Η Volvo αναθεώρησε και επίσημα τα πλάνα της για πλήρη εξηλεκτρισμό και απόσυρση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030.
Τώρα δηλώνει πως η γκάμα της θα απαρτίζεται και από υβριδικά αυτοκίνητα, σε ένα ποσοστό «έως 10%», χωρίς να προχωράει σε περαιτέρω δηλώσεις σχετικά με το πότε τελικά θα κατασκευάσει το τελευταίο της μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, η Volvo «συνεχίζει να βλέπει την ανάγκη για ισχυρότερες και σταθερότερες κυβερνητικές πολιτικές για τη στήριξη της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση», με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Jim Rowan να λέει πως: «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες υιοθέτησης. Είμαστε ρεαλιστές και ευέλικτοι, διατηρώντας παράλληλα μια ηγετική θέση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της βιωσιμότητας».
Η νέα στρατηγική φαίνεται και από την παρουσίαση του ανανεωμένου Volvo XC90. Παρότι έχει πολλές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο αυτοκίνητο, στην ουσία πρόκειται για ένα εκτεταμένο πακέτο τροποποιήσεων, με υβριδικούς κινητήρες και όχι για ένα πλήρως ανασχεδιασμένο μοντέλο. Να σημειωθεί πως οι αλλαγές αυτές θα περάσουν και στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης,, όπως το XC40 και XC60.
Παρότι η παραγωγή των υβριδικών αυτοκινήτων θα συνεχιστεί και πέρα από το 2030, είναι πολύ πιθανό η Volvo να περιοριστεί μόνο στην γκάμα των SUV, καθώς η ζήτηση για βενζινοκίνητα και υβριδικά sedan και station wagon έχει μειωθεί σημαντικά. Αυτές οι κατηγορίες αυτοκινήτων θα συνεχίσουν μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς η ηλεκτροκίνηση «παραμένει βασικός πυλώνας της προϊοντικής στρατηγικής της Volvo Cars» και «το μακροπρόθεσμο επενδυτικό της σχέδιο παραμένει προσανατολισμένο προς τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Η Volvo ισχυρίζεται πως το 48% των παγκόσμιων πωλήσεών της αφορούσαν εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, με το 26% από αυτά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ για το 2025 προβλέπει πως το 50 έως 60% της ζήτησης των αυτοκινήτων της θα είναι plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικά.