H νέα Aston Martin DB12 των 680 ίππων

Η νέα Aston Martin DB12 έρχεται να αντικαταστήσει την DB11 και διαθέτει και πάλι τον 4λιτρο V8 κινητήρα 680 ίππων της Mercedes.

H νέα Aston Martin DB12 των 680 ίππων

Η νέα Aston Martin DB12 έρχεται να αντικαταστήσει την DB11 και διαθέτει και πάλι τον 4λιτρο V8 κινητήρα 680 ίππων της Mercedes.

Η Aston Martin εξέρχεται από μια περίοδο οικονομικών και διοικητικών αναταραχών και είναι έτοιμη να λανσάρει το πρώτο δείγμα της τολμηρής νέας γκάμας προϊόντων της με την ολοκαίνουργια DB12. Στα χαρτιά, η νέα άφιξη αποτελεί εξέλιξη της DB11 που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της γκάμας της Aston Martin από το 2016. Όμως είναι τέτοια η αύξηση ισχύος και επιδόσεων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, που η Aston ισχυρίζεται ότι η DB12 ξεπερνάει την ιδιότητα του grand tourer και γίνεται «το πρώτο super tourer στον κόσμο».

Η DB12 μοιράζεται όντως το ίδιο πλαίσιο με τον προκάτοχό της, αλλά η δομή από εξηλασμένο αλουμίνιο έχει ανασχεδιαστεί, με ένα εγκάρσιο στήριγμα κινητήρα, ένα νέο μπροστινό εγκάρσιο μέλος και ένα διαφορετικό πίσω μέρος, ώστε να παρέχει 7% υψηλότερη συνολική ακαμψία.

Επιπλέον, διαθέτει ολοκαίνουργια ανάρτηση με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, πιο σκληρές αντιστρεπτικές ράβδους, ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας που χρησιμοποιεί αδράνεια έξι αξόνων για να προβλέψει τη διαθέσιμη πρόσφυση και, για πρώτη φορά σε Aston Martin, ένα ηλεκτρονικό διαφορικό (E-diff) στον πίσω άξονα, που είναι ρυθμισμένο ώστε να προσφέρει επιπλέον ευελιξία σε στροφές. Φυσικά, το αυτοκίνητο μεταδίδει κίνηση στον πίσω άξονα και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο έχει μειωμένη τελική σχέση μετάδοσης σε σχέση με την DB11.

Ο Simon Newton, επικεφαλής της Aston Martin στο τμήμα μηχανολογίας οχήματος, δήλωσε ότι ο στόχος είναι να παρέχει τα «παραδοσιακά δυνατά σημεία ενός αυτοκινήτου τουρισμού, αλλά με ένα πολύ ευρύτερο σύνολο ικανοτήτων, που προσφέρουν μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού στο σωστό δρόμο. Είμαστε σίγουροι ότι δυναμικά, αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα τεράστιο βήμα προόδου σε σύγκριση με την DB11. Είναι διαφορά νύκτας και ημέρας».

Στην καρδιά της DB12 βρίσκεται μια πλήρως ανασχεδιασμένη έκδοση του twin-turbo 4λιτρου V8 κινητήρα που προέρχεται από τη Mercedes. Τώρα αποδίδει 680 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 800 Nm ροπής μεταξύ 2.750 σ.α.λ. και 6.000 σ.α.λ., ικανά για να φέρουν τη DB12 από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα των 325 χλμ/ώρα. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορο σε επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα από την DB11 και του δίνει 10 χλμ./ώρα υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Παρεμπιπτόντως, δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για έκδοση V12. Η Aston Martin επικεντρώνεται στην ισχύ των V8 προς το παρόν, και είναι πιθανό να διαθέσει τον twin-turbo V12, που πρόσφατα αναβαθμίστηκε για την περυσινή DBS 770 Ultimate, μόνο σε μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, που βρίσκονται πάνω από τη DB12 στη γκάμα της.

Άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν στάνταρ ζάντες 21 ιντσών από σφυρήλατο κράμα, ελαστικά Michelin Pilot Sport 5 με ειδική σύνθεση (η πρώτη φορά που αυτό το ελαστικό τοποθετείται από κατασκευαστή) και από δίσκους φρένων 400 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω. Τα κεραμικά φρένα, τα οποία εξοικονομούν 27 κιλά σε μη αναρτώμενη μάζα, θα προσφέρονται προαιρετικά.

Η σχεδίαση της DB12, την οποία επιμέλεια του Marek Reichmann, είναι αδιαμφισβήτητα Aston GT, ενώ αποτελεί ένα σαφές βήμα σε σχέση με την DB11. Μοιράζεται τις ίδιες βασικές διαστάσεις με εκείνο το αυτοκίνητο: είναι περίπου ένα εκατοστό μικρότερο σε μήκος, μερικά εκατοστά υψηλότερο και έχει ακριβώς το ίδιο πλάτος, αλλά διαθέτει μεγαλύτερο μετατρόχιο (κατά 6 χιλιοστά μπροστά, 22 χιλιοστά πίσω) και πολύ πιο δραματικό μπροστινό μέρος. Έχει μεγαλύτερη μάσκα, νέα φώτα ημέρας και πιο εξελιγμένες επιφάνειες. Η DB12 είναι επίσης η πρώτη Aston Martin που διαθέτει αναθεωρημένη έκδοση του εμβλήματος «wings».

Αναμφισβήτητα, οι μεγαλύτερες αλλαγές παρατηρούνται στην καμπίνα, όπου η DB12 αποκτά την απαραίτητη τεχνολογική ανανέωση. Το γερασμένο infotainment της Mercedes αντικαθίσταται από την πρώτη προσαρμοσμένη διάταξη της Aston Martin. Το σύστημα που εξελίχθηκε εσωτερικά, διαθέτει μια οθόνη υψηλής ανάλυσης 10,25 ιντσών που ενσωματώνει ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, και διαθέτει δικό της λογισμικό πλοήγησης.

Η Aston Martin αναφέρει ότι έχει εργαστεί σκληρά για την ισορροπία μεταξύ των φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Όλες οι βασικές μηχανικές λειτουργίες, όπως η επιλογή ταχυτήτων, λειτουργίας οδήγησης, ο κλιματισμός, οι ρυθμίσεις του πλαισίου και της εξάτμισης, έχουν τα δικά τους φυσικά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αποτελεί το σύνδεσμο του οχήματος με τον έξω κόσμο, όχι μόνο μέσω των ενημερώσεων over-the-air αλλά και μέσω της εφαρμογής της Aston Martin για smartphone, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν το όχημα και να του στέλνουν οδηγίες πλοήγησης πριν από ένα ταξίδι.

O πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι ψηλή, τονίζοντας την αίσθηση ότι κάθεσαι χαμηλά, και διαθέτει χειροποίητα στοιχεία όπως το Bridge-of-Weir δέρμα στα καθίσματα και τα πάνελ των θυρών. Άλλα χαρακτηριστικά του εσωτερικού περιλαμβάνουν ένα στάνταρ ηχοσύστημα 11 ηχείων και, προαιρετικά, ένα hi-fi 15 ηχείων, με διπλό ενισχυτή 1.170 watt που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Bowers & Wilkins. Ο χώρος αποσκευών είναι 262 λίτρα, ελαφρώς μειωμένος σε σχέση με την DB11.

Οι προεπισκοπήσεις της DB12 ενδέχεται να έχουν εξασφαλίσει στην Aston Martin πληθώρα μια πρώιμων παραγγελιών. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο. Δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές, αλλά δεδομένων των επιπλέον τεχνολογιών και χαρακτηριστικών που προσφέρει η DB12, εκτιμάται ότι η τιμή της θα ξεπερνάει τις 200.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!