Οδηγούμε το νέο Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost

Το νέο Ford Ranger Raptor είναι κλάσεις ανώτερο από το προηγούμενο και αυτό τα λέει όλα.

Οδηγούμε το νέο Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost

Το νέο Ford Ranger Raptor είναι κλάσεις ανώτερο από το προηγούμενο και αυτό τα λέει όλα.

Ford Ranger Raptor – Θα μπορούσε η παρουσίαση να τελειώσει εδώ. Αλλά δεν θα ήταν παρουσίαση. Η ουσία είναι ότι αν είχε κάτι να βελτιώσει η Ford στη σχέση της με τα pick up, ήταν να τα βάλει με τον ίδιο της τον εαυτό.

Να βελτιώσει δηλαδή την εικόνα σε ένα Ford Ranger Raptor, που από το 2018 είχε ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις, είχε αποσπάσει διθυράμβους για την ποιοτική του ανάρτηση και εν τέλη την συμπεριφορά του. Είχε καταφέρει εν ολίγοις να τοποθετηθεί ως κορυφαίο στην κλάση του και δικαίως. Το ακολουθούσε η ταμπέλα του οδηγικά ξεχωριστού, που το επιθυμείς σαν αυτοκίνητο ασχέτως αν μπορείς να δικαιολογήσεις φορτηγάκι.

H 5η γενιά Ford Ranger είναι γεγονός και διαθέσιμη σε Single Cab, Rap Cab και Double Cab καλύπτοντας κάθε επαγγελματική ανάγκη, ενώ προσφέρεται μέσα από 7 εξοπλιστικές εκδόσεις και 5 επιλογές κινητήρων.

Εξειδικεύοντας όμως την περίπτωση για το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, η 2η γενιά Ranger Raptor, είναι η κορωνίδα στην γκάμα και ότι πιο υποσχόμενο για να ξεχνάς την άσφαλτο και να σαλτάρεις με ορμή σε βουνά, κάμπους, ραχούλες, με bonus μια μασίφ συνολική αίσθηση και συμπεριφορά σοβαρού αγωνιστικού εργαλείου.

Ford Ranger Raptor, το απόλυτο pick up επιδόσεων

Σε μια βροχερή μέρα που γινόταν ακόμα πιο μουσκεμένη στα ορεινά και βόρεια της Αττικής, το νέο Ford Ranger Raptor έδειχνε αλώβητο σε υποτιθέμενες δυσκολίες, που κυριολεκτικά σιδέρωνε. Στην ημερήσια γνωριμία μας, το πρόγραμμα περιελάμβανε σχεδόν τα πάντα. Πόλη, αυτοκινητόδρομο, ορεινή ασφάλτινη και δύσβατη δασική διαδρομή, μέχρι να καταλήξουμε στην Μαλακάσα ακολουθώντας την πινέζα «Iaveris Park». Στην αμφιθεατρική πλαγιά του πάλαι ποτέ drive-in, τώρα έχει διαμορφωθεί ένα δρομίσιο πάρκο χάρμα οδηγών, αλλά και μια σειρά από off road δοκιμασίες.

Μέχρι να διαπιστώσουμε τα Raptor χαρακτηριστικά, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η βάση είναι το Ranger, η επαγγελματική πρόταση της Ford στον χώρο των pick up, που βρήκε ένα νέο ρόλο μετά την φροντίδα της Ford Performance. Έτσι είχε γίνει και με την πρώτη γενιά του. Δεν είναι όμως απλά μια βελτιωμένη εκδοχή του προηγούμενου Raptor, αλλά μια πλήρως αναθεωρημένη υπόθεση.

Το εξωπραγματικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα F-150 έρχεται ακόμα πιο κοντά στην οπτική του νέου Ranger Raptor. Αν το προηγούμενο ήταν θηριώδες δίπλα σε άλλα διπλοκάμπινα της πιάτσας το νεότερο το κάνει ακόμα πιο αισθητό, χωρίς απαραίτητα να έχει μεγαλώσει τις διαστάσεις του. Ωστόσο σε σχέση με το Ranger Wildtrack Χ για παράδειγμα, παραμένει φαρδύτερο, ψηλότερο και ελαφρώς μακρύτερο με τις συνολικές διαστάσεις να βροντοφωνάζουν μια πληθωρικότητα που γεμίζει το δρόμο. Μήκος στα 5.38 μέτρα, πλάτος στα 2.21 μέτρα (με τους καθρέφτες) και ύψος στα 1.92 μέτρα. Και για να έχετε και μια εικόνα του χώρου φόρτωσης, οι εσωτερικές του διαστάσεις ορίζονται από μήκος 1,54 μέτρα, πλάτος 1,22 μέτρα (στους θόλους) και ύψος 53 εκατοστά. Και επειδή πιάσαμε τα δεδομένα της καρότσας η ενημέρωση συνεχίζεται με αναφορά μικτού βάρους 3.130 κιλά, απόβαρο 2.555 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 575, με ικανότητα έλξης 2.410 κιλά.

