To όραμα της Kia για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα

Η αρθρωτή πλατφόρμα PBV της Kia προσφέρει ευελιξία για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών χρήσεων.

To όραμα της Kia για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα

Η αρθρωτή πλατφόρμα PBV της Kia προσφέρει ευελιξία για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών χρήσεων.

Η Kia δεν αρκείται στο γεγονός ότι είναι ηγέτης στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά σχεδιάζει να επεκταθεί και στα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα με τη νέα πλατφόρμα PBV. Τα αρχικά σημαίνουν Purpose Built Vehicle (καθώς επίσης και Platform Beyond Vehicle, που είναι το όνομα της συνολικής στρατηγικής για τα επαγγελματικά οχήματα που αναπτύσσει η Kia) και η εταιρεία χρησιμοποίησε την Έκθεση Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας για να αποκαλύψει τη νέα της ιδέα και πώς θα εξελιχθούν τα σχέδιά της για τα επαγγελματικά οχήματα την επόμενη δεκαετία.

Η Kia παρουσίασε τρία concept στη CES, με επικεφαλής το PV5. Τα μοντέλα που εκτέθηκαν παρουσίασαν την τεχνολογία «Easy Swap» της εταιρείας, η οποία έχει σχεδιαστεί για την εύκολη εναλλαγή διαφορετικών μονάδων στο πίσω μέρος μιας πλατφόρμας τύπου καμπίνας. Η Kia σχεδιάζει να προσφέρει πολλαπλές εκδόσεις του PV5 που μπορούν να προσαρμοστούν για τις ανάγκες των επαγγελματιών -και όχι μόνο- που περιλαμβάνουν ένα ταξί, ένα φορτηγό διανομής και ένα τροχόσπιτο.

Η τεχνολογία Easy Swap χρησιμοποιεί τυποποιημένους ηλεκτρομαγνητικούς και μηχανικούς συνδέσμους για να διασφαλίσει ασφάλεια, ενώ η αρθρωτή κατασκευή της πλατφόρμας διαθέτει ατσάλι υψηλής αντοχής και μηχανικά πολυμερή που μειώνουν τον τυπικό αριθμό εξαρτημάτων κατά 55%, διατηρώντας παράλληλα την ακαμψία του πλαισίου.

Τα μοντέλα PV5 είναι σχεδιασμένα για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών. Το van μεταφοράς ανθρώπων έχει σχεδιαστεί να είναι αρκετά ψηλό ώστε οι επιβάτες να μπορούν να στέκονται όρθιοι στο εσωτερικό του. Η έκδοση με την υψηλή οροφή, από την άλλη πλευρά, είναι ένα τυπικό φορτηγάκι με εύκολη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης για να ενισχύσει την πρακτικότητά του.

Ανακοινώθηκε επίσης ένα pick-up φορτηγό, αν και αυτό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αγορά των ΗΠΑ. Τέλος, υπάρχει το robotaxi, το οποίο παρουσιάζει την ηλεκτρονική τεχνολογία του PV5 και το πεδίο εφαρμογής των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης που μπορούν να προστεθούν στην πλατφόρμα.

Δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα πληροφορίες για το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά θα χρησιμοποιηθεί σε άλλα δύο μοντέλα που παρουσιάστηκαν στη CES: το PV7 και το PV1. Το PV7 είναι ένα τυπικό μεγάλο φορτηγάκι όπως τα Ford Transit και Mercedes Sprinter, ενώ το PV1 έχει σχεδιαστεί ως ένα μικρό αστικό όχημα διανομής. Το σχέδιο της Kia είναι να παρέχει προσαρμοσμένους εσωτερικούς χώρους για όλα αυτά τα μοντέλα.

Τα concept φαίνεται να μην απέχουν πολύ από την παραγωγή. Υπάρχουν μεγάλες πόρτες για εύκολη πρόσβαση, ενώ η καμπίνα διαθέτει ένα ταμπλό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κινητό γραφείο. Στο πίσω μέρος, κάθε μοντέλο διαθέτει άφθονο χώρο και επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης για να καλύψει διαφορετικές ανάγκες.

Το PV5 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα εμφανιστεί -αν και δεν έχει καθοριστεί μέχρι στιγμής κάποιο χρονοδιάγραμμα- και θα περιλαμβάνει προηγμένη συνδεσιμότητα λογισμικού ως προάγγελο της εισαγωγής της αυτόνομης οδήγησης. Αυτή είναι η αρχική φάση των σχεδίων της Kia για τα επαγγελματικά οχήματα, με τη δεύτερη φάση να εισάγει την υπόλοιπη γκάμα, με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη και πλήρως προσαρμόσιμα συστήματα που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν κάθε δυνατή περίπτωση χρήσης.

Στην τρίτη φάση θα παρουσιαστούν εξατομικευμένες λύσεις κινητικότητας και συνδεδεμένα αυτοκινούμενα οχήματα που θα αποτελούν μέρος ενός συστήματος «έξυπνης πόλης», το οποίο θεωρείται απαραίτητο βήμα στην πορεία προς την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!