Δοκιμάζουμε την SUZUKI V-Strom 800 DE

Διατυμπανίζει την προσαρμοστικότητα του σε κάθε χρήση και έδαφος και την made in Japan υπόστασή του. Το νέο Suzuki V-Strom 800 DE δικαίως εισβάλει δυναμικά στα μεσαία on-off.

Δοκιμάζουμε την SUZUKI V-Strom 800 DE

Διατυμπανίζει την προσαρμοστικότητα του σε κάθε χρήση και έδαφος και την made in Japan υπόστασή του. Το νέο Suzuki V-Strom 800 DE δικαίως εισβάλει δυναμικά στα μεσαία on-off.

Suzuki VStrom 800 DE«Όλα τα V-Strom είναι δικύλινδρα σε V διάταξη». Καφενειακή δήλωση που μέχρι πρότινος είχε βάση, αν έβγαζες από την εξίσωση την μικρή μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα της Suzuki που καταχρηστικά εκμεταλλευόταν την ονομασία και φήμη των μεγάλων αδερφών – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είχε εύστοχη τοποθέτηση στην κατηγορία του.

Και όντως, αν δεν μιλούσαμε για την βάση των 250 κ.εκ. που έτσι κι αλλιώς η ανανέωσή της δεν αφορά την ευρωπαϊκή αγορά, δηλαδή δεν θα βρεις στους καταλόγους πατώντας Suzuki.gr, όταν μιλούσες ή άκουγες για V-Strom ή ακόμα και το ίδιο το V-Strom να δουλεύει η V2 μελωδία πρωταγωνιστούσε.

Μέχρι πρότινος όμως, γιατί η σύγχρονη μηχανολογική μόδα επιτάσσει οικονομία κλίμακος χωρίς απαραίτητα οικονομία απόδοσης και συνολικής αίσθησης. Άλλωστε ένας V2 είναι πολύ ακριβότερος στην εξέλιξή του.

Η πολυαναμενόμενη V-Strom 800 DE έρχεται ως ενδιάμεση στην γκάμα και διαθέτει τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα DOHC, 776 κ.εκ. της Suzuki, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Συμπληρώνεται δε από ένα στιβαρό εντελώς νέο πλαίσιο, τη μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από οποιοδήποτε μοντέλο V-Strom μέχρι σήμερα.

Νέα κόλπα VStrom

Εντελώς νέο λοιπόν με τη σχεδίαση για τη Suzuki να εστιάζει στην παράδοση, υιοθετώντας αυτό που ξεκίνησε το μακρινό 1988. Πιο είναι αυτό; Μα το χαρακτηριστικό ρύγχος που πρωτοεμφανίστηκε στο DR 750S και διατήρησε στη συνέχεια στο DR 800 Big. Μια λογική που δεν υιοθέτησε το V-Strom στην αυγή της καριέρας του, όμως αναθεώρησε στην εξέλιξή του. Άλλωστε πολλοί έσπευσαν να αντιγράψουν και να διατηρήσουν ακόμα και σήμερα το «ράμφος», διεκδικώντας μάλιστα την πατρότητα της ιδέας.

Γίνεται σαφές λοιπόν ότι η V-Strom 650 παραμένει στην γκάμα ως entry level, η 1.050 αποτελεί την top επιλογή και η 800 DE έρχεται να διευρύνει την οικογένεια μπαίνοντας ανάμεσά τους, προσθέτοντας μία πρόταση περισσότερο adventure.

Σχεδιαστικά είπαμε παραπέμπει στο παρελθόν της Suzuki, με το ρύγχος να παντρεύεται με την κάθετη τοποθέτηση του διπλού προβολέα. Η αιχμηρή εμφάνιση του χαρίζει προσωπικότητα και οι κάθετα τοποθετημένοι εξάγωνοι LED προβολείς, ταυτότητα. Δύσκολα θα το μπερδέψεις, τουλάχιστον θα καταλάβεις ότι πρόκειται για Suzuki, που έχει βρει ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά την λύση.

