To concept Toyota FT-Se προλογίζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του MR2

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Toyota προλογίζει το διάδοχο του MR2 και είναι το πρώτο EV από το τμήμα Gazoo Racing της ιαπωνικής εταιρείας.

To concept Toyota FT-Se προλογίζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του MR2

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Toyota προλογίζει το διάδοχο του MR2 και είναι το πρώτο EV από το τμήμα Gazoo Racing της ιαπωνικής εταιρείας.

Το νέο πρωτότυπο Toyota FT-Se που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο δείχνει ότι η ιαπωνική μάρκα δεν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει ακόμα την αρένα των σπορ αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο από το τμήμα Gazoo Racing που αποτελεί διάδοχο μηδενικών εκπομπών ρύπων για πολύ αγαπημένα μοντέλα όπως το MR2 και η Celica.

Το FT-Se είναι μια εξέλιξη του ανώνυμου concept ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου που παρουσίασε η Toyota το 2021. Τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται αναλογίες σπορ αυτοκινήτου με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα. Στην πραγματικότητα, η σιλουέτα του FT-Se μοιάζει πολύ με αυτή της Lotus Evora, με την Toyota να διαθέτει ένα παρόμοιο κοντό καπό, διακριτικά διογκωμένους θόλους πίσω τροχών και μια ελαφρώς επικλινή γραμμή οροφής.

Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό, με μεγάλα, αλλά λεπτά φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν το αιχμηρό ρύγχος και τεράστιες εισαγωγές αέρα που θα βοηθήσουν την ψύξη των φρένων και της μπαταρίας. Το πίσω μέρος διαθέτει μια μικρή αεροτομή που μοιάζει πολύ με αυτή του Toyota Supra, ωστόσο τα τεράστια πίσω φώτα που σχηματίζουν τόξο κάτω από την αεροτομή είναι μοναδικά για το FT-Se.

Στο εσωτερικό, το ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο διαθέτει ένα τιμόνι τύπου ζυγού που πλαισιώνεται από δύο μικρές οθόνες τύπου smartphone και μια κεντρική κονσόλα που χωρίζει τον οδηγό και τον συνοδηγό. Υπάρχει επίσης μια πολύ μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη οδηγού που είναι τοποθετημένη βαθιά στο ταμπλό, η οποία, σύμφωνα με την Toyota, εξασφαλίζει καλή ορατότητα του δρόμου. Η Toyota ισχυρίζεται ότι αυτός ο σχεδιασμός πιλοτηρίου επόμενης γενιάς, που διαθέτει διαθέτει μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα, προσφέρει διαισθητικά χειριστήρια και μια πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης.

Το FT-Se παρουσιάστηκε μαζί με ένα νέο τολμηρό ηλεκτρικό SUV concept που ονομάζεται FT-3e. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, δήλωσε: «Κατασκευάζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία όπως μόνο μια πραγματική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κάνει. Αυτό σημαίνει ότι επανεξετάζουμε τις θεμελιώδεις αρχές της κατασκευής αυτοκινήτων και παρέχουμε βασικές επιδόσεις, όπως η αυτονομία, καθώς και την αξία που μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας μπορούν να προσφέρουν».

«Ένα παράδειγμα είναι η κατασκευή αυτοκινήτων με χαμηλό κέντρο βάρους και ευρύχωρο εσωτερικό, κάτι που δεν ήταν εφικτό στο παρελθόν. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να κάνουμε τα κύρια εξαρτήματα πολύ μικρότερα και ελαφρύτερα και να αξιοποιήσουμε τις δυνάμεις μας ως αυτοκινητοβιομηχανία για να τα συνδυάσουμε στο καλύτερο δυνατό πακέτο. Η επίτευξη αυτού του στόχου σημαίνει ότι ο σχεδιασμός, η αίσθηση οδήγησης και όλα τα υπόλοιπα μπορούν να μεταμορφωθούν».

Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά ανέφερε ότι το FT-Se θα ενσωματώσει τεχνογνωσία από τις προσπάθειες του τμήματος της Gazoo Racing να κατασκευάζει ολοένα καλύτερα αυτοκίνητα μέσω των διδαγμάτων του μηχανοκίνητου αθλητισμού και θα μοιράζεται βασικά εξαρτήματα με το concept FT-3e. Τα δύο concept είναι πιθανό να βασίζονται πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα που μοιράζεται η Toyota με την premium αδελφή μάρκα Lexus.

Τα FT-Se και FT-3e, ή τουλάχιστον οι μελλοντικοί απόγονοι παραγωγής που θα προκύψουν από αυτά, θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιούν την τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς της Toyota. Η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει επί του παρόντος τρεις νέους τύπους μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πακέτων ιόντων λιθίου «επιδόσεων» και «υψηλών επιδόσεων» που στο κατάλληλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούσαν να προσφέρουν έως και 800 και 1.000 χλμ. αυτονομίας, αντίστοιχα.

Το πρώτο δείγμα της τεχνολογίας μπαταριών επόμενης γενιάς της Toyota αναμένεται να καταφθάσει το 2026, κάτι που μας δίνει μια ένδειξη για το πότε το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Toyota μπορεί να βγει στους δρόμους. Η Toyota ελπίζει να μειώσει το ύψος των μπαταριών στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα από τα 150 χιλιοστά στο υφιστάμενο SUV bZ4X στα 100 χλστ. για ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, για να πετύχει χαμηλή θέση οδήγησης.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Toyota στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!