Porsche 911 GT3 RS: Η απόλυτη

Η νέα Porsche 911 GT3 RS δεν κρύβει τις προθέσεις της. Είναι σχεδιασμένη χωρίς συμβιβασμούς, για την απόλυτη απόδοση.

Porsche 911 GT3 RS: Η απόλυτη

Η νέα Porsche 911 GT3 RS δεν κρύβει τις προθέσεις της. Είναι σχεδιασμένη χωρίς συμβιβασμούς, για την απόλυτη απόδοση.

Η απόλυτη, η κορυφαία, η πιο σκληροπυρηνική Porsche 911 GT3 RS των 525 ίππων, έκανε επίσημα πρεμιέρα και έδωσε τροφή στα όνειρα τα απανταχού petrolhead. Σχεδιασμένη χωρίς περιορισμούς, για να προσφέρει κορυφαία απόδοση, αυτή τη 911 GT3 RS, αντλεί έμπνευση από την 911 GT3 R.

Η μεγάλη καινοτομία που χρησιμοποιεί με τη σειρά της, μετά τις 911 GT3 RSR και 911 GT3 R, είναι η τοποθέτηση του ψυγείου κεντρικά και υπό γωνία, εκεί όπου σε κανονικές συνθήκες βρίσκεται ο χώρος αποσκευών. Έτσι, αντί για τρία ψυγεία που είχαν οι προηγούμενες 911 GT3 RS, αυτή έχει ένα μεγαλύτερο, επιτρέποντας έτσι καλύτερων αεροδυναμικών βοηθημάτων, που είναι ενεργά και τα συναντάμε στα πλαϊνά του αυτοκινήτου.

Τα συνεχώς ρυθμιζόμενα στοιχεία της εμπρός πτέρυγας και της διπλής πίσω, σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων αεροδυναμικών βοηθημάτων, προσφέρουν 409 κιλά αεροδυναμικής άντωσης σε ταχύτητες 200 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της παράγει διπλάσια αεροδυναμική άντωση και τριπλάσια σε σχέση με την τρέχουσα 911 GT3. Σε ταχύτητα 285 χλμ./ώρα αυτή η δύναμη φτάνει τα 860 κιλά.

Για πρώτη φορά σε Porsche παραγωγής χρησιμοποιείται σύστημα DRS, για την επίτευξη χαμηλότερης αντίστασης σε υψηλότερες ταχύτητες και σε σημεία της πίστας με ευθείες. Εκεί όπου το DRS επιτρέπει στα πτερύγια να έρθουν σε ευθεία θέση με το πάτημα ενός πλήκτρου, εντός φυσικά ενός συγκεκριμένου εύρους λειτουργίας.

Από την άλλη, η λειτουργία “airbrake” (αερόφρενο), ενεργοποιείται κατά το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε υψηλές ταχύτητες. Σε αυτή την περίπτωση η πτέρυγα, εμπρός και πίσω ρυθμίζονται στο μέγιστο για να προσφέρουν επιβράδυνση μέσω της αεροδυναμικής και ενισχύοντας έτσι την πέδηση του αυτοκινήτου.

Αναμφίβολα αυτό που κάνει ξεχωριστή τη νέα 911 GT3 RS είναι ο μεγάλος αριθμός αεροδυναμικών στοιχείων που διαθέτει. Χαρακτηριστικότερη όλων η πίσω μεγάλη αεροτομή, γνώρισμα των αγωνιστικών GT αυτοκινήτων, η οποία διαθέτει ειδικούς βραχίονες στήριξης και είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις της. Η αρχιτεκτονική της περιλαμβάνει μια σταθερή κύρια πτέρυγα και ένα ανώτερο υδραυλικά ρυθμιζόμενο στοιχείο.

Μια ακόμα πρωτιά σε αυτοκίνητο της Porsche αποτελεί η θέση αυτής της πτέρυγας, η οποία ξεπροβάλει πάνω από το ύψος της οροφής. Επιπλέον, το εμπρός μέρος της 911 GT3 RS δεν διαθέτει πλέον αεροτομή, αλλά αντίθετα έχει ένα splitter που διαχωρίζει τον αέρα που ρέει πάνω και κάτω. Τα πλευρικά πτερύγια κατευθύνουν με ακρίβεια τον αέρα προς τα έξω. Ο εξαερισμός των θόλων γίνεται μέσω των περσίδων που είναι τοποθετημένες στα εμπρός φτερά.

Οι εισαγωγές αέρα πίσω από τους εμπρός τροχούς είναι σχεδιασμένες στο ίδιο στιλ με αυτό της εμβληματικής 911 GT1 και μειώνουν την πίεση στους θόλους των τροχών. Τα πλαϊνά πτερύγια πίσω από την εισαγωγή εξασφαλίζουν ότι ο αέρας θα κατευθυνθεί προς το πλάι του αυτοκινήτου. Ο αέρας από το κεντρικά τοποθετημένο ψυγείο ρέει προς τα έξω μέσω μεγάλων εισαγωγών στο εμπρός καπό. Τα πτερύγια στην οροφή κατευθύνουν τον αέρα προς τα έξω, εξασφαλίζοντας χαμηλότερες θερμοκρασίες στο πίσω μέρος.

Στη νέα 911 GT3 RS τα ανοίγματα στο πίσω και πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για βελτίωση της αεροδυναμικής και όχι για ψύξη, Οι πίσω θόλοι επίσης διαθέτουν έναν αεραγωγό και ένα πτερύγιο για βελτίωση της ροής αέρα. Ο πίσω διαχύτης προέρχεται από την 911 GT3 και έχει μικρές προσαρμογές.

