Στις φωτογραφίες βλέπετε την τελική μορφή του ολοκαίνουριου Duster. Η Dacia πραγματοποίησε την αποκάλυψη της τρίτης γενιάς του εξαιρετικά δημοφιλούς SUV της με σύνθημα: «More Duster Still Duster».
Η επιτυχία που απολαμβάνει το Duster αποτυπώνεται σε δύο κυρίως νούμερα: στην 13χρονη ιστορία του μοντέλου έχουν παραχθεί 2,2 εκατομμύρια οχήματα, ενώ στο εργοστάσιο στο Pitesti της Ρουμανίας παράγονται περίπου 1.000 Duster κάθε μέρα – σχεδόν ένα κάθε λεπτό!
Το ολοκαίνουριο μοντέλο έρχεται με εντυπωσιακή εμφάνιση, αναβαθμισμένες off road ικανότητες στις τετρακίνητες εκδόσεις, υβριδικά συστήματα κίνησης, νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και έχει τον ίδιο στόχο με πριν: να γίνει το οικογενειακό SUV με το καλύτερο ‘value for money’ στην κατηγορία του.
Το νέο Duster εντυπωσιάζει αρχικά με την σχεδίαση του, που συνδυάζει φουτουριστικά στοιχεία όπως το σύμπλεγμα των προβολέων με τη μάσκα με το στιβαρό, περιπετειώδες στυλ που του προσδίδουν το ψηλό ανάστημα (217 χιλ. απόσταση από το έδαφος), τα φουσκωμένα φτερά και τα ευμεγέθη πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Μάλιστα, πολλά από τα τελευταία είναι κατασκευασμένα από ένα ειδικό υλικό το οποίο αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά σε ποσοστό 20%.
Η στιβαρή αισθητική συναντάται και στο εσωτερικό, όπου υπάρχουν ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ (από την έκδοση Expression και πάνω) και μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 10,1’’ για το σύστημα πολυμέσων. Αέρα φρεσκάδας δίνουν το νέο τιμόνι με διακόπτες ελέγχου και οι ξεχωριστής σχεδίασης αεραγωγοί στο ταμπλό.
Το νέο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault η οποία προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα – σύμφωνα πάντα με την Dacia. Ενδεικτικά, το πορτμπαγκάζ φτάνει σε χωρητικότητα τα 472 λίτρα.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τόσο υβριδικές επιλογές όσο και διπλού καυσίμου (LPG / Βενζίνη).
Η έκδοση Duster Hybrid 140 συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο 1.600άρη κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα, μια ηλεκτρική γεννήτρια-μίζα, αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 για το ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 1,2 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 140 ίππους και σύμφωνα με τη Dacia έως και το 80% των αστικών μετακινήσεων γίνεται ηλεκτρικά.
Η έκδοση Duster TCe 130 συνδυάζει έναν τρικύλινδρο 1.2 Turbo κινητήρα βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt, μπαταρία 0,9 kWh και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι διαθέσιμη τόσο με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και με τετρακίνηση. Η απόδοση φτάνει τους 130 ίππους.
Η τρίτη επιλογή στη γκάμα είναι η Duster ECO-G των 100 ίππων που χρησιμοποιεί είτε βενζίνη είτε υγραέριο (LPG). Τα δύο ρεζερβουάρ (50+50 λίτρα) εξασφαλίζουν μεγάλη συνολική αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.300 χλμ..
Στον τομέα των τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας, το νέο Duster διαθέτει συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δίκυκλων, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, παρακολούθησης προσοχής οδηγού, cruise control, ηχοσύστημα Arkamys με τρισδιάστατο ήχο, over the air ενημερώσεις, ψηφιακό πίνακα οργάνων και ασύρματη φόρτιση smartphone.