Το Toyota Urban SUV Concept προμηνύει μελλοντικό μοντέλο παραγωγής

Το Urban SUV Concept της Toyota είναι πιθανό να μεταμορφωθεί σε bZ2X, με τις εκδόσεις της Lexus και της Suzuki να ακολουθούν.

Το Toyota Urban SUV Concept προμηνύει μελλοντικό μοντέλο παραγωγής

Το Urban SUV Concept της Toyota είναι πιθανό να μεταμορφωθεί σε bZ2X, με τις εκδόσεις της Lexus και της Suzuki να ακολουθούν.

Η Toyota θα λανσάρει την επόμενη χρονιά το δεύτερο από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της με την επωνυμία bZ: ένα νέο μικρό SUV που πρόκειται να ανταγωνιστεί το Volvo EX30 και αυτό το αυτοκίνητο επίδειξης μας δίνει μια καλή προεπισκόπηση για το πώς θα φαίνεται. Το Toyota Small Urban SUV Concept αποκαλύφθηκε στο ετήσιο Kenshiki Forum της μάρκας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες και το μοντέλο παραγωγής του επόμενου έτους αναμένεται να παραμείνει πιστό στο σχεδιασμό του concept.

Παρότι το μήκος του Urban SUV είναι 4,3 μέτρα, το πραγματικό αυτοκίνητο αναμένεται να είναι πιο κοντά στο μέγεθος του Yaris Cross και του Volvo EX30, με μήκος περίπου 4,2 μ. «Οι αναλογίες του concept είναι σωστές, αλλά οι διαστάσεις δεν είναι», μας είπε ο Andrea Carlucci, αντιπρόεδρος στρατηγικής προϊόντων και μάρκετινγκ της Toyota. Το concept διαθέτει λεπτά φωτιστικά σώματα LED που εκτείνονται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, ακριβώς κάτω από τη γραμμή του καπό, με λεπτoύς προβολείς LED σε κάθε άκρο, τοποθετημένους πιο χαμηλά.

Δεν υπάρχει γρίλια, μόνο ένας μεγάλος προφυλακτήρας, ενώ το σκούρο κάτω μέρος των θυρών, που διασπάται από ένα κενό στη μέση, εκτείνεται πάνω τους τονισμένους και τετραγωνισμένους θόλους τροχών και σε ένα πιο σκούρο πάνελ, που έχει ως στόχο να συγκαλύψει το ύψος του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, το πιο σκούρο τμήμα φτάνει ακριβώς κάτω από το άνοιγμα της πίσω θύρας, ενώ ο προφυλακτήρας είναι επίσης χωρισμένος σε τμήματα, ώστε να αντικατοπτρίζει τον εμπρός. Υπάρχει επίσης άλλη μία λεπτή μπάρα φωτισμού LED κατά μήκος της πίσω θύρας.

Δε γνωρίζουμε ακόμη τι θα περιλαμβάνει το εσωτερικό, αν και περιμένουμε να ακολουθήσει το στυλ του bZ4X, με μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, ένα σχετικά μικρό τιμόνι και έναν ψηλά τοποθετημένο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η Toyota δε θα αποκαλύψει τις τεχνικές λεπτομέρειες μέχρι να παρουσιαστεί το αυτοκίνητο παραγωγής κάποια στιγμή εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024, αλλά ανέφερε ότι θα προσφέρεται επιλογή δύο μεγεθών μπαταρίας με κίνηση είτε στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.

Αναμένεται ότι οι μπαταρίες θα έχουν μέγεθος περίπου 50 και 70 kWh, δηλαδή παρόμοια χωρηστικότητα με αυτές που χρησιμοποιούνται στο Volvo EX30, δίνοντας αυτονομία περίπου 370 και 480 χλμ. Ομοίως, το νέο μοντέλο της Volvo θα μπορούσε να δείξει στην Toyota το δρόμο όσον αφορά την τιμή του, με το σουηδικό μοντέλο να ξεκινά από 37.572 ευρώ στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχει επίσης καμία πληροφορία σχετικά με το όνομα του νέου μοντέλου, αν και ακολουθώντας τη λογική του bZ4X της Toyota, που έχει αντίστοιχο μέγεθος με το RAV4 (το bZ σημαίνει μηδενικές εκπομπές ρύπων ή beyond zero -πέραν από το μηδέν- το 4 αναφέρεται στο μέγεθος και το Χ στο στυλ αμαξώματος crossover), φαίνεται πιθανή η επωνυμία bZ2X.

Η Toyota παραμένει επίσης σιωπηλή σχετικά με πιθανού συνεργάτες για την εξέλιξη του νέου μοντέλου, αλλά φημολογείται ευρέως ότι πρόκειται για τη Suzuki. Η Toyota συνεργάζεται με τη Suzuki από το 2017, με τις δύο εταιρείες να αποκτούν οικονομική συμμετοχή η μία στην άλλη το 2019. Η Suzuki διαθέτει τα Across και το Swace στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν τις δικές της εκδόσεις του RAV4 PHEV και του Corolla Touring Sports estate.

