Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI 150 PS DSG

Το πρακτικό B-SUV της Volkswagen στην κορυφαία έκδοση R-Line More δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου λόγω της υψηλής ποιότητας κατασκευής στο εσωτερικό, αλλά και με τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI 150 PS DSG

Το πρακτικό B-SUV της Volkswagen στην κορυφαία έκδοση R-Line More δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου λόγω της υψηλής ποιότητας κατασκευής στο εσωτερικό, αλλά και με τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

Από τότε που λανσαρίστηκε το 2019, το Volkswagen T-Cross έχει αποτελέσει ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, αποτελώντας στην ουσία την SUV εκδοχή του διαχρονικού Polo. Η ανανέωση που δέχθηκε πρόσφατα με βελτιωμένο εξοπλισμό, νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και ανασχεδιασμένο εσωτερικό υψηλής ποιότητας, είχε σκοπό να το κάνει πιο ελκυστικό στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.

Το T-Cross βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου VW που συναντάται στο Polo, καθώς και στα Skoda Kamiq και Seat Arona, επιτρέπει στη Volkswagen να ενσωματώσει τεχνολογίες μεγαλύτερων οχημάτων σε πιο μικρά μοντέλα. Στην εμφάνιση, το T-Cross δείχνει… ήπια σκληροτράχηλο, με ψηλό καπό, «φουσκωμένους» προφυλακτήρες και σθεναρή στάση SUV, ενσωματώνοντας το σχεδιαστικό DNA του Touareg, της ναυαρχίδας της Volkswagen στα SUV.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την κορυφαία έκδοση R-Line More του T-Cross, με κάποια πιο σπορ χαρακτηριστικά, όπως φαρδύτερα ελαστικά και ζάντες 18”. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας TSI χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG της Volkswagen.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (42)

Πρώτη εικόνα

  • Στιβαρή SUV στάση με ράγες οροφής και κοφτό πίσω μέρος
  • Απόσταση από έδαφος 18 εκατοστών
  • LED φώτα και φωτεινές μπάρες εμπρός-πίσω

Όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση, χρειάζεται ένα… προπονημένο μάτι για να διακρίνει τις διαφορές της ανανεωμένης έκδοσης. Αμφότεροι οι προφυλακτήρες έχουν δεχθεί αλλαγές, αυξάνοντας το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου κατά 21 χιλιοστά. Έτσι, εκτείνεται πλέον στα 4,127 μ. αλλά χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,551 μ. προσφέρει αξιόλογους χώρους.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (88)

Στο εμπρός μέρος, μία φωτεινή μπάρα περιβάλλει το έμβλημα της VW και ενώνει τα εμπρός φώτα, με το σήμα R να υπενθυμίζει τον χαρακτήρα της ανώτερης έκδοσης. Το T-Cross χρησιμοποιεί LED φώτα εμπρός και πίσω με τεχνολογία IQ.LIGHT LED matrix, έχουν εξελιχθεί από τη Volkswagen. Στα ένθετα που εντοπίζονται στα πλαϊνά άκρα της μάσκας βρίσκονται κάθετα φώτα πορείας, που συμπληρώνουν τη μοναδική φωτεινή υπογραφή.

Πτυχώσεις στα πλαινά άκρα του καπό δίνουν σπορ αισθητική, και λεπτομέρειες σε στυλ νικελίου κάνουν πιο λαμπερή την εικόνα, ενώ οι προστατευτικές ποδιές εμπρός, πίσω και στα πλαϊνά του αμαξώματος ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του T-Cross R-Line, που πατάει σε τροχούς «Misano» 18 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 215/45. Μπάρες οροφής δίνουν έμφαση τον SUV χαρακτήρα, όπως και οι τονισμένοι θόλοι των εμπρός τροχών, που προσδίδουν καμπύλες στα διανθισμένα με το λογότυπο R πλαϊνά φτερά.

Τα πίσω φώτα πίσω διαθέτουν πλέον ένα πιο εντυπωσιακό σχέδιο X-wing, που δίνει αέρα αυτοκινήτου που βρίσκεται σε υψηλότερα κλιμάκια της γκάμας. Επίσης, ενώνονται με φωτεινή μπάρα και εδώ, ενώ τα προοδευτικά φλας σε… χαιρετίζουν όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο, κάτι που συμβαίνει αυτόματα όταν έχεις το κλειδί επάνω σου και αγγίζεις τις χειρολαβές των εμπρός θυρών. Οι πόρτες όμως θέλουν περισσότερη δύναμη από το συνηθισμένο για να κλείσουν.

Οι καθρέπτες ενσωματώνουν τα πλευρικά φλας και αναδιπλώνουν ηλεκτρικά, ενώ προβάλλουν στο έδαφος ένα φωτεινό μοτίβο για να αποφεύγετε τυχόν λάσπες που μπορεί να βρεθούν στο δρόμο σας τη νύχτα. Τρία νέα χρώματα είναι διαθέσιμα, το κίτρινο Grape Yellow, το μπλε Clear Blue Metallic και το κόκκινο Kings Red Metallic που είχαμε στη διάθεσή μας.

Εσωτερικός κόσμος

  • Μικροσκοπικά paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι
  • Συρόμενο πίσω κάθισμα
  • Υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης

Η καμπίνα έχει λάβει μια πιο ουσιαστική ανανέωση, με νέα σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο έχει μαλακή επένδυση στο επάνω μέρος, καθώς και πιο φωτεινά υφάσματα και υλικά, αν και η οροφή παραμένει με μαύρη επένδυση. Πρόκειται για ένα ποιοτικό και καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με λεπτομέρειες σε μοτίβο ανθρακονημάτων, μαρσπιέ με το σήμα R και πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (94)

Το -ελαφρώς- flat bottom δρρμάτινο τιμόνι προσφέρει ωραία αίσθηση στην αφή, είναι διακοσμημένο με το λογότυπο R στο κάτω μέρος του και διαθέτει εύκολα στη χρήση χειριστήρια. Παρέχονται επίσης μικρά paddles στο πίσω μέρος του για τις αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο.

Ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro με οθόνη TFT 10,25 ιντσών, διαθέτει νέα γραφικά και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, χωρίς εύκολους εντυπωσιασμούς. Η διαγώνιος της κεντρικής οθόνης αφής είναι 8”, με απλά γραφικά χαμηλής ανάλυσης και εύχρηστο μενού. Το ηχοσύστημα διαθέτει 6 ηχεία, δυο εκ των οποίων είναι τοποθετημένα στις πρώτες κολόνες.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (107)

Το σύστημα infotainment με υπηρεσίες streaming και internet παρέχει ασύρματη σύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και θέση επαγωγικής φόρτισης. Παρέχονται επίσης τέσσερις θύρες USB-C (δύο εμπρός και δύο πίσω), με ισχύ φόρτισης έως 45 W. Απτικά χειριστήρια είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του κλιματισμού, ενώ το κουμπί εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης είναι τοποθετημένο επάνω από αυτά, σε ασυνήθιστο σημείο.

Το μπουτόν έναρξης λειτουργίας του κινητήρα είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα, εμπρός από τον επιλογέα κίνησης, ο οποίος προσφέρει άμεση πρόσβαση στο πρόγραμμα σπορ με μία κίνηση προς τα πίσω και δυνατότητα ελέγχου των σειριακών αλλαγών του κιβωτίου, όπως και τα paddles.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (126)

Τα μεγάλα εμπρός καθίσματα sport comfort με επένδυση από ανακυκλωμένα υλικά, παρέχουν πολύ καλή στήριξη και είναι άνετα και στιβαρά. Φέρουν ένθετα από δερματίνη και το λογότυπο R σε μία από τις επιφάνειες με αίσθηση suede, που συνδυάζεται με ένα υφασμάτινο καρό μοτίβο στο κέντρο.

Το T-Cross προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία χώρων για το μέγεθός του. Αυτό φαίνεται και στον χώρο αποσκευών με όγκο από 385 έως 455 λίτρα (παρά την ύπαρξη εφεδρικού τροχού), χάρη στο πίσω κάθισμα που μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα κατά 140 χιλιοστά. Όταν είναι ρυθμισμένα τέρμα πίσω, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός.

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.281 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων (σε αναλογία 60:40). Τα συρόμενα πίσω καθίσματα συγκαταλέγουν το T-Cross ανάμεσα στα πιο πρακτικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β-SUV, παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις, επιτρέποντας να δοθεί προτεραιότητα στο χώρο εκεί που βολεύει καλύτερα το χρήστη.

