Αποκαλύφθηκε το Volkswagen Passat ως premium station wagon

Η ένατη γενιά του Volkswagen Passat θα είναι διαθέσιμη μόνο ως station wagon και θα ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως η BMW Σειρά 3 Touring και η Mercedes C-Class Estate.

Αποκαλύφθηκε το Volkswagen Passat ως premium station wagon

Η ένατη γενιά του Volkswagen Passat θα είναι διαθέσιμη μόνο ως station wagon και θα ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως η BMW Σειρά 3 Touring και η Mercedes C-Class Estate.

Μπορεί ο κόσμος να κινείται προς τα SUV, αλλά η Volkswagen δεν πρόκειται να πετάξει 50 χρόνια ιστορίας (για να μην αναφέρουμε τα 30 εκατομμύρια πωλήσεων) όσον αφορά το εμβληματικό της οικογενειακό αυτοκίνητο Passat. Συνεπώς, η γερμανική παρουσίασε το νέο μοντέλο 9ης γενιάς του Passat με premium υλικά και ένα αναβαθμισμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, χωρίς να περιορίζει τους χώρους και πρακτικότητα.

Το νέο Volkswagen Passat θα είναι διαθέσιμο μόνο ως station wagon, και με την πιο κομψή του εμφάνιση θα καταλαμβάνει πλέον και τη θέση στη γκάμα της Volkswagen που κατείχε προηγουμένως το Arteon Shooting Brake. Το μακρύ αμάξωμα, οι αιχμηρές γραμμές και το λείο εμπρός μέρος προσφέρουν μια πιο κομψή εμφάνιση, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια φωτεινή μπάρα σε όλο το πλάτος, όπως συμβαίνει σε πολλά από τα τελευταία μοντέλα της VW, όπως το πρόσφατα ανανεωμένο μικρό SUV T-Cross. Το όνομα Passat αναγράφεται πλέον με μεγάλα γράμματα στη θύρα του χώρου αποσκευών.

Επίσης, υπάρχει και η έκδοση R-Line και με πιο σπορ εμφάνιση, μεγαλύτερη εμπρός μάσκα, που διαθέτει περισσότερο μαύρο πλαστικό και ζάντες έως και 19 ιντσών. Η μακριά, χαμηλή, ομαλή εμφάνιση βοηθά επίσης τη μείωση της οπισθέλκουσας, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,25 σε σύγκριση με το 0,31 που είχε ο προκάτοχός του.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο αυτοκίνητο, το νέο Passat προσφέρει επίσης πολύ περισσότερη πρακτικότητα. Είναι 144 χιλιοστά μακρύτερο, με τα 50 χλστ. αυτής της αύξησης να οφείλονται στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Διαθέτει πλούσιο χώρο για τα πόδια στην πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 690 λίτρα, 40 λίτρα περισσότερα από το μοντέλο 8ης γενιάς. Αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα, ο χώρος αυξάνεται στα 1.920 λίτρα, 140 περισσότερα από τον προκάτοχό του.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν υπάρχει κανένας συμβιβασμός στο χώρο αποσκευών με το πρόσφατα ανανεωμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Προσφέρονται δύο εκδόσεις PHEV, με ισχύ 204 ή 272 ίππων (150 και 200 kW, αντίστοιχα). Και τα δύο συστήματα κίνησης χρησιμοποιούν έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 19,7 kWh.

Το πακέτο μπαταριών έχει το ίδιο φυσικό μέγεθος με το προηγούμενο Passat eHybrid, αλλά η πυκνότητα ενέργειας των κυψελών είναι αυξημένη, για να παρέχει έως και 100 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Η VW αναφέρει ότι η συνολική αυτονομία του Passat eHybrid (συνδυάζοντας βενζίνη και ηλεκτρική ενέργεια), ξεπερνά τα 1.000 χλμ. Για πρώτη φορά, το eHybrid θα προσφέρει επίσης δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα 50 kW. Αυτό σημαίνει ότι μια φόρτιση 10-80% θα διαρκέσει περίπου 25 λεπτά, ενώ ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW σημαίνει ότι η οικιακή φόρτιση διαρκεί μόλις μόλις δύο ώρες.

Παράλληλα με το ζεύγος PHEV, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έναν ήπια υβριδικό κινητήρα eTSI 48V που αποδίδει 150 ίππους (110 kW) και ροπή 250 Nm με «βελτιωμένη ενεργή διαχείριση κυλίνδρων». Μαζί με τη δυνατότητα coasting, αυτό θα βελτιώσει τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου.