Οι συνεργασίες αποτελούν μέρος του παρελθόντος και του μέλλοντος της Toyota, μας είπε ο Carlucci: «Είναι μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής μας. Είμαστε πρωτοπόροι στην τεχνολογία μπαταριών, αλλά πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες και συμπράξεις. Συνεργαζόμαστε μόνο με πολύτιμους εταίρους όπου μπορεί να υπάρξει κάποιου είδους ανταλλαγή». Υπάρχει επίσης η πιθανότητα ένα bZ2X να γεννήσει μια αντίστοιχη έκδοση και από τη Lexus, με τον ίδιο τρόπο που το υβριδικό Yaris Cross πρόκειται να φτάσει στις εκθέσεις της Lexus, μετά από λεπτομερή επεξεργασία, ως το νέο LBX.

Ο επικεφαλής της Lexus Europe, Pascal Ruch, αρνήθηκε να αποκλείσει την ιδέα, αλλά μας είπε ότι πρώτα η Toyota θα σφυγμομετρήσει την επιτυχία και την αποδοχή του LBX: «Η πρώτη αντίδραση είναι εξαιρετικά θετική, καθώς έχουμε ήδη περισσότερες από 4.000 παραγγελίες. Αλλά πιστεύουμε ότι υπάρχει θέση για τους πελάτες που αναζητούν ποιότητα χωρίς συμβιβασμούς, τα χαρακτηριστικά και τις τεχνολογίες που θα βρείτε σε υψηλότερες κατηγορίες. Δε θέλουμε ένα compact αυτοκίνητο με χαμηλές προδιαγραφές. Τώρα πρέπει να είναι 100% ένα Lexus, αλλά σε μικρότερο μέγεθος. Έτσι, αν αυτή η ιδέα λειτουργεί ως υβριδικό αυτοκίνητο σήμερα, τότε έχουμε περιθώριο να σκεφτούμε το μέλλον».

Συνέντευξη με το Matt Harrison

Ο Βρετανός Matt Harrison, διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας της Toyota Europe, εργάζεται στην Toyota εδώ και 20 χρόνια, σε διάφορες θέσεις, μεταξύ των οποίων και ως επικεφαλής του Ηνωμένου Βασιλείου. Τον ρωτήσαμε για τη σημασία του νέου μικρού SUV.

Πόσο κοντά θα είναι το αυτοκίνητο παραγωγής σε αυτό το concept;

«Όταν επαναφέρουμε τους τροχούς σε ένα είδος κανονικής αναλογίας, με κανονικούς καθρέφτες στις θύρες και άλλα τέτοια πράγματα, θα δείτε ότι, όσον αφορά τα σχεδιαστικά στοιχεία, το όχημα παραγωγής είναι πολύ παρόμοιο».

Πόσο σημαντικό είναι ένα μικρό ηλεκτρικό SUV για την Toyota;

«Νομίζω ότι είναι κρίσιμο. Περίπου το ήμισυ των δραστηριοτήτων μας στην Ευρώπη σήμερα βασίζεται στην πλατφόρμα “ΑΒ”, άρα το Yaris και το Yaris Cross. Αν και ο εξηλεκτρισμός είναι πιο αργός στις κατηγορίες των μικρών αυτοκινήτων, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, καθώς η ταχύτητα της ηλεκτροκίνησης αυξάνεται, εκεί πιστεύουμε ότι θα δυσκολευτούμε περισσότερο να υπερασπιστούμε την περιοχή μας. Επομένως, νομίζω ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει πολύ σημαντικό ρόλο να παίξει, σίγουρα στην περίοδο από το 2025 και έπειτα».

Η Volvo έχει δημιουργήσει ένα ορόσημα, με το EX30 να ξεκινά από 37.572 ευρώ. Πόσο κοντά σε αυτή την τιμή θα είστε;

«Από άποψη μεγέθους δεν απέχει πολύ από αυτό το αυτοκίνητο. Δε νομίζω ότι μπορώ να σας δώσω ακόμα μια τελική τιμή για το αυτοκίνητό μας, αλλά πρέπει να βρισκόμαστε σε αυτή την περιοχή: πρέπει, φυσικά, να είμαστε ανταγωνιστικοί. Νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε όλο και περισσότερο είναι ότι οι άνθρωποι δεν επικεντρώνονται τόσο πολύ στην τιμή, αφορά πολύ περισσότερο μια μηνιαία πληρωμή, και όλο και περισσότερο αυτή δεν είναι απλώς μια πληρωμή χρηματοδότησης, αλλά στην πραγματικότητα μια πληρωμή leasing».

Προς το παρόν ακολουθείτε την οδό της ονομασίας bZ. Τι θα συμβεί με ονόματα όπως Yaris, Corolla και RAV4;

«Έχουμε τεράστια αξία ονόματος, όταν πρόκειται για τα Aygo, Yaris, C-HR, Corolla. Θα ήμασταν ανόητοι αν δεν τα χρησιμοποιούσαμε, αξιοποιούσαμε και εξελίσσαμε, αν δεν τα διατηρούσαμε για το μέλλον. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν συγγένεια και συναισθηματικό δέσιμο με έναν αριθμό, ένα γράμμα και ένα νούμερο. Επομένως, όσο πιο γρήγορα επιστρέψουμε σε αυτή την τακτική, τόσο το καλύτερο».

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!