Δοκιμάζουμε την ΒΜW 120 MHEV 170 PS

Ελκυστική στο μάτι και εντυπωσιακή στην οδήγηση, η BMW 120 βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα -premium ή μη- hatchback στην αγορά.

Δοκιμάζουμε την ΒΜW 120 MHEV 170 PS

Ελκυστική στο μάτι και εντυπωσιακή στην οδήγηση, η BMW 120 βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα -premium ή μη- hatchback στην αγορά.

H Σειρά 1 αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των premium compact hatchback και η νέα 4η γενιά της (κωδική ονομασία: F70) διατηρεί ψηλά τον πήχη. Ειδικά η ΒΜW 120 αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο το οποίο πρωταγωνιστεί στα premium -και μη- hatchback της κατηγορίας C, ξεκινώντας μάλιστα κάτω από τα 29.000 ευρώ.

Η BMW έχει αφαιρέσει πλέον το τελικό i από την ονομασία της 120 (τα diesel μοντέλα συνεχίζουν να διαφοροποιούνται με την προσθήκη του γράμματος d), για να μην συγχέεται με την ηλεκτρική της γκάμα.

Η 120 έχει «ωριμάσει» αρκετά, προσφέροντας πλέον ικανοποιητικούς χώρους στο πίσω μέρος, για να αποτελέσει μία πιο ολοκληρωμένη πρόταση, εστιάζοντας στην ουσία και όχι στον εντυπωσιασμό. Παράλληλα, προσθέτει στο οπλοστάσιό της ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο εκτός από οικονομία καυσίμου, δίνει και τη δυνατότητα ενός επιπλέον boost ισχύος μικρής διάρκειας.

Αν και βρίσκεται στη βάση της γκάμας της βαυαρικής εταιρείας, δεν παύει να αποπνέει την premium κομψότητα και ποιότητα που είναι συνυφασμένη στα αυτοκίνητα της BMW, συνδυασμένη με επιθετικό σχεδιασμό.

BMW 120 (45)

Στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε εμείς, με το πακέτο M Sport και αρκετό προαιρετικό εξοπλισμό, τονίζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του μοντέλου, ο οποίος χαρακτηρίζεται από την απόλυτη αίσθηση που σου δίνει όταν την οδηγείς.

Με σαφή επίκληση στο συναίσθημα από τη δραματική όψη της, με το ματ μεταλλικό χρώμα να κλέβει τις εντυπώσεις, έως την οδηγική της συμπεριφορά σε ταχύτερο ρυθμό, η 120 δεν συμβιβάζει την ποιότητα των απλών καθημερινών μετακινήσεων, χάρη και στην προσαρμοζόμενη ανάρτηση του πακέτου Μ Sport Pro.

BMW 120 (38)

Πρώτη εικόνα

  • Κλασικές αναλογίες με μακρύ καπό και μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα
  • Ελάχιστα αυξημένες διαστάσεις με 4 εκ. μεγαλύτερο μήκος
  • Ανάγλυφη επιγραφή «1» στη Hofmeister 3η κολόνα

Εμφανισιακά, η νέα γενιά της Σειράς 1 αναδύει μια ακόμη πιο σπορ αύρα, η οποία υπογραμμίζεται από τις τυπικές αναλογίες: το μακρύ καπό και ο μετατοπισμένος προς τα πίσω θάλαμο επιβατών -αν και όχι όσο ήταν στις δύο πρώτες γενιές, που είχαν κίνηση στον πίσω άξονα. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 4 εκ. συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά και ανέρχεται πλέον στα 4,361 μ., ενώ το αμάξωμα έχει «ψηλώσει» 2,5 εκ. για να φτάσει τα 1,459 μ.. Το πλάτος παραμένει 1,8 μ. και το μεταξόνιο 2,67 μ..

Η νέα 120 διαθέτει χαμηλότερο ρύγχος και φαρδύτερες γρίλιες νεφρών που εκτός από κάθετες, διαθέτουν και διαγώνιες λεπίδες, όπως συμβαίνει με τα τελευταία μοντέλα της μάρκας. Τα φωτιστικά σώματα, με ανανεωμένο εσωτερικό σχεδιασμό και LED προβολείς, σε χαιρετίζουν καθώς πλησιάζεις το αυτοκίνητο, μαζί με τις φωτιζόμενες χειρολαβές, το φωτισμένο σήμα M στα καθίσματα, καθώς και αυτό που προβάλουν στο έδαφος οι εξωτερικοί καθρέπτες.

