Η Mercedes-Benz παρουσίασε και επίσημα την νέα πλατφόρμα VAN.EA, η οποία ανακοινώθηκε πρώτη φορά τον Μάιο του 2023 και θα κάνει το ντεμπούτο της σε μοντέλο παραγωγής μέσα στο 2025.
Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε την έλευση της νέας πλατφόρμας με την δημοσίευση μιας σιλουέτας ενός van, από την οποία ωστόσο δεν μπορούμε να αντλήσουμε ιδιαίτερες πληροφορίες.
Ωστόσο είναι αρκετά ξεκάθαρο πως η Mercedes-Benz θα επιχειρήσει να κάνει την γκάμα των επαγγελματικών της οχημάτων ακόμα πιο premium, δηλώνοντας ότι ο αντικαταστάτης του eSprinter «θα είναι πιο πολυτελής και κομψός».
Η εταιρεία δήλωσε παλαιότερα ότι η πλατφόρμα VAN.EA θα επιτρέψει τη «σαφή διαφοροποίηση» μεταξύ των MPV και των πιο εμπορικών van. Η πλατφόρμα VAN.EA-P (το P σημαίνει «premium») έχει σχεδιαστεί για «οικογενειακά van υψηλής ποιότητας», έως και «ευρύχωρες λιμουζίνες», σύμφωνα πάντα με τη Mercedes-Benz. Τα επαγγελματικά φορτηγά θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα VAN.EA-C – με το C να σημαίνει «commercial» ή «εμπορικό».
Για τα φορτηγά με την premium έκδοση της πλατφόρμας VAN.EA επιδιώκεται αυτονομία τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων, ενώ η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι θα προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με έναν κινητήρα ή με διάταξη διπλού κινητήρα, με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών van που θα βασίζονται σε αυτή τη νέα αρχιτεκτονική θα διαθέτουν το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MB.OS της Mercedes-Benz. Η αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2 θα είναι διαθέσιμη, με σχέδια για την εξάπλωση της αυτοματοποίησης επιπέδου 3 μέχρι το τέλος της δεκαετίας.