Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic

Η έκδοση με τους 158 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στη γκάμα του ανανεωμένου Nissan Qashqai.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic

Η έκδοση με τους 158 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στη γκάμα του ανανεωμένου Nissan Qashqai.

Το Nissan Qashqai δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των crossover το 2007, βρίσκεται ήδη στην τρίτη γενιά, η οποία ανανεώθηκε πρόσφατα, κυρίως σε σχεδιασμό και τεχνολογίες.

Η γκάμα του ιαπωνικού C-SUV περιλαμβάνει αποκλειστικά υβριδικές εκδόσεις, δύο mild hybrid 140 και 158 ίππων και την E-Power των 190 PS, την οποία οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση.

Για την πρώτη δοκιμή μας στην Ελλάδα είχαμε στη διάθεσή μας την πιο ενδιαφέρουσα από τη γκάμα: Την έκδοση των 158 PS με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο X-Tronic.

Έμπνευση από την ιαπωνική πολεμική παράδοση

Σπάνια ένα μοντέλο της Nissan αλλάζει τόσο πολύ όταν έρχεται η ώρα για το facelift. Το νέο Qashqai έγινε πολύ πιο τολμηρό εμφανισιακά.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (29)

Ξεχωρίζει κυρίως από το εμπρός του μέρος και τη νέα, μεγαλύτερη και πιο επιβλητική μάσκα. Αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία τα οποία, σύμφωνα με τη Nissan, είναι εμπνευσμένα από αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες.

Το ριζικά ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος ολοκληρώνουν οι νέοι προβολείς. Τα φώτα ημέρας (κάτω) ακολουθούν την σχεδιαστική λογική καθώς αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία (σε κάθε πλευρά) που έχουν το ίδιο σχήμα με εκείνα της μάσκας.

 

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν και τα πολύ λεπτά φώτα LED στις άκρες του καπό, τα οποία μετατρέπονται σε φλας που– ανάλογα με την έκδοση – ανάβουν με διαδοχικό φωτισμό. Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, όπως και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.

Οι αισθητικές αλλαγές συνοδεύονται από καινούρια σχέδια ζαντών αλουμινίου (18’’, 19’’ και 20’’) και τρία καινούρια χρώματα (Pearl White, Deep Ocean και Pearl Black). Διαθέσιμη παραμένει και η δυνατότητα διχρωμίας με μαύρη οροφή, όπως στο Qashqai της δοκιμής.

Προσοχή στη λεπτομέρεια

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (24)

Στο εσωτερικό η ανανέωση αφορά κυρίως τα καινούρια υλικά στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τα καθίσματα. Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν επένδυση Alcantara στο ταμπλό, τις πόρτες και το υποβραχιόνιο. Το δικό μας Qashqai (έκδοση Techna) διέθετε στάνταρ καθίσματα με συνθετικό δέρμα πολύ καλής ποιότητας.

Ο εξοπλισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι πλούσιος και περιλαμβάνει επίσης ανέσεις όπως πανοραμική ηλιοροφή, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό, cruise control, driving modes (Eco, Normal, Sport), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση κινητού, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, head-up display και κεντρική οθόνη αφής 12,3’’.

Η τελευταία φιλοξενεί το infotainment Nissan Connect, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνει τη σουίτα της Google. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν στάνταρ οι χάρτες Google, ο ψηφιακός βοηθός Google Assistant, η δυνατότητα πρόσβασης στις εφαρμογές του Google Play και ενημερώσεις over the air. Φυσικά, η σύνδεση smartphone γίνεται τόσο μέσω Android Auto όσο και Apple Car Play.

Οι χώροι επιβατών παραμένουν μεγάλοι. Δύο επιβάτες ύψους 1,85 μ. κάθονται με άνεση πίσω από οδηγό και συνοδηγό αντίστοιχου αναστήματος, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί κι ένας ακόμη στη μέση του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα διευκολύοντας την είσοδο / έξοδο.

Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος με χωρητικότητα 504 λίτρων που μπορεί να αυξηθεί στα 1.447 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Την πρακτικότητα ενισχύουν η ηλεκτρική λειτουργία του πορτμπαγκάζ και το διαιρούμενο σε δύο τμήματα δεύτερο δάπεδο, που διαμορφώνεται έτσι ώστε να διευκολύνει τη συγκράτηση μικρών αποσκευών.

