To μέλλον του Nissan Micra δείχνει ηλεκτρικό

Η Nissan σκέφτεται να αξιοποιήσει την τεχνολογία της Renault για να διατηρήσει την παρουσία της στην κατηγορία των σουπερμίνι

To μέλλον του Nissan Micra δείχνει ηλεκτρικό

Η Nissan σκέφτεται να αξιοποιήσει την τεχνολογία της Renault για να διατηρήσει την παρουσία της στην κατηγορία των σουπερμίνι

Η Nissan θα στραφεί προς τον συνεργάτη της, τη Renault, προκειμένου να εξετάσει το ενδεχόμενο να αποκτήσει το Micra. Αν η απάντηση είναι θετική, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι αυτό θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η πέμπτη γενιά του ανταγωνιστή των Ford Fiesta και Opel Corsa δεν σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία, με τις πωλήσεις να πέφτουν από 86.000 μονάδες το 2017 σε λιγότερες από 40.000 το 2020. Το κόστος ανάπτυξης μικρών συμβατικών κινητήρων που πληρούν τις εκπομπές ρύπων Euro 7 φαίνεται ότι καθιστά την παραγωγή του ασύμφορη. Πρόσφατα ο CEO της Skoda, Thomas Schafer, επισήμανε ότι η τιμή μίας Fabia, βασικού ανταγωνιστή του Micra, θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 6.000 ευρώ αν υιοθετηθούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 7.

Μιλώντας στο Auto Express, ο επικεφαλής της Nissan Ευρώπης, Guillaume Cartier, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είναι ακόμη έτοιμη να δεσμευτεί για το διάδοχο του Micra και παραδέχθηκε ότι διερευνάται σε ποια μέρη της Alliance θα μπορούσε να βασιστεί η επόμενη γενιά του μοντέλου. «Η προτεραιότητά μας σήμερα και στο άμεσο μέλλον είναι τα crossover Juke, Qashqai, X-Trail, Ariya και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό crossover (που θα αντικαταστήσει το Leaf)», είπε. «Είναι ήδη πέντε αυτοκίνητα. Στη συνέχεια, για κάθε αυτοκίνητο πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα έχουμε αρκετούς κινητήρες για να καλύψουμε την παραγωγή. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτός ο πυρήνας, αυξάνεται σε όγκο πωλήσεων ανά μοντέλο».

«Στη συνέχεια θα χρησιμοποιούμε την Alliance για την πλήρη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών μας οχημάτων (LCV). Αλλά ένα θέμα παραμένει ανοιχτό και αυτό είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα μας. Το θέμα είναι να δούμε πώς θα μπορέσουμε να προσφέρουμε κάτι, ενδεχομένως με κάποια συνεργασία, που θα ωθήσει τους πελάτες να εισέλθουν στη μάρκα και στη συνέχεια θα συνεχίσουν από το ένα μοντέλο μας στο άλλο Αυτό είναι που εξετάζουμε. Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε». Όταν ρωτήθηκε ευθέως αν το εν λόγω μοντέλο θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό, ο Cartier είπε: «Ναι, αυτό αποτελεί κριτήριο».

Φαίνεται σχεδόν βέβαιο ότι η Nissan συζητά με τη Renault για να χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική CMF-BEV που έχει ήδη σχεδιαστεί για το Renault 5, που θα αντικαταστήσει το ηλεκτρικό σουπερμίνι ZΟΕ. Αυτό το μοντέλο πρόκειται να λανσαριστεί το 2024, οπότε το τρέχον Micra θα έχει ξεπεράσει τον συνηθισμένο επταετή κύκλο ζωής του. Αυτό το χρονοδιάγραμμα θα είναι επίσης πολύ κοντά στην προτεινόμενη ημερομηνία εισαγωγής της οδηγίας Euro 7 και ο Cartier δήλωσε ότι η Nissan δεν σκοπεύει να επενδύσει σε κινητήρες και οχήματα ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές αυτές. «Στρατηγικά ποντάρουμε στην ηλεκτροκίνηση», είπε, «σε σημείο που δεν επενδύουμε στο Euro 7».

Υπάρχει πάντως η πιθανότητα η Nissan να αποφασίσει τελικά να αποσυρθεί από την κατηγορία των σουπερμίνι. Ο Cartier επέμεινε ότι «δεν έχουν ληφθεί ακόμα αποφάσεις» ενώ ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, είπε ότι πιστεύει πως η παγκόσμια γκάμα μοντέλων της εταιρείας είναι πολύ εκτεταμένη. «Αν με ρωτάτε, έχουμε επαρκή αριθμό μοντέλων στη Nissan παγκοσμίως», είπε ο Uchida.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!