Honda Hornet 1.000 & Hornet 1.000 SP: Και εκεί που είχαμε χωνέψει στην νεότερη ιστορία του Hornet την δικύλινδρη συνταγή, που τελευταία βρίσκει επιτυχία ποικιλοτρόπως για την Honda, η επανεμφάνιση του τετρακύλινδρου κινητήρα δείχνει ενθαρρυντική.
Πριν κουκουλωθεί από νέους απόστρατους κινητήρες το χρονοντούλαπο της ιστορίας, ο τριακονταετούς ιστορίας φάκελος «τετρακύλινδρο εν σειρά Hornet» επιστρέφει από το αρχείο στο φως της δημοσιότητας.
Η νέα Hornet 1.000 υιοθετεί έναν τετρακύλινδρο supersport κινητήρα, προσαρμοσμένο στον σύγχρονο streetfigher χαρακτήρα σερβιρισμένο με στυλ μοντέρνας γυμνής μοτοσυκλέτας και κάπως έτσι βρεθήκαμε μια ηλιόλουστη Παρασκευή στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου για γνωριμία και οδηγική γεύση με το μοντέλο πέριξ του Σουνίου.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Η εισαγωγή έγινε με μια συναισθηματική αναφορά μέσα από ταινία μικρού μήκους για την ιστορία του Soichiro Honda, ιδρυτή της εταιρείας, αλλά και για τον νέο στόχο που έχει θέσει η Honda για 30% κατοχής του μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς στην μοτοσυκλέτα μέχρι το 2030. Ένα φιλόδοξο σχέδιο, μέρος του οποίου είναι και η μοτοσυκλέτα της παρουσίασης στις δυο της εκδόσεις CB1000 Hornet και CB1000 Hornet SP.
Μια δυναμική απάντηση της Honda, ανάμεσα σε κινεζική εισβολή νέων ανταγωνιστών, που περιλαμβάνει μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες και ανταγωνιστικές τιμές, χωρίς φυσικά απουσία καινοτομίας και πτώση της ποιότητας – μια υπόθεση ορόσημο για την εταιρία.
Η σφηκοφωλιά
Δυο χρόνια πριν η CB750 έφερε ξανά στην Ευρώπη το όνομα Hornet (σφήκα), συνδυάζοντας μία κομπακτ σιλουέτα σε streetfigher πρότυπα, ικανότατη ισχύ από έναν νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα και απαράμιλλη ευελιξία για την καθημερινότητα. Τα εγκωμιαστικά σχόλια συνδυάστηκαν με εντυπωσιακές πωλήσεις που την ανέδειξαν στην πιο δημοφιλή «γυμνή» μοτοσυκλέτα του 2023 στην Ευρώπη, όμως κάτι έλειπε από την εξίσωση ιστορικό πρεστίζ.
Χτίζοντας τη φήμη του από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, πρώτα με την CB600F Hornet και τον τετρακύλινδρο της CBR, κατόπιν με την CB900F Hornet στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το όνομα Hornet έχει αποκτήσει σαφή ερμηνεία ταυτότητας: Μοτοσυκλέτα κομπακτ και γρήγορη, επικοινωνιακή στην οδήγηση, διασκεδαστική στη χρήση, με τα άκρως απαραίτητα και προπάντων προσιτή. Οι Ιάπωνες χρειάζονται το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των naked μοτοσυκλετών και έτσι επανάφεραν στο προσκήνιο αρχικά το 750, στην συνέχεια το 500, ενώ έλειπε ο καλός ηγέτης της σφηκοφωλιάς και η Honda ευτυχώς δεν έκατσε με σταυρωμένα χέρια.
H πιο ισχυρή Hornet στην ιστορία της
Υιοθετώντας τον τετρακύλινδρο κινητήρα της CBR1000RR Fireblade του 2017, η CB1000 Hornet είναι η απάντηση σε έναν ανταγωνισμό που διεκδικεί και με το δίκιο του την εκτίμηση όσων αναζητούν μια γυμνή, δυνατή σε όλα της και προσιτή μοτοσυκλέτας. Το CB 1000 Hornet, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Αμφότερες μοιράζονται το χαλύβδινο πλαίσιο δύο δοκών, το ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. της Showa, την σουίτα ηλεκτρονικών, την οθόνη TFT 5 ιντσών και τα φωτιστικά σώματα με διπλούς LED προβολείς. Με τον κινητήρα της Fireblade προσαρμοσμένο στα δεδομένα που ζητάει μια γυμνή μοτοσυκλέτα, αποδίδει 151,7 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 104 Nm ροπή στις 9.000 σ.α.λ., την στιγμή που στην έκδοση SP κερδίζει 5,4 ίππους, 0,3 Nm επιπλέον απόδοσης, αλλά και ένα κιλό επιπλέον από τα 211 κιλά της βασικής. Οι διαφορές οφείλονται σε μια βαλβίδα Revolutionary Controlled (RC) στο τελικό της εξάτμισης που ανοίγει πλήρως στις 5.700 σ.α.λ. με στόχο την καλύτερη εκπνοή του κινητήρα.
Το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού προσφέρει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (riding modes) με προκαθορισμένους συνδυασμούς ρυθμίσεων Power, Engine Brake, Wheelie Control και HSTC, και 2 επιλογές USER με δυνατότητα παραμετροποίησης από τον αναβάτη. Η οθόνη TFT 5 ιντσών κατασκευάζεται με τεχνολογία «optical bonding». Προσφέρει διαισθητική λειτουργία, πρακτικότητα, ευκρίνεια ακόμα και σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας και εύκολη συνδεσιμότητα smartphone μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync από έναν διακόπτη στο αριστερό γκρίπ.