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Turbo κινητήρας 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων
  • Αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων
  • Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο

Το T-Cross σε εντυπωσιάζει με τη στιβαρή αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που σου δίνει στο δρόμο. Η καλά μελετημένη ανάρτηση με μέσες ρυθμίσεις που τείνουν προς το σφιχτό φάσμα, προσφέρει ποιοτική και άνετη κύλιση. Βέβαια, οι εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος όταν κινείσαι με ταχύτερο ρυθμό στις στροφές είναι αρκετά μεγάλες, και δεν αφήνουν αμφιβολία ότι οδηγείς ένα SUV.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (72)

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων συμπεριφέρεται καλύτερα και στα δύο άκρα του φάσματος, δηλαδή είτε στον ήπιο χειρισμό ή σε απότομες εντολές. Θα ανταποκριθεί στην υψηλότερη άσκηση πίεση του δεξιού πεντάλ σε… μισή ανάσα, μέχρι να κάνει το απαιτούμενο κατέβασμα και να απαντήσει με περισσότερες στροφές, απελευθερώνοντας τη διαθέσιμη ισχύ στον εμπρός άξονα. Με τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορείτε να κάνετε εσείς το κατέβασμα για ένα ακόμη πιο γρήγορο προσπέρασμα.

Ο εξελιγμένος 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας TSI evo2 χωρητικότητας 1,5 λίτρων αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm μέγιστης ροπής μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι καλές, αν και δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εκρηκτικές, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές -και decibel- χωρίς όμως να νιώθεις ότι λαμβάνεις την αντίστοιχη ώθηση πέραν από κάποιο σημείο, παρότι η ένδειξη του ψηφιακού κοντέρ συνεχίζει να ανεβαίνει σταθερά.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (35)

Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται στον εξαιρετικό χρόνο των 8,4” και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Με συγκράτηση στην οδήγηση, η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί χαμηλά, γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., καθώς ο κινητήρας διαθέτει τεχνολογίες όπως η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων. Το σύστημα αυτό διακόπτει τη λειτουργία σε 2 από τους 4 κυλίνδρους, όταν δεν απαιτείται η συμβολή τους. Άλλο ένα εξελιγμένο σύστημα του κινητήρα είναι η μεταβλητή γεωμετρία turbo η οποία βοηθάει τις επιδόσεις αλλά και την κατανάλωση.

Δισκόφρενα σε αμφότερους τους άξονες παρέχουν δυνατή αίσθηση πέδησης και ασφάλειας. Το T-Cross διαθέτει επίσης αρκετά ακριβές τιμόνι, με καλή απόκριση στις εντολές, για να προστεθεί άλλος ένας παράγοντας που το κάνει εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση. Όντας μικρό σε διαστάσεις και ευέλικτο, με κύκλο στροφής 10,7 μέτρων, είναι επίσης πολύ βολικό για χρήση μέσα στην πόλη. Tο παρκάρισμα διευκολύνει η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (3)

Τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) έχουν αισθητή διαφορά στην απόκριση του γκαζιού και στο Sport το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να διαμορφώσει το δικό του πρόγραμμα οδηγήσης Individual, ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης, του Adaptive Cruise Control και του κλιματισμού.

Τελικά;

Με συγκρατημένα σκληροτράχηλο look, καλή ποιότητα κύλισης, στιβαρή αίσθηση και πλουσιοπάροχη ισχύ, το Volkswagen T-Cross συνθέτει ένα σύνολο που σημειώνει έναν καλό συνολικό μέσο όρο. Παίζει με δυνατά χαρτιά την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την πρακτικότητα που ανέκαθεν το έκανε ένα από τα πιο ευρύχωρα και ευέλικτα στο εσωτερικό compact SUV. Θα καλύψει τις ανάγκες ακόμη και μίας μικρής οικογένειας που αναζητεί ένα μικρό SUV για μετακινήσεις κυρίως στον αστικό ιστό.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (83)

Φυσικά, στη συγκεκριμένα διαμόρφωση με τον κινητήρα των 150 ίππων και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού R-Line More, δεν είναι το πιο φθηνό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστολογείται στα 31.200 ευρώ, με τη Volkswagen να το συνοδεύει με τετραετή εγγύηση.

Volkswagen T Cross 1.5 TSI 150PS DSG R Line More test (7)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!