Toyota: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από όσο νομίζουμε»

O πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, υποστήριξε ότι 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον με 27 εκατομμύρια υβριδικά της μάρκας.

Toyota: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από όσο νομίζουμε»

O πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, υποστήριξε ότι 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον με 27 εκατομμύρια υβριδικά της μάρκας.

Μπορεί τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κυριαρχούν στην ατζέντα πολλών εταιρειών για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντολογικής κρίσης, ωστόσο η Toyota φαίνεται πως δεν υιοθετεί τις ίδιες απόψεις. Έτσι, ενώ άλλες μάρκες ανακοινώνουν το ένα ηλεκτρικό μοντέλο μετά το άλλο, η Toyota επεκτείνει με αργούς ρυθμούς την γκάμα των BEV της, στηρίζοντας ένθερμα τα υβριδικά της μοντέλα.

Η κίνηση αυτή της ιαπωνικής μάρκας έχει δεχθεί από πολλούς έντονη κριτική, ωστόσο ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota Motor Company, δήλωσε ότι υπάρχει λόγος για την συγκεκριμένη στρατηγική.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Automotive News, ο Toyoda δήλωσε: «Όταν ο όρος “ανθρακικά ουδέτερος” έγινε δημοφιλής, είπαμε ως εταιρεία ότι ο εχθρός μας είναι ο άνθρακας. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα για να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή είναι η απόφασή μας. Δεν έχει αλλάξει και δεν θα αλλάξει».

Ο Toyoda ανέφερε επίσης: «Έχουμε πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα. Αυτά είχαν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον με 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν όμως είχαμε κατασκευάσει 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιαπωνία, στην πραγματικότητα θα είχαν αυξηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, και όχι το αντίστροφο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ιαπωνία βασίζεται σε θερμικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας».

new toyota inline four 2.0 liter engine

Η πρόθεση του προέδρου της ιαπωνικής εταιρείας ήταν να καταδείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μονόδρομος. Μπορεί εν κινήσει να έχουν μηδενικούς ρύπους, ωστόσο οι ρύποι που εκπέμπονται για την κατασκευή, την φόρτιση, τη συντήρηση και την ανακύκλωσή τους στο τέλος της ζωής τους συχνά είναι πολύ περισσότεροι από αυτούς που εκπέμπονται από ένα θερμικό αυτοκίνητο.

Αν μάλιστα βάλουμε στην εξίσωση και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης πολλών χωρών, τότε οι ισχυρισμοί της Toyota φαίνεται να έχουν ακόμα περισσότερη βάση – τουλάχιστον προς το παρόν.

Toyota Hydrogen Fuel Cell Powertrain Kit Zero Emission 001 High

Η στρατηγική του Akio Toyoda για την μάρκα δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη υβριδικών αυτοκινήτων. Αντιθέτως, υποστηρίζει την εξέλιξη plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών κινητήρων, καθώς και συστήματα κυψελών καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο. Σε εξέλιξη βρίσκονται ακόμα και σήμερα θερμικοί κινητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούνται από συνθετικά καύσιμα. «Πρέπει να εξετάσουμε όλες τις επιλογές και να εργαστούμε προς όλες τις κατευθύνσεις. Ως εταιρεία, ήμασταν πολύ συνεπείς στο να λέμε ότι αυτό κατά του οποίου αγωνιζόμαστε είναι το διοξείδιο του άνθρακα», ανέφερε σχετικά.

Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να κατακτούν μερίδιο αγοράς, υπάρχει ένα σημαντικό τμήμα αγοραστών που δεν έχει πειστεί, είτε λόγω κόστους αγοράς, είτε λόγω ανησυχίας για την αυτονομία, είτε λόγω έλλειψης υποδομών. Η Toyota φαίνεται πως θα συνεχίσει να κυνηγά την κατάκτηση αυτού του τμήματος της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!