Η μικρή και κοντή ζελατίνα ξεκαθαρίζει ότι προτεραιότητα είναι η minimal λογική και η οπτική ελευθερία στο βλέμμα του αναβάτη. Ρυθμίζεται (βιδωτά) σε τρεις θέσεις παρόλα αυτά και στην ψηλότερη δεν κάνει θαύματα με την ανεμοκάλυψη. Όσοι την αναζητούν θα στραφούν στην δεύτερη που προσφέρεται από την Suzuki προαιρετικά. Σε γενικές γραμμές, ο σχεδιασμός είναι πρωτότυπος και σε συνδυασμό με τις έντονες χρωματικές αντιθέσεις τραβάει τα βλέμματα.

Οι ακτινωτοί τροχοί σε διάσταση 21” εμπρός και 17” πίσω, δηλώνουν το περιπετειώδες σκεπτικό μιας μοτοσυκλετιστικής πρότασης που έρχεται για χρήση 50-50 (άσφαλτο και χώμα), χωρίς να κάνει διακρίσεις για το τερέν που θα διακριθεί. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa (Hitachi Astemo πλέον), με το ανεστραμμένο 43άρι πιρούνι εμπρός και το μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό, να ρυθμίζονται πλήρως, ενώ η διαδρομή των αναρτήσεων τόσο εμπρός όσο και πίσω αγγίζει τα 220 χιλ. κάτι που δείχνει τον χωμάτινο προσανατολισμό του μοντέλου. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους τροχούς που χρησιμοποιούν σαμπρέλα και ελαστικά Dunlop Trailmax Mixtour σε διαστάσεις 90/90-21 και 150/70-17.

Σε συνδυασμό με την σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων S.I.R.S., που σημαίνει Suzuki Intelligent Ride System, η συνολική ποιότητα της απόδοσης δείχνει και είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου περιλαμβάνουν 3 προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, χωρίς μεταβολή στην ισχύ του.

Το traction control προσφέρει 4 επίπεδα, δυνατότητα απενεργοποίησης και λειτουργία G (Gravel) για εύκολες πλαγιολισθήσεις στο χώμα, ενώ το ABS προσαρμόζεται με δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές απαιτήσεις, αλλά και απενεργοποιείται πλήρως στον πίσω τροχό. Το σύστημα Easy Start της Suzuki είναι και εδώ για εκκίνηση με ένα απλό πάτημα στον διακόπτη, όπως και η λειτουργία υποβοήθησης Low RPM Assist που απλοποιεί το ξεκίνημα ακόμα και για αρχάριο. Φυσικά και ο έγχρωμος πίνακας οργάνων TFT 5” σερβίρει πληροφορία με σύγχρονο τρόπο, αλλάζει την φωτεινότητά του αυτόματα σε σκοτεινές συνθήκες, ενώ αν κάτι δείχνει να λείπει είναι η συνδεσιμότητα – αν πράγματι σου χρειάζεται.

Απλά ευπροσάρμοστο

Με το V να σημαδεύει τον όρο Versatile (ευέλικτο, ευπροσάρμοστο, πολύπλευρο) και το DE ως συντομογραφία του Dual Explorer, καταλαβαίνει κανείς ότι αυτή η Suzuki μπορεί να προσομοιώσει τον ρόλο ενός 2τροχου πολυεργαλείου που κουμπώνει σε κάθε χρήση. Πρώτη θετική εντύπωση ως αναβάτης, είναι το εργονομικό τρίγωνο που δημιουργεί φυσιολογικές γωνίες για τα άκρα και ακολουθεί τα σύγχρονα πρότυπα της κατηγορίας, παρέχοντας τη δυνατότητα ακόμα και της όρθιας οδήγησης με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο. Κάτι προαπαιτούμενο άλλωστε αν θες να έχεις ελπίδα σε χωμάτινο τερέν.

Η σχετικά σφιχτή σε αφρώδες αλλά ευρύχωρη σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη τοποθετεί σωστά τα σώματα των επιβαινόντων στην 800 DE και τους καλωσορίζει με άνεση σε μικρές και μακρύτερες τουριστικές αποδράσεις. Το ύψος της για τον αναβάτη είναι στα 855 χιλ. και όσοι έχουν ύψος 1,80 μ. πατούν εύκολα τα δύο πόδια στο έδαφος. Οι κοντύτεροι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, γιατί στα αξεσουάρ της Suzuki διατίθεται μια χαμηλότερη σέλα (-20 χιλ.), αλλά και μια ψηλότερη (+30χιλ) αν ανήκεις στην κατηγορία «λεβέντης σαν τα ψηλά βουνά».