Το ιδιαίτερα δυναμικό οδηγικό στυλ αναδεικνύεται από ένα πιρούνι SFF-BP 41 χιλ. της Showa και πίσω αμορτισέρ επίσης της Showa, με ρυθμίσεις προφόρτισης, συμπίεσης και επαναφοράς και για τα δυο. Ακτινικά τοποθετημένες, τετραπίστονες δαγκάνες συνδυάζονται μπροστά με πλευστούς δίσκους 310mm, ενώ οι χυτές ζάντες που παραπέμπουν στην CBR1000RR-R εξοπλίζονται με ελαστικά 120/70-ZR17 και 180/55-ZR17 εμπρός/πίσω. Εδώ η έκδοση SP διαφοροποιεί τη θέση της με full ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ TTX36 της Öhlins σε μοχλικό Pro-Link, τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες Brembo Stylema μπροστά, και quickshifter ως βασικό εξοπλισμό.
Η πρώτη γεύση από το νέο Hornet 1000 και στις δύο εκδόσεις μπορεί να ήταν μικρή για την απόλυτη οδηγική εμπειρία, αποδείχθηκε όμως ικανή για μια πρώτη εικόνα του χαρακτήρα τους. Το χιλιάρι γυμνό είναι φιλικότατο και εργονομικό στις γωνίες κορμού, χεριών και ποδιών, είτε επιχειρείς να χρησιμοποιείς την μοτοσυκλέτα στην καθημερινότητά σου, είτε το οδηγείς όπως του αρμόζει. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και η τετρακύλινδρη μελωδία είναι παρούσα, αλλά κρύβεται καλά στα διαφράγματα της θηριώδους εξάτμισης. Φυσικά στον επίσημο κατάλογο των after market αξεσουάρ υπάρχει τελικό της SP Project, το οποίο μειώνει το βάρος κατά 2,3 κιλά και ζωηρεύει ήχο και απόδοση.
Οι κραδασμοί απουσιάζουν η γενικότερη λειτουργεία θυμίζει την παράδοση της Honda στην μηχανολογική συνέπεια με σταθερή ηχητική χροιά και απουσία περιφερειακών θορύβων, ενώ η ροπή και η ελαστικότητα βρίσκεται σε αφθονία. Σε συνδυασμό με τις πυκνότερες σχέσεις (2η έως 5η) στο 6άρι κιβωτιο, αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να ξεχαστείς με δυο τρεις σχέσεις πιο πάνω και όλα να συμβαίνουν φυσιολογικά.
Με τα ηλεκτρονικά σε εγρήγορση μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο στην ορμητική εκτίμηση του δεξιού σου χεριού, ενώ όσο πρόθυμη και ακλόνητη δείχνει η Hornet στις υψηλές ταχύτητες, τόσο ευέλικτη και σταθερή εμφανίζεται στις στροφές. Αρκεί να σκεφτείς που θέλεις να πας, η ματιά σου να σημαδέψει εκεί και η μοτοσυκλέτα θα ακολουθήσει. Και όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς κουνήματα και ασάφειες που επηρεάζουν την πορεία της στροφής και την εμπιστοσύνη του οδηγού να μείνει πλαγιασμένος.
Η διαφορά της βασικής έκδοσης με την SP είναι μεν εμφανής, αν και αναζητά απαιτητικές συνθήκες και ανάλογη οδήγηση για να επιβεβαιώσει την σημασία της. Το CB 1.000 Hornet SP είναι ελαφρώς ζωηρότερο στις μεσαίες στροφές και εμφανώς πιο στιβαρό πίσω με την συγκεκριμένη διαφορά να προκύπτει από το αμορτισέρ της Ohlins. Η ποιότητά του στις στροφές είναι αδιαπραγμάτευτη, αν και πρέπει να αναλωθείς στις πολλαπλές του ρυθμίσεις για να πάρεις το καλύτερο αποτέλεσμα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν βρεθεί ο ιδιοκτήτης του σε track day δεν θα έχει καμιά δικαιολογία για την απόδοσή του πλην της δικής του οδήγησης. Τo quickshifter αποδίδει στην επιθετικότητα των αλλαγών (πάνω-κάτω), ώστε οι επιδόσεις να είναι καταιγιστικές, η ανάρτηση διαπρέπει σε πληροφορία και τα Brembo Stylema φρένα δεν χαμπαριάζουν στην συνεχή και επαναλαμβανομένη χρήση.
Hornet η επιστροφή
Η Hornet CB 1000 Hornet εκτός από την επιστροφή της εταιρίας στο πετυχημένα μοντέρνο naked sport στιλ που τραβάει τα βλέμματα, εκφράζει και μια τιμολόγηση που τραβάει τον κόσμο προς τις εκθέσεις. Στην χώρα μας η βασική έκδοση του Hornet κοστίζει €11.850 και το CB 1000 Hornet SP δύο χιλιάδες επιπλέον (€13.850), με καλούδια που αν τα έβαζες εκ των υστέρων θα τα πλήρωνες πολύ περισσότερο. Το SP είναι διαθέσιμο μόνο σε μαύρο ματ χρωματισμό, με ζάντες, πιρούνι και γραφικά σε χρυσαφί απόχρωση. Η βασική έκδοση είναι διαθέσιμη σε κόκκινο, γκρι και λευκό, με τις μπότες του πιρουνιού βαμμένες γκρι-ασημί και τις ζάντες μαύρες.
Μια αξιόλογη συνολικά πρόταση Ιαπωνικής προέλευσης και κατασκευής που αξίζει την προσοχή σου και περισσότερα για την νέα τετρακύλινδρη Hornet των χιλίων κυβικών όταν φτάσει στα χέρια μας για δοκιμή.