Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.6Τ 198 PS N-Line

Η 2η γενιά Hyundai Kona ανεβάζει τον πήχη ολοκληρωτικά και η ισχυρότερη θερμική βερσιόν διακοσαρίζει τους ίππους της και γαρνίρει με επιδόσεις το ενδιαφέρον πακέτο.

Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.6Τ 198 PS N-Line

Η 2η γενιά Hyundai Kona ανεβάζει τον πήχη ολοκληρωτικά και η ισχυρότερη θερμική βερσιόν διακοσαρίζει τους ίππους της και γαρνίρει με επιδόσεις το ενδιαφέρον πακέτο.

Hyundai Kona 1.6T 198PS N-Line: Μοντέρνα αισθητική, φουτουριστική εμφάνιση, ευρυχωρία, απόδοση και τεχνολογία. Αν σου ζητούσαν επιγραμματικές εντυπώσεις για το νεότερο Kona κάπως έτσι θα ξεκινούσες.

Η 2η γενιά Hyundai Kona έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένη, τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV και προσφέρει μια δημιουργική γκάμα. Δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του. Δείχνει τόσο προχωρημένο σε αισθητική και σχεδιαστική φιλοσοφία, που κερδίζει τις εντυπώσεις θεατών και απαιτητικών ενδιαφερόμενων αγοραστών.

Νέα εικόνα μέσα έξω, αυξημένες διαστάσεις, ευελιξία σε επίπεδο προσφοράς συστημάτων κίνησης, θερμικές, υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Επιλογές για κάθε γούστο και κάθε απαίτηση.

Οι σκληροπυρηνικοί της σπορ απόδοσης ίσως βιαστούν να αναζητήσουν Kona N, όμως  η Hyundai δεν ξεκαθαρίζει πότε και αν θα υπάρξει συνέχεια. Παρηγορητικά και νοερά λοιπόν σου χτυπάει την πλάτη και σου προτείνει την ισχυρότερη θερμική επιλογή της για την ώρα, την N-Line έκδοση με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.6 T-GDi και σχεδόν διακόσους ίππους στα σπλάχνα του.

Και εδώ μπορεί να μην έχουμε τετρακίνηση ούτε 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, αλλά η μπροστοκίνητη βερσιόν με το 6άρι manual κιβωτιο ταχυτήτων δεν υστερεί σε ενδιαφέρον.

Ισχυρό και διακριτικό  

Μοντέρνο και μυώδες το κόμπακτ SUV της Hyundai προκαλεί ευχάριστα κρατώντας μικρό καλάθι όσον αφορά την υπερβολή. Η φουτουριστική του εικόνα είναι εύστοχα σερβιρισμένη, δεν ξεφεύγει σε ακρότητες και διατηρεί τη σχέση με το δυναμισμό σε ισορροπία, με την ρεαλιστική μορφή που οφείλει να έχει ένα πρακτικό SUV.

Μια λεπτή συνεχής από άκρη σε άκρη LED φωτιστική γραμμή, εμπρός και πίσω, τα ακροβολισμένα στις γωνίες του αμαξώματος φώτα, οι κομψές και δυναμικές ακμές και καμπύλες στο αμάξωμα, είναι μερικά από τα στοιχεία που δίνουν ταυτότητα στο Kona. Βέβαια υπάρχει και μια πρακτική ένσταση όσον αφορά την θέση των φωτιστικών σωμάτων. Βρίσκονται σε θέση προφυλακτήρα, οπότε στην πρώτη μικροεπαφή οδεύουν προς αντικατάσταση.

Οι διαστάσεις (μήκος 4.355 χιλ., πλάτος 1.825 χιλ., ύψος 1.585 χιλ.), φλερτάρουν με τη μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV, όμως επιμένει στα B-SUV και δεν αφήνει λόγους για παράπονα. Και κομπακτ για το αστικό του καθήκον και ευρύχωρο για κάθε επιβάτη που θα βρεθεί στο εσωτερικό του, όπως διαπιστώνει κανείς σε δεύτερη φάση ανοίγοντας οποιαδήποτε πόρτα εισόδου.

Η χωροταξική διαπίστωση έρχεται όταν κάτσεις πίσω από την αρχική θέση σου είτε ως οδηγός είτε ως συνοδηγός. Τότε ανακαλύπτεις ότι και ψηλότερος να ήσουν δεν θα αντιμετώπιζες πρόβλημα σε γόνατα και κεφάλι. Και αυτό ισχύει ακόμα και αν ξεπερνάς το 1,80μ. ύψους. Συν τοις άλλοις οι πίσω επιβάτες έχουν το προνόμιο της ευκολίας εισόδου εξόδου, με τις πόρτες να προσφέρουν γενναίο άνοιγμα, αλλά και καλή θέαση από τα μεγάλα παράθυρα, στοιχείο σημαντικό για μακρά παραμονή στις πίσω θέσεις.

Οι ταξιδιωτικές του προθέσεις υποστηρίζονται φυσικά και από τον αυξημένο κατά 92 λίτρα χώρο για αποσκευές, που τώρα εκπροσωπείται από 466 έως 1.300 λίτρα με ανάκληση καθισμάτων.