Το πανήγυρι της πληθωρικότητας και των γενναιόδωρων παροχών φυσικά δεν τελειώνει εδώ. Τα μετατρόχια, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι στα 1.710 μέτρα, το μεταξόνιο είναι 3.270 μέτρα, ενώ τα ελαστικά All Terrain της BF Goodrich διαστάσεων 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor και το ανυψώνουν λίγο παραπάνω από 27 εκατοστά από το έδαφος.

Στην αισθητική του οι μαύρες επιφάνειες κυριαρχούν. Στην τετράγωνη μάσκα με το ακόμα πιο θηριώδες Ford που υπάρχει εκεί ως ταυτότητα, στα φρύδια των θόλων, στα φαρδιά σκαλοπάτια που παίζουν και προστατευτικό ρόλο για το αμάξωμα, σε προφυλακτήρες και λεπτομέρειες της αισθητικής του εικόνας. Ο μάτσο δυναμισμός του ευτυχώς απέχει από νίκελ διακόσμηση και χρωμιωμένες επιφάνειες. Μοναδική εξαίρεση η ποδιά κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα που αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής.

Δείχνει κακό όπως πρέπει δηλαδή, είναι όμως κρυφό ταλέντο γιατί κάτω από το «φαίνεσθαι» βρίσκονται τα ακόμα καλύτερα νέα που το κάνουν ξεχωριστό.

Γεννημένο (και) για off road

Το εξαιρετικό σαλόνι είναι ιδανικό περιβάλλον για να προσφέρει φιλοξενία σίγουρα σε 4, γιατί όχι και σε 5 ενήλικες ταξιδεύοντας τους με άνεση και ευρυχωρία σε μακρινούς προορισμούς. Δέρμα, εργονομία και καλής ποιότητας υλικά είναι η κεντρική ιδέα της εικόνας ενός πλήρως αναβαθμισμένου σε εικόνα και κατασκευή εσωτερικού. Παραδοσιακά συνδυάζει λίγο σπορ και λίγο premium στην μοντέρνα εικόνα του, ενώ το επίπεδο του εξοπλισμού είναι σε υψηλότατο επίπεδο.

Μεταξύ άλλων υπάρχουν στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, σύστημα πολυμέσων SYNC 4 με κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 12΄΄, ηχοσύστημα Β&Ο με ψηφιακό ραδιόφωνο DAB και 8 ηχεία, κάμερα θέασης 360 μοιρών, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, αυτόματος διζωνικός ηλεκτρονικός και δερμάτινα – θερμαινόμενα τύπου μπάκετ καθίσματα εμπρός με τη σωστή πλευρική στήριξη. Την ασφάλεια ενισχύουν σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως τα συστήματα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System), ευστάθειας οχήματος (ESC), αντι-ανατροπής (RSC), υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid), υποβοήθησης των φρένων κατά την όπισθεν (Reverse Brake Assist) και επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) με δυνατότητα επιτήρησης και του ρυμουλκούμενου.

Η σπορ πλευρά του Ranger Raptor αποδεικνύεται στο δρόμο, σε κάθε φύσης δρόμο. Μπορεί στην άσφαλτο ένα θηριώδες φορτηγάκι 2,5 τόνων να μην διεκδικεί δάφνες αμεσότητας, όμως εδώ μιλάμε για την εξαίρεση του κανόνα. Κλάσεις ανώτερο του ανταγωνισμού παντρεύει την αποτελεσματικότητα σε κάθε τομέα ακόμα και στην άνεση. Τουλάχιστον σε κάνει να ξεχάσεις ταλαντώσεις του πίσω άξονα και ότι στην πλάτη σου «κουβαλάς» καρότσα.

Ο 3λιτρος V6 EcoBoost, ξεδιπλώνει τους 292 ίππους του και τα 491 Nm ροπής με την βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων που λειτουργεί υποδειγματικά κάνοντας την οδήγηση ενός τόσο μεγάλου οχήματος ξεκούραστη. Η ουσία είναι ότι το βαρύ pick-up επιταχύνει με διάθεση (0-100 χλμ/ώρα σε 7,9 δλ.) και προσεγγίζει εύκολα απαγορευμένες για την κατηγορία, ταχύτητες. Η εμπειρία της επιτάχυνσης συνοδεύεται και από ανάλογη ενισχυμένη ηχητική υπόκρουση, από κουμπί και επιλογές στο τιμόνι (Quiet, Normal, Sport & Baja).

