Mercedes Vision One-Eleven: Η τεχνολογία του μέλλοντος

Το νέο εντυπωσιακό concept αυτοκίνητο Mercedes Vision One-Eleven θέτει τις βάσεις για ένα σπορ μοντέλο παραγωγής AMG το 2025.

Mercedes Vision One-Eleven: Η τεχνολογία του μέλλοντος

Το νέο εντυπωσιακό concept αυτοκίνητο Mercedes Vision One-Eleven θέτει τις βάσεις για ένα σπορ μοντέλο παραγωγής AMG το 2025.

Το τελευταίο Vision concept car της Mercedes, το πέμπτο της σειράς, ανατρέχει στη δεκαετία του 1960 και του 1970 με μια σύγχρονη εκδοχή των περίφημων πειραματικών πρωτότυπων μοντέλων C 111 της μάρκας. Όπως και εκείνα τα αυτοκίνητα, το νέο Vision One-Eleven αφορά περισσότερο την τεχνολογία κάτω από το αμάξωμα παρά τον σχεδιασμό, καθώς επιδεικνύει τα νέα συστήματα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που εξελίχθηκαν από τη βρετανική YASA, η οποία ανήκει πλέον στη Mercedes-Benz.

Η One-Eleven αποκαλύφθηκε σε μια αποκλειστική εκδήλωση στα κεντρικά γραφεία σχεδιασμού της Mercedes στην Καλιφόρνια, μαζί με μία C 111, και τα δύο σε εντυπωσιακό πορτοκαλί χρώμα, με θύρες που ανοίγουν προς τα επάνω. Το concept αυτοκίνητο χρησιμοποιεί compact ηλεκτροκινητήρες Axial Flux (αξονικής ροής) της YASA οι οποίοι συνδυάζουν χαμηλό βάρος και υψηλή ισχύ.

Αυτοί οι κινητήρες αναμένεται να τροφοδοτήσουν ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο από την Mercedes-AMG που θα παρουσιαστεί το 2025. Αν και αυτό το αυτοκίνητο είναι απίθανο να πάρει στοιχεία από το σχεδιασμό του concept, οι έξυπνοι κινητήρες και η μπαταρία του One-Eleven με κυλινδρικές κυψέλες υψηλής απόδοσης που ψύχονται με υγρό, αναμένεται να περάσουν στην παραγωγή.

Οι κινητήρες YASA έχουν περίπου το 1/3 του μεγέθους των παραδοσιακών κινητήρων radial flux (ακτινικής ροής), ζυγίζουν λιγότερο και παράγουν υψηλότερη ισχύ και ροπή. Με περαιτέρω εξέλιξη, θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν στους τροχούς του επερχόμενου σπορ αυτοκινήτου, ενώ η τεχνογνωσία κατασκευής της Mercedes είναι πιθανό να μειώσει και την τιμή.

Ο Tim Woolmer, ιδρυτής της YASA, δήλωσε: «Οι κινητήρες Axial Flux είναι πιο μικροί και σημαντικά ελαφρύτεροι, αλλά και ισχυρότεροι από τους συγκρίσιμους κινητήρες radial flux που χρησιμοποιούνται σήμερα στο 99% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε σύγκριση με τους κινητήρες ακτινικής ροής, έχουν σημαντικά υψηλότερα και με μεγαλύτερη διάρκεια αποθέματα ισχύος, γεγονός που προσφέρει ένα εντελώς νέο επίπεδο επιδόσεων».

Το προηγμένο πακέτο μπαταριών, που διαθέτει υδρόψυκτες κυλινδρικές κυψέλες υψηλής απόδοσης και νέα χημεία, επεξεργάζονται οι μηχανολόγοι της Mercedes-AMG High Performance Powertrain στο Brixworth, που κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος για την ομάδα της Formula 1.

Ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός του Vision One-Eleven είναι απίθανο να επηρεάσει ένα μελλοντικό αυτοκίνητο παραγωγής, δεν ισχύει το ίδιο και για το εσωτερικό. Μπορεί τα καθίσματα να μην είναι να μην είναι στο εντυπωσιακό ασημί χρώμα δερμάτινες lounge πολυθρόνες, αλλά οι σχεδιαστές της Mercedes παρουσίασαν επίσης μια «πειραματική χωρική διεπαφή χρήστη» που χρησιμοποιεί επαυξημένη πραγματικότητα (AR).

Με τον οδηγό να φοράει ακουστικά επαυξημένης πραγματικότητας Magic Leap 2, ολόκληρο το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε ένα interface. Οι πληροφορίες μπορούν να προβληθούν εικονικά στο ταμπλό και να τοποθετηθούν στο περιβάλλον εντός και εκτός του αυτοκινήτου, με την απεικόνιση τρισδιάστατων εικονιδίων και οδηγιών για το δρόμο μπροστά. Τα φυσικά χειριστήρια γύρω από το ταμπλό και το τιμόνι εμπλουτίζονται επίσης με πρόσθετες πληροφορίες που προβάλλονται επάνω από τα κουμπιά και τους διακόπτες με επαυξημένη πραγματικότητα.

Μιλώντας για τον εξωτερικό σχεδιασμό, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Gorden Wagener, δήλωσε: «Εμβληματικοί σχεδιασμοί όπως η Type 300 SL και η C 111 -και οι δύο με θύρες gullwing (που ανοίγουν προς τα επάνω)– αποτελούν μέρος του DNA μας. Αυτά τα θρυλικά οχήματα αποτέλεσαν σημαντική έμπνευση για τoν εμβληματικό σχεδιασμό της Mercedes-Benz Vision One-Eleven. Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο επίδειξης είναι η σύγχρονη ερμηνεία της C 111, η οποία ήταν πρωτοποριακή στην εποχή της».

Το σύγχρονο concept δεν είναι λιγότερο πρωτοποριακό, με σχεδιασμό Mercedes «one-bow» που περιγράφεται από τον Wagener ως «εξαιρετικά απλός και ελκυστικός», δεν έχει γραμμές πάνω της. Το χαμηλό εμπρός μέρος διαθέτει μια ψηφιακή ερμηνεία της σκοτεινής, φαρδιάς γρίλιας της C 111 με τρισδιάστατα pixel που δημιουργούν κυκλικά φωτιστικά σώματα.

Το ίδιο ρετρό-ψηφιακό στιλ αναπαράγεται και στο πίσω μέρος, το οποίο διαθέτει επίσης ένα διαφανές κάλυμμα που αποκαλύπτει το χώρο αποσκευών. Συνοδεύεται από ειδικές αποσκευές που παράγονται, όπως και το υπόλοιπο εσωτερικό, με χρήση βιώσιμων υλικών που είναι πιθανό να δούμε και στο νέο σπορ αυτοκίνητο Mercedes-AMG του 2025.

Έχοντας θέσει νέα ρεκόρ αυτονομίας με την Vision EQXX, η Mercedes σκοπεύει να καταρρίψει ρεκόρ -επιδόσεων αυτή τη φορά- και με την Vision One-Eleven. O Markus Schaffer, επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes, δήλωσε: «Μπορείς να έχεις 2, 3, ή 4 YASA κινητήρες σε ένα όχημα, και τότε μιλάμε για ένα πολύ αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών».

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Mercedes στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!