Ομοίως δημιουργικό και σχεδιαστικά, το Kona προσφέρει την ευρυχωρία του συνδυασμένη με κομψή και φινετσάτη υλοποίηση. Το μάτι γοητεύεται από το συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρας στα τύπου μπάκετ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές και τις ανάλογες λεπτομέρειες. Νωρίτερα βέβαια θα σταθεί στον μοντέρνο και hi tech σχεδιασμό του ταμπλό, που το διατρέχει μια κόκκινη γραμμή. Οι δυο οθόνες 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι προσφέρουν πληρέστατη digital ενημέρωση είτε για πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο είτε για ψυχαγωγία και πλοήγηση.

Τα μεταλλικά πεντάλ και το λογότυπο N, είναι μια ακόμα αποκάλυψη σπορτίφ ταυτότητας N-Line, με την συνολική εικόνα να ακολουθεί την προσεγμένη λογική που μας έχει συνηθίσει ο Κορεάτης κατασκευαστής στην σύγχρονη εποχή του. Τα πλαστικά που απαρτίζουν το εσωτερικό μπορεί να είναι σκληρά, είναι όμως καλοφινιρισμένα και σωστά συναρμολογημένα, ώστε να πείσουν για την αντοχή τους στο χρόνο και στην χρήση.

 

Αποφασιστική δύναμη

Ως ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της εποχής, η αξία του αποτυπώνεται με εγχώριες και πανευρωπαϊκές βραβεύσεις, κάτι που κατακτά από την συνολική του εικόνα και τα βαθμολογημένα του χαρακτηριστικά. Δικός του και ο τίτλος «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ελλάδα, κάτι που οφείλει στον πλουραλισμό της γκάμας του, αλλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το B-SUV της Hyundai.

Τα τελευταία είναι και το επισφράγισμα της επιτυχίας, κάτι που επιβεβαιώνεται άμεσα από τη στιγμή που θα πάρεις τις πρώτες εντυπώσεις με το τιμόνι στα χέρια. Μπορεί το αυτοκίνητο της δοκιμής να μην έχει το 7άρι διπλοσύμπλεκτο DCT και να προσφέρει μια παραδοσιακή εμπειρία χειροκίνητου 6άριου κιβωτίου ταχυτήτων, μπορεί επίσης να μην απολαμβάνει την αυτόματη βερσιόν του συνοδεία τετρακίνησης και πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, όμως μια χαρά αποδίδει και στην basic μπροστοκίνητη εκδοχή του.

Ο 1.6 Turbo με τους 198 ίππους και τα 265 Nm ροπής, είναι για την ώρα το ισχυρότερο θερμικό κινητήριο σύνολο που διαθέτει το Kona και δεν δείχνει να μειονεκτεί πουθενά όντας μια έκδοση ισορροπημένη στην προσφορά απόδοσης, επιδόσεων, οδηγικής αίσθησης και αποτελέσματος.

Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις Kona, όμως συνεχίζει να στερείται σε βάρος αίσθησης. Τα αναβαθμισμένα φρένα καταφέρνουν να διαχειριστούν την ταχύτητα και τις πικάντικες επιδόσεις που προσφέρει το προικισμένο Kona. Μιλώντας για επιδόσεις, ως τάξη μεγέθους της ταχύτητάς του, υλοποιεί με ευκολία τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και επισήμως η τελική ταχύτητα σημαδεύει τα 210 χλμ./ώρα. Το μοτέρ έχει ζωντάνια και ατμοσφαιρική γραμμικότητα, δίχως υπερτροφοδοτούμενη έκρηξη. Κινητήρας ζωηρός από χαμηλά που μπορείς να βασιστείς στη ροπή και να μην εξαντλείς τη διάθεση για στροφάρισμα, καταφέρνει και λογικές καταναλώσεις. Δύσκολα θα περνάς τη μέρα σου συχνά σε διψήφια νούμερα, άλλωστε η ροπή και το σωστό στήσιμο πλαισίου και ανάρτησης δεν απαιτεί υπερβολές στο γκάζι για να κινηθείς αεράτα με ροή και γρήγορα.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις στο αμάξωμα μικρές και ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας εμφανιζεται περιορισμένος κυρίως από την επεμβατικότητα των ηλεκτρονικών. Μπορείς όμως να απολαμβάνεις τη φόρα σου και εντός της στροφής, ενώ η τάση της ουράς να βοηθήσει την τοποθέτηση συμβάλει στην συμμετοχικότητα, έστω και αν αυτή είναι συγκρατημένη. Χωρίς να είναι σκληροπυρηνική κατασκευή απολαμβάνεις ένα άνετο, πλήρες και πολυτελές SUV που ταυτόχρονα προσφέρει την δυνατότητα να κινηθείς γρήγορα έως πολύ γρήγορα. Οι προδιαγραφές ταχύτητας άλλωστε υπάρχουν.

Κερδισμένο ταμείο

Η ευχάριστη έκπληξη στα Β-SUV, Hyundai Kona, καλπάζει στην δεύτερη γενιά όντας βραβευμένη και αναγνωρισμένη για τα θετικά της στοιχεία. Στην πλούσια γκάμα του μοντέλου ξεχωρίζει η υπερτροφοδοτούμενη 1.6Τ  αν ψάχνεις κάτι ισχυρό, καλοστημένο και δελεαστικό σε τιμή. Χωρίς να υψώνει το σπορ λάβαρο μπροστά του, χωρίς να «πουλάει» κάτι παραπάνω από αυτό που πραγματικά είναι, το ισχυρότερο θερμικό Kona είναι μια άσκηση εξαιρετικής ισορροπίας απόδοσης και συνολικής προσφοράς. Τόσο όσον αφορά την ικανοποίηση του οδηγού, όσο και των επιβατών του.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!