Να συμπληρώσουμε εδώ ότι τα προφίλ οδήγησης είναι 7 (Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand και Baja) και οι δικαιολογίες τελειώνουν όταν αναζητά ο οδηγός το κατάλληλο για την περίσταση. Απλώς επιλέγει από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα το πρόγραμμα που χρειάζεται και απλά οδηγεί. Η οικονομία καυσίμου σίγουρα δεν αποτελεί προτεραιότητα σε ένα αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών και δυνατοτήτων, παρόλα αυτά υπάρχει και έκδοση με 2λιτρο turbodiesel 210 ίππων, που σαφώς θα προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση.

Το DNA της Ford Performance είναι δεδομένο στο νέο Ranger Raptor. Tο πλαίσιο είναι ενισχυμένο, όπως και τα σημεία στήριξης της ανάρτησης σε μια προσπάθεια για έξτρα αντοχή στην καταπόνηση, που προκύπτει όταν το οδηγείς έτσι όπως σου προστάζει. Η ανάρτηση είναι φτιαγμένη για να αντιμετωπίζει δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, έννοιες που δύσκολα παντρεύονται.

Ο παραδοσιακά άκαμπτος άξονας πίσω υπάρχει κερδίζοντας έναν σύνδεσμο Watt σε αντικατάσταση των ημιελλειπτικών φύλλων σούστας. Συμπληρώστε ακόμα τα coilover ελατήρια και τα αναβαθμισμένα αμορτισέρ της FOX, που ουσιαστικά είναι υπεύθυνα για το πάντρεμα των αντιφατικών εννοιών άνεσης και αποτελεσματικότητας.

Και κάπως έτσι το Raptor δεν μασάει να χωθεί μέχρι τα 850 mm μέσα σε νερό, ενώ οι γωνίες εισόδου (31°), ράμπας (24°) και αναχώρησης (24°) του δίνουν χαρακτηριστικά άρματος μάχης. Δύσκολα θα βρει στο έδαφος και δύσκολα θα κολλήσει εκεί που άλλα του συναφιού θα τα βρουν μπαστούνια. Συμβάλουν φυσικά και άλλοι παράγοντες όπως ο βασικός που είναι η μετάδοση με τρεις επιλογές. Παραδοσιακά κίνηση στους πίσω, τετρακίνηση, low range τετρακίνηση, αλλά και δυνατότητα για κλείδωμα στο πίσω και εμπρός διαφορικό.

Επιπλέον, στο μενού off road της κεντρικής οθόνης, εκτός από το να δεις πληροφορίες οδήγησης όπως οι γωνίες του αμαξώματος ή την εικόνα από την κάμερα που δείχνει τι υπάρχει ακριβώς εμπρός από το αυτοκίνητο, μπορείς ακόμη να κλειδώσεις το εμπρός και το πίσω διαφορικό και να ενεργοποιήσεις το σύστημα Trail Control, το οποίο πρόκειται ουσιαστικά για ένα Cruise Control για off road οδήγηση!

Εν ολίγοις τρέφεται με χώμα, καταπίνει πέτρες και ισοπεδώνει τα πάντα κάτω από τους τροχούς του.

Καρότσα εδώ και τώρα

Η ουσία είναι ότι αν τα διπλοκάμπινα δικαιωματικά ανήκουν στην περιπέτεια, το Raptor είναι απλά ο καθηγητής της κλάσης του. Υπήρξε από την πρώτη γενιά του και δεν βρήκε ποτέ αντίδραση από τον ανταγωνισμό που θα του στερούσε τα πρωτεία. Παρόλα αυτά η επόμενη γενιά ήρθε ακόμα πιο προικισμένη ώστε να σε δελεάσει για αγορά. Βέβαια με την τιμή να ξεπερνά τα 70.000 ευρώ πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος, ότι δεν οδεύεις απλά για ένα ακριβό pick up, αλλά για ότι καλύτερο μπορείς να έχεις σήμερα αναζητώντας το απόλυτο παντός εδάφους όχημα. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι εκπίπτει το ΦΠΑ της αγοράς (ως επαγγελματικό και μόνο) και δείχνει ακόμα πιο δελεαστικό ως αγορά.

 

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!