Ο χειμώνας είναι η εποχή που οι εκδρομές στη Βόρεια Ελλάδα αποκτούν μια ιδιαίτερη μαγεία. Στο πλαίσιο μιας δοκιμαστικής εξόρμησης στα σύνορα -σχεδόν- της χώρας μας, το ανανεωμένο Volkswagen T-Roc 1.5 TSI με το αυτόματο κιβώτιο DSG στάθηκε ως ο ιδανικός σύντροφος για την κάλυψη μιας διαδρομής 1.600 χιλιομέτρων, συνδυάζοντας άνεση, τεχνολογία, πρακτικότητα και οδηγική ευχαρίστηση.
Ξεκινώντας από την Αθήνα, το T-Roc είχε να καλύψει τα πρώτα 500 χιλιόμετρα. Η διαδρομή μέχρι το Πισοδέρι περιλάμβανε 80% αυτοκινητόδρομο και 20% επαρχιακούς δρόμους.
Ο γνώριμος turbo κινητήρας των 1.500 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και αποδείχτηκε για ακόμα μια φορά οικονομικός με μια μέση κατανάλωση γύρω στα 6,4 λτ./100 χλμ., ενώ το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG εξασφάλισε ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, τόσο στον “ανοιχτό” δρόμο όσο και στις πιο στριφτερές διαδρομές.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>

Στόχος καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού ήταν να ενεργοποιείται συχνά (αυτόματα) το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ένα δυνατό “όπλο” του κινητήρα που βοηθά να παραμένει η κατανάλωση χαμηλά.
Να σημειωθεί ότι το T-Roc είχε να κινήσει μια φουλ φορτωμένη καμπίνα, καθώς τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών είχε γεμίσει με μπαγκάζια και το εσωτερικό φιλοξένησε 4 επιβάτες.
Το ξεκούραστο και άνετο ταξίδι οφείλεται σαφώς και στην καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση από την άλλη, στην έκδοση R-Line που οδηγήσαμε, έχει σφιχτό set-up με αποτέλεσμα οι κακοτεχνίες των δρόμων να γίνονται αισθητές στην καμπίνα. Το T-Roc R-Line διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών από τη βασική έκδοση, ωστόσο το “δικό” μας T-Roc πατούσε επάνω σε τροχούς 18 ιντσών, επιβαρύνοντας την άνεση.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, παρέχοντας καλή αίσθηση του δρόμου. Από πλευράς διαστάσεων, 4,3 μέτρα και 1,8 μέτρα, είναι ακριβώς όσο πρέπει για να παρέχει καλές χωροταξικές ανέσεις και παράλληλα να κυκλοφορεί εύκολα μέσα στην πόλη.

Η φιλοσοφία του εσωτερικού αποτελείται – ως επί το πλείστων – από κουμπιά αφής, όπως και το σύστημα infotainment. Μεγάλη ευκολία παρέχει η ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, ενώ τα χειριστήρια του τιμονιού δείχνουν πλήκτρα αφής, αλλά χρειάζονται μια μικρή πίεση για να δεχτεί ο οδηγός την απτική ανάδραση της επιβεβαίωσης.
Η έκδοση R-Line που είχαμε στα χέρια μας ξεκινάει από 32.800 ευρώ, φέρει οθόνη 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα (δεν διατίθεται μεγαλύτερη για το T-Roc) και ψηφιακό πίνακα οργάνων που φτάνει τις 10,3 ίντσες και προσφέρει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, με μικρές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Η ασφάλεια ενισχύεται με μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης, όπως το “Travel Assist”, το οποίο συνδυάζει λειτουργίες όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας, διευκολύνοντας την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις. Το τελευταίο χρησιμοποιήθηκε αρκετά, ξεκουράζοντας τον οδηγό στο μακρινό ταξίδι. Ικανοποιητικότατο είναι και το νέο σύστημα φωτισμού IQ.Light Led Matrix με την αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλας φώτων “Dynamic Light Assist”.

Αξίζει να σημειωθεί οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές: η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,4 δευτερόλεπτα. Όταν δοκιμάστηκε σε πιο απαιτητικές διαδρομές, το T-Roc απέδειξε ότι μπορεί να βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό του “θυσιάζοντας” ελαφρώς την οικονομία καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, για τα 1.600 χιλιόμετρα, το trip computer κατέγραψε μέση κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ., δηλαδή “κάψαμε” 105,6 λίτρα βενζίνης και ξοδέψαμε 190 ευρώ.
Το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG έχει τον τρόπο να προσφέρει τα πάντα σε πολύ καλό επίπεδο και αποδείχθηκε ιδανικός συνοδοιπόρος για ένα απαιτητικό οικογενειακό ταξίδι από την Αθήνα στη Βόρεια Ελλάδα. Ο συνδυασμός της δύναμης, της οικονομίας, της τεχνολογίας και της άνεσης το καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή για κάθε είδους εκδρομές, ενώ το ευέλικτο προφίλ του το καθιστά πρακτικό και στις καθημερινές μετακινήσεις.