Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD

Το νέο CR-V Hybrid συνδυάζει τους χώρους ενός μεγάλου SUV με τις επιδόσεις 184 ίππων και την κατανάλωση επιπέδου σουπερμίνι.

Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD

Το νέο CR-V Hybrid συνδυάζει τους χώρους ενός μεγάλου SUV με τις επιδόσεις 184 ίππων και την κατανάλωση επιπέδου σουπερμίνι.

Το CR-V είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο στη γκάμα της Honda, παγκοσμίως. Το δημοφιλές SUV πρωτοπαρουσιάστηκε το 1995 και σήμερα, στην 6η γενιά του πλέον, κοντεύει τα 30 χρόνια ιστορίας έχοντας κερδίσει επάξια τον τίτλο του best seller της ιαπωνικής φίρμας.

Στην Ευρώπη διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό ήδη από το προηγούμενο μοντέλο. Στη νέα γενιά, δίπλα στην έκδοση e:HEV προστίθεται για πρώτη φορά και η Plug-in Hybrid (e:PHEV).

Σχεδιαστικά, το νέο CR-V υιοθετεί πιο σοβαρές και κομψές γραμμές συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ξεχωρίζουν η επιβλητική μάσκα με τους στενόμακρους προβολείς εμπρός, τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα πίσω και η ψηλή γενικά σιλουέτα των 1,68 μ..

Με μήκος 4,7 μ. το CR-V εντάσσεται στα D-SUV, προσφέροντας τους ανάλογους χώρους. Η ευρυχωρία ήταν άλλωστε πάντα ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απλά κορυφαίοι. Πέντε ενήλικες βολεύονται με άνεση στην καμπίνα, έχοντας άπλετο χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ με την ικανοποιητική χωρητικότητα των 587 λίτρων που αυξάνεται στα 1.642 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και η δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης σε 8 θέσεις.

HONDA CRV test 2024 (2)

Το εσωτερικό έχει σαφείς αισθητικές αναφορές στο Civic. Ξεχωρίζουν η κεντρική οθόνη αφής 9’’ που φιλοξενεί το σύστημα Honda CONNECT με πλοήγηση, ραδιόφωνο DAB και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2’’ που, στην κορυφαία έκδοση Advance, συνοδεύεται από head-up display.

Στάνταρ από τη βασική έκδοση Elegance είναι μεταξύ άλλων (εκτός από τις δύο οθόνες) η ασύρματη φόρτιση κινητού, ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι και η κάμερα στάθμευσης.

HONDA CRV test 2024 (12)

Στην κονσόλα, ο λεβιές ταχυτήτων έχει δώσει τη θέση του σε τέσσερα μπουτόν για την επιλογή της κίνησης που απαιτούν εξοικείωση: P (πάρκινγκ), R (όπισθεν), N (νεκρά) και D/B (κίνηση εμπρός / με ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας). Δεξιά τους, υπάρχουν δύο ακόμη χειριστήρια, ένα για την επιλογή προφίλ κι ένα για το σύστημα Hill Descent Control.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, στα επίπεδα που μας έχουν συνηθίσει οι Ιάπωνες, ενώ θετικά είναι τα σχόλια και για τη θέση οδήγησης: ψηλή, άνετη και με σωστή στήριξη του σώματος.

Υβριδική απόδοση με τον ιδιαίτερο τρόπο της Honda

Το CR-V e:HEV προσφέρεται τόσο με εμπρός κίνηση όσο και με τετρακίνηση, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε. Την κίνηση αναλαμβάνει κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων, με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον να χρησιμοποιείται κυρίως για τη φόρτιση της μπαταρίας και λιγότερο για την κίνηση του οχήματος.

Ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια αναλαμβάνει τη διαχείριση της ενέργειας, η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου.

HONDA CRV test 2024 (5)

Μια από τις σημαντικότερες αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης είναι η προσθήκη μιας δεύτερης κοντύτερης σχέσης που χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η ικανότητα ρυμούλκησης, που στην περίπτωση του e:HEV φτάνει τα 750 κιλά (e:PEHV: 1.500 κιλά).

Ο οδηγός, πέρα από το να επιλέξει το επιθυμητό στυλ οδήγησης (Sport, Eco, Normal ή Snow) δεν χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο. Το συνολικά αναβαθμισμένο σύστημα e:HEV επιλέγει αυτόματα ποιο είναι το καταλληλότερο υβριδικό mode λειτουργίας κατά περίπτωση. Μπορεί βέβαια να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Β (Βrake), στα κουμπιά του κιβωτίου, έτσι ώστε να επιλέγει ανάμεσα στις τέσσερις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας, μέσω των paddles στο τιμόνι.

HONDA CRV test 2024 (8)

Στην πράξη, το μόνο που αντιλαμβάνεσαι είναι πως οι στροφές λειτουργίας του βενζινοκινητήρα δεν συμβαδίζουν με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Κάτι που οφείλεται στο γεγονός πως ο ρυθμός λειτουργίας του βενζινοκινητήρα – όπως είπαμε –εξαρτάται κυρίως από τις ανάγκες φόρτισης της μπαταρίας και όχι από την ταχύτητα κίνησης.

Η μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι 184 ίπποι και 335 Nm ροπής. Γενικά το τετρακίνητο CR-V κινείται σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’, μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα), σχετικά αθόρυβα και εντυπωσιακά οικονομικά. Η μέση τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμαίνεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 6,7 λτ./100 χλμ.!

HONDA CRV test 2024 (9)

Στην οδήγηση, το CR-V διακρίνεται για το στιβαρό του πλαίσιο και στην άριστη λειτουργία της ανάρτησης. Το ιαπωνικό SUV εμπνέει σιγουριά, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και εκτελεί με αμεσότητα και ασφάλεια τις εντολές του οδηγού, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης που βαθμολογούνται επίσης με πολύ υψηλό βαθμό.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση, υιοθετεί ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου για την ενεργή κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω. Το σύστημα AWD του προηγούμενου CR-V απομπλεκόταν στις υψηλότερες ταχύτητες για να μειώσει τις απώλειες και να βελτιώσει την αποδοτικότητα. Στο νέο μοντέλο αντίθετα, διατηρεί συνεχώς και ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

HONDA CRV test 2024 (6)

Σε βατές off-road διαδρομές, σύμμαχος του οδηγού είναι επίσης η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (200 χιλ.). Προσοχή χρειάζεται βέβαια στα ελαστικά, καθώς έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό, ενώ δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής.

Όσο για την ασφάλεια, φροντίζει η ομπρέλα Honda Sensing 360 με μια πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Με την προσθήκη δύο επιπλέον πλευρικών ραντάρ, μάλιστα, το εξελιγμένο σύστημα μπορεί να προσφέρει περιμετρική εποπτεία του χώρου γύρω από το όχημα.

Τελικά;

Το νέο CR-V είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο SUV, που όμως έχει να αντιμετωπίσει έναν σαφώς πιο premium ανταγωνισμό, σε μια κατηγορία (D) που δεν διακρίνεται σε νούμερα πωλήσεων. Αναμφίβολα, η τεχνολογική υπεροχή του που μεταφράζεται σε εντυπωσιακή απόδοση και οικονομία καυσίμου, αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα, σε αντίθεση με τις αλμυρές τιμές που για την τετρακίνητη ξεκινούν ελάχιστα κάτω από τα 56.000 ευρώ.

HONDA CRV test 2024 (7)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!