Θα προσφέρονται δύο 4κύλινδροι 2λιτροι turbo βενζινοκινητήρες, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ 204 και 265 ίππων (150 και 195 kW, αντίστοιχα), αμφότεροι με τετρακίνηση 4MOTION. Οι εκδόσεις diesel με κίνηση στον εμπρός άξονα, διαθέτουν κινητήρες 2.0 TDI 122 και 150 ίππων (90 και 110 kW, αντίστοιχα), ενώ το ισχυρότερο μοντέλο των 193 ίππων (142 kW) διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION, επιτρέποντας μέγιστο βάρος ρυμούλκησης έως 2.200 κιλά. Όλα τα μοντέλα Passat θα διατίθενται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6 σχέσεων για τα plug-in μοντέλα, 7 ταχυτήτων για όλα τα υπόλοιπα) και δεν θα υπάρχει επιλογή μηχανικού κιβωτίου.

Παράλληλα με τις αναβαθμίσεις στις κινητήριες μονάδες του Passat PHEV, αναβαθμίσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο εσωτερικό όσον αφορά την τεχνολογία, καθώς διαθέτει το σύστημα infotainment MIB4 της VW, με μια οθόνη αφής 12,9 ιντσών ως στάνταρ, ενώ μία μεγαλύτερη προαιρετική οθόνη 15″ είναι διαθέσιμη ανάλογα τις προδιαγραφές. Αμφότερες οι οθόνες διαθέτουν μια μόνιμη μπάρα ελέγχου του κλιματισμού, καθώς και ρυθμιστικά με οπίσθιο φωτισμό από κάτω, για τη θερμοκρασία και την ένταση του ήχου. Στο επάνω μέρος της οθόνης, οι χρήστες μπορούν να ρυθμίσουν πέντε αγαπημένες συντομεύσεις, διευκολύνοντας την πρόσβαση στις επιλογές που χρησιμοποιούνται πιο συχνά.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με τέσσερις διαμορφώσιμες οθόνες, ενώ διατίθεται και νέο head-up display. Τα φυσικά πλήκτρα επιστρέφουν στο τιμόνι, ενώ ο επιλογέας κίνησης έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού (όπως στα μοντέλα ID. της VW) για να απελευθερωθεί περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα, η οποία προσφέρει ένα ζευγάρι ποτηροθήκες και πολλές άλλες θήκες.

Η VW έχει βελτιώσει την πλατφόρμα MQB evo που διαθέτει νέα χαρακτηριστικά, όπως τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ της ανάρτησης DCC Pro που συνδέονται με το Vehicle Dynamics Manager του αυτοκινήτου και την επιλογή λειτουργίας οδήγησης. Τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με DCC Pro διαθέτουν αμορτισέρ δύο βαλβίδων με λογισμικό ενεργεί ταχύτερα ώστε να βελτιώνει την ποιότητα κύλισης και την απόκριση, με τη VW να υποστηρίζει ότι το Passat έχει καλύτερη συμπεριφορά στο πιο δυναμικό άκρο του φάσματος, και προσφέρει επίσης premium επίπεδα άνεσης. Η Volkswagen στοχεύει να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως οι Audi, BMW και Mercedes με αυτό το Passat.

Σε αυτό το μέτωπο, υπάρχει επίσης μια σειρά από χαρακτηριστικά εξοπλισμού premium επιπέδου, όπως προβολείς LED IQ.Matrix, Park Assist Plus και Park Assist Pro. Το Park Assist Plus είναι ένα σύστημα της VW που επιτρέπει την αυτόματη είσοδο ή έξοδο από χώρους στάθμευσης, ενώ το τελευταίο είναι ικανό να πραγματοποιήσει τέτοιες μανούβρες χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται στο όχημα, κάτι που είναι εφικτό χάρη στην ικανότητα του αυτοκινήτου να απομνημονεύει τα τελευταία 50 μέτρα της διαδρομής του. Προσφέρεται επίσης το συνηθισμένο επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Αυτή η αναβάθμιση σε χώρους, τεχνολογία, απόδοση και ποιότητα σημαίνει ότι πιθανότατα θα αυξηθεί και η τιμή του Passat 9ης γενιάς. Θα ξεκινάει από 39.995 ευρώ όταν θα αρχίσει να πωλείται το Φεβρουάριο του επόμενου έτους στη Γερμανία. Οι παραδόσεις θα ακολουθήσουν την άνοιξη.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Volkswagen στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!