Το αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής είναι αρκετά φαρδύ θυμίζοντας καθαρόαιμες off-road μοτοσυκλέτες, κάτι ενδεχομένως υπερβολικό για μικρού αναστήματος αναβάτες και όσους δεν μπορούν να επεξαρτηθούν από τα στενά και χαμηλά τιμόνια. Συνολικά όμως είναι απόλυτα σωστή λογική τόσο για τον έλεγχο, όσο και για τις επιτόπιες μανούβρες με το τιμόνι να κόβει αρκετά. Σημαντικό είναι ότι περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων, ένας επιπλέον πόντος για το V-Strom 800 DE, που δείχνει ιδιαίτερα προσαρμοστικό και ευέλικτο στην αστική παράκρουση. Το πλάτος της σέλας είναι στενό στη σύνδεση με το 20λιτρο ρεζερβουάρ και πατώντας στα μασπιέ δεν νοιώθεις τα πόδια να ανοίγουν, κάτι επιθυμητό και στην όρθια στάση οδήγησης.

Ο κομπακτ δικύλινδρος εν σειρά της Suzuki που κάνει ντεμπούτο στην V-Strom 800 DE, διαθέτει διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών, γεγονός που προσδίδει αίσθηση και ήχο V2. Με δυο αντικραδασμικούς άξονες καταφέρνει να ισορροπήσει την λειτουργεία κερδίζοντας τον τίτλο βελούδινος, άξια. Χαρακτηρίζεται πολιτισμένος, εύηχος και ελαστικός, ώστε να επιτρέπει μεγάλες σχέσεις και μικρές ταχύτητες δίχως σκορτσάρισμα. Στις χαμηλομεσαίες διαπρέπει, νοιώθεις ότι προσφέρει απόδοση μεγαλύτερου κινητήρα, ενώ αν ψάξεις το στροφάρισμα θα διαπιστώσεις ότι ανεβάζει με προθυμία και ανάλογο αποτέλεσμα προς τα κόκκινα του στροφόμετρου.

Με 83 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 78 Nm ροπή στις 6.800 σ.α.λ. προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στα 230 κιλά του, που φροντίζει να τα έχει σωστά μοιρασμένα ώστε να μην ενοχλούν. Η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη στην χαρτογράφηση Α, γλυκαίνει στην B για να την προτιμήσεις στην καθημερινότητα, ενώ αν ψάχνεις την γαλήνη τις βροχερές μέρες επιλέγεις C. Στα θετικά της V-Strom 800 DE είναι και η φυσιολογική κατανάλωση που χωρίς ιδιαίτερη προσοχή θρονιάζεται ανάμεσα στα 5,5 με 6 λτ./100 χλμ., έτσι ώστε να απολαμβάνεις χωρίς ενοχές τις βόλτες σου. Πρακτικά, ξεπερνά με ευκολία τα 300 χλμ. αυτονομίας, ενώ ακόμα και 100 επιπλέον δεν αποτελούν έκπληξη αν δεν έχεις στραγγαλισμένη τη γκαζιέρα.

Κάθεσαι ψηλά, με πλήρη εποπτεία του δρόμου και η ανάρτηση καταπίνει τις ανωμαλίες προσφέροντας άνεση και αποτελεσματικότητα. Μπορεί να είναι μαλακή, κάτι επιθυμητό στις χωμάτινες διαδρομές, όμως και στην άσφαλτο νοιώθεις ότι διαβάζει και πληροφορεί σωστά, χωρίς να πλέει ή να κουνάει όταν οι ταχύτητες ανέβουν. Δεν έχει τον όγκο των μεγάλων On-Off, όμως δεν της λείπει η ευρυχωρία για δυο και τις αποσκευές τους. Έως τα 140 χλμ./ώρα η κοντή ζελατίνα δεν ενοχλεί για να ταξιδεύεις, ενώ σε τέτοια εκδρομική μοτοσυκλέτα η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 200 χλμ/ώρα δεν ενοχλεί, γιατί το σωστό ταξίδι είναι με 40-50 χλμ./ώρα λιγότερα.

