Πρώτη επαφή με το νέο Renault Austral στην Ελλάδα

Το νέο Austral απεμπολεί κάθε σχέση με τον προκάτοχό του Kadjar και χαράσσει ένα νέο δρόμο, εστιάζοντας στην αναβαθμισμένη ποιότητα, την ξεχωριστή σχεδίαση και την τεχνολογία σε όλους τους τομείς. Παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους και σας αποκαλύπτουμε όλες τις λεπτομέρειες.

Πρώτη επαφή με το νέο Renault Austral στην Ελλάδα

Το νέο Austral απεμπολεί κάθε σχέση με τον προκάτοχό του Kadjar και χαράσσει ένα νέο δρόμο, εστιάζοντας στην αναβαθμισμένη ποιότητα, την ξεχωριστή σχεδίαση και την τεχνολογία σε όλους τους τομείς. Παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους και σας αποκαλύπτουμε όλες τις λεπτομέρειες.

Η Teoren Motors, η εισαγωγική εταιρεία της Renault στην Ελλάδα, πραγματοποίησε την επίσημη «πρώτη» του νέο και πολυαναμενόμενου Austral. Ενός μοντέλου που έρχεται να ενσωματωθεί στην πολυπληθή και πιο εμπορική κατηγορία των C-SUV, φιλοδοξώντας με τα χαρακτηριστικά του να δώσει νέο αέρα στη γαλλική φίρμα.

Επί της ουσίας πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Kadjar, ένα μοντέλο που δεν κατάφερε να πετύχει τα αναμενόμενα και παρά το γεγονός ότι είχε κοινή βάση με τον κυρίαρχο της κατηγορίας το Nissan Qashqai. Στην πράξη όμως το νέο μοντέλο δεν αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου, αλλά ένα εντελώς νέο, που κόβει κάθε δεσμό με τον προκάτοχό του, αλλάζοντας ρότα σε όλους τους τομείς, σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί. Κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην αισθητική του. Ξεχωριστή, αιχμηρή, με τις ακμές να κυριαρχούν.

Η μεγάλη μάσκα είναι το χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας της Renault, με το καρό μοτίβο και το μεγάλο σήμα να κυριαρχούν. Πλαισιώνονται από φωτιστικά σώματα σχήματος C, με τους αεραγωγούς στο κάτω μέρος και στις άκρες του προφυλακτήρα να ολοκληρώνουν την εικόνα. Στο πλάι τα νεύρα, στο εμπρός και στο πίσω τμήμα, συμβάλουν στη δυναμική, αποφεύγοντας τη φλυαρία.

Ένα τόξο από χρώμιο διατρέχει το επάνω μέρος και καταλήγοντας στο πίσω μέρος, μετά την τρίτη κολόνα, δημιουργεί αρμονία με τα φωτιστικά σώματα, έχοντας το ίδιο σχήμα. Αυτό που έχουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα, που κόβουν τη μεγάλη πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία κοσμείται από μια διακριτική αεροτομή στην κορυφή της.

Εκ των έσω…

Η ποιότητα είναι αυτή που κάνει τη διαφορά στο εσωτερικό από την πρώτη κιόλας ματιά. Κάθεσαι ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα SUV, έχοντας εμπρός σου ένα σύγχρονο περιβάλλον, με μεγάλες ψηφιακές οθόνες. Επί δύο μάλιστα, μία για τον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και ακόμα μία 12 ιντσών (9 ιντσών στη βασική έκδοση), κάθετα τοποθετημένη στα πρότυπα ενός tablet, για το σύστημα πολυμέσων OpenR, που λειτουργεί σε περιβάλλον Google και κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη.

Τα πλαστικά είναι μαλακά στην πλειονότητά τους και πολύ καλά στην υφή τους, ειδικά αυτά στο άνω μέρος του ταμπλό. Η συναρμογή είναι υψηλού επιπέδου, όπως εξάλλου και ο δείκτης πρακτικότητας. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, το μεσαίο ντουλαπάκι με το συρόμενο καπάκι και τον χαρακτηριστικό ήχο, για να ακούς την… κίνηση. Κρύβει ποτηροθήκες και θύρες φόρτισης, φιλοξενώντας αρκετά από τα πράγματα της καθημερινότητας ενός οδηγού, προσφέροντας παράλληλα δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του smartphone. Στο σύνολο, ο όγκος των μικρών χώρων αποθήκευσης στο εσωτερικό φτάνει και τα 35 λίτρα, τιμή διόλου ευκαταφρόνητη.

Στις αυτόματες εκδόσεις δεν υπάρχει επιλογέας στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αφού αυτός έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού. Μαζί με τα χειριστήρια για τους υαλοκαθαριστήρες, τα φλας, αλλά και τα paddles αλλαγών σχέσεων, δημιουργώντας μια… συμφόρηση, αλλά όχι σύγχυση, αφού ο επιλογέας ταχυτήτων είναι τοποθετημένος στη δεξιά πλευρά, αρκετά πιο ψηλά από τους άλλους.

Η πλατφόρμα CMF-CD στη νέα γενιά της, είναι κοινή με αυτή του Nissan Qashqai και αυτό μόνο ως καλό ακούγεται. Εκτός των άλλων επιτρέπει την καλή διαχείριση του εσωτερικού, εκεί όπου το Austral παραδίδει μαθήματα. Ευρυχωρία σε όλο της το μεγαλείο, με τους πίσω να απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις, αφού μπορούν να καθίσουν μέχρι και σταυροπόδι, χωρίς υπερβολή. Το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα, σε διαδρομή 16 εκατοστών.