Απόδοση, άνεση και ασφάλεια

Κάτω από το καπό του δικού μας Qashqai βασιλεύει ο 1.3 Turbo κινητήρας βενζίνης, υποβοηθούμενος από ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αποδίδει υψηλή για την κατηγορία ισχύ 158 ίππων και ροπή 270 Nm, ενώ συνδυάζεται με ένα (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα κιβώτιο CVT με πολιτισμένη λειτουργία και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, στην οποία προσομοιώνει 7 σχέσεις.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (18)

Το υβριδικό σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία στις επιταχύνσεις βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να συμβάλλει τόσο στις καλύτερες επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, βυθίζοντας το γκάζι στη μοκέτα νιώθεις την αρχική ώθηση του ηλεκτρικού μοτέρ και στη συνέχεια την δύναμη του βενζινοκινητήρα, την οποία διαχειρίζεται άριστα το αυτόματο κιβώτιο κρατώντας το θόρυβο σε πολύ χαμηλά για CVT επίπεδα.

Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, νούμερα εξαιρετικά για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV. Η κατανάλωση από την άλλη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής. Σε δρόμο χωρίς μεγάλες ανωφέρειες και με «ελαφρύ πόδι» μπορείς να δεις τιμές κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. (Nissan: 6,4 λτ./100 χλμ.), ενώ αν κινείσαι σβέλτα η κατανάλωση σκαρφαλώνει εύκολα πάνω από 9.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (12)

Σε ότι έχει να κάνει με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, το Qashqai ήταν ήδη «αστακός», έχοντας ακόμη και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pro Pilot Assist. Παρόλα αυτά, ένας από τους τομείς που αναβαθμίζονται σημαντικά στο facelift, είναι και ο συγκεκριμένος.

Το νέο μοντέλο απέκτησε μεταξύ άλλων βελτιωμένες λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος (Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist, και Intelligent Emergency Brake), καθώς και αναβαθμισμένο Around View Monitor (προβολή 360 μοιρών του χώρου γύρω από το όχημα).

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (15)

Το νέο AVM διαθέτει τρισδιάστατη λειτουργία, μνήμη θέσης στάθμευσης και 8 διαφορετικά σημεία προβολής του οχήματος και του περιβάλλοντος χώρου. Επιπλέον, προβάλλει την εικόνα από τη θέση των μπροστινών τροχών, σαν να ήταν το καπό αόρατο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα ελιγμών υψηλής ακρίβειας σε στενά σημεία.

Νέο είναι και το Driver Assist Custom Mode. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει, πριν ξεκινήσει, ποιες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης θα απενεργοποιούνται εύκολα, όλες μαζί με μια κίνηση και όχι μία-μία. Αυτό γίνεται μέσω μιας διαδικασίας μόλις δύο βημάτων, χρησιμοποιώντας το κουμπί του μενού συντόμευσης στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού και το κουμπί “OK”.

Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν έτσι ώστε το Qashqai να κινείται με πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε κάθε είδους διαδρομή. Παράλληλα, το ιαπωνικό C-SUV κινείται ξεκούραστα, αθόρυβα, με περίσσεια άνεση και εντυπωσιακά ποιοτική κύλιση. Η ανάρτηση είναι άριστα ρυθμισμένη και ελέγχει με μαεστρία τις κινήσεις του αμαξώματος, προσφέροντας αποτελεσματικότητα και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Σε στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η πρόσφυση πολύ καλή. Εντύπωση σε κάθε περίπτωση προκαλεί η αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου, παράλληλα με την διάθεση ευελιξίας που επιδεικνύει στις εντολές του οδηγού.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (13)

Εκτός δρόμου, το Qashqai δεν θα πει όχι σε βατούς χωματόδρομους, με την απόσταση από το έδαφος (188 χιλ.) και τα ασφάλτινα ελαστικά να θέτουν τα όρια – όπως συμβαίνει άλλωστε με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας. Για τους λάτρεις της περιπέτειας, άλλωστε, υπάρχει και τετρακίνητες εκδόσεις στη γκάμα. Θετική έκπληξη η ύπαρξη ρεζέρβας (αντί του κιτ επισκευής ελαστικού).

Τελικά;

Το νέο Nissan Qashqai παίρνει υψηλή βαθμολογία σε όλους σχεδόν τους επιμέρους τομείς, αλλά δεν ξεχωρίζει γι’ αυτό. Είναι ο τρόπος που μετουσιώνει όλα τα πλεονεκτήματά του σε ένα εξαιρετικά αρμονικό, αποδοτικό κι ευχάριστο σύνολο. Ένα SUV που έχει τον τρόπο να κερδίσει την εκτίμηση τόσο του οδηγού όσο και των επιβατών από την πρώτη οδήγηση και να την ενισχύει συνεχώς με την πάροδο του χρόνου.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (14)

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!