Το πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για τον διπλό ρόλο της μεσαίας 800 DE, κατασκευασμένο από ατσάλι με σωλήνες μεταβλητής διατομής, ενώ το αφαιρούμενο υποπλαίσιο δίνει τη λύση σε περίπτωση ζημιάς. Ποιοτικά, δεν υπάρχει καμιά έκπτωση και η καθ’ ολοκλήρου made in Japan κατασκευή (μέχρι βίδας), φαίνεται στο σύνολο και στη λεπτομέρεια. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι επίσης νέο, συμβάλει στην ακαμψία και τη σωστή κατανομή των μαζών και πορεύεται με συνοδοιπόρους το αφαιρούμενο σωληνωτό υποπλαίσιο και ένα αλουμινένιο μακρύ ψαλίδι.

Οι τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin επιβραδύνουν με αίσθηση και ισχύ τους δίσκους των 310 χιλ. εμπρός ενώ και ο δίσκος των 260 χιλ. πίσω με τη μονοπίστονη Nissin, δεν νοιώθει την εμφάνιση του ABS για ψύλλου πήδημα. Συνολικά η 800 DE εκτελεί εξαιρετικά το επιβραδυντικό της έργο, έτσι ώστε η επιθετική οδήγηση να μην είναι όνειρο θερινής νυκτός.

Αν βιαστείς να ακυρώσεις το στριφτερό ταλέντο του V-Strom 800 DE εξαιτίας των 21” στον μπροστινό του τροχό, θα σε αποστομώσει στην πρώτη βόλτα σε στριφτερή διαδρομή. Οι εναλλαγές κλίσεων υλοποιούνται με ευκολία ευστοχία και συνέπεια ώστε να μην περιορίζεις τον ρυθμό σου σε φάση ροής. Σαφώς του ταιριάζει τέτοιος ρυθμός όμως η εμπιστοσύνη είναι ένα κερδισμένο στοίχημα που σε κάνει να θες να ορμήξεις, να απολαύσεις τις κλίσεις και να ξύνεις μασπιέ ξανά και ξανά. Το traction control επεμβαίνει πάντα διακριτικά, τόσο που όσο επιθετικά και αν θες να οδηγήσεις δεν βλέπεις λόγο να το απενεργοποιήσεις.

Σαν γνήσιο Adventure θα αντιμετωπίσει το χώμα με διάθεση και τα κιλά του θα εμφανιστούν κυρίως σε μανούβρες και όχι όσο κινείται. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται η ποδιά προστασίας του κινητήρα, όπως και το Quickshifter διπλής ενέργειας που προσφέρει εξαιρετική μετάβαση αλλαγών στο κιβώτιο, χωρίς συμπλέκτη. Ο ξεκούραστος κινητήρας – καθώς απουσιάζουν οι κραδασμοί – συμβάλει σε μια ολοήμερη βόλτα χωρίς σταματημό. Η ομοιόμορφα απλωμένη απόδοση σε όλο το εύρος στροφών είναι στοιχείο του χαρακτήρα του νέου 800 DE και συνδυάζεται από μια ομοιογένεια που σε βγάζει στο δρόμο, προς αναζήτηση νέων προορισμών.

Λογαριασμός

Με δεδομένο ότι ο ανταγωνισμός έχει δυναμώσει, η Suzuki χρειαζόταν μια σύγχρονη μεσαία μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης. Μπορεί να υπάρχουν ισχυρότερα και πολύ πιο υποσχόμενα on-off στην αγορά, μπορεί η λάμψη τους να υπερτερεί, όμως η ουσία και το αποτέλεσμα είναι με την Suzuki. Για ακόμα μια φορά μπορούμε να το πούμε αβίαστα αυτό για μοτοσυκλέτα που βγαίνει από γραμμή παραγωγής του Hamamatsu. Με ένα νέο κινητήρα διαμάντι απόδοσης, τοποθετημένο σε ένα εύστοχο σύνολο πλαισίου, ανάρτησης και φρένων το V-Strom 800 DE έρχεται συνεπές στο overall πεδίο χρήσης που καλείται μια σύγχρονη Adventure να ανταπεξέλθει. Διαθέσιμο σε τρία χρώματα και με την τιμή του (€12.195) στα πλαίσια του δελεαστικού για την ολική προσφορά του και με προαναγγελία για λιγότερο χωμάτινη έκδοση που περιμένουμε στο προσεχές μέλλον, το μεσαίο V-Strom εκτός από το οδηγικό του ενδιαφέρον αναμένεται και εμπορικά δραστήριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!