Aυτό είναι το νέο Hyundai Ioniq 9

To πολυαναμενόμενο 7θέσιο SUV της Hyundai θυμίζει έντονα το Seven Concept, ενώ θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με αυτονομία έως 620 χιλιόμετρα.

Aυτό είναι το νέο Hyundai Ioniq 9

To πολυαναμενόμενο 7θέσιο SUV της Hyundai θυμίζει έντονα το Seven Concept, ενώ θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με αυτονομία έως 620 χιλιόμετρα.

Η Hyundai προχώρησε στην αποκάλυψη του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Ioniq 9, το οποίο γίνεται και επίσημα η ναυαρχίδα της μάρκας.

Όπως μαρτυρά και το όνομα, το Ioniq 9 είναι το κορυφαίο και το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας – κάτι που άλλωστε φαίνεται τόσο από το θηριώδες αμάξωμα, όσο και από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό του, αυτός αντλεί έμπνευση από το Seven Concept, ένα πρωτότυπο SUV το οποίο παρουσίασε η Hyundai το 2021.

Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα E-GMP με το Kia EV9, το Ioniq 9 υιοθετεί ένα δικό του, πολύ πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, ο οποίος καταφέρνει να εναρμονιστεί με την υπόλοιπη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Hyundai, χωρίς όμως να μοιάζει με κανένα από αυτά. Οι κάμερες που αντικαθιστούν τους πλαϊνούς καθρέφτες συμβάλλουν στην μείωση του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης στο 0.259Cd, νούμερο ιδιαίτερα χαμηλό, ειδικά αν σκεφτούμε πως οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι πάνω από 5 μέτρα σε μήκος, σχεδόν 2 μέτρα σε πλάτος και 1,79 μέτρα σε ύψος.

Hyundai Ioniq 9 (4)

Στο μπροστινό μέρος εντοπίζουμε τα φώτα ημέρας, τα οποία ακολουθούν την pixel φιλοσοφία και των υπόλοιπων Ioniq. Ωστόσο, η πλήρως φωτιζόμενη μάσκα θα είναι διαθέσιμη μόνο στην αγορά της Αμερικής, καθώς η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης την καθιστά παράνομη. Πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας υπάρχει ένα μαύρο πάνελ μέσα στο οποίο βρίσκονται όλοι οι αισθητήρες για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.

Hyundai Ioniq 9 (6)

Οι λείες και μεγάλες επιφάνειες συνεχίζονται στο προφίλ του οχήματος, ενώ οι τροχοί θα είναι διαθέσιμοι σε διαστάσεις από 19 έως 21 ίντσες. Οι γραμμές που οδηγούν προς το πίσω μέρος, σύμφωνα με την Hyundai, θυμίζουν την πρύμνη ενός πλοίου. Το πορτμπαγκάζ δεν έχει κανένα φωτιστικό στοιχείο – αυτά ενσωματώνονται στις γωνίες του και εκτείνονται σχεδόν σε όλο το ύψος του αμαξώματος.

Hyundai Ioniq 9 (5)

Η καμπίνα είναι επίσης ολοκαίνουργια, με δύο οθόνες 12 ιντσών τοποθετημένες σε μια βάση που δημιουργεί την ψευδαίσθηση ενός ενιαίου, κυρτού πάνελ. Τα χειριστήρια για το infotainment και τον κλιματισμό βρίσκονται σε ένα ξεχωριστό πάνελ κάτω από τους αεραγωγούς, με εύκολα προσβάσιμους περιστροφικούς διακόπτες για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Η Hyundai κάνει λόγο για υλικά υψηλής ποιότητας, ακόμα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων, ενώ είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Ioniq 9 (3)

Η πρακτικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για ένα τέτοιο μοντέλο και, δεδομένου ότι το μεταξόνιο είναι πάνω από 3 μέτρα σε μήκος, αυτό σημαίνει ότι ακόμα και η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει ενήλικες επιβάτες. Αν τα καθίσματα διπλωθούν, ο αποθηκευτικός χώρος του πορτμπαγκάζ ανταγωνίζεται… van, με 1.323 λίτρα!

Hyundai Ioniq 9 (11)

Όντας αμιγώς ηλεκτρικό, κάτω από το καπό δεν υπάρχει κινητήρας, καθώς την θέση του παίρνουν άλλα 88 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Διαθέσιμες στον προαιρετικό εξοπλισμό θα είναι και καρέκλες τύπου πολυθρόνας για ακόμα περισσότερη άνεση στην μεσαία σειρά καθισμάτων.

Η γκάμα του Hyundai Ioniq 9 θα διαθέτει τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα, όλες με μπαταρία 110,3 kWh 10,5 kWh μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Kia EV9. Η αρχιτεκτονική των 800V επιτρέπει την ταχύτατη φόρτιση, η οποία θα είναι σύμφωνα με την Hyundai «παρόμοια με αυτή στο Ioniq 5 και 6». Αυτό σημαίνει πως θα φορτίζει από το 10 στο 80% σε έως 24 λεπτά σε ταχυφορτιστή.

Η βασική έκδοση (Long Range RWD) εξοπλίζεται με μονό ηλεκτροκινητήρα 217 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος μπορεί, με τις μικρότερες ζάντες 19 ιντσών, να προσφέρει θεωρητική αυτονομία 620 χιλιομέτρων. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα.

Ioniq 9 (7)

Ακολουθεί η έκδοση Long Range AWD, η οποία αποκτά και έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων στον μπροστινό άξονα. Η συνολική ισχύς των 313 ίππων περνά και στους τέσσερις τροχούς και επιταχύνει το SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 557 χιλιόμετρα.

Ioniq 9 (10)

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Performance AWD, η οποία αποκτά δύο ηλεκτροκινητήρες 217 ίππων – έναν για κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει πλέον τους 435 ίππους και το 0-100 γίνεται σε 5,3 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία υπολογίζεται στα 510 χιλιόμετρα.

Το Hyundai Ioniq 9 θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ αναμένεται να έρθει και στην χώρα μας στο ίδιο χρονικό διάστημα.

 Ioniq 9 (9)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!