Pagani Huayra Evo R: Η συνέχεια της εποποιΐας στην πίστα

Η Evo R ίσως είναι η πιο τρομακτική έκδοση της Pagani Huayra που έχει εμφανιστεί μέχρι στιγμής.

Pagani Huayra Evo R: Η συνέχεια της εποποιΐας στην πίστα

Η Evo R ίσως είναι η πιο τρομακτική έκδοση της Pagani Huayra που έχει εμφανιστεί μέχρι στιγμής.

Παρότι παρουσιάστηκε το 2011, η Pagani Huayra είναι ζωντανή και ακμαία, κάτι που αποδεικνύεται από τη νέα Evo R, η οποία προορίζεται μόνο για την πίστα. Η Pagani αναφέρει ότι το νέο μοντέλο «σπρώχνει τα όρια των επιδόσεων ακόμα περισσότερο» και όποιος γνωρίζει τη Huayra, καταλαβαίνει ήταν ήδη τοποθετημένα πολύ ψηλά. Βελτιώσεις στην αεροδυναμική, την ανάρτηση και τα φρένα έχουν πραγματοποιηθεί στην εξέλιξη της Evo R.

Ο αντικαταστάτης της Huayra κατέφθασε το 2022 με τη μορφή της Pagani Utopia, αλλά φαίνεται ότι η οι μηχανολόγοι της εταιρείας δεν μπορούσαν να αντισταθούν στην περαιτέρω εξέλιξη του αυτοκινήτου. Η έκδοση Evo R προσφέρεται στα πλαίσια του «Arte in Pista» της Pagani, το οποίο είναι ένα αποκλειστικό πρόγραμμα που προορίζεται για τους ιδιοκτήτες των hypercar της εταιρείας τα οποία είναι αποκλειστικά για χρήση στην πίστα.

Η Huayra Evo R ενσωματώνει το αμάξωμα με τη «μακριά ουρά» της Huayra Codalunga, το οποίο συμβάλλει στην αύξηση του αεροδυναμικού φορτίου έως και 45% και της αεροδυναμικής απόδοσης κατά 21%. Η Pagani ισχυρίζεται ότι η διαμόρφωση ανοικτής οροφής αυξάνει την αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη εμπρός και πίσω κατά 5%.

Το σύστημα κίνησης έχει εξελιχθεί εν μέρει από τους Γερμανούς ειδικούς σε θέματα βελτίωσης και μηχανοκίνητου αθλητισμού της HWA AG, την ίδια ομάδα που βρίσκεται πίσω από την επερχόμενη ανακατασκευή της Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II.  Ο 6λιτρος V12 κινητήρας της Huayra που προέρχεται από τη Mercedes παραμένει ατμοσφαιρικός, αλλά η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 50 ίππους σε σχέση με την Huayra R, για να φτάσει τους 900 ίππους στις 8.750 στρ./λ. με τη ροπή στα 770 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Η ανάρτηση έχει αναθεωρηθεί για το Evo R με ένα τρίτο υδραυλικό αμορτισέρ που συνοδεύει τα διπλά ψαλίδια σφυρήλατου αλουμινίου και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με αποτέλεσμα «πρωτοφανή ακρίβεια οδήγησης» σύμφωνα με την Pagani. Οι κεραμικοί δίσκοι των φρένων είναι αεριζόμενοι με τα ειδικά αγωνιστικά τακάκια για να ενισχύσουν την πέδηση. Με καλύτερες θερμοκρασίες λειτουργίας και μειωμένη φθορά, τα φρένα θα πρέπει να διαρκούν περισσότερο κατά τη χρήση στην πίστα.

Με αυτές τις αλλαγές στις επιδόσεις σε σχέση με την Huayra R, η Pagani ισχυρίζεται με υπερηφάνεια ότι η Huayra Evo R μπορεί να φτάσει τα επίπεδα επιδόσεων των σημερινών αγωνιστικών αυτοκινήτων Le Mans Prototype 2 (LMP2). Αυτό που δε λέει η Pagani είναι πόσο κοστίζει η Evo R, αλλά μπορούμε να υποθέσουμε ότι η τιμή της ξεπερνά τα 3,5 εκατoμμύρια ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!