Ήδη από την περσινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, η Mazda είχε αφήσει να εννοηθεί πως θα παρουσιάσει μια νέα, πιο σκληροπυρηνική έκδοση του MX-5.
Έναν χρόνο αργότερα, στην ίδια Έκθεση, η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε το MX-5 12R. Πρόκειται για μια νέα έκδοση, η οποία βασίζεται στην κάμπριο έκδοση του MX-5, ωστόσο διαθέτει πληθώρα αναβαθμίσεων, τόσο εμφανισιακά όσο και κάτω από το καπό.
Το πλήρες όνομα του μοντέλου είναι Mazda Spirit Racing Roadster 12R και είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε από το νέο εσωτερικό αγωνιστικό τμήμα της ιαπωνικής εταιρείας, ονόματι Mazda Spirit Racing. Οι αλλαγές στον ατμοσφαιρικό 2λιτρο κινητήρα εντοπίζονται στην εισαγωγή αέρα, την κεφαλή, τα πιστόνια καθώς και τους εκκεντροφόρους, ενώ καινούργιο είναι και το σύστημα εξάτμισης. Ως αποτέλεσμα, η ισχύς του φτάνει πλέον τους 200 ίππους και περνά στον δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Όταν το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο έκανε την εμφάνισή του στην 4η γενιά του MX-5, 10 ολόκληρα χρόνια πριν, απέδιδε περί τους 155 ίππους, ενώ, τρία χρόνια αργότερα, η ισχύς του ανέβηκε στους 184 ίππους. Μπορεί στις μέρες μας οι 200 ίπποι να μην ακούγονται εντυπωσιακοί, ωστόσο, στο ελαφρύ σασί του MX-5, η Mazda υπόσχεται πως όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι θα εντοπίσει διαφορές.
Εμφανισιακά ξεχωρίζει το αεροδυναμικό body kit και η μοναδική Aero Gray απόχρωση. Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από την Rays και είναι σχεδιασμένοι να μειώνουν την μη αναρτώμενη μάζα. Τα Yokohama Advan AD09 ελαστικά επιλέχθηκαν για την υψηλή πρόσφυση, ενώ τα μπροστινά φρένα είναι κατασκευασμένα από την Brembo για καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το τελικό της εξάτμισης, κατασκευασμένο από την Fujitsubo, καθώς και η πίσω αεροτομή, ενώ τα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος αμορτισέρ της Bilstein προσφέρουν βελτιωμένη αίσθηση στον δρόμο.
Στο εσωτερικό υπάρχουν αγωνιστικά καθίσματα κατασκευασμένα από την Recaro, ενώ οι ζώνες 4 σημείων της Sabelt προσφέρουν σταθερότητα και ασφάλεια σε οδηγό και συνοδηγό. To τιμόνι, οι πόρτες, το ταμπλό και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν επένδυση από alcantara, ενώ οι κόκκινες ραφές προσφέρουν μια σπορ χροιά στο νέο μοντέλο.
Το 12R θα παραχθεί σε μόλις 200 αντίτυπα και όλα θα διατεθούν αποκλειστικά και μόνο στην αγορά της Ιαπωνίας. H τιμή του ορίζεται στα 7 εκατομμύρια γιεν Ιαπωνίας, δηλαδή περί τα 43.600 ευρώ.