Έτσι, ο ήδη μεγάλος χώρος αποσκευών, -με πόρτα που ανοίγει ηλεκτρικά-, διαμορφώνεται αντιστρόφως ανάλογα, με αυτόν για τα πόδια των πίσω επιβατών. Πιο συγκεκριμένα, από τα 500 λίτρα που είναι σε κανονικές συνθήκες, μπορεί να φτάσει τα 575 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα συρθούν εμπρός. Αν αναδιπλωθούν και οι πλάτες, τότε ο όγκος φτάνει τα 1.525 λίτρα.

Αποκλειστικά υβριδικό

Το νέο Austral κάνοντας χρήση της πλατφόρμας CMF-CD, αποκτά όλα τα πλεονεκτήματα της σύγχρονης τεχνολογίας που προσφέρει αυτή. Διατίθεται αποκλειστικά με μια γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων βενζίνης, με απόδοση 130, 160 ή 200 ίππων, στην κορυφαία εκδοχή του E-TECH, που είναι full hybrid.

Η εισαγωγική έκδοση εφοδιάζεται με έναν νέο 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.2 TCe, που συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Η απόδοση φτάνει τους 130 ίπποι και τα 230 Nm ροπής, ενώ για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς, φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ιδιαίτερα περιορισμένη είναι η κατανάλωση, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, στα 5,2 λτ./100 χλμ., όπως εξάλλου και οι εκπομπές CO2, στα 118 γρ./χλμ.

Πιο πάνω τοποθετείται η, επίσης ήπια υβριδική έκδοση, αλλά με τον 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe, γνωστό από τις εφαρμογές του και σε άλλα μοντέλα της Renault. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας των Γάλλων με την Daimler και αυτός με τη σειρά του υποστηρίζεται από ένα ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V. Η απόδοσή του φτάνει στους 160 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει τα 270 Nm και να είναι διαθέσιμη από τις 1.800 σ.α.λ. Σε αυτή την περίπτωση η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Renault είναι 6,2 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να είναι 140 γρ./χλμ.

Στην κορυφή τοποθετείται η full hybrid έκδοση E-TECH. Στην πιο πρόσφατη γενιά του το σύστημα συνδυάζει έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 TCe με έναν ηλεκτρικό, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 400V ισχύος 1,7 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο multi-mode, τεσσάρων συν δύο σχέσεων, με την απόδοση να φτάνει τους 200 ίππους. Εδώ το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα ως ηλεκτρικό, αθόρυβα, με την όλη αίσθηση ενός μοντέλου του είδους, διατηρώντας παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση (4,6 λτ./100 χλμ.) και τις εκπομπές CO2 (104 γρ./χλμ.).

Τετραδιεύθυνση και ασφάλεια

Το γαλλικό C-SUV πατάει σε ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ο οποίος όμως στην περίπτωση της έκδοσης E-TECH γίνεται πολλαπλών συνδέσμων, όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control. Αυτό επιτρέπει στον πίσω άξονα να στρίβει κατά 5 μοίρες σε χαμηλές ταχύτητες, κάτω των 30 χλμ./ώρα, ενισχύοντας την ευελιξία του αυτοκινήτου, αφού περιορίζει τον κύκλο στροφής στα 10,1 μέτρα, που είναι μικρότερος και απ’ αυτόν αρκετών supermini. Σε ταχύτητες πάνω από τα 30 χλμ./ώρα η γωνία που στρίβει είναι 1 μοίρα.

Συνεργάζεται με το σύστημα Multi-Sense Advanced, που περιλαμβάνει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Comfort και Sport, αλλά και ένα ακόμα Perso, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τις παραμέτρους. Επιπλέον, προαιρετικά διαθέσιμο είναι και το Extended Grip Pack, το οποίο με τη σειρά του περιλαμβάνει δύο ακόμα προγράμματα, τα «Snow» και «All roads». Αυτά μπορεί να επιλεγούν χειροκίνητα είτε με φωνητική εντολή, μέσω του Google Assistant.

Στον τομέα της ασφάλειας η Renault εξοπλίζει το νέο Austral με 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Αυτά, μεταξύ άλλων είναι: το το Active Driver Assist, για αυτονομία κίνησης επιπέδου 2 που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go, το σύστημα Lane Centering, τα δεδομένα του GPS και τη χαρτογράφηση, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να προσαρμόζει αυτόματα την πορεία του σε κάθε διαδρομή.

Επίσης τρισδιάστατη κάμερα 360 μοιρών, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) και αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα (Lane Departure Prevention) στη φάση του προσπεράσματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την πορεία με όπισθεν (Rear Automatic Emergency Braking), ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), σύστημα φωτισμού LED Adaptive Vision, αλλά και σύστημα ασφαλούς εξόδου επιβατών (Occupant Safe Exit).

Το νέο Renault Austral είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τιμές που ξεκινούν, μαζί με την προοθητική ενέργεια που τρέχει αυτό το διάστημα, από τα 36.650 ευρώ, όσον αφορά την εισαγωγική έκδοση 1.2 TCe 130 ίππων. Η πιο ισχυρή εκδοχή 1.3 TCe με τους 160 ίππους είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Techno 40.750 ευρώ και τη νέα Techno Esprit Alpine 42.050 ευρώ. Η full hybrid έκδοση E-TECH των 200 ίππων στοιχίζει 47.500 ευρώ. Όλες τους συνοδεύονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Φωτογραφίες: Renault press

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!