Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Toyota FT-3e παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο 2023 θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για μια ναυαρχίδα της ιαπωνικής μάρκας στον τομέα των ηλεκτρικών SUV που θα ανταγωνίζεται τα BMW iX, Audi Q8 e-tron, Jaguar I-Pace και το επερχόμενο Polestar 3.
Το FT-3e concept έχει μήκος 4,86 μέτρα, πλάτος 1,955 μ. και ύψος 1.595 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του είναι ακριβώς 3 μέτρα. Αν αυτές οι διαστάσεις είναι κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως στοιχείο, ένας απόγονος που θα κυκλοφορεί στο δρόμο θα έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με τους εν δυνάμει αντιπάλους που αναφέραμε. Επίσης, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχιο από το υπάρχον μεσαίο ηλεκτρικό SUV Toyota bZ4X.
Το εμπρός μέρος του FT-3e αποτελεί εξέλιξη της σχεδίασης του bZ4X, αν και το αυτοκίνητο της έκθεσης μοιάζει περισσότερο με την Jaguar I-Pace από μερικές γωνίες. Το Toyota FT-3e διαθέτει ένα αρκετά μυώδες στήσιμο και μικρούς προβόλους, για να μεγιστοποιήσει τον εσωτερικό χώρο, καθώς και μια διαιρούμενη αεροτομή οροφής όπως αυτή της Lotus Eletre. Φυσικά, αυτό δεν θα ήταν ένα εμβληματικό ηλεκτρικό concept αυτοκίνητο χωρίς μερικές φωτεινές μπάρες πλήρους πλάτους, εμπρός και πίσω.
Το εσωτερικό του FT-3e είναι αρκετά συνεσταλμένο για τα δεδομένα των concept αυτοκινήτων, αλλά υπάρχουν αρκετές οθόνες διάσπαρτες στο εσωτερικό. Εκτός από την τυπική ψηφιακή οθόνη οργάνων και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, υπάρχουν δύο οθόνες τύπου smartphone σε κάθε πλευρά του τιμονιού, καθώς και άλλες δύο στη βάση του παρμπρίζ για να αναμεταδίδουν την τροφοδοσία από τους ψηφιακούς πλευρικούς καθρέπτες. Φαίνεται ότι το FT-3e διαθέτει επίσης head-up display, με ακόμη περισσότερες πληροφορίες που προβάλλονται στο ταμπλό.
Εκτός από τις διαστάσεις, δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες όσον αφορά τι κρύβεται κάτω από το τολμηρό και γεμάτο ακμές αμάξωμα του FT-3e. Το μόνο που έχει αναφέρει η Toyota είναι ότι το FT-3e μοιράζεται ορισμένα σημαντικά ανταγωνιστικά στοιχεία με το διθέσιο σπορ concept FT-Se που επίσης παρουσιάστηκε στο Τόκιο.
Υποψιαζόμαστε ότι και τα δύο, ή οι εκδόσεις παραγωγής που προλογίζουν, θα χρησιμοποιούν τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μοιράζεται η Toyota με την αδελφή premium μάρκα Lexus. Θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών της Toyota, με την ιαπωνική εταιρεία να εξελίσσει αυτή τη στιγμή τρεις νέους τύπους μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πακέτων ιόντων λιθίου «επιδόσεων» και «υψηλών επιδόσεων», που ισχυρίζεται ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν έως και 800 και 1.000 χλμ. αυτονομίας, αντίστοιχα, στο κατάλληλο όχημα.
Η Toyota σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, με το πρώτο που θα διαθέτει τις μπαταρίες επόμενης γενιάς να αναμένεται το 2026.
Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Toyota στην Ελλάδα