Στην ουρά της λίστας με φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Ελλάδα

10 χώρες της ΕΕ – ανάμεσά τους και η δική μας – δε διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης κατά μέσο όρο ανά 100 χιλιόμετρα

Στην ουρά της λίστας με φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Ελλάδα

10 χώρες της ΕΕ – ανάμεσά τους και η δική μας – δε διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης κατά μέσο όρο ανά 100 χιλιόμετρα

Σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, διαπιστώνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα στοιχεία δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν κατά μέσον όρο ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων (Αυτοκινητοδρόμων, Εθνικών Οδών και  επαρχιακών οδών). Όλες αυτές οι χώρες έχουν επίσης μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία). 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.

Η κατάταξη με τις 5 πρώτες και 5 τελευταίες χώρες ανά σημεία φόρτισης:

Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να βγάλουν εκατομμύρια φορτιζόμενα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον απαιτητικό νέο στόχο.

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου χρησιμοποιούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», εξήγησε ο Huitema.

«Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδος που σημειώθηκε σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντική, αλλά δεν πρέπει να μας αποσπά από την κακή εικόνα του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ ».

Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ της Ολλανδίας, της χώρας με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) και μιας μεγάλης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη, αλλά με μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

Συνεπώς, η ACEA καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να αδράξουν αυτήν την ευκαιρία για να θέσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ηλεκτρική κινητικότητα κατά τη διάρκεια των επικείμενων διαπραγματεύσεων του πακέτου μέτρων Fit for 55.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!