Ακόμα και η ανάρτηση έχει δεχθεί ιδιαίτερη αεροδυναμική προσοχή. Καθώς οι θόλοι των τροχών της νέας 911 GT3 RS υπόκεινται σε ισχυρή ροή αέρα, τα εξαρτήματα του μπροστινού άξονα με διπλά ψαλίδια έχουν σχεδιαστεί εκ νέου. Έτσι, οι νέοι σύνδεσμοι αυξάνουν την κάθετη δύναμη  στον μπροστινό άξονα κατά περίπου 40 κιλά στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου. Λόγω του φαρδύτερου μετατρόχιο (29 χιλιοστά φαρδύτερα από την 911 GT3), οι σύνδεσμοι του εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια είναι επίσης αντίστοιχα μεγαλύτεροι. Επιπλέον, νέες ρυθμίσεις έχει η εμπρός ανάρτηση, με το σύνδεσμο να είναι πιο χαμηλά τοποθετημένος. Ο πίσω έχει νέα ελατήρια και σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Τρία είναι τα προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Track. Στο Track mode, οι βασικές λειτουργίες μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά. Μεταξύ άλλων ρυθμίσεων, η απόσβεση και η επαναφορά των αμορτισέρ, μπορεί να προσαρμοστεί ξεχωριστά και σε διάφορα στάδια. Το πίσω διαφορικό επίσης μπορεί να ρυθμιστεί μέσω περιστροφικών χειριστηρίων στο τιμόνι. Τέσσερα στον αριθμό, που επιτρέπουν να κάνει πολλές ρυθμίσεις και μεταξύ αυτών και του DRS.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω σε σύγκριση με αυτόν της 911 GT3. Η αύξηση της ισχύος στους 525 ίππους επιτυγχάνεται κυρίως μέσω νέων εκκεντροφόρων και του συστήματος εισαγωγής. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDΚ (Porsche Doppelkupplung) 7 σχέσεων, με πιο κοντή σχέση μετάδοσης από την 911 GT3. Φυσικά είναι ειδικά εξελιγμένο για αντέχει σε σκληρή χρήση ακόμα στην πίστα. Όσον αφορά τις επιδόσεις η 911 GT3 RS επιταχύνει από το στάση στα 100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και φτάνει την μέγιστη ταχύτητα των 296 χλμ./ώρα με την έβδομη σχέση.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται, εμπρός από δίσκους 408 χιλ. με 6πίστονες δαγκάνες. Σε σύγκριση με την 911 GT3, οι διάμετροι των εμβόλων έχουν αυξηθεί από 30 σε 32 χιλ. Επιπλέον, το πάχος των δίσκων έχει αυξηθεί από 34 σε 36 χιλ.. Ο πίσω άξονας συνεχίζει να εφοδιάζεται με δίσκους φρένων 380 χιλ. και τετραπίστονες δαγκάνας. Προαιρετικά διαθέσιμα είναι τα φρένα PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), με κεραμικούς δίσκους 410 χιλιοστών εμπρός και 390 χιλ. πίσω. Στο βασικό εξοπλισμό της περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος με κεντρικό μπουλόνι, με ελαστικά διαστάσεων 275/35 R 20 εμπρός και 335/30 R21 πίσω.

Το χαμηλό βάρος αποτελεί βασική αρχή όλων των μοντέλων RS από την εποχή της θρυλικής 911 Carrera RS 2.7. Χάρη στην εκτενή χρήση CFRP, η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά. Οι πόρτες, τα εμπρός φτερά, η οροφή και το εμπρός καπό, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένα από CFRP. Ελαφρύ CFRP χρησιμοποιείται επίσης στο εσωτερικό, για παράδειγμα στα στάνταρ μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα.

Στο εσωτερικό συναντάμε μια τυπική εικόνα μοντέλου RS. Το δέρμα κυριαρχεί και δένει αρμονικά με τα φιλέτα από ανθρακονήματα, που προσφέρουν μια σπορ εικόνα. Χωρίς επιπλέον χρέωση διατίθεται το πακέτο Clubsport που περιλαμβάνει μπάρα προστασίας από ανατροπή, πυροσβεστήρα χειρός και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό.

Το πακέτο Weissach διατίθεται με χρέωση και περιλαμβάνει πολλά περισσότερα στοιχεία. Το εμπρός καπό, η οροφή, τμήματα της πίσω πτέρυγας και το κάλυμμα των εξωτερικών καθρεπτών είναι από ανθρακονήματα. Επίσης, οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικοί δοκοί, οι πίσω ράβδοι ζεύξης και το πάνελ διάτμησης στον πίσω άξονα είναι κατασκευασμένα από CFRP και συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση των οδικών χαρακτηριστικών. Σε αυτό το πακέτο η μπάρα προστασίας είναι κατασκευασμένη από CFRP και εξοικονομεί έξι κιλά σε σχέση με την απλή.

Ένα ακόμα στοιχείο που προσφέρει αυτό το πακέτο Weissach είναι τα paddles αλλαγών ταχυτήτων με τεχνολογία μαγνήτη που προέρχεται κατευθείαν από τους αγώνες. Αυτό κάνει τις αλλαγές σχέσεων ακόμα πιο δυναμικές και με ένα χαρακτηριστικό «κλικ» να τις συνοδεύει. Προαιρετικά με αυτό το πακέτο είναι σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες είναι κατά οκτώ κιλά πιο ελαφριές.

Η νέα Porsche 911 GT3 RS είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία με την τιμή ενδεικτικά στην αγορά της Γερμανίας να ξεκινάει από 229.517 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!