Δοκιμάζουμε το νέο Honda Jazz Crosstar

Μικρό στο μάτι, μεγάλο σε χωρητικότητα -όπως πάντα- το Honda Jazz, που διαθέτει πλέον ισχυρότερο υβριδικό σύστημα κίνησης και στην έκδοση Crosstar -την κορυφαία της γκάμας του μοντέλου- αποκτά crossover στυλ και καλύτερη ποιότητα κύλισης.

Δοκιμάζουμε το νέο Honda Jazz Crosstar

Μικρό στο μάτι, μεγάλο σε χωρητικότητα -όπως πάντα- το Honda Jazz, που διαθέτει πλέον ισχυρότερο υβριδικό σύστημα κίνησης και στην έκδοση Crosstar -την κορυφαία της γκάμας του μοντέλου- αποκτά crossover στυλ και καλύτερη ποιότητα κύλισης.

To Honda Jazz Crosstar αποτελεί την crossover παραλλαγή του γνώριμου supermini, που επί τέσσερις γενιές εξακολουθεί να αντιβαίνει τις τάσεις, διατηρώντας πάντα το δικό του χαρακτήρα, επικεντρωμένο στην πρακτικότητα. Κατά την προσωπική μας άποψη, το Crosstar κερδίζει στον αισθητικό τομέα τη στάνταρ έκδοση του ιαπωνικού αυτοκινήτου, με πιο επιβλητική στάση και ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, η οποία συμβάλλει και στην καλύτερη αντιμετώπιση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.

To Crosstar συνδυάζει τα γνώριμα πλεονεκτήματα του μοντέλου όσον αφορά την εκπληκτική ευρυχωρία σε «μαζεμένες» συνολικές διαστάσεις, με βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και ορατότητα, χάρη στην υψηλότερη θέσης οδήγησης και το πανοραμικό παρμπρίζ.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ανανεωμένη έκδοση του Honda Jazz Crosstar, στο μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού που διατίθεται (Advance), με αυξημένη ισχύ από το αυτοκίνητο που αντικατέστησε, αντλώντας περισσότερα από το πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Πρώτη εικόνα

  • Νέα εμπρός μάσκα και κυψελοειδής γρίλια 
  • Αυξημένη απόσταση από το έδαφος (152 χλστ.) και μπάρες οροφής
  • Νέο αποκλειστικό χρώμα Fjord Mist

Honda Jazz Crosstar

Με τονισμένο crossover χαρακτήρα χάρη στην απόσταση των 152 χλστ. από το έδαφος και τις μπάρες οροφής να κάνουν πιο στιβαρή τη στάση του, το Honda Jazz Crosstar ξεχωρίζει για την αισθητική που δεν υπάγεται σε στάνταρ και επικεντρώνεται στην αξιοποίηση των όγκων, δεδομένου του μικρού μήκους μόλις 4,1 μέτρων.

Όσον αφορά την εξωτερική διαμόρφωση, το νέο Honda Jazz Crosstar διαθέτει μία νέα κυψελοειδή γρίλια που μεταμορφώνει το εμπρός μέρος. Ο νέος προφυλακτήρας διαθέτει αναθεωρημένο περίγραμμα φώτων ομίχλης και ένα κεντρικό, ασημί ένθετο διακοσμητικό που έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με προστασία κάτω από το αμάξωμα.

Honda Jazz Crosstar

Οι πλαϊνές ποδιές και ο πίσω προφυλακτήρας του Crosstar έχουν επίσης ανασχεδιαστεί για να συμπληρώνουν την πιο στιβαρή και στοχευμένη εμφάνισή του. Αυτή η αναθεώρηση τονίζει την crossover στάση του μοντέλου που δημιουργείται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το στάνταρ Jazz, σε συνδυασμό με τις ενσωματωμένες ράγες οροφής.

Επίσης, το νέο Crosstar διατίθεται και σε ένα νέο αποκλειστικό χρώμα, το Fjord Mist Pearl. Οι ζάντες κράματος αλουμινίου 16” διατηρούν τον ίδιο σχεδιασμό, αλλά είναι χρωματισμένες σε ένα σκούρο μεταλλικό γκρι, για να ενισχυθεί η αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος.

Εσωτερικός κόσμος

  • Μινιμαλιστικό εσωτερικό με ιδιαίτερη προσέγγιση
  • Μέγιστη πρακτικότητα με τα έξυπνα πίσω καθίσματα
  • Για πρώτη φορά στο Jazz προσφέρεται ασύρματο Apple CarPlay

Το ανανεωμένο Jazz Crosstar διατηρεί τη μοντέρνα μινιμαλιστική αισθητική της καμπίνας, η οποία στοχεύει σε χρηστικότητα, πρακτικότητα και λειτουργικότητα με μια απλή, λιτή και εργονομική διάταξη. Το ταμπλό ενσωματώνει ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 7” χωρίς γείσο, ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση της ευρυχωρίας και συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής 9”.

Νέα διακοσμητικά υπάρχουν στον επιλογέα κίνησης της κεντρικής κονσόλας και τις ποτηροθήκες που είναι τοποθετημένες στα άκρα του ταμπλό έχουν πλέον το ίδιο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα που συμπληρώνει το νέο υλικό του ταμπλό και των θυρών, μαζί με έναν νέο κεντρικό καθρέπτη χωρίς πλαίσιο.

Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν νέο υλικό στην επιφάνεια των καθισμάτων που απωθεί το νερό. Στο πίσω μέρος, τα έξυπνα καθίσματα των οποίων των οποίων η έδρα ανασηκώνεται, διευκολύνουν τη μεταφορά φορτίου μεγάλου σε ύψος, και την πρόσβαση βοηθούν οι πίσω θύρες που ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες σε περιπτώσεις με παιδικά καθίσματα ή φόρτωση.

Ο κορυφαίος στην κατηγορία χώρος 986 χιλιοστών για τα πόδια των επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι εφικτός χάρη στην έξυπνη διάταξη της πίσω ανάρτησης και των εξαρτημάτων του κινητήριου συνόλου. Παράλληλα, το αναθεωρημένο πάχος της επένδυσης των καθισμάτων εξασφαλίζει ότι οι ενήλικες μπορούν να κάθονται άνετα στην πίσω σειρά. Απλώς ικανοποιητικός από την άλλη είναι ο χώρος αποσκευών των 304 λίτρων.

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Αυξημένη ισχύς στους 122 ίππους
  • Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
  • 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Honda Jazz e:HEV προσφέρει αύξηση της μέγιστης ισχύος με βελτιωμένες επιδόσεις στην επιτάχυνση, για μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική αποδοτικότητά του. Η συνολική ισχύς αυξήθηκε στους 122 ίππους (από 109), με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 253 Nm ροπής ηλεκτρικής κίνησης.

Το σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας. Ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος κινεί τον εμπρός άξονα. Αυτοί συνδέονται με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα i-VTEC 1,5 λίτρων, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,86 kWh και ένα καινοτόμο κιβώτιο σταθερής σχέσης. Μέσω μιας έξυπνης μονάδας ελέγχου ισχύος, όλα αυτά τα στοιχεία συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους για να παρέχουν ομαλή και άμεση απόκριση με επιτυχία.

Το σύστημα κίνησης συνδυάζει την απαλότητα στην απόκριση του ηλεκτροκινητήρα με άμεση παροχή ροπής. Προσπαθεί να εξασφαλίσει τη μέγιστη ροπή για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (θυμίζοντας λειτουργία κιβωτίου CVT στην αίσθηση καθώς ο βενζινοκινητήρας μένει παρατεταμένα σε υψηλές στροφές) και αυτό οδηγεί σε αυξημένο θόρυβο στην καμπίνα κατά τη διάρκεια έντονης επιτάχυνσης. Ωστόσο, αυτό δε συμβαίνει συχνά σε κανονικές συνθήκες.

Αν και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τις περισσότερες φορές την απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ τους, το σύστημα κίνησης έχει τρεις λειτουργίες: αμιγώς ηλεκτρική, υβριδική, με τον κινητήρα εσωτερική καύσης να περιστρέφει τον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, που με τη σειρά του κινεί τον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και… την παραδοσιακή, όταν ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας στους εμπρός τροχούς.

Κατά την οδήγηση στις περισσότερες αστικές περιοχές, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται μέσω της μετάβασης μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας, ενώ ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται σε υψηλότερες ταχύτητες. Επιλέγοντας τη λειτουργία κίνησης B αντί για D, το Jazz μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνει o οδηγός το πόδι του από το γκάζι, για να φορτίζει την μπαταρία, μειώνοντας την κατανάλωση.

Η αύξηση ιπποδύναμης οδήγησε και σε μία μικρή αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία όμως παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Χωρίς να προσπαθούμε, σημειώσαμε κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ., λίγο υψηλότερη από την εργοστασιακή τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και το χαμηλό βάρος των 1.250 κιλών, παρά τους τρεις κινητήρες και την μπαταρία.

Όντας ανασηκωμένο από το έδαφος και εφοδιασμένο με λίγο πιο μαλακή ρύθμιση αναρτήσεων, το Crosstar «τακτοποιεί» έναν από τους λίγο πιο αδύναμους τομείς της στάνταρ έκδοσης του Jazz, την απόσβεση μεγάλων ανομοιομορφιών στο οδόστρωμα. Αυτό, όπως είναι φυσικό, οδηγεί σε λίγο μεγαλύτερες κλίσεις του πλαισίου στις στροφές.

Τελικά;

Το Honda Jazz Crosstar βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας του ανανεωμένου μοντέλου. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ευέλικτο μικρό crossover που χωράει παντού και χωράει πολύ περισσότερα από όσα μπορεί να εκτιμήσεις με την πρώτη ματιά, παρά το μικρό του μέγεθος. Με έξυπνες λύσεις που βελτιώνουν την πρακτικότητα και λιτή προσέγγιση στο εσωτερικό, η καμπίνα δίνει αίσθηση ακόμη μεγαλύτερης ευρυχωρίας, ενώ είναι ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση.

Η crossover διαμόρφωση είναι η πιο ελκυστική στα δικά μας μάτια, παρά τη λίγο πιο ακριβή τιμή των 31.700 ευρώ και ανεπαίσθητα πιο λιτό επίπεδο εξοπλισμού από το μοντέλο που αντικατέστησε. Η χαμηλή κατανάλωση είναι από τα μεγαλύτερα προτερήματα αυτού του αυτοκινήτου, αν και θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη εγγύηση από τα 5 χρόνια/100.000 χλμ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!