Στο εμπρός μέρος, οι εισαγωγές αέρα στα κάτω άκρα της μάσκας και το καπό με νευρώσεις προσδίδουν επιθετικότητα. Στο πλάι, αυτό το ρόλο αναλαμβάνουν οι γραμμές που διατρέχουν τις θύρες, το σήμα M στα φτερά, και οι 19άρες πεντάκτινες ζάντες M Sport ελαφρού κράματος με ελαστικά χαμηλού προφίλ (225/40). Η ανάγλυφη σήμανση με τον αριθμό 1 στην τρίτη κολόνα με τη χαρακτηριστική διαμόρφωση Hofmeister της BMW είναι ένα ωραίο επιπλέον στοιχείο.

Στο πίσω μέρος, o σχεδιασμός είναι επίσης επιθετικός, με πιο σαφείς γωνίες. Τα μαύρα γυαλιστερά ένθετα στο κάτω μέρος με εφέ διαχύτη, τα ένθετα ανακλαστικά στο φουσκωμένο προφυλακτήρα καθώς και η μυώδης 5η θύρα, με το ματ μεταλλικό χρώμα, την κάνουν να μοιάζει με cyborg το οποίο… «φτύνει» την άσφαλτο που αφήνει πίσω του.

Εσωτερικός κόσμος

  • Ενιαίο πάνελ που ενσωματώνει δύο οθόνες 10,25” και 10,7”
  • Μονοκόμματα δερμάτινα σπορ καθίσματα με φωτιζόμενο σήμα Μ Sport
  • Χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης

Η χαμηλά τοποθετημένη, ελαφρώς ξαπλωτή θέση οδήγησης σου δίνει μια πιο άμεση σύνδεση με το δρόμο και τονίζει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. To σύστημα εύκολης εισόδου σίγουρα διευκολύνει το μπες/βγες, μετακινώντας προς τα πίσω το κάθισμα του οδηγού. Μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι θα θέλαμε το τιμόνι να ρυθμίζεται και σε υψηλότερη θέση, για άτομα μεγαλύτερου αναστήματος.

Τα δίχρωμα δερμάτινα θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο, φωτιζόμενο σήμα M και σκληρή πλάτη στο πίσω μέρος, είναι εξαιρετικά. Αγκαλιάζουν και ακινητοποιούν το σώμα, δίνοντας μια αδιάψευστη αγωνιστική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, χωρίς να συμβιβάζουν την άνεση.

BMW 120 (106)

Αγωνιστικές προθέσεις χαρακτηρίζουν και το υψηλής ποιότητας ταμπλό, που είναι κομψά διακοσμημένο με κόκκινες και μπλε ραφές, δηλαδή τα αγωνιστικά χρώματα της BMW. Υπάρχουν φορές πάντως, που ο ατμοσφαιρικός σχεδιασμός στα άκρα του ταμπλό ανακλά στο τζάμι των εμπρός παράθυρων και παρεμβάλλεται στο πεδίο όρασης προς τους εξωτερικούς καθρέπτες το βράδυ.

Πολύ ωραίο στην αίσθηση είναι το παχύ δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ενώ έχει υιοθετηθεί πλέον και εδώ το κυρτό πάνελ που «αγκαλιάζει» τον οδηγό και ενσωματώνει τις δύο οθόνες: τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την (στραμμένη προς τον οδηγό) κεντρική οθόνη αφής 10,7” στο επάνω μέρος του ταμπλό. Οι ενδείξεις που έχει ο οδηγός στο οπτικό του πεδίο συμπληρώνονται από το head-up display που προβάλλεται στο παρμπρίζ.

Ευκρινή δυναμικά γραφικά σε αμφότερες τις οθόνες και τάχιστη απόκριση στις εντολές αφής από την πιο πρόσφατη έκδοση λειτουργικού συστήματος του infotainment OS 9 της BMW, εγγυώνται κορυφαία ψηφιακή εμπειρία, καθώς και απρόσκοπτη ασύρματη σύνδεση με smartphone, το οποίο φορτίζεται επαγωγικά. Παράλληλα, υπάρχουν τέσσερις θύρες ταχείας φόρτισης USB-C, δύο μπροστά και δύο πίσω.

Το premium ηχοσύστημα της Harman/Kardon προσφέρει υψηλή πιστότητα ήχου ανεξαρτήτως εντάσεως. Ο διζωνικός κλιματισμός ελέγχεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος infotainment, με τις ενδείξεις να είναι μόνιμα τοποθετημένες στο κάτω μέρος της οθόνης (που οδηγούν στο πλήρες μενού ελέγχου της θερμοκρασίας και της ροής αέρα).

Όλα τα απαραίτητα φυσικά χειριστήρια συγκεντρώνονται τακτοποιημένα στην κεντρική κονσόλα, δίπλα από τον μικροσκοπικό επιλογέα κίνησης που έχει μορφή διακόπτη.

Στην πίσω σειρά καθισμάτων, άτομα υψηλότερου αναστήματος θα νιώσουν ότι η οροφή -με μαύρη επένδυση- στέκεται κάπως χαμηλά. Τα εμπρός καθίσματα έχουν σκληρή πίσω μέρος με εσοχή, που βελτιώνει το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Τηρουμένων των αναλογιών, δεδομένου ότι μιλάμε για τη μικρότερη διαθέσιμη BMW, οι χώροι δεν είναι σε καμία περίπτωση απογοητευτικοί και έχουν βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με πριν. Αυτό ισχύει λιγότερο για το χώρο αποσκευών των 300 λίτρων (1.135 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), ο οποίος δεν συγκαταλέγεται στους κορυφαίους της κατηγορίας, καθώς από κάτω του στεγάζεται η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Ίσως αυτό να είναι το μοναδικό τρωτό σημείο της 120.

BMW 120 (16)

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο 170 ίππων
  • Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων
  • Πακέτο Μ Sport με προσαρμοζόμενη ανάρτηση

Ένα πράγμα καταλαβαίνεις πολύ γρήγορα πίσω από το τιμόνι της νέας 120. Ότι απολαμβάνεις να την οδηγείς. Είτε πρόκειται για καθημερινές μετακινήσεις, όπου σου χαρίζει άνεση, επαρκή ευελιξία και εξαιρετικά ηχομονωμένη καμπίνα επιβατών, είτε σε πιο γρήγορο ρυθμό, όπου γίνεται πιο αιχμηρή και ακονίζει την απόκρισή της, δεν αποτυγχάνει να σε ενθουσιάσει.

Στο επίκεντρο αυτής της διττής προσωπικότητας, έρχεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο η προσαρμοζόμενη ανάρτηση «Μ», που επιτρέπει να απολαμβάνεις την άνεση μιας πιο μαλακής ρύθμισης στις χαμηλές ταχύτητες, και αναδεικνύει το άκαμπτο πλαίσιο καθώς ανεβαίνει η ένδειξη στο ψηφιακό κοντέρ, χαμηλώνοντας έως και 8 χλστ. την απόσταση από την άσφαλτο. Παράλληλα, ακόμη και οι πιο σκληρές ανωμαλίες μεταφέρονται στην καμπίνα αρκετά φιλτραρισμένες.

BMW 120 (2)

Το σπορ σύστημα διεύθυνσης αναλαμβάνει να σε συνδέσει αρκετά με το δρόμο, με άμεση απόκριση και σωστό βάρος, και γίνεται πιο ακονισμένο με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport. Σε κλειστές στροφές επαρχιακών δρόμων, η 120 σου αποδεικνύει ότι όπου την κατευθύνεις θα πάει, χωρίς υπερβολικές κινήσεις στο τιμόνι, με μία σχεδόν τονισμένη απόκριση στην αρχική εντολή στην είσοδο της στροφής. Ακόμη κι αν πιέσεις αρκετά ώστε να την αναγκάσεις να ανοίξει την τροχιά της, η εκτροπή από την επιθυμητή γραμμή είναι αμελητέα.

Οι 170 συνδυαστικοί ίπποι και η ροπή των 240 Nm του 3κύλινδρου turbo κινητήρα 1,5 λίτρου μαζί με το ήπια υβριδικό σύστημα, είναι αρκετά για να σου προσφέρουν συγκινήσεις σε συγκεκριμένους δρόμους, ακόμη και αν η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Παράλληλα, υπερκαλύπτουν κάθε ανάγκη μετακίνησης συμπεριλαμβανομένων βαρυφορτωμένων ταξιδιών.

BMW 120 (27)

Ο ηλεκτροκινητήρας του ήπια υβριδικού συστήματος μπορεί να προσθέσει 20 ίππους και 55 Nm ροπής στον κινητήρα εσωτερικής καύσης (156 ίππων) για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορείς να νιώσεις το σύστημα να ανακτά ενέργεια όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι για να γεμίσει την μπαταρία 0,9 kWh.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές. Η επίτευξη των 100 χλμ./ώρα από στάση διαρκεί 7,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 226 χλμ./ώρα. Το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic κάνει πραγματικά ανεπαίσθητες τις αλλαγές σχέσεων και προσαρμόζεται άψογα σε κάθε συνθήκη, ανεξαρτήτως του ρυθμού που ακολουθείς.

Στα πιο οικονομικά προγράμματα οδήγησης (Efficient και Personal), η απόκριση στο γκάζι έχει μια μικρή καθυστέρηση, η οποία όμως εξαλείφεται στη ρύθμιση Sport, που μπορεί να ενεργοποιηθεί άμεσα μέσω του επιλογέα κίνησης.

BMW 120 (39)

To κιβώτιο κάνει τόσο καλά τη δουλειά του, που δεν θα νιώσεις την ανάγκη να χρησιμοποιήσεις τα paddles αλλαγής σχέσεων, παρά μόνο όταν θέλεις να λάβεις τον απόλυτο έλεγχο, ή να ενεργοποιήσεις με παρατεταμένο πάτημα στο αριστερό paddle τη λειτουργία επιπλέον ισχύος boost 10 δλ. από το υβριδικό σύστημα, για μέγιστη ισχύ π.χ. σε μια προσπέραση. Σθεναρό και απόλυτα ικανοποιητικό είναι το σύστημα πέδησης με δισκόφρενα και στους δύο άξονες.

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, παραμένει σε λογικά επίπεδα. Καταφέραμε να τη «ρίξουμε» έως τα 6,5 λτ./100 χλμ. (χωρίς κλιματισμό) με την επιλογή Efficient, η οποία όμως «φιμώνει» αρκετά την απόκριση του δεξιού πεντάλ. Μια μέση τιμή με νορμάλ οδήγηση είναι τα 7,5 λτ./100 χλμ..

BMW 120 (19)

Το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης συνοδεύεται από κάμερες εμπρός και πίσω που παρέχουν κάθε οπτική γωνία που μπορείς να φανταστείς, με υψηλή ευκρίνεια και γραφικά επαυξημένης πραγματικότητας, για πανεύκολο παρκάρισμα οπουδήποτε. Βασικές λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν και με φωνητικές εντολές στα αγγλικά.

BMW 120 (63)

Τελικά;

Με επίκεντρο τον οδηγό, και την ικανοποίησή του ανεξαρτήτως συνθηκών ή επιλεγμένου ρυθμού κίνησης, η BMW 120 σε κάνει να νιώθεις τον premium χαρακτήρα της και ας βρίσκεται στη βάση της γκάμας της BMW. Η ποιότητα αυτών που σου προσφέρει σε οδηγική εμπειρία δεν σε αφήνει να αμφισβητήσεις το σπορ χαρακτήρα της, αλλά και την άνεση όταν θέλεις απλά να απολαύσεις τη διαδρομή.

Όλα αυτά αποτελούν βασικό κομμάτι της εμπειρίας πίσω από το τιμόνι, και ανταποκρίνονται στην εντυπωσιακή εικόνα του αυτοκινήτου, ιδίως με το ματ μεταλλικό χρώμα. Εμάς πάντως, μας κέρδισε απόλυτα. Το μόνο συμβιβασμό που απαιτεί σε αντάλλαγμα, είναι λίγο μικρότεροι χώροι στο πίσω μέρος και στο πορτμπαγκάζ, σε σχέση με κάποιους αντιπάλους του.

BMW 120 (97)

Το μεγάλο προτέρημα της προσαρμοζόμενης ανάρτησης «Μ» που φέρνει το πακέτο M Sport, κάνει κατά τη γνώμη μας την 120 μία από τις κορυφαίες επιλογές. H τιμή με αυτό το πακέτο ξεκινά από 33.400 ευρώ και ναι μεν στέκεται σχετικά ψηλά, προσφέρει όμως προτερήματα τα οποία συναντάς μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Για το αυτοκίνητο της δοκιμής όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς έχει προστεθεί επιπλέον εξοπλισμός όπως τα σπορ καθίσματα, οι ζάντες 19”, το πακέτο Innovation που περιλαμβάνει το head-up display και το ειδικό χρώμα, και έχουν εκτινάξει την τιμή στα 39.037 ευρώ.

BMW 120 (46)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!