλείται να ζήσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα SUV ανάστημα.
Είναι Honda, έχει προσόντα;
Όσο και αν δεν φέρνει τούμπα την δημοφιλή κλάση C-SUV, το ανανεωμένο Honda HR-V βρίσκει εύκολα τον δρόμο της επιτυχίας και δεν παρεκκλίνει του προορισμού του. Είναι compact, αλλά ταυτόχρονα ευρύχωρο, ισορροπεί την ευελιξία με την απόδοση και με όπλο του την υβριδική ταυτότητα διαπρέπει σε οικονομία και ουσία στην καθημερινότητα.
Απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων, οι βελτιωμένες τιμές του ξεκινούν από τα € 35.300 και το HR-V δεν μένει μόνο εκεί στην προσφορά του. Διατίθεται σε 4 εκδόσεις (Elegance, Advance, Advance Style και Advance Style Plus SR) με ευέλικτη χρηματοδότηση, το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται εξτρά κάτι που ισχύει για όλα τα Honda, καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια. Μήπως ήρθε η ώρα τελικά